JOhanna nog even lekker bij het paardje geknuffeld!! en idd harde buiken is niet goed hè.. Dus lekker op de bank meid..of op tijd naar bed..
Sanneke, ja leuk dan zie ik je morgen, gezellig hoor! Kreeg net een sms van Essbes dat het haar niet gaat lukken, dus we zijn gezelli met zijn tweetjes! Senna vindt 'nee' en nog wel moeilijk te bekroppen. Gaat dan heel zielig huilen of op de grond boos liggen doen. Terwijl hij op andere momenten wel een zacht eitje is eigenlijk.... Miep, je bent een kanjer hoor, mag best eens gezegt worden! Hier begint Senna net een beetje interesse in puzzels te krijgen, maar ik heb er nog niet veel in huis. Zal eens wat van mijn werk meenemen om uit te proberen. Judith, helemaal in de ban van je naaimachine, geinig zeg!
Sanneke, pompoensoep zelf gemaakt. Wat lijkt me dat een werk zeg. In een restaurant kan het best lekker zijn. Gerda, als je dit leest....ik hoop van harte dat het gips wat geholpen heeft. Je zal wel blij zijn als je er volgende week vanaf bent. Knuffel voor jou!
Sanneke.. wat stoer van je dat je zelf pompoensoep hebt gemaakt.. Niet zo lekker dus.. Haha.. Niels corrigeerd zichzelf! Olga.. EN?? je boek uit?? Johana.. Mis je het paardrijden? Oef.. harde buiken , niet fijn! Lekker relaxen meid! Miep.. Strax als Harry er is aan het lijnen?? Ben nog steeds een kilo of 5 te zwaar maar het wil er niet af! Wordt gelukkig ook niet zwaarder dus dan maar zo.. *** Wat een gedoe met DSB zeg..Je zou er maar geld hebben..
Goeiemoggel!! Olga ..thanks.. en Senna nog niet aan de puzzels..gaat ie vast leuk vinden!! Judith..ja joh moet echt wel weer drastisch aan de lijn...ben nu op een mega gewicht.. Hoop natuurlijk dat er wat met de bevalling mee af gaat..maar dat viel met Mika toen ook zo tegen.. Dus ga er niet vanuit...dus dat wordt streng aan de gang..en niet voor 5 kilo's hoor...eerder een kilootje of 30.. DSB bank...ja zeker een gedoe....vind t wel een rotgedoe hoor..waar is nou je geld nog zeker...je kan t beter in een ouwe sok gaan doen. Sanneke en Olga...have fun met de meeting vandaag!!!! Mijn mams komt straks de douche poetsen enzo.. en vanmiddag moet ik weer voor controle naar de gyn..ben benieuwd.. Krijg zelf al sterk t gevoel dat ik zelfs ga overlopen..dus we wachten rustig af..
Goedenmorgen, Miep we kunnen straks samen fanatiek gaan lijnen, haha ik moet ook een kilo of 25 van mezelf... Judith, ja ik mis het paardrijden wel maar dat is ook echt een ziekte...en ik ben al verslaafd sinds ik uit het ei gekropen ben..dus dit is wel even wennen. maar goed...zal wel weer komen. Wat een gerommel hier op mijn werk, ben gewoon blij dat ik met verlof ga straks..haha....
morge... Niks bijgelezen maar ik ga hier weer veder . Wel ff trots vertellen over mijn kleine man.. Smorgens als ik van bed kom moet ik altijd even naar de wc. Bas loopt sinds een aantal dagen dan achter mij aan, en doet dan zijn broek naar benenden, doet zijn onderbroek uit en de pamper af ( die bijna altijd droog is) en gaat op de pot zijn behoefte doen, zo knap en als hij moet geeft het ook al aan. Soms ben ik dan net te laat om te helpen. Maar ik ben zo trots!! vind het zo knap van mijn mannetje! Nou meiden fijne dag! jullie hebben een meeting toch?
Mamavesmee dank je wel voor je compliment. Altijd leuk om te lezen. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik het ook wel heerlijk voor mijn man vind dat hij weer werk heeft. En hij heeft het ook echt heel erg naar zijn zin dus dat is al helemaal erg fijn! Ik gun het hem ook zo... Ik moet ook niet zo klagen, want hij kwam gisteren thuis van zijn werk en toen vertelde hij mij dat hij zijn brandweeravondje voor mij had afgezegd. Ik vond dat wel heel lief van hem! Hij beseft gelukkig ook wel dat het voor mij soms wel even druk en zwaar is. Als ik straks ga werken hebben we onze gastouder weer die de zorg dan voor Semm en Lynn doet als wij allebei s'avonds moeten werken. Lynn blijft daar dan gewoon slapen anders moet ik haar wakker maken en dat vind ik niks. Semm halen we denk ik wel op, want die moet toch nog zijn late voeding. Ach we zien het tegen die tijd wel. Het duurt gelukkig nog even. Lynn is nu naar de oppas en ik heb dus een dagje alleen met Semm. Semm was vanmorgen om 6 uur pas wakker geworden voor de fles (vanaf 22:00 uur) en nu begint hij pas weer wakker te worden. Ik geef hem nu nog bv dus ik duik zo nog even lekker met hem het bed in. Daarna ga ik heerlijk met hem in bad. Echt even een dagje van ons tweeen. Miep ik kan me voorstellen dat het wel zwaar wordt. Ik ben het helemaal met de andere dames eens dat jij altijd zo heerlijk positief bent. Je mag dan ook best wel eens een keer zeggen dat je het zwaar hebt. Dat kunnen we ons allemaal wel voorstellen. Ik ga snel naar mijn zoon. Tot snel.
Hoi meiden, Hier weer even een upje. 'k Had me voorgenomen om uitgebreid bij te lezen, maar ik ben zoooooo moe... Annabel is nu naar het kdv en Evelien ligt heerlijk te tukken. Dus ga ik zometeen ook even een slapie doen. Ennieweej, mijn upje. Donderdagochtend ben ik naar de arbo-arts geweest. Superlieve man. Heeft me gezegd dat het niet onverstandig is dat ik naar de huisarts ga voor evt. doorverwijzing naar de psycholoog. Vrijdagochtend afspraak bij de huisarts, heb daar 20 minuten zitten wachten en heb toen maar de afspraak aan de balie verzet. "maar je bent hierna aan de beurt" Ja, maar voor ik klaar ben, moet ik Evelien alweer voeden. "tja, we werken met mensen" Wat ben ik dan? Een koe? 'k Was een beeeeeeeetje gepikeerd... Da's al de zoveelste keer dat afspraken voor ons enorm uitlopen. Maar goed. Gisterenmiddag dus naar de huisarts gegaan. Wonder boven wonder maar vijf minuten te laat naar binnen geroepen. Hij heeft een verwijsbrief geschreven voor een psycholoog om die chaos in mijn hoofd even op een rijtje te krijgen. Toch wel fijn. Straks even adressen zoeken. Verder is Evelien zondag gedoopt. 't Was een mooie korte ceremonie. Annabel mocht een kaarsje bij 't Mariabeeld aansteken (bijna ook haar mouw) en onze trouwkaars uitblazen. En ze heeft Evelien na het dopen afgedroogd. 'k Vond het alleen jammer dat ze de rest van de ceremonie de hele kerk heeft doorgelopen. Dus we hebben geen gezinsfoto van tijdens de doop. Ach... Naderhand zijn we lekker gaan lunchen en feesten bij ons thuis. 'k Had een grote pan erwtensoep en roggebrood met spek. En daarnaast nog gesmeerde broodjes. Annabel heeft even de kadootjes mee uitgepakt, maar nadat ze haar kadootje kreeg, ging ze heerlijk spelen. Ik had voor haar toen bij de Kruidvat een tractor met meisje van LP gekocht. Dat was dus een groot succes! We hebben zondag dus ook ons nichtje voor de tweede keer gezien. Evelien en zij lagen samen even in de box. Wat een verschil zeg. Evelien is twee maanden ouder en natuurlijk groter, maar ik denk dat ze zowat even zwaar zijn. Poeh, wat een dikzakkie! Even denken, verder nog iets te vertellen? Vast wel, maar 'k kom er niet op... Oja, begrijp ik nu goed dat er woensdag een andere meeting is? Of is het vandaag alleen bij Olga? Vandaag gaat me dus niet lukken. Geen vervoer en Annabel is op het kdv. Veel plezier trouwens, de "meeters" van vandaag! Groetjes, Nelly
Evelien in haar doopjurk bij haar meter krentenbrood. Jummie! De doop- en familiefoto's krijgen we nog van mijn tante/fotografe.
Hm... Jammer, ik heb geen fotootjes van Annabel van zondag... Even wachten dus tot mijn tante de foto's op CD heeft gezet.
Heb schuin alles bekeken ... Vandaag minimeeting bij Olga... als ik het had geweten was ik misschien ook even gekomen (maar misschien ook wel niet want errug moe). Duitsland was geen succes helaas. Bij aankomst was Mirre eerst supervrolijk, maar sloeg op eens om: heel hangerig en werd heel bang als iemand de kamer uitging. Ze was ook een beetje warm en zag bleek en viel zelfs te midden van de familiedrukte bij mij in slaap! Duidelijk niet lekker (en zat ik laatst nog te zeggen dat ze nog nooit ziek is geweest ...). Tijdens het eten heeft ze enorm overgegeven en daarna nog even een tukje bij mij gedaan (gewoon aan tafel). Na het wakker worden was ze als bij toverslag weer beter: heeft redelijk gegeten, was niet meer warm en ook weer vrolijk. Nog even gespeeld met opa/oma, neef/nicht en toen naar bed. Ging prima! Helemaal zoals thuis dus Jan en ik blij & trots. Totdat schoonzus weer naar beneden kwam na troosten zoon (rond 11u). De trap kraakte enorm en Mirre lag aan de trap. Mirre wakker en was behoorlijk in paniek. Even troosten, weer in bed: hysterisch krijsen. Bij ons in bed = feest. Uiteindelijk is Jan rond 2u met haar naar haar kamertje gegaan, viel wel bij hem in slaap, maar in bed = krijsen. Pas om 4u bij hem op de matras in slaap gevallen (die had ie even daarvoor verhuisd) ... Ik heb eigenlijk tot die tijd niet geslapen en Jan natuurlijk ook niet. De volgende dag was ik ziek: misselijk, buikpijn en later vreselijke diarree. Geen eetlust. De volgende nacht lukt het Jan niet eens om Mirre in bed te krijgen. Toch weer bij ons in bed / op de kamer. Dan hoefden andere schoonzus+lief ook niet in de huiskamer te slapen. Om een lang verhaal kort te maken. Mirre weigerde te slapen. Wilde weg uit het huis. Heeft ontroostbaar gegilt. En veel gespeeld. Soms viel ze bijna in slaap maar was duidelijk aan het verzetten. Jan is om 2u verkast naar stapelbedje (kinderformaat) zodat ie de volgende dag kon rijden. Ik heb Mirre nog geëntertaint tot 5u, toen viel ze ein-de-lijk in slaap tot 7.30. Eenmaal thuis ging het prima. Bij naar bed gaan weer hysterisch gillen. We hebben dr laten gaan ... na ruim 30 min stil. Ondertussen zelf lekker zitten janken. Eindconclusie wat mij betreft: geen weekendjes weg meer. Ook het geplande (en betaalde) familieweekendje met Kerst is wat mij betreft een dikke vette NEE. Mirre raakt blijkbaar gewoon van slag van een andere slaapomgeving. En tegen dan ben ik 8 maanden zwanger ... Wel een belangrijk verschil: de eerste dagen hebben we alleen een huisje (hadden we al zo gepland: niet bij schoonzus met neef/nicht ivm geluidsoverlast ). Dus we zouden Mirre eventueel kunnen laten krijsen. Maar ik weet het niet hoor ... als het angst is ... Wat zouden jullie doen? (sorry voor ego-berichtje) liefs van een beetje sippe Salapio ...
Ach, Salapio, ik lees net je hele verhaal. Wat een ellende zeg... Ik zou niet weten wat je moet doen. Ziet Mirre misschien weinig andere mensen/kindjes? Of je zou Mirre een nachtje of middagje uit logeren kunnen doen bij je (schoon)ouders of vrienden waar Mirre zich op haar gemak voelt? Om te oefenen. En heeft ze een eigen knuffel die ze mee in bed neemt? Of je zou haar eigen (ongewassen) beddengoed eventueel mee kunnen nemen. Dan heeft ze toch haar thuis-geurtje. Wat een vervelende situatie... Ik zou het echt niet weten... Arm meissie en arme mama en papa... Heeeeeeeeeeeeeeeele dikke knuffel!
Mirre ziet veel andere mensen/kinderen: sowieso opa's/oma's en dr neef en nicht 1x per week. Verder in de buurt (speeltuin, kinderboerderij etc.) ... dus de mensen zijn niet het probleem Alle bedknuffels en ongewassen beddegoed was mee. Uit logeren bij opa/oma stond in planning als dit goed zou gaan. Maar ik ben bang dat ze daar net zo'n drama gaat maken. En dan hebben wij er op dat moment geen last van, maar later wel. Plus dat ik bang ben dat ze juist een soort trauma ervan krijgt: papa en mama laten mij in de steek. Daarnaast zijn de opa's/oma's niet van het laten huilen en van de rare maatregelen: in bed nemen (al heeft dan bij M dus geen zin), of snachts gaan wandelen ... Ik denk dat het misschien meer een kwestie is van dat ze begrip moet krijgen voor het feit dat een andere omgeving niet eng is ... ?????????????????????????? Denk ik .......
Oja, die blauwe rollade met bloemen linksboven op de achtergrond... Dat ben ik niet, maar dat is mijn schoonzus. Ik ben ook wel stevig, maar schoonzus is een kop kleiner en weegt net zoveel... Op de foto valt het eigenlijk nog wel mee, je zou haar "live" moeten zien. Nichtjelief heeft dus haar lichaamsbouw niet van een vreemde. Babyvet gaat nog weg... Argh, wat ben ik weer gemeen... Sorry meiden... Maar ik kan even geen goed woord meer uit mijn strot krijgen over mijn schoonzus...