Britt, lastig hoor. Persoonlijk geloof ik niet zo in straffen zeker niet op deze leeftijd. Als Mirre iets doet wat niet mag (met eten gooien, knoeien met water, mama slaan, ...) dan zeg ik dat het niet mag (eventueel met korte uitleg). Als ze dr tuitbeker leeg laat lopen dan pak ik de beker ook af. Maar meestal is klieren bij Mirre een teken dat er iets anders aan de hand is, dan moet ik wat meer aandacht geven of dan wil ze iets anders. Meestal ga ik als ze echt vervelend wordt met haar wandelen, fietsen, in de zandbak, samen was ophangen, samen tekenen, boekje lezen, liedjes zingen, dansen etc. Maar Sam is een lekker druk ventje, dus misschien lekker laten uitrazen in een speeltuin? Dus hem uit de situatie halen waarin ie vervelend doet ... En heeeeeeel veel geduld hebben want je blijft zeggen, iedere dag een keer of 100, dat *** niet mag Als Sam zichzelf pijn gaat doen dan zou ik zeker kiezen voor een andere methode. En ook als het niet bij jou past . Maar goed. Ik worstel hier ook mee hoor. En ik heb echt helemaal geen engelengeduld dus ook dat is easier said than done
En wat onwijs lief die slaaprituelen! Mirre kan ik dus echt niet zo in bed leggen ... dat wordt een MEGA drama. En stiekem spieken durf ik ook niet: als ze wakker wordt ben ik namelijk t zaadje Vanavond heb ik Mirre na lekker lang knuffelen en wiegen wél wakker in bed gelegd, meestal betekent dat een paar tellen tot minuten keihard boos blèren, nu zwaaide ze lief en heb ik niets meer gehoord. Boehoehoe!
Ik ga zo maar naar bed. Hopelijk kan ik een beetje slapen ... ben naast heel geduldig namelijk ook heel erg boelkloedig (en ik ga direct uit de echo door naar mn werk, ik kan dus pas morgenavond wat laten weten ...)
Afleiden lijkt vaak te werken maar is niet altijd mogelijk. Vandaag was hij dus de hele dag zo. Ik kan niet heel de dag met hem op stap omdat hij dat wil... het is moeilijk hoor. Uitleg helpt bij sam niet. Soms als hij iets doet wat niet mag en ik zag al een paar keer dat hij moet stoppen, zeg ik wel eens. moet mama even komen helpen?? en dan stopt hij vaak. Maar ja... er zijn dus ook momenten dat dat niet zo is en dat hij zo hysterisch reageert. soms ga ik dan aan mezelf twijfelen. Ik heb namelijk niet zo heel veel geduld... (schaaaam).
ben vandaag ook wel extra gefrustreerd omdat het zo extreem was maar waait ook weer over hoor. buiten dit is het een geweldig ventje en geniet ik elke dag van hem. Morgen weer een dag . Thanks in ieder geval voor het meedenken. Misschien moet ik inderdaad op dagen dat we een hele dag thuis zijn hem toch op de een of andere manier heel moe maken buiten. Dan kan ik daarna wellicht mijn eigen dingen doen, als hij is uitgeraast. Vrijdag ga ik t proberen. MIjn vakantie zit er namelijk op. Morgen weer werken dus ik duik nu mijn bedje in. Slaap lekker ladies!
weltrusten en werk ze maar weer brit, lastig wel hoor, helemaal als hij zichzelf slaat. Ik haal Niels uit de situatie want ik merk dat hij de aandacht mooi vindt en kijkt of hij die nog een keer krijgt als hij de stoute actie nog een keer doet. Ik zeg er ook bij dat dat niet mag en probeer heel boos te kijken best lastig. Als hij even later iets liefs doet, prijs ik dat. Ik heb geen tips verder, solly. slapio, spannund morgen! miep, mooie wagen! truste!
Britt.. heftig he? een puberende dreumes.. Esmee kan er ook wat van.. Vanmiddag na haar broodje zo driftig en boos dat ze en haar hoofd heel hard stootte, boos de deur dicht gooide met haar duim er nog tussen.. toen ging de sirene nog harder. Arme buren. Wat ik doe als Esmee boos is, dingen doet die niet mag haar afleiden met dingen die ze heel leuk vind zoals ene dvd kijken, kiekeboe, kietelspelletjes, even op de slaapkamer spelen, stukje fietsen, wandelen. De kleintjes doen het niet om ons te plagen maar om zich te ontwikkelen. Wel erg vermoeiend voor ons. Miep.. Krijgt Jan ook van de week vakantie? Nog leuke dingen in de planning? Sanneke.. Wat een zielige foto van Niels.. Is hij weer helemaal opgeknapt? Salapio.. ik hoop dat de echo goed was.. Zweefze vandaag ! ** Ik heb zojuist een weekendje zandvoort geboekt. Zijn we 2 jaar geleden ook geweest, toen was ik 20 weken zwanger van Esmee.. Alleen gaan we nu naar CP en toen zaten we in een luxe appartement. Ja het verschil moet er zijn .. Ik ben niet zo'n CP mens maar voor Esmee is het fantastische en als Esmee het leuk heeft hebben wij het ook leuk! Hondjes gaan ook lekker mee.. Dat wordt een weekend lekker wandelen op het strand.. lekker eten bij de strandtentjes.. hopelijk met fantastische weer! Strax nog weer een late dienst werken.. PFff.. werk in 2 weken wat ik normaal in de hele maand werk. Vorige week 35 uur gewerkt en deze week werk ik 38 uur.. Ach, bijna vakantie!
Hey mama's, lang niets van me laten horen. Helaas niet zo'n leuke reden. Zaterdagavond een verschrikkelijke pijn in mijn zij met hoge koorts en kortademigheid. Met ambu naar ziekenhuis: halve nacht onderzoeken gehad en zondagochtend een buikoperatie gehad door chirurg en gyn om een aantal ontstekingen te verwijderen. BEhoorlijk heftig dus! Alles is gelukkig goed met de kleine. Ik ben vanmiddag ontslagen en moet nu herstellen. Gelukkig mag dat bij m'n ouders, want ik kan Hannah niet eens optillen. Oh dames, ik ben zaterdag zooooo in paniek geweest. Je voelt je zo machteloos en alleen als je kind overstuur is en jij je niet meer kan bewegen van de pijn, en je bent ook nog eens helemaal alleen Gelukkig ben ik weer super opgevangen Nu rustig aan herstellen!!!
Ai misskeita, heftig zeg! wat een schrik. Gelukkig is het goed met de kleine. Sterkte met herstel en kalm aan! knuf
Misskeita ik wilde je even beterschap wensen... Laat je nu maar even lekker verwennen door je ouders en Hannah. Gelukkig is alles in orde met die kleine in je buik. Dikke knuffel van Sam
misskeita...heftig meid! fijn dat je ouders je zo goed helpen! beterschap en sterkte.... Salapio....hoe was je echo meid?! sorry verder niet bijgelezen...erg druk hier, met werken en alle andere dagelijkse dingen! donderdag nog werken en dan lekker vakantie!!!! gaan maandag dan naar België,....center parcs!
Britteke..helaas geen tips voor je meid hier kan ie ook nog wel eens dwars zijn met dingen doen die niet mogen.. Ik zeg dan ook nee en haal m er dan gewoon weg en zet m bij zn speelgoed neer .. Of ik geef iets waar ie mee mag spelen.. Idd moe maken is wel een idee..hier mag Mika ontzettend graag buiten keutelen.. Dus dan blaas ik bijv bellen en dan gaat hij ze vangen.. Salapio..hopelijk een mooi beebje zien spartelen vanmorgen! Judith..yep Jan krijgt vrijdag ook vakantie..neemt wel een week korter op..zodat ie straks met de bevalling een weekje vrij kan nemen.. Wij leuke dingen in de planning..uhm..niet echt..slaapkamer voor Mika maken..en Jan gaat mijn paps helpen met gereedschap keuren..zoals elk jaar..zijn ze wel een tijd zoet mee.. Jullie lekker een weekendje zandvoort..heerlijk! hopelijk dan ook mooi weer erbij!!8) Wanneer gaan jullie? Misskeita..schrikken joh..gelukkig ben je weer thuis..en mag je bij je paps en mams opknappen..dikke knuff! Loesie ook lekker bijna vakantie? Hoe gaat t verder met de zwangerschap? Hier zit t prikken erop voor vandaag gelukkig! Ben er 3 keer heen geweest wat een gedoe.. Mika slaapt nog..dus die ga ik maar eens even wakker maken..
Missk, heel veel sterkte en hopelijk herstel je snel! Knuf! *** Joeheoeoeoeoeoeoeoeoeoeoeoeoeoe! Wat een wonder is het toch om zo'n bewegend hummeltje te zien . Wel ligt mn placenta voor, dus waarschijnlijk andere bewegingen dan bij Mirre ... balen ... want Mirre voelde ik vanaf een week of 17 heeeeeeel erg vaak (eerste x al met 15 weken) en dat was zo genieten . Nou ja, misschien is het een aanstaande profvoetballer (m/v) en laat die zich niet kisten door zo'n barrière