December 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Jufffie, 7 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

#42381 Jufffie, 20 aug 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 aug 2009
    Lieve dames,

Gister had ik een afspraak in het LUMC. Niks bijzonders, want ik ben de afgelopen maanden daar wel vaak te vinden!

Om half 11 meldde ik mij dara bij de bali. Ik mocht plaats nemen in de wachtkamer. jayda zat er irritant te doen in de bugaboo dus ik haalde haar eruit en we gingen even oefenen met lopen.
    Na een uur waren wij aan de buurt.
    De gyn vroeg of de hormonen de ik slik wel een menstruatie opwekken. Ik gaf haar een kalender wat ik bij hield en er zat wat regelmaat in. Ik moet nog 3 maanden ermee doorgaan en een kalendertje bijhouden.
    Ze keek mij heel doordringend aan en vroeg mij hoeveel ik woog. 48 kilo, was mij antwoord en ik keek haar niet aan want ik was ook bezig met Jayda te sussen. Op het moment dat ik weer naar haar keek zag ik een verschrikte blik op haar gezicht.
    Ik vertelde haar dat ze geen zorgen hoeft te maken want ik ga binnenkort nara de huisarts. Ik weeg nu al 3 maanden 48 kilo!
    Ze wilde ook dat ik op de derde dag van mn menstruatie bloed moest komen prikken. Want ze had al eerder gezien ana de bloedwaardes gezien dat ik iets vertoon wat lijkt op een vervroegde overgang. het leek wel of ik op dat moment een klap in mijn egzicht kreeg. Van de schrik viel ik bijna van mn stoel af! WAT!!!! Ik ben 25 en géén 55!!! Ze vertelde mij dat ze vermoeden heeft maar voor de zekerheid weet ze het niet. Dus vandaag nog een keer bloed prikken. Verder kon ze ook niet zien of ik een eisprong heb gehad!!! En mijn baarmoeder had ene hartvormige vorm dus dat kan ook een oorzaak zijn van een vroeggeboorte!!!
    Ik kreeg het benauwd en wilde gauw de kamer uit. Ik pakte Jayda wenste haar een fijne dag en ging naar de bali voor een vervolg afspraak.

Om even bij te komen ging ik even in het restaurantje wat drinken met jay. Ik dacht bij mezelf. Ik ga naar de husiarts en vraag een bleodonderzoek. ff mijn hormonen checken! En als alles goed is gaan we op zoek naar een huis en over een jaar gaan we voor een 2e. Ik belde mijn man en vertelde hem het nieuws. Hij zou gelijk naar huis gaan en daar op mij wachten!

Omdat Jayda bijna 2 jaar wordt, loop ik weer te denken aan 2 jaar terug. Het einde van mijn zwangerschap! Een week weeen! geboorte van jay en de emotionele en zware tijden erna.

Jay en ik liepen naar de lift en gingen naar boven, naar J7! Ik kwam de lift uit en mijn hart bonsde in mijn keel. Ik keek naar de gang waar ik elke keer heen en weer werd gereden. En dan had ik weer weeen dus hup naar de verloskamers, en dan hadden ze de weeen kunnen remmen dus hup naar mijn kamer. En zo ging dat een week lang 23/8 t-m 30/8.
    We liepen langs de verloskamers voordat we naar de neonatologie konden gaan. Ik wierp snel een blik op de deur van dekamer waar ik was bevallen. Ik kreeg er rillingen van en liep snel door!
    Aangekomen bij de neonatologie meldde ik mij netjes bij de bali. Ik vroeg of ik even mocht kijken. Ze riep de teamleidster voor mij en die zou meelopen. Ik snoof de lucht in mn longen en wat leek het vertrouwd!
    de teamleidster kwam aan en ik herkende haar gelijk. Een schat van een vrouw die Jayda de eerste 3 dagen overdag heeft verzorgd. Zij heeft mij ook voor het eerst geholpen met het buidelen.
    Ik stelde mij voor en vertelde haar wie wij waren. ze herkende ons gelijk. Althans, ze herkende mij en de naam Jayda. Jayda herkende ze helemaal niet! ze had veel verhalen over ons gehoord nadat we de IC hadden verlaten destijds. Ze was blij ons weer te zien!
    Ze vertelde ons dat ze nu 2 IC´s hebben. In die tijd waren ze aan het verbouwen. Ze vertelde dat de IC waar jayda hefet gelegen nu dicht is want ze hebben te weinig personeel ivm vakantie en zwangerschapsverlof. ze vroeg mij waar ik heen wilde IC2 waar jayda hefet gelegen maar dan zonder toeters en bellen. Of IC1 waar wel kindjes liggen maar dara heeft Jayda nooit gelegen.
    Ik koos voor IC2 want dat was Jayda´s ´plek´.
    Ik liep erheen. Bij de deur keek ik even naar de wastafel waar ik zovaak mijn handen heb gewassen, short, handschoenen en een mondkapje om heb gedaan. Ik voelde een brok in mijn keel! De VK deed de deur van IC2 open en ik liep naar binnen. Bij de eerste blik al voelde ik tranen opkomen. De VK vroeg mij of ik nog wist waar jayda lag. ik knikte van ja en tranen rolden over mijn wangen. Het leek wel alsof ik gister hier nog stond. Ik keek naar plekje nr 2. Daar lag Jayda destijds naast Jayden en Kyan. Daarna naast Ella en Koen.
    Ik keek de zaal weer in. Wat was het rustig zeg. het leek wel alsof de storm er door heen heeft geraasd die nu tot rust is gekomen.
    destijds was het 24 uur lang toeters en bellen, drukte van artsen en VK.
    Al die tijd bleef ik huilen en gaf Jayda continu kusjes. Ik pakte ook een fototoestel en heb een foto gemaakt van de couveuse en de plek waar jayda lag. jayda lijkt nu een reus en wat lijkt de couveuse opeens klein.
    na een kwartier nam ik op mijn manier stilletejs afscheid van IC2 en liep weer de gang op. Ik droogde mijn tranen en bedankte de VK. ze verteld emij dat het normaal was dat ik emotioneel was en dat ze dat heel vaak ziet bij de ouders die weer terug komen naar de neonatologie.
    Ze vroeg of ik ook naar IC1 wilde gaan. Maar Jayda heeft de waterpokken niet gehad dus die mag niet mee. Ik vond het te veel van het goede en vertelde haar dat ik nu geen behoefte aan heb. ikw a sbang dat ik teveel emoties naar boven haal. Een lege stille IC1 was heftig genoeg! Ik bedankte haar voor haar tijd en nam afscheid van haar. Ze bleef maar herhalen dat ik altijd terug mag komen. Ze gaf jayda een aai over dr bolletje en zwaaide!

Ik ging gelijk naar huis en dara zat mijn man op ons te wachten. Ik heb hem het hele avontuur verteld en we gaan voor verdere onderzoek voordat we de beslissing nemen over het zwanger raken!
    Ik hou jullie op de hoogte en duim voor ons!

2. Nannaf

Nannaf Fanatiek lid

6 jul 2007
    1.053
    0
    0
    zwaai!
    gisteren heerlijk dag gehad! 8)
    vanmiddag kom ik bijlezen, zometeen naar de vlos.
    pfff kheb het nu al warm! en jullie? ;)

3. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

Ik ga nu jayda vermaken en mijn huis boenen en hele berg strijken.

Vanmiddag mijn vrolijke vakantie verhaal incl. foto van onze huis!

4. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    Pfoe Jufffie, wat een heftig verhaal! Vind het knap dat je de confrontatie bent aangegaan met die heftige tijd. En vervroegde overgang! Ik kan me voorstellen dat je je helemaal bent rotgeschrokken. Gelukkig gaan ze 't nu goed onderzoeken en hopelijk krijg je snel een positieve uitslag. Hele dikke knuffel!!!

5. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    pfffieuw respect dat je teruggegaan bent en hebt gekeken meid. ik hoop dat de bloedwaardes nu wel goed zijn. *dikke knuff*

Mijn dinnetje zijn de weeen begonnen...ze is nu in het ziekenhuis..ze gaan het even aanzien en anders krijgt ze einde van middag een ks...damn wat spannend! (ze krijgt zowieso een ks ivm stuit).

6. loesie22

loesie22 Fanatiek lid

29 jul 2007
    3.228
    0
    0
    verstandelijk gehandicapten
    Jufffie, sterkte meid...
    echt knap hoe je het allemaal opgeschreven hebt!

Johanna, spannend voor je vriendin...

Olga...ik werk gewoon nog hoor...en ben inmiddels 2 kg aangekomen....( bij Nicky was dat al 15 kg voor de 20 weken...hihi

ik heb zo vergadering....bleg...en dat met die warmte...

7. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Loessie.. succes met de vergadering!

Juffie.. wat een verhaal, knap van je!

Dee.. Mmm.. lekker een nasi schijf..

**

Vanmorgen lekker wezen zwemmen, ik had de kleren nog niet uit of het begon toch te regenen. 5 minuutjes gewacht en toen werd het weer droog. Toch nog 1.5 kunnen zwemmen. Esmee ligt er net in!

Binnen is het nog wel redelijk koel hier!

8. Essebes

Essebes Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.215
    0
    0
    Dee, van harte met jullie 5 jarig huwelijk, je hebt een leuke dag op de planning staan..mooie jurk had je aan ook, en mmmm...kom je vanaaf nog een beetje taart strooien? Ik wilde een foto van onze taart plaatsen maar ook mij lukt het niet..i'm such a wizzkid...NOT! :D

Juffie, wijffie toch wat een onwijs heftig bericht heb je te horen gekregen, soms lijkt het maar niet op te houden bij jullie..
    Ik ga echt heel hard hopen en duimen dat ze bij vervolg onderzoeken toch tot een andere conclusie gaan komen! Heb je al een vervolgafspraak staan?
    Ik vind het onwijs knap van je dat je IC2 bezocht hebt, goh..wat zal dat veel heftige emoties bij je losgemaakt hebben...hopelijk helpt het je om alles een beetje een plekje te kunnen geven. Het is nu "alweer" bijna twee jaar geleden maar in die twee jaar tijd lopen jullie nog steeds ziekenhuis in en uit met Jay & voor jezelf, daardoor kom je, lijkt mij, ook wat minder toe aan het "verwerkingsproces", knap dat je er op deze manier mee bezig bent, je bent een bikkeltje!
    Hele dikke knuffel Es *huggie*

Loopy, altijd fijn om een berichtje van je te lezen! Ik zoek je nog regelmatig even op om te lezen hoe het met je gaat. Gefeliciteerd met je zusje!
    Natuurlijk heel erg gaaf nog een neefje of nichtje erbij, maar vast ook wel pijnlijk voor jou wanneer je wens voor een broertje of zusje voor Bas* nog niet vervult is...hele dikke knuffel meis, en natuurlijk draaien mijn duimpjes ook reuze hard voor jou mee!

9. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Waar blijft het noodweer! Ik wil afkoeling!!!

Ik ga lekker douchen, voordat Esmee besluit wakker te worden..

Daarna even pampers kopen en over de braderie heen, is nu in het dorp. Zullen wel belanden bij de ijscowinkel..:D

10. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    uhmmmmmm vroeg me af of ik al reageerd had vanmorgen, nee toch?????

dee: wat een leuke foto! Gefeliciteerd meid!!
    Juffie: sterkte meid!!

Judith: lekker wezen zwemmen heerlijk zeg!

ess: ;hooooooooooi meid!!

Johanna: hoe is het met je vriendin is de baby er al?

Olga: Waar ben je meid, weg gedreven?? hihi ;)

zo zit lekker op de bank buiten is het niet te harden. gister hadden we een grote ventilator gehaald en die komt goed van pas vandaag zeg!!

jongentje ligt voor de tweede keer op bed. hij heeft 39.5 koorts! Zo zielig, ik wou graag even zwemmen vanavond maar weet niet of het wel zo verstandig is.. als het morgen niet over is toch de doc maar ff bellen want dan heeft ie drie dagen koorts. Hij wil ook niet eten of drinken. dus geef hem straks denk ik maar wat ors door wat vla... gister heeft ie ook niet gedronken.. zucht.. zielig toch het is al zo warm..

trekken jullie kindjes de warmte een beetje? en de vrouwtjes met de dikke buiken? :D

11. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    sam is er al baby nieuws??

12. Nannaf

Nannaf Fanatiek lid

6 jul 2007
    1.053
    0
    0
    hallo allemaal,
    net lekker gezwommen en vanmorgen weer goedgekeurd door de vlos.
    ik ben in totaal nu 3 kilo aangekomen, maar in het begin eerst 2 afgevallen. ik houd angstvallig de weegschaal in de gaten maar die is dus tot nu toe heel lief voor me. :p

@juffie; wat een verhaal! dapper hoor van je! maar wel schrikken dat je misschien vervroegd in de overgang zit. ik hoop voor je van niet!
    @Dee; mooi plaatje hoor! fijne dagen! heerlijk he terug kijken op zo'n speciale dag. hebben wij gisteren ook gedaan, romantisch aan het strand. we hadden er een dagje schiermonnikoog van gemaakt. met als afloop lekker uit eten.
    verder nog niet bijgelezen ga ik nu doen, in huis is het koeler dan buiten dus ik zit lekker binnen. omdat de stucadoor dinsdag pas komt om de boel af te werken is het hier nog wel een rommeltje. kheb gisteren van mijn schoonmoeder alvast een bosje bloemen gekregen voor onze trouwdag. ze had gezocht naar de kleuren va mijn trouwboeket de schat maar niet kunnen vinden. nu mooie zonnebloemen verwerkt in een boeket. dat fleurt de boel mooi op!

13. Nannaf

Nannaf Fanatiek lid

6 jul 2007
    1.053
    0
    0
    @bevalling; ik zie niet op tegen de bevalling zelf maar alles erom hee. ik ben bang dat ik zometeen weer met die bloeddruk kom te zitten en ik weet dan niet waar ik met J heen moet omdat familie te ver weg woont. dus ben nog druk aan het piekeren hoe dat moet als ik weer op rust moet en sowieso hoe da tmoet als de bevalling begint. als J maar een goed plekje heeft waar hij rustig kan blijven tot het kindje er is ben ik gerust.
    @salapio; fijn dat alles weer goed was bij de vlos! heerlijk dat je het kindje hebt gevoeld!
    @woordjes;
    -koe - teetjes (teentjes)- schaap zegt meeeeeeeh- hond zegt woef - leeuw dan volgt een hoop gegrom- eendje zegt pggg pggg- en verder daar en die- was dat? - kijk
    soms flapt hij er zomaar wat uit, maandag op de fiets opeens kijk auto! daarna ook nog niet weer gehoord maar het zit er blijkbaar wel in :D

pff ik doe de regendans mee met dee! kom maar op met dat noodweer!

14. Nannaf

Nannaf Fanatiek lid

6 jul 2007
    1.053
    0
    0
    nee volgende week, de 25e is onze trouwdag maar we vierden het gisteren met een dagje samen weg. volgende week weer aan de slag maar dan wel lekker eten hoor thuis. ;) en ik maak kwarktaart met verse vruchten (dat was onze bruidstaart, 3 lagen) jammie

15. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Ik kom alleen even klagen.......

Wat heb ik het vreselijk warm.... :$

ik kan niet meer.........zit binnen alles dicht en de ventilator op me...
    en ik puf en puf en puf......

16. Nannaf

Nannaf Fanatiek lid

6 jul 2007
    1.053
    0
    0
  17. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    zou zeggen knuffel voor miep, maar dat moet maar niet met dit weer ;)

18. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    oooeeeeeiiii lekker zo'n ijsje!!!!

en idd die knuffel hoef ik maar niet vandaag..:D

19. loesie22

loesie22 Fanatiek lid

29 jul 2007
    3.228
    0
    0
    verstandelijk gehandicapten
    DEE....gefeliciteerd met jullie trouwdag!
    mooie foto hoor!

Nannaf....volgende week jullie trouwdag...
    alvast gefeliciteerd....
    en een lieve schoonmams heb je hoor!

Loopy...fijn wat van je te horen meid...
    mijn duimen blijven draaien voor jou...

bevalling....ik zie vreselijk op tegen de bevalling...
    krijg er soms zelfs een soort paniekerig gevoel van....
    zit er niet op te wachten om 2 dagen in de weeën te zitten, met 6 cm en persdrang op eigen houtje zonder vk naar het ziekenhuis, bij de hoofdingang weeën wegpuffen, en een vacuümpomp in mijn doos...

Judith....lekker gezwommen?! LEUK!

Miep...warm he meid?!
    hier begint het nu een beetje te rommelen...
    ben benieuwd naar dat noodweer....
    vaak als ze een weeralarm geven valt het vaak mee he?!
    iedereen een fijne avond!

20. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    @Miep: zijn jullie uit de naam? Ik ben heeeeeeel benieuwd ;)

@Essebes: weer helemaal de oude?

@Dee: wat een blijde foto! Gefeli met vijf jaar huwelijk. En twee leuke dagen voor de boeg. Geniet ervan. En natuurlijk een fotootje van de taart voor ons :)

@Nannaf: ook al je huwelijksdag gevierd. Klinkt romantisch. Alvast gefeliciteerd. Herken wat je zegt over gedoe met bloeddruk en wat te doen met je kindje. Maar ik heb nu bij mijn operatie al gemerkt: er komt altijd wel een oplossing! Mensen zijn echt bereidwillig om te helpen. Ik heb die strees daarom maar laten varen: is ook beter voor de bloeddruk ;) :)

@Salapio: jeee, beeb gevoeld! Best vroeg, met 15 weken. Bij Mirre ook lees ik nu. En weer goedgekeurd bij de vlos. Super.

@Sanneke: hebben je zus en zwager op een goede/mooie manier afscheid kunnen nemen van hun kindje? En je andere zus bijna uitgerekend. Spannend!

Deel Deze Pagina