December 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Jufffie, 7 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Ik ben ook erg benieuwd hoe wij dat straks moeten gaan doen met oppas....

Mijn schoonouders passen vanaf september op donderdag niet alleen op Senna maar ook op mijn nichtje. Geen idee of ze het zien zitten om volgend jaar juni nog een derde ukkie erbij te hebben. Nu scheelt het wel dat mijn schoonmams het samen met schoonpa doet. Mijn moeder past alleen op en heeft iedere maandag Senna en om de maandag mijn andere nichtje erbij.

Misschien moeten we toch 1 dag per week voor het dagverblijf gaan opgeven. (ook voor Senna dus)

2. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Ik werd vanmorgen wakker met een enorme koortslip.....nou ja, heb ik hem hoop ik voor de komende gehad....

3. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    olga: mijn vk zei dat het meestal niet zo erg is al bij de eerste, het spugen. Ik ben 10 weken aan het spugen geweest en uit eindelijk uigedroogd. nou ik hoop het maar. Ik durf het haast niet uit te spreken dat ik nog niet misselijk ben( en klopt het dus ook af)

Zo ik ga eerst ff poetsen!

4. gerda79

gerda79 Fanatiek lid

15 apr 2007
    1.230
    0
    0
    zelfstandige ondernemer
    zwolle
    Hoi Meiden

Wilde Alieke nog even feliciteren met haar mooi dochter mooie naam trouwens.

Maartjeh ook nog van harte gefeliciteerd met je mooie dochter .

Johanna een jongetje in je buik super ,,,

En Miep ook een jongen maar ja dat wist ik al :)

En dan Olga had je nog gesproken en toen hoorde ik dat je zwanger was en ja dan kan ik het niet laten even te reageren van harte gefeliciteerd ..SUPERRRRRR

En Essebes nog even en je bent een getrouwde vrouw.

MamavanYouri ,,de laatste loodjes , hopelijk heb je ook snel je kleintje in je armen

Voor de rest allemaal een hele dikke knuffel

Hier gaat alles verder goed , Nick is een schatje

Liefs

5. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Gerda, hi hi....dat was nog eens een leuke aanleiding om te reageren he! Doe je nog eens een leuke Nick spam?

6. gerda79

gerda79 Fanatiek lid

15 apr 2007
    1.230
    0
    0
    zelfstandige ondernemer
    zwolle
  7. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Gerda, wat een stoere foto!!!!!

8. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Ik heb de cd van Dirk Scheele zingt over Dikkie Dik van mijn werk even meegenomen. Senna vindt hem helemaal super! Hij luistert echt en begint soms mee te swingen en herhaalt woorden die hij hoort.

9. Britteke

Britteke Fanatiek lid

16 dec 2006
    3.613
    0
    0
    Dames, heb ik toestemming om een lang verhaal op te hangen??

10. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    olga ik weet zeker dat de andere gastouder plaats heeft..en als ik op zou zeggen gooi ik het ook niet op haar gedrag maar idd op de voordelen van de andere gastouder....op haar gedrag aanspreken durf ik niet geloof ik...*bloos*

britt kom maar door met je verhaal hoor meid!

11. Britteke

Britteke Fanatiek lid

16 dec 2006
    3.613
    0
    0
    Een paar weken geleden vroegen ze op het kdv of ze Sam mochten observeren. Ze deden het overkomen alsof het routine was. Ik heb daar toen mee ingestemd. Een week of 3 geleden was de observatie en voordat de dame in kwestie Sam ging observeren wilde ze nog een gesprek met mij. Toen kwam er naar voren dat de leidsters zich zorgen maken om Sam. Ze dachten aan een autistisch beeld of adhd. Ik viel bijna van mijn stoel af... Was het dan toch geen routine??

Anyway... wij de zaken besproken. Sam is nu eenmaal een druk kind en heeft heel veel individuele aandacht nodig, slapen is ook nog een heel groot drama en hij claimt mij enorm.
    Vandaag had ik weer een gesprek met die dame en ze vertelde me dat er bij Sam op het eerste gezicht geen afwijkingen te zien waren. Ze kan dit voor de toekomst niet uitsluiten maar hij is nog erg jong en ze ziet nog genoeg mogelijkheden (gelukkig maar).
    Ze adviseerde ons wel deel te nemen aan " Spel aan huis". Er komt dan iemand aan huis die Sam leert of stimuleert in zijn eentje te spelen. Daarnaast was het advies Sam meer naar het KDV te brengen. Er komt heel duidelijk uit naar voren dat Sam zich bij mij heel veilig voelt. HIj wil het liefst alleen bij mama zijn. Het is nu aan mij om dit te veranderen. Sam zal uit logeren moeten, meer met papa moeten ondernemen etc. Aan de ene kant sta ik daar enorm achter. Ik loop namelijk ook erg op mijn tenen. Slapeloze nachten, een jengelend kind, het breekt me wel op. Maar ja... aan de andere kant vindt ik het dan ook weer moeilijk om hem af te geven?? Kan het niet heel goed uitleggen maar jullie snappen het vast wel... pfff vind het allemaal best wel gedoe. Loop me er toch druk over te maken allemaal.

12. OLGA...gefeliciteerd meid!! leuk

13. hey Brit,

Mijn zus heeft ook een zoon met adhd
    En ik kan je vertellen, vanaf dat hij geboren is heeft hij gehuild, gehuild gehuild was niet stil te krijgen, toen hij wat ouder werd, was er niets mee te beginnen, heel druk,erg ondeugend en je drong niet tot hem door.
    Mijn zus heeft vanaf dat moment haar zorgen geuit bij de huisarts, maar die wuifde het weg, ze had gewoon een druk kind die slecht luisterde
    Na 2 jaar is uiteindelijk adhd vastgesteld, hij kreeg medicijnen en werd een ander kind :$

Hij zei zelf,mama ik ben blij dat ik nu een pilletje krijg, want het was altijd zo druk in mijn hoofd:$
    Toen was hij inmiddels bijna 5

Ik wil maar zeggen, dat het goed is dat ze hem observeren,
    stel dat hij adhd/autisme heeft, kunnen ze hem goed begeleiden.
    En ik snap zeker dat jij het moeilijk vind om sam uit handen te geven.

Je kunt beginnen met 1 keertje een uurtje
    Het hoeft niet gelijk de hele week;)
    Langzaam aan opbouwen, dan kan sam ook wennen
    Veel terkte ermee meid, en als je iets wilt weten, mag je me best pben hoor

14. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    @Britt: wow, heftig! Kan me heel erg goed voorstellen dat het je enorm bezighoudt. Wel superfijn dat er niets uit de observatie naar voren is gekomen. Op zich vind ik het wel een goede ontwikkeling dat er blijkbaar veel aan wordt gedaan om autisme/adhd al vroeg te signaleren. Ik begeleid op mijn school een autistische leerling. Bij haar is het pas in groep 7 vastgesteld. Dat kind heeft gewoon zoveel moeilijke jaren vol onbegrip gehad. Maar goed, neemt natuurlijk niet weg dat je je rotschrikt als ze opeens met zo'n vermoeden op de proppen komen. Dat 'spel aan huis' klinkt op zich best goed. Hopelijk kan het jou op den duur wat meer ontlasten.
    Hele dikke knuffel in ieder geval!!! Zijn jullie allebei al een beetje aan de beterende hand?

15. Britteke

Britteke Fanatiek lid

16 dec 2006
    3.613
    0
    0
    NInien, lief van je. Omdat ik weet hoe hij is en wat hij wil vind ik het moeilijk om uit handen te geven. Ik snap ook best dat het goed is hoor dat ze er zo vroeg bij zijn. Is juist heel positief maar maak me ook weer zorgen om mijn kleine mannetje. heel dubbel gevoel!!

16. Britteke

Britteke Fanatiek lid

16 dec 2006
    3.613
    0
    0
    Missk, ja inderdaad goed dat ze er vroeg bij zijn, maar zoals je zegt houdt het je wel bezig. We zijn gelukkig allebei weer beter. Sam is nu op het KDV. Ik ga morgen weer aan de slag :)
    Hoe gaat het met jou?? en Hannah en de little missy in je buik?? Is je buik inmiddels weer geheeld?

17. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    ik kan me je dubbele gevoel wel indenken britt..het is toch je mannetje en je wilt het zelf goed doen en oplossen.
    toch klinkt het me wel goed in de oren...fijn dat ze er zo allert op zijn en vroeg proberen te signaleren. dit is ook in de voordeel van je mannetje. wie weet lost het wel een boel op mbt het claimen en nachtelijke wakker zijn...dat zou ook jou wat meer rust geven.
    dus wat ik wil zeggen, ondanks dat ik je dubbele gevoel wel kan indenken zou ik proberen er de voordelen op langere termijn ervan in te zien en er het beste van te maken.

*knuff*

18. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    brit: Wat een vervelende situtatie meid ik denk dat je toch moet proberen om hem wat vaker weg te brengen. Is voor je zelf ook goed. Ik herken je gevoel, je voelt er niet lekker bij dat je hem weg brengt terwijl je thuis bent.

igg heel veel sterkte meid!!

19. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Britt, ik denk dat het best lastig voor je was om je zorgen met ons te delen....je weet wel duidelijk te omschrijven hoe je je erbij voelt hoor.
    Inderdaad prima dat het kdv erg alert is en de kinderen dus blijkbaar goed observeert. Zijn gedrag daar komt dus redelijk overeen met wat je thuis van hem ziet.
    Ik neem aan dat die gerichte observatie door een onthopedagoog is gedaan ? Ik weet wel dat ADHD niet voor het 4e jaar gediagnosticeerd kan worden. Er kunnen natuurlijk veel meer oorzaken (ook minder heftige) zijn voor Sam zijn aanhankelijkheid aan jou en het slecht kunnen vermaken/druk zijn.
    Spel aan huis is denk ik wel een goede tip. Van de spelbegeleidster kun je zelf ook nog het een en ander leren en toepassen, lijkt me!

20. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Johana, ik geef je helemaal gelijk hoor....zou geloof ik ook niet voor de moeilijkste weg kiezen met die gastouder.

Ninien, thank you!

Deel Deze Pagina