December 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Jufffie, 7 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Essebes

Essebes Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.215
    0
    0
    Morning! :)

Miep, waarvoor moet je bloedprikken?
    Ik heb vorige week de GTT test gehad, 2x prikken en zo'n heel vies suikerwatertje drinken...jek..Maar alles was goed gelukkig!

Johanna, Liv gaat in Januari, hier is het vanaf 2 jaar. Ik denk dat ze het heel erg leuk gaat vinden, ze is nml echt gek op andere kindjes. Wat dat betreft vind ik het wel jammer dat ze niet naar het KDV gaat.

Mamabeer, jeetje meis...je verteld het best luchtig maar wat hebben jullie een heftige tijd gehad zeg..Huggie...

Lindy, laat thuis zeg, hoop dat je lekker geslapen hebt. En heb je nog tips voor ons, hoe herkennen we al die kinderziektes? ;)

2. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    hier mogen ze met 2,3mnd erheen geloof ik... dus ze gaat twee dagdelen (als ze bij gastouder is) naar de psz..vind het wel goed ter afleiding en met andere kindjes te spelen. Ben wel benieuwd hoor :)

3. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Essebes...jij vorige week alweer laten bloed prikken..gelukkig was dat goed!;)
    Hier moet ik nog prikken voor controle van zwangerschapsvergiftiging..
    Omdat ik laatst zo naar was..en toen wel bepaalde waarden te hoog waren doen ze nu nacontrole of zo?

Hier mag van mij Mika ook wel eerder heen..denk dat ie t heel leuk gaat vinden..
    maar ja..t is hier vanaf 2,5 dus even afwachten..
    en dan zelfs nog op volgorde van inschrijving..dus niet eens op leeftijd..maar wie er eerder heeft ingeschreven...;)

4. Essebes

Essebes Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.215
    0
    0
    Net op de weegschaal gaan staan, er zit alweer 23kilo aan..:$ Ik heb echt opgelet deze zwangerschap maar het maakt gewoon niets uit. De kilo's vliegen eraan...ach...het is voor een goed doel!

Niet echt super geslapen, Liv is verkouden en kon niet zo goed slapen, heb dus voorgelezen uit het sprookjesboek, ze past nu alleen niet meer zo goed op m'n schoot hahah..

Ik ga straks even bij de Hans Textiel kijken voor een BIG shirt om in te bevallen..8)
    Liever niet zo'n "fout" shirt met een teddybeer als opdruk...even kijken wat ze hebben. En nog even een badjas scoren, m'n ritssluiting is kapot ik moet een nieuwe..

5. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Essebes...die kilo's ben je vast zo weer kwijt...je bent zo'n slanke den!!
    Hier zit ik nu op een kilooootje of 17..:D
    niet zo'n fijne nacht gehad..vervelend hè..dan kan je nog zo moe zijn ...

En wat big shirt betreft...ik heb een hele nette...en eentje van snoopy..:D
    dus welke t gaat worden......we zullen zien..

6. Essebes

Essebes Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.215
    0
    0
    Johanna, dan heeft jou gastouder een makkie zeg..;)

Ik wil zo heel graag weer gaan werken straks, maar vraag me af of het een beetje nut heeft, twee kindjes wegbrengen & dus opvang betalen, zou ik dan niet werken voor de opvang?

Miep, ow okee, dat kunnen ze maar beter goed in de gaten houden! Trek je het nog een beetje dat "wachten" ? En hoe is het met het voorwerk?

Olga, vandaag DE echo....spannundddddddddd! pfff zo laat pas...nou ik hoop op een sms hoor!

7. Essebes

Essebes Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.215
    0
    0
    Grapje Miep of zit je echt op 17kilo? Da's echt mega super netjes!!!

8. goeiemorgen!

Nina staat ook ingeschreven voor de peuterspeelzaal, en hier mogen ze vanaf 2, dus ik denk dat ze in januari gaat, als de kerstvakantie voorbij is

Nienke was bijna 3 voordat ze ging...enorme wachtlijst;)

En wat betreft de slimme en trots zijn op dingen, gisteren was de bellenblaas leeg, dus ze loopt naar het keukenkastje, gaat daar even staan kijken, en haalt er de fles dreft uit, mama vujen, heeft Jan 1 keer gedaan, maar dat ze ook precies de goede fles pakt:)

En jaja ik weet het eigenlijk moet er een veiligheidsluiting op dat kastje;)

Bij opa en oma, schuift ze haar stoel aan tafel, en haalt dan het kleed om te eten uit de la, en de pannenzetters, alleen nooit rond etenstijd:D

9. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Essebes..of je gaat werken om de kosten eruit te krijgen? geen idee..
    denk wel dat je genoeg moet gaan werken..
    Nu krijg je kindertoeslag..zorgtoeslag..aanrechtgeld..heffingskortingen..enz...
    Dus dat moet je dan even afwegen..of je moet gewoon heel graag willen werken...;)

nee geen grapje..zit nu op 17 kilo ongeveer..maar dat is genoeg hoor..
    was nog een restant van Mika blijven zitten..en die maakt me nu nog zwaarder als toen van Mika..:)

Het wachten..tja kan niet anders hè...ik vind t gewoon megaspannend...hoe of wat en wanneer er wat gaat gebeuren..
    Heb wel minder harde buiken gehad vannacht...maar heb sinds gister t gevoel dat harry er ook echt uit wilt..
    Ook dacht ik gister dat ik vruchtwater aan t verliezen was..maar volgens mij is dat toch niet zo...vanmiddag maar gewoon even overleggen..;)

En jij..zit jij ook al in spanning...???

10. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Ninien..geweldig..ik zie opa en oma de hele dag al met een gedekte tafel zitten..:p

Hier is er nog eentje zo opvallend stil..heb nog geen boe of bah gehoord..
    die zal zo wel ineens beginnen te brullen..;)
    Meestal hoor je m wel af en toe brabbelen....

11. ooo miep spannend hoor!!

ik weet bij Nina ook nog wel dat ik dacht wanneer gaat het nou eidelijk gebeuren, en daar inneens een uur na het kerstfeest van school, terwijl ik de volgende dag ingeleid zou worden, braken de vliezen...

ik vond het geweldig:D

Je kijkt er gewoon naar uit, misschien niet naar het bevallen maar wel naar je nieuwe mensje

12. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Tja dat is t hè..je weet gewoon niet wanneer t gaat beginnen!
    en of t wel uit zichzelf gaat beginnen...;)
    Komt ook wel doordat t de vorige keer eigenlijk ook heel raar en snel ging...

13. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Ben ook wel erg benieuwd hoe zwaar en groot harry is...
    Mika was 47 cm en 2765gr...echt een klein babybornpopje..:D
    Heb maatje 44 wel weer in de kast gelegd..maar volgens mij gaan we al richting maatje 62..;)

14. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    Miep succes vandaag :)

Johana wat fijn dat je zo goed geslapen hebt :)
    vanaf wnnr mag dani naar de peuterspeelzaal ..
    ik moet demy ook nog steeds inschrijven.. :D

essebes: nou echt tips heb ik niet hihi.
    Alleen vertrouw altijd op je gevoel :D
    Beter 1x te veel gebeld naar de hapa of ha dan
    te laat :D..
    wow 23 kilo :O
    vervelend dat je zo slecht geslapen hebt.
    dikke knuffel

Beval shirt.., Mijn schoonmoeder had er 1 gemaakt met winnie de pooh
    daar ben ik ook in bevallen bij demy heb hem bewaard :D.
    nu weet ik nog niet welke ik aan doe :D hihi

MIep heel begrijpelijk dat je het spannend vin
    heb ik ook hoor hihi :D..

Ik kijk echt uit naar het bevallen hoor :D.. hihi
    niet zo zeer het bevallen maar het kleine mensje op je buik
    dat mooie moment :D..en dan de kraamtijd :D al die mensen die
    op bezoek komen :) ik vond dat altijd wel leuk :d..
    Ben ook ontzettend nieuwsgierig hoe demy het gaat vinden..
    of ze jaloers is of juist niet,,
    Ook toch wel een beetje zenuwachtig hoe dat allemaal
    gaat verlopen..
    Iedere dag krijg ik meer het gevoel van dichterbij komen van
    ohhh het gebeurt al bijna :d.
    Nog 8 wkn.. wat gaat het toch snel..
    Heb goed geslapen :D.. Word tik wakker dikke koortslip op me lip :(:(
    doet zeer :S..
    Morgen komt de nieuwe kinderwagen :D helemaal zin in:D.
    gaan hem meteen dan ff uitproberen :D.

Ik zal eens op de weegschaal gaan staan hoeveel er hier al aan zit, durf het niet te zeggen.. heb al zolang der niet op gestaan :D

15. Britteke

Britteke Fanatiek lid

16 dec 2006
    3.613
    0
    0
    Morguh!!!

Vandaag vrij, dagje geruild met vrijdag. Nog geen idee wat we gaan doen hoor. Heb op t moment niet veel energie. Alles gaat op aan het huishouden en Sam, maar ik klaag niet hoor. Ben happy!

Gisteren bij de vlos geweest. Was even zoeken naar het hartje... wel schrikken hoor maar uiteindelijk toch gevonden gelukkig. Verder was alles goed. Heb toch besloten geen mex. griep prik te halen. De vlos raadde het niet aan of af maar heeft me wel haar mening gegeven. Ze zei dat als je over het algemeen goed gezond bent en geen last hebt van je luchtwegen het beter is van niet. Er is tenslotte niks bekend over de gevolgen voor je kindje.

Vrijdag dus de 20 weken echo. Dan kunnen we dus echt aan de slag met namen, kaartjes, kamertje en kan ik eindelijk kleertjes gaan kopen haha. Hopelijk kunnen ze dus het geslacht zien.

16. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    Ja net op de weegschaal gestaan..

weeg nu 10 kilo extra..Ben benieuwd hoeveel er nog bij komt :)
    en er moest eigenlijk nog 2 kilo af dan zat ik op gewicht van voor demy..

17. Essebes

Essebes Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.215
    0
    0
    Haha, Miep...wat een verschil he? Liv was 9 pond...:D Ik kon de maten 50/56 heel kort of zelfs niet aan doen bij haar.
    Nou netjes hoor die 17 kilo!
    Help me eens een beetje op weg met al die heffingen & toeslagen...heb wel op de site vd belastingdienst gekeken en zelf gebelt met de belastingtelefoon maar echt behulpzaam waren ze daar niet. Toch zonde als je dingen misloopt.

Ninien, hihi..ze eet dus graag een warme prak bij opa & oma..;)

18. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    britt hier ook geen mex griep prik hoor en ook geen gewone griep prik.. Heb dan wel luchtweg problemen.. Maar vind het riscico gewoon te groot. en zit nu meerendeel thuis,, en kom zowat neit met mensen in aanraking.. dus dan is het afwegen he..

veel plezier op je vrije dag :D..

wij gaan nix doen vandaag.. misschien even bij het geboren kalfje kijken..:D is zaterdag op zondag nacht geboren :D zo lief

19. Britteke

Britteke Fanatiek lid

16 dec 2006
    3.613
    0
    0
    Demy, jij kijkt dus uit naar de kraamtijd. Vond het zelf ook wel een mooie tijd vooral omdat het met kerst en oud&nieuw was. Vond het zo gezellig met kerstboom, kaarsjes aan etc. Ben benieuwd hoe dat nu gaat in de lente ;). Jij zit weer heerlijk in de kerstperiode :).

Kilo's, hier zit er 2 kg aan inmiddels :p.

Miep, nog niks dus... ga je voor de uitgerekend datum... zou ook wel speciaal zijn he?

Ninien, Sam doet ook dat soort gehaaide dingetjes. Tegenwoordig moeten zijn knuffels zijn kleertjes aan hahaha. Po zit nu ook in een slaapzak want hij is moe volgens Sam :).

20. Britteke

Britteke Fanatiek lid

16 dec 2006
    3.613
    0
    0
    Lindy, leuk een kalfje!!! Veel plezier vandaag. Hier zal t nie veel worden hoor ;).

Deel Deze Pagina