December 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Jufffie, 7 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Salapio, haha grappig buurman boemboem :p heeft ze dat ook wel eens tegen hem gezegd? En viel het kwartje toen of niet? ;)
    Fijn dat alles goed is gegaan met de logee erbij. Die heeft dus ook niet lang geslapen zo te lezen!
    Als ik Youri gewoon laat liggen blijft ie schreeuwen totdat we hem oppakken... Naja langer dan een uur denk ik niet maar goed we hebben aan 2 kanten buren he.
    Maar was er ook al aan aant denken om hem overdag op te houden, wie weet helpt dat.

Daphne, hier geen tips want Youri is 'bang' voor de thermometer... Blijft hier niet bij huilen maar hij word dan gewoon hysterisch. Achja soms moet het gewoon en op het kdv maakt hij er ook geen punt van heb ik gehoord ;)

Uhm Daphne ik schaam me met je mee.. gebruik ook geen vaseline ofzo? Nooit aan gedacht? Moet dat dan?

Wij gaan waarschijnlijk met Youri naar een 'paranormale vrouw' (weet niet hoe ik het moet noemen).
    De leidster van het kdv is ook daar geweest en die heeft voorspellingen gekregen die al zijn uitgekomen. Ook geeft die vrouw veel nuttige info die ook klopt.
    Ze heeft ook al een jongetje geholpen die slecht sliep dus wie weet... Proberen kan altijd he!

2. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Uhm...ik had al een berichtje geplaatst om 6.52 hoor..:p

fijn dat je je iets beter voelt meid!! rustig aandoen en idd goed over praten!!!!
    dikke knuff!!!

3. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Anita…wat een lieve foto’s!! wat wordt Youri al groot hè!! lekker stoere vent!8)
    En dat koppie van Esmee….liefff!!!!:)
    Hoop dat paranormale vrouw jullie kan helpen hoor! T is altijd te proberen!!

Britteke..bah ook al last van je bekken..rustig aandoen hoor!!;)

Sanneke..druk voor school!!!en profiteren van teletubbies tijd….;)
    \
    Lindy..das niet de bedoeling meid…laat beebje nog maar even zitten hoor!!
    Dikke knuffel!!;)

Dee..idd thermometer even insmeren met vaseline..dat is net wat zachter.;)
    Fijn dat ze nu lekker op t kdv is!! En weer lekker aan t spelen!

Salapio..druk geweest met oppassen..gelukkig is t goed gegaan!!:)

Hier met mams en Mika de stad in geweest..nog even leuke dingen bij de hema gehaald..en nog snoetepoetsers..:p
    Heb ook een skibroek gehaald..lijkt me wel wat voor Mika straks in de sneeuw...
    moet m alleen nog even passen..;)
    Ga zo Mika even in bed leggen..en dan even een wasje ophangen..

4. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    dee: bas ligt al heel lang onder een dekbedje! lekker warm zo, en lekker makkelijk met een hoes erom.

5. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Olga.. de laptop doet het al!! Wat snel..

Misskeita.. lekker genieten van je verlof. Natuurlijk ben je trots dat je het hebt volgehouden! Er zal strax zeker heel veel veranderen maar 'ze" zeggen dat met kids altijd alles op zijn pootjes terecht komt! En Hannah zal heus een geweldige zus zijn!;)

Nannaf.. hoe was het bij de vk?

Dee.. fijn dat Estelle het zo naar d'r zin heeft op het kdv! En Estelle niet meer ziekjes. Hier ook meestal even een beetje vaseline aan de thermometer..;) Esmee slaapt sinds een weekje of 4 onder een dekbed.. nou ja, we stoppen haar in en ze gooit het als we de deur dicht trekken uit haar bed. Wel heeft Esmee nog een slaapzak aan.

Miep.. lekker hoor, even shoppen en goed geslaagd zo te lezen! De stickers kunnen gebruiken.. Was op hangze :p

Anita.. wat een mooie kids heb je! Ik vind Esmee heel veel op Youri lijken. Leuk om die gelijkenis te zien! Hopenlijk helpt het consult bij de paravrouw.;)

Britteke.. werkse! En hopenlijk loopt het allemaal los met je bekken.. Pfff zou niet zo mooi zijn.

Johana..gezellig, een etentje van je werk.. Gelukkig heeft het praten over de aanstaande bevalling je wat gerustgesteld.

Sanneke.. je schoolwerk nog klaar gekregen, heftig hoor. Maar 1 dagje vrij!

Lindy.. meid, luister toch naar je lichaam., Het is voor je babyboy nog veel te vroeg om geboren te worden. Hopenlijk kunnen je schoonouders je een beetje ontlasten en opent Jan ook zijn ogen.. Stress werkt natuurlijk ook niet mee!

Salapio.. jeetje.. Mirre d'r trein stuk gegooid. Wat een drift hebben ze dan he?:( Fijn dat het gisteren allemaa goed ging.. En beide kids geen zin een uurtje slaap.. Jij gisteravond zeker wel!

Vanmorgen alle kledingwinkels in het dorp afgeweest voor een vest voor Esmee.. Weinig wat ik leuk vond. Alles is zo kort.. Juist een gebreid vest moet lekker warm zijn en niet hoog op de rug. Bij de hema hadden ze een fuchsia roze met een grote knoop op de borst.. Erg leuk.. Maat 98-104.. Mijn hemel wat wordt ze groot:$.. Had er nog graag 2 bij gekocht.. Morgen maar even naar de stad toe!
    Verder nog wel een sjaal, dvd en een legging gehaald.. Bij de hema was Het Zandkasteel voor 5,00 dus maar meegenomen. Esmee helemaal blij! De collectie bijna compleet!:D

Net al even een strijk gedaan even stofgezogen..

Nu even voor het werk bezig.. Moet samen met 2 collega's een Thema Team organiseren over seksualiteit bij mensen met een verstandelijke beperking. En aangezien ik nu voor een autistische client bezig ben met voorlichting komt dat allemaal mooi uit. Scheelt dus een hoop werk :D

6. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Dee..hier ligt Mika sinds zijn peuterbedje ook onder een dekbedje..
    Heb m wel laag opgemaakt..en een slaapzak aan...;)

Judith..Toch nog een leuk vest gevonden en nog meer dingetjes!:)
    Wat gaat t snel hè..hier ook maatje 98-104 wat prima zit..
    Succes met je voorbereidingen voor je werk!!!

Hier hangt t wasje..en Mika ligt er in...
    ik ga zo ook maar even liggen denk ik...;)

7. Judith, dat vest heb ik voor Nina gekocht in het donkerbruin, ze hadden het ook in het wit.
    En ik heb er gisteren een paars vestje bij gekocht, dat was maat 110/116, maar het zat gewoon goed, alleen de mouwen zijn een kilometer te lang:D

Mijn moeder had het paarse wollen rokje met grijze stippen gekocht en een grijs shirtje.
    en een paars majootje;) ben effe kwijt hoe je het nou ook weer schrijft:D

8. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    maillotje dus ;)

Doe mij maar een patatje met een majootje *proest*

Niels wordt wakker en ik heb lekker allemaal artikelen kunnen lezen ter voorbereiding op mn opleiding vanavond. lekker hoor.

het zoveelste wasje hangt dus we hebben grote stappen gemaakt vandaag. lekkerlekker

9. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    *zucht*

Heb Mirre maar in bed gelegd (was ze het mee eens hoor ... totdat ik de deur achter me dichttrok). Nu ligt ze te gillen: mama! "Salapio"! NEEEEEE!

Gaat m niet worden dus ... (kan het op zich wel even volhouden maar ik denk dat het gewoon geen zin heeft) ...

Zit nu aan een bakkie koffie om energie (soort van) te verzamelen om een lange wandeling te maken ;)

10. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    O en de vaseline ... geen idee of dat normaal is. Mijn moeder deed dat altijd (zal vast uit haar verpleegtijd komen) en ik doe nu ook altijd iets van bepanthen ofzo erop.

Maar goed ... ik neem wel wat dingen over van mn antroposofische zweefhuisdokter: voel meestal met mn handen (niet alleen hoofdje maar ook lijfje), alleen bij twijfel tempen ... een paar keer gedaan in de eerste maanden en daarna nooit meer (maar das makkelijk: Mirre heeft nog nooit koorts gehad).

Mirre is ook nog nooit ziek geweest (op snottebellenfestijn na), is dat heel uitzonderlijk? Of meer kindjes hier?

Ga nu de kleine driftige schreeuwlelijk redden (als het niet mijn kindje zou zijn zou ik in een deuk liggen ;))

11. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    En ik wil ook patat met!

En Mirre is een stiekemerd, want tussendoor hoor ik haar het licht aan en uit doen (dan is het ook verder stil daaro) :D

12. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    vaseline doen wij ook, droog gaat niet lekker ;)
    en mirre heeft zolang borstvoeding gehad en jij zult door je onderwijservaring wel veel weertsand hebben tegen allerlei virusjes enz

13. Nannaf

Nannaf Fanatiek lid

6 jul 2007
    1.053
    0
    0
    @salapio; haha ook al eentje die het lichtknopje gevonden heeft. jonathan doet heel vaak zijn licht aan savonds en gaat dat doodgemoederd zitten spelen tot wij dan om het hoekje kijken. wel ahndig we kunnen vanonder de trap zien of hij 'op' is want dan is geheit het licht aan :D en verder dus beetje ziek! beterschap! wat kunnen die kleintjes dan gloeien he!
    @sanneke; goed bezig geweest! fijn!
    @dekbedje; hier ook alweer een poosje, bevalt prima! en ze hebben zulke leuke vertrekjes! ;)

ik ben bij de vlos geweest.... was allemaal prima, kindje lag nu goed maar kan nog draaien want ligt nog boven mijn bekken. verder heb ik een dik half uur zitten wachten en dat is met een verveelde peuter niet handig! hij is bijna bij de tandarts naar binnen gesjouwd, kon hem net voordat hij de deur open had bij zijn kladden grijpen.
    dus kwas ietwat verhit en ja toen was mijn bloeddruk wel wat gestegen tov vorige keer... vind je het gek??? :x maar goed al met al raffelde ze alles heel erg af om maar weer op tijd te komen en stond ik met 5 minuten weer buiten. vond het belachelijk! maar ja op dat moment overkomt het je een beetje. en nou ja met kindje was alles goed. ze vroeg nog wel of ik nog steeds harde buiken had, ja dus nou zei ze als de bevalling daardoor begint houden we het niet meer tegen... he? bevalling daardoor wat krijgen we nu? maar moest meteen aan lindy denken! lekkere terloopse informatie. gelukkig ben ik vrij nuchter en bij mij doen ze geen pijn zijn alleen vervelend van die betonbuiken.
    zo hehe dat lucht op! nog even :x:x:x:x ;);):D

14. MamavEsmee

Salapio.. lekker gewandeld? En Mirre in de wandelwagen nog ff een tukkie gedaan??

Miep.. Ik kan van de hema qua maat niet van opaan. Ze heeft 1 broekje maat 86 die is nog te groot. Bovenkleding heeft ze nu 92 of dus 98-104. Ik pas nu de kleding wel aan voordat ik het koop. Esmee vond het prachtig al die kleertjes..

Ninien.. Dat vest wat jij bedoeld hadden ze i.d. in het bruin en wit, volgens mij ook grijs. Maar die viel vrij kort in maat 92. Het vest wat ik gekocht heb hadden ze enkel in appeltjes groen. Of deze hema heeft niet alles ingekocht.

Nannaf.. Wat een schandalige behandeling.. Even tussen neus en lippen door en je wordt de deur uit gewerkt.!:x

Dee.. Weer tijd voor de griep prik. Zou ook je nod afwachten. Ja, een mooi en leuk vestje vinden valt niet mee. Ben nogal een pietlut met kleren. Vind niet alles leuk!;)

Esmee is helemaal weg van Sla ( of te wel rauwkost met een yoighurt dressing..) Aangezien ze slecht groente eet dit maar eens als tussendoortje gehaald en ze zit te smullen..:D

De nieuwe dvd van Het Zandkasteel is hot.. Esmee is helemaal wild van de nieuwe liedjes haha..

Erwin heeft morgen gesnipperd.. Gezellig! Morgen avond dus uiteten.. Nou zouden we Esmee s'middags al naar Erwin zijn ouders brengen. Hoorde ik vannochtend van schoonmams of het ook na het eten kan.. Umh.. Dan zijn we er niet. Maar even kijken wat we nu doen. ;) Ze luisteren nooit als we wat vragen doorgeven. Zo heeft het morgen dus geen zin. Vorige week zaten ze te wachten tot Esmee kwam. Hadden ze de verkeerde datum opgeschreven. Als Esmee er is is er geen oog meer voor wat anders. Soms best iritant. Helemaal met afspraken maken.

Ik heb honger als een paard. Moet moeite doen om niet te snaaien.. Pfff..Blijf de laatste tijd zo mooi op gewicht.. nog steeds een kilo of 5 te zwaar maar goed, daar kan ik mee leven..:p

We gaan strax lekker zelf gekookte en daarna gebakken aardappels eten met rauwkostsalade en filetlapjes provenciaals gekruid.. Jummie!

Oh, 1 van onze honden heeft net de helft van het kleurboek van Esmee opgegeten.. Lag op tafel, dus hoe hij hem gepakt heeft..:D

15. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    ik ga heerlijk mexicaans eten met mijn collega's...verheug me er al dagen op, haha.....

kreeg van de gastouder een verwenpakketje voor in bad...zodat ik me lekker kon ontspannen (had haar verteld van mijn dipje)...echt zo lief!

16. MamavEsmee

Johana.. Jummie.. mexicaans is lekker! Lief van de gastmama!:)

17. maartjeh

maartjeh Fanatiek lid

14 mei 2007
    2.626
    0
    0
    achterhoek
    Hallo, Kom weer even een update plaatsen hoor..

Alles loopt lekker hier, ritme zit er super in..
    `s ochtends tegen 8 uur worden beide meiden pas wakker..
    Heerlijk ha??

En en en en Jasmijn rolt van rug naar buik :D
    Kleine vlotte dame is het...

Charlotte is een heerlijk peuter aan het zijn..

echt genieten hier, ben zo super trots op mijn beide meiden!

18. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Vaseline op thermometer hier ook altijd..;)

Salapio..en is Mirre nog gaan tukken?

Nannaf..wat raar joh..ik zou morgen gewoon even bellen of je eerdaags even een nieuwe afspraak kan maken omdat je t niet helemaal snapte wat ze bedoelde..
    Dat je een beetje ongerust bent gemaakt maar niet goeie info hebt gekregen…

hier moet ik zeggen.maken ze eigenlijk altijd tijd..ook al lopen ze uit..
    En nu bij de gyn doen ze ook niet moeilijk…wel prettig..

Judith..ja joh zit er zo’n verschil in de hema maten?
    Hier nog geen problemen mee gehad..geweldig dat ze t zo leuk vindt..
    Mika ook..als ie nieuwe kleren ziet dan zegt ooooooooohhhh mooiiiiiii
    En dan zeg ik ..even passen..en dan Jaaaaa en dan trek ik t m aan en dan gaat ie rondjes lopen en moeten we klappen voor hem..en klapt ie zelf mee…geweldig!
    Wat balen zeg dat je schoonouders t niet helemaal begrepen hebben….heb je al wat anders kunnen regelen?
    Nieuwe dvd van t zandkasteel dus helemaal top!!leuk!!

Johanna..eet smakelijk..en heel lief van je gastouder!!

Dee..fijn dat jullie niet gebeld zijn..dan is de koorts vast weer over!!

Maartje..heerlijk trots aan t zijn op je meiden!!super!!
    En wat goed dat ze al kan rollen!!!

Hier is Jan tennissen..dus eens even kijken wat er op tv is...

19. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    ik wil jullie ff mijn onderschrift showen! :D:D:D:D

20. Nannaf

Nannaf Fanatiek lid

6 jul 2007
    1.053
    0