December 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Jufffie, 7 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Miep.. fijn dat je het vlopje binnen hebt!;) Morgen dus weer naar de gyn.. spannend! Lief dat je zus als tegenprestatie heeft gedweild. Scheelt jou weer!:D
    Ben nog niets aan het naaien.. Heb gisteren een kussensloopje gemaakt. Net even een beetje gekeken welke steken mooi zijn om te decoreren etc..

2. Sam28

Sam28 Bekend lid

15 dec 2006
    753
    1
    0
    overheid
    Brabant
    Miep alles gaat goed hoor. Ik heb het alleen wel erg druk met twee kinderen en het huishouden en alles. Ik heb maar weinig tijd voor mezelf en daar baal ik wel van. Mijn man heeft natuurlijk 8 maanden thuis gezeten en werkt nu weer. Opzich heerlijk voor hem, maar hij werkt nu al twee weken 6 dagen achter elkaar dus van maandag tot en met zaterdag. Daarnaast heeft hij ook nog trainingen in de avond dus dan werkt hij van 08:00 tot 23:00 uur. Ik sta er dus vaak alleen voor en dat vind ik wel lastig hoor.
    Ik heb ook geen auto omdat hij die altijd mee heeft en zit dus altijd aan huis vast en dat gaat me erg tegen zitten...
    Ik heb even een dipje dus...

Gelukkig doen Lynn en Semm het erg goed. Lynn is wel heel erg ondeugend en doet alles wat niet mag en dan ook nog juist op de momenten dat ik met Semm bezig ben. Ze is me dus heel erg aan het uitproberen en ik moet proberen consequent te blijven, maar dat valt niet altijd mee.

Gelukkig is Semm een erg tevreden mannetje. Overdag hoor je hem eigenlijk niet alleen als hij honger heeft en rond etenstijd wordt hij wakker en slaapt dan vaak de hele avond niet tot een uur of 22:00 en valt dan na de fles heerlijk in slaap. Hij heeft rond 7 uur (net op ghet moment als ik Lynn op bed ga leggen) zijn huil uurtje en wil dan alleen maar bij mij zijn. Dat is niet altijd makkelijk. Ik vind dat hij nog weinig tot geen krampjes heeft gehad en dat is wel heel erg fijn. Ik hoop dat we dat zo kunnen houden.

Miep de kleine in je buik heeft het ook wel erg naar zijn zin he??
    Ben je het al wel zat of heb je er weinig last van?

o ja afgelopen week moest ik met Semm naar het bureau en hij woog alweer 5330 gram en was 58,5 cm. Het is dus een flinke jongen. Hij is echt heel lang. Bij de geboorte was hij rond de 56 cm.

3. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    haj meiden

Ik heb braaf alles bij gelezen.. Maar geen puf om bij te reageren :oops:..

Demy is ook niet helemaal lekker.. oorpijn en hoesten..
    ben benieuwd hoe dat zich uit. woensdag en donderdag is ze bij opa en oma zodat ik een beetje bij kan komen.. en op bed kan liggen.. Heb vandaag ook zowat de hele dag op bed gelegen :(..
    demy heeft zowat 3,5 uur geslapen.. :O..

het gaat hier redelijk.. veel pijnlijke harde buiken nog steeds..
    en hoofdpijn :(.. gelukkig heb ik ze niet meer weg hoeven zuchten en komen ze niet regelmatig..
    de baby is nog lekker druk dus da tis een goed teken :)..
    donderdag moet ik naar de verloskundigen ben benieuwd wat ze van plan zijn..
    Mijn moeder vertelde dat ze dit namelijk met mijn zusje ook heeft gehad :(.. en dat ze toen eerder is ingeleid om dat het lichaam aangaf dat het niet meer ging.. dus ben benieuwd.

dikke knuffel voor jullie allemaal..

4. frederike80

frederike80 Fanatiek lid

21 feb 2007
    1.923
    0
    0
    oosterwolde (fr)
    even mijn nieuwe banner bekijken

5. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Sanneke, ben je van plan om morgen naar mij te komen of spreken jullie met wat meer meiden op woensdag af?

Sam, fijn dat Sem zo tevreden is. Helaas allen wel zijn huiluurtje als je Lynn naar bed moet brengen....Je man is opeens wel veel aan het werk zeg. Kan hij niet eens een training overslaan en jou wat ontlasten. Kan me voorstellen dat je het soms best zwaar vindt. Straks moet jij ook weer werken en zal hij toch ook wat van je over moeten nemen toch?

Frederike, je banner is LIEF!

Loesie, hoe was de echo meid? Jammer dat je moeder toch nog niet mee kon...

Ninien, whaaaaa nog een nacht door kunnen slapen!

Dee, leuke bosfoto's! Wat een lief klein kaboutervrouwtje is Estelle!

6. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Lindy, Demy lijkt zich wel een beetje aan je schema aan te passen dus....Fijn dat je schoonouders je van de week even ontlasten.

Miep, dat je toch nog steeds je familie knipt. Voorlopig moeten ze het nu maar een paar weken met flinke haardossen doen hoor!

Johana, ook lekker aan het afronden op je werk.

7. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Senna heeft vanmorgen op de wc een poepie gedaan! Ik stond echt versteld dat hij op de bril wilde zitten. Ik ga dus maar een bril verkleinertje kopen. Verder wil ik het helemaal niet pushen. Als hij niet op potje of wc wil dan is het prima, maar hij was wel erg trots vanmorgen. Vooral het doortrekken is natuurlijk mooi!

8. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Judith..lekker aan t oefenen geweest dus met de naaimachine!! Leuk!!8)

Sam..fijn dat de kids t zo goed doen..maar kan me voorstellen dat je nu wel even een dipje hebt hoor!
    Hoop dat je eerdaags even een dagje kan bijtanken!;)
    Semm alweer zo lekker gegroeid!!heerlijk!!

Hier heeft Harry t prima naar z’n zin denk ik..want hij zit nog lekker warm verpakt..:D
    Tja van mij mag ie wel tevoorschijn komen..maar goed..t hoort erbij hè..
    Weet je..Mika was 4 weken te vroeg en was erg klein en wekenlang moeite met op temperatuur te blijven...enz…dus dan heb ik net zo lief dat harry iets langer blijft zitten hè..
    Al is t wel zwaar hoor..kan bijna niks meer doen..alles is teveel..erg veel last van m’n bekken..
    Maar goed…nog effekes..;) ik probeer zo min mogelijk te klagen..:)

Lindy..rustig aandoen meid..en donderdag weer voor controle heen..
    Hopelijk blijft beebje nog even zitten hoor!;)

Fredje..mooie banner!!:)

Olga..ik hoef nu alleen mijn paps nog te knippen..en dan kunnen ze er allemaal wel een paar weekjes tegenaan..;)

Hier vanmiddag niet meer zoveel gedaan..helaas was Mika's slaapje dit keer kort..dus zelf niet echt gelegen..
    Maar daarna lekker samen boekjes gelezen en puzzels gemaakt enz..dus rustig aan gedaan!
    Lekker lasagna gegeten en nu even een lekker glaasje cola met een rolletje meller :p

9. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Wauw wat goed!!!Superjoh!!8)
    Hier zijn we daar nog helemaal niet mee bezig..:)

10. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Het enige wat Senna altijd deed was 20 seconde op het potje zitten of soms op het potje een boekje lezen. Hij ging dan wel eens persen en zei dan altijd heel leuk 'nee komt niet plasje'.
    Hij was wel de laatste tijd erg bezig met zijn ontlasting. Hij vertelde dat hij poepie gedaan had of dat hij dat moest doen en wilde dan gelijk een schone luier.
    Verder plast en poept hij gewoon nog lekker in zijn luier hoor. Hij is echt niet opeens zindelijk, maar een klein stapje is gemaakt. Ben toch wel trots op hem natuurlijk!

11. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Miep, heb jij enig idee hoe het nu met Gerda gaat? Hoop dat ze een beetje gewend is aan het gips en toch ook nog wel het een en ander zelf kan doen.

12. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Ben even badderen...misschien lees ik mijn boek wel uit.

Kom ik later nog even spieken of er morgen nog iemand gezellig langs komt!

13. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Olga..heerlijk toch dat ie t zo oppakt!! 8)
    Hier nog niet eens een potje in huis..Mika die vindt t allemaal nog wel best hoor..;)

En met Gerda gaat t redelijk...tja tenminste..wat is redelijk..
    ze heeft een boel aan haar hoofd en dan ook nog zo ingepakt met t gips...;)
    Ze klaagt nooit niet..maar volgens mij heeft ze alle reden tot...
    niet normaal kunnen liggen..niet kunnen zitten..niet eens normaal naar de wc..enz..
    Maar als t goed is mag het deze week er af..ik geloof woensdag of donderdag...
    Dus hopelijk blijft ze dan even gipsvrij..en operatievrij...

14. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Badderse!!!:)

tja zou wel leuk zijn hè..als er wat meer luitjes komen....

15. MamavEsmee

LIndy.. fijn dat de Demy woensdag en donderdag naar je schoonouders kans.. Spannende tijd voor jullie!

Sam.. Wat vervelend dat je man nu juist zo veel moet werken, als snap ik ook wel dat hij er nu even voor zijn nieuwe baan wil zijn! ;) Hopenlijk loopt alles wat beter en kom je ook weer wat aan je zelf toe. Je hebt mooie foto's op hyves staan! Je bent een mooie vrouw!:)

Miep.. klagen staat vrij! I.d. zal harry het nog wel even nodig hebben.. je kunt de maatjes 44 wel opruimen..:D;).. Vind Mika puzzelen leuk? Heb helemaal nog geen puzzels.. Misschien toch maar eens voor gaan kijken.

Olga.. Een iniminimeeting morgen. Wat knap dat Senna een poeppe op het toilet heeft gedaan! Esmee wil wel op het potje zitten maar ook binnen 10 sec er weer af.. Dus nog geen plasje op het potje maar al wel regelmatig 2 stappen er van af..;)

Loessie.. hoe was de echo??

We zitten nu lekker achter een bakkie warme choco.. Zo nog even een wasje ophangen en lekker douchen.

Heb zostrax nog even een paar leuke stofjes en fournituren besteld.. Ben helemaal lyrisch :D

Morgen een korte late dienst.. heerlijk.. Dan vrijdag pas weer de slaapdienst in!

16. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Judith..achja klagen staat vrij..maar wat schiet ik er mee op...toch?
    ik klaag zo af en toe even flink tegen Jan..:D
    Ah...lekker warme chocomelk...gaat ik ook maar even maken....
    en puzzelen..ja hoor dat is hier zeker favoriet..hij doet ze zelf maar ook samen..
    en leuke dingetjes besteld!!leukleuk!! kan je ook saaie kleertjes opvrolijken!!

17. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Olga, IK KOM!!!En ik kom ook vroeg denk ik, t is wel een poosje rijden he. Ga ik hier om half 9 ofzo weg en dan tot een uurtje of half 12, kan niels gewoon lekker in zn eigen bedje, vink beter dan in de auto slapen. Kan dat?

Woensdag komen mn ouders wrsch nog langs dus dan doen we het deze keer zo.

mve, helemaal lyrisch van je naaimachientje!! Leuk!

Miep, sterkte hoor en t is idd wel lekker als Harry zichzelf op temp. kan houden. En je mag best klagen hoor! Maar das volgens mij jouw aard ook niet, je bent altijd zo opgewekt, heerlijk (ik ken iemand die het tegenovergestelde doet, wor je doodmoe van)

Gerda, sterkte nog ff in het gips. Knuffie van hier als je t leest!

----

Hier vanmiddag pompoensoep gemaakt uit de Allerhande. Geen succes :) Jan ging al bijna kokken voor hij het geproefd had, heeft heel dapper toch een hap gehad maar hoefde niet meer. Niels vond het na 3 happen ook genoeg en ikzelf heb uit fatsoen en voor de moeite mn bord maar bijna opgegeten. Gelukkig was het een voorafje :) Ik vond het wel een avontuur om zo'n pompoen eens te lijf te gaan :p

Niels had een neemiddag. echt uitproberen. Hij deed expres wat stout en wees dan al naar de gang (waar hij altijd moet zitten als hij stout is) en vroeg: Titte??? Hoezo ik wil duidelijke regels en ik verken mn grenzen. Dus ik doe mn best om lekker consequent te zijn. We merken hier wel dat hij het daar 'goed' op doet. Grappig he. Als je streng bent en best kortaf NEE zegt, doet ie het goed.
    Vanavond lekker met hem gedoucht, hij in badje en ik ernaast onder de douche.

18. MamavEsmee

Miep.. je schiet er niets mee op maar het lucht wel lekker op! ;) Wat voor puzzels heb je? Van die houden met zo'n nopje er op? De mellers al op? Die zijn echt heerlijk.. Ben ongi en heb mega zin in zoet maar heb behalve rozijntjes niets te snoepen in huis..:D

19. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    miep klagen mag af en toe best hoor...vind je een behoorlijke bikkel en ook jij zult het wel eens zat zijn ;)

voo de meeting...veel plezier morgen!

wat knap van senna zeg! dani zit wel op het potje maar doet er niets op...ze verteld tegenwoordig wel als ze gepoept heeft (en dat klopt dan ook) dus ze is zich er bewuster van..maar goed hoor gewoon op de wc!

san het klinkt vreselijk die soep, haha...zo te lezen smaakte hij idem....wel zonde van je moeite natuurlijk.

judith, jummie chocomelk met rozijntjes..ach prima combi :D

hier net even lekker bij het paard geweest en ga nu zo in de rustmodus op de bank..heb harde buiken dus zal wel een beetje to much gedaan hebben vandaag ;)

20. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Sanneke..lekker een pompoen mishandeld dus..:D
    En Niels zo heerlijk aan t uittesten wat kan en niet kan...geweldig hè..ze worden echt wijs die kids van ons!!
    Klagen doe ik echt wel hoor..maar lekker thuis..ik hou er idd niet van om altijd maar zo negatief te doen..:)
    Als ik met mams in de stad liep en mensen vroegen hoe t ging van de week..dan zei ik..oh wel goed hoor..:p..en dan mijn mams ...nou ze heeft t wel zwaar hoor en dit en dat..:)

Judith..puzzels..uhm..met houten nopjes maar ook gewoon wat dikkere stukken die in de gaten vallen zeg maar..
    Hij vindt ze allebei leuk..gooi rustig 3 puzzels door elkaar en hij maakt ze allemaal hoor..;)
    Mellers zijn al op...jammie!! en mijn bekertje warme choc staat naast me..
    Gossie niks te snoepen in huis..nou hier nog genoeg hoor..
    kan straks ook niet meer..:)

Deel Deze Pagina