December 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Jufffie, 7 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sam28

Sam28 Bekend lid

15 dec 2006
    753
    1
    0
    overheid
    Brabant
    Olga van harte gefeliciteerd! Echt super leuk. Ook ik had het nog niet verwacht ha ha.

Helaas jullie moeten toch nog even een dag wachten op de foto's. We zijn vandaag heel de dag weggeweest dus het is er nog niet van gekomen en nu ben ik te moe om nog maar iets te doen. Lynn ligt net op bed en ik hoor haar al niet meer.

Gisteren lag ze er ook om 8 uur in en ze werd vanmorgen om 09:30 uur pas wakker. ik heb het idee dat ze met een groeispurt bezig is. Ze eet ook al zo goed.

We hebben vandaag een tandem kinderwagen gekocht van het merk topmark. Heeft iemand die ook en zijn jullie daar tevreden over?

2. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Misskeita en Sam, haha leuk he als je het niet verwacht dat iemand dan met zo´n nieuwtje komt!
    Ik ben al een tijdje aan het zwijmelen geweest hoor over een tweede kindje en gelukkig deze keer behoorlijk snel raak. Er vanuit gaande dat alles goed blijft gaan!

Misskeita, wat een opluchting voor je dat de controle weer helemaal goed was, maar vooral dat het kleine meiske in je buik nergens last van lijkt te hebben.

Sam, als je straks alleen met twee kleintjes op pad moet, lijkt me een tandem wagen wel fijn. Lynn zal wel stukken kunnen lopen, maar lang niet altijd.

Dee, misschien moet je het eens uitspreken met je moeder en vragen of ze het te pittig vindt? En daarbij aangeven hoe jullie het aanpakken en waarom dat wel werkt bij estelle.
    Ik snap wel dat het lastig is, zeker als je zelf niet bij de situatie aanwezig bent geweest. Zo heb ik ook wel eens in twijfel gestaan of ik ergens iets van zou zeggen.

3. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Ik vraag me wel eens af hoe het net Nelly zou gaan met haar twee meiden. Ze heeft het natuurlijk heel druk, maar ze kon altijd zo leuk vertellen en reageren. Volgens mij is ze helemaal niet meer geweest sinds de nieuwe lay out van de pagina.

4. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Kom op meiden, ik zie dat er 8 online zijn.....even gezellig door elkaar heen kletsen!

5. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Ik ben even geloof ik aan een inhaal race bezig. Wat ik tijdens de vakantie niet gereageerd heb, doe ik allemaal vandaag! Haha!

6. Sam28

Sam28 Bekend lid

15 dec 2006
    753
    1
    0
    overheid
    Brabant
    Olga het probleem is ook niet dat Lynn niet wil lopen, maar Lynn is er ook zo een die doei zegt en gewoon een hele andere kant oploopt dan dat ik ga of wil.
    Ook als ik straks boodschappen moet doen met twee kinderen zie ik het echt niet zitten om Lynn door de winkel te laten lopen, want dan heb ik net als andere december mama's een heel vermoeiende dochter. Lynn zit nu ook altijd in een winkelwagentje en dan gaat het prima. Ze vind het niet erg.

O de verhalen die andere mama's schrijven komt me heel bekend voor. Ik heb het al wel een paar keer voor elkaar gekregen om haar af te leiden of te negeren en vaak gaat het dan goed.

Ik probeer me ook niets aan te trekken van andere mensen, maar ik vind dat ook heel moeilijk hoor. Het zweet breekt me dan uit.

Nou nu ga ik echt naar beneden nog heel even tv kijken met mijn mannetje, want ik duik vroeg mijn bedje in.

Tot morgen en alvast weltrusten.

7. Sam28

Sam28 Bekend lid

15 dec 2006
    753
    1
    0
    overheid
    Brabant
    Sorry Olga ik ga nu echt naar beneden. Mijn ogen vallen al dicht.

Tot snel.

8. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Ja ik ben er ook nog!

9. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Lastig die spanning tussen je moeder en Jurgen....een tijdlang was dat bij jan en mijn ouders ook. (voor Senna) Maar ik merk ook dat asl jan ergens mij zit omtrent mijn ouders dat hij mij het liever laat oplossen. Omgekeerd tegenover zijn ouders is dat ook wel zo, maar ik durf toch wel mijn mening aan te geven aan mijn schoonouders wat betreft de opvoeding van Senna.

Sam, kan het me helemaal voorstellen hoor....Senna zet ik ook altijd in de winkelwagen of hij moet in de buggy. Een enkele neem ik hem mee op zijn loopauto als ik maar weinig boodschappen nodig heb en dan race´ed hij door de gangpaden....

10. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Volgens mij is dat nergens voor nodig hoor. Zodra je weet dat je zwanger bent gelijk ermee stoppen. En als je echt op safe wilt spelen, dan eet je ze niet meer na je vermoedelijke eisprong.

Toen wij van senna zwanger wilden worden, begon ik al van te voren met foliumzuur te slikken. Nou, na een paar maanden had ik er genoeg van en ik vergat het steeds, dus ben ik pas weer begonnen toen ik zwanger was. Maar ja...wie gaat nou ook een jaar lang al van die pillen slikken. Deze keer ben ik ook pas gaan slikken toen ik dacht dat ik zwanger was.

11. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Ik had trouwens wel een voorgevoel dat ik deze ronde zwanger zou zijn. In Schotland dronken we iedere avond lekker Baileys koffie, maar een paar dagen na mijn vermoedelijke eisprong bedacht ik dat het dat maar beter niet meer kon doen.

Dee, mijn weegschaal is niet digitaal. Zwerf altijd ergens tussen de 67 en 68 in. (´s morgen dan he!) Maar ik ben dan ook een kleintje met mijn 1.64

12. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Dee, ben je inmiddels al aan je warme prak begonnen? Ik zou het echt niet kunnen hoor....

13. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Johanna..leukleuk!! al lekker geshopt!!!8)

Dee…misschien eens even met je mams over hebben..of ze t zwaar vindt..
    Zou natuurlijk kunnen..past ze vaak op in een week?
    En idd misschien komt t wel doordat er dan wat spanning tussen Jurgen en je mams zit..
    Wel vervelend..:(

Judith..hartstikke leuk joh! En altijd te proberen toch! Hopelijk houd je er wat aan over!
    Enne wel effe laten zien wat je hebt hè!!8)

Olga..lekker dat rokje kopen joh!! Hartstikke leuk nu al en straks!!
    En ik vind t zo leuk hè meid!!super!!:)

Misskeita..fijn dat alles goed gaat met beebje en met jou!:)

Sam..leuk een duowagen gekocht!! Wij hebben een easywalker duowagen gehaald..
    Weet natuurlijk nog niet hoe die bevalt..
    En ik wacht met smart op je foto’s hoor!;)

Heb even bijgelezen…ga lekker filmpje kijken op tv..
    Jan zit al..ik pleur nog even de handdoeken in de droger..en dan ga ik ook gauw zitten..:D
    Dus fijne avond allemaal!!
    En tot morgen!!

14. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Miep, thanks lieverd! Ikke vind het ook helemaal super!!!!!!

15. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Oke ik heb genoeg gekletst!

Ga maar eens lekker onder de douche en een bakkie thee drinken.

Ohhhh en ik moet trouwens ook al weer zo vaak plassen! Steeds kleine beetjes....

16. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Goedemorgen!

Olga..heerlijk hè..zwanger zijn!:)
    voel je je verder helemaal goed? niet misselijk enzo?

Dee..dus je ouders passen 1 dagje op in de week! en voor jezelf de woensdag straks vrij..ook wel lekker een break midden in de week!!
    ;)

Hier nog geen plannen...eerst maar eens even de was ophangen..;)

17. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    goedenmorgen,

ppfff ik ben zo aan het twijfelen over mijn gastouder...ik ben op zich tevreden over haar en ze is super voor danielle.(wat ik toch echt het belangrijkste vind) maar ze is zo ontzettend stug. ?Nu weet ik wel dat dat niet aan mij ligt maar het begint me een beetje tegen te staan. Als ik iets vraag of zeg heeft ze ook snel de neiging om het een beetje af te doen als 'ow dat weet ik wel'. iets wat fijn is als je net moeder bent maar wat ik nu inmiddels best vervelend vind. Daarnaast heeft ze tijdens de schoolvakanties vrij (6wkn dus!!) ik vind best dat ze daar recht op heeft hoor maar het is voor mij wel een heel geregel. nu kunnen mijn ouders nog 2 wkn oppassen maar kan ik dat straks ook van ze vragen?? en wil ik dat wel??
    mijn vriendinnetje vertelde over haar gastouder overigens iemand die ik wel eens gezien heb en erg lief is met de kids...tja en daar kleven meer voordelen aan....ze begint s'ochtends iets vroeger, heeft zelden vakantie en is een stuk opener..daarbij brengt ze de kids ook naar de peuterspeelzaal waar nodig...en ze woont bij ons in de buurt (andere gastouder in andere wijk)
    maar nu twijfel ik dus...kijk onze gastouder is gewoon wel een supermens..daan heeft het naar haar zin en ze kent mijn kleintje natuurlijk al van geboorte af aan.....
    tja wat met ik nu kiezen>wat zouden jullie doen??

(sorry voor het lange verhaal op de vroege ochtend)

18. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    Goedemorgen allemaal

@olga

Proficiat meid met je zwangerschap. Leuk een brusje voor Senna !!
    Hopelijk voel je je goed

@miep

Leuk joh een tweede zoon. Twee jongens eg leuk !!! (weet ik uit evaring)

@johanna
    Ook een jongen leuk luk leuk !! Lekker nieuwe kleertjes shoppen

@alieke

Wat een lief moppie is Dana

@all

Dikke knuff van Jesse en mij

Kom staks nog wel even kletsen de kids willen brood !!!

19. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Goedemorgen,

De 1e keer spugen is een feit....voelde me daarna wel opgelucht en kon na een kwartiertje toch lekker een broodje eten! Gisteren een paar keer van die vlagen dat ik enorm misselijk werd.
    Bij Senna begon het met 8 weken en was het pas met 16 weken helemaal over. En toen heb ik echt veel gespuugd en ook drie weken niet gewerkt (en drie weken spugend op vakantie geweest)
    Lijkt me toch wel lastig als het echt erg gaat worden en ik ook gewoon voor Senna moet zorgen.

Nu even bijlezen....

20. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Dee, voor Senna was ik altijd om de woensdag vrij en ik vond het heerlijk zo midden in de week. En hier inderdaad ook markt op woensdag! Toch even een goed gesprekje met je moeder gehad, dat is fijn. Hoop dat jurgen het ook weer wat ´luchtiger´kan zien. Tjee, hij heeft gisteren hard doorgefietst zeg....moest zeker even wat frustratie kwijt!

Johana, wat een lastig probleem....Lijkt me erg moeilijk om tegen huidige gastouder te zeggen dat je ermee wilt stoppen. Nog moeilijker is om te zeggen wat je van haar gedrag vindt. Je zou het ook alleen op de voordelen van die andere gastouder kunnen gooien. Weet je al zeker dat je daar terecht zou kunnen?

Miep, hier ook nog geen plannen. Er zou een vriendin langs komen, maar dat ging toch niet lukken.....

Amber, zijn jullie lekker druk met de kids....Is je man nu ook vrij of heeft hij nog geen vakantie?

Deel Deze Pagina