December 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Jufffie, 7 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Bekijk bijlage 24579

en nog eentje, voor bumba wil hij wel rechtop zitten

hij was eerst helemaal klaar met bumba maar nu vindt hij het weer leuk en lacht hij er ook echt om. Denk dat hij het nu gewoon begrijpt.

2. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    Nou ja zeg:x krijg net een brief van de kdv. dat gaat straks naar 6,40 euro per uur. De toeslag word berekend tot 6,20 euro. Moet toch niet gekker worden. Ik ga in iedergeval geen 4 dagen afnemen voor twee kinderen. straks is het helemaal niet meer te betalen..

Miep: nou de eerste echo kon ze het termijn nog niet echt betalen. De twee werd ik naar voren gezet, en kwam dit gelijkt aan een regelmatig cyclus. Nou die heb ik nog nooit gehad ;) dus kon dat niet kloppen, naja vind het wel best. kindje meld zich vanzelf! ;)

Hoe is meid? Komt harry er al uit? vandaag officieel uitgerekend!

3. Nannaf

Nannaf Fanatiek lid

6 jul 2007
    1.053
    0
    0
    @sanneke; dank je! gelukkig dat bumba hem nog even overeind krijgt, knuffel voor je zieke mannetje!
    @dianna; belachelijk, zijn daar geen richtlijnen voor dan?

Jonathan slaapt al een dik uur, ik ben benieuwd hoe hij straks uit zijn bedje komt. heb al besloten lekker binnen te blijvne vandaag, lang leve de boekjes en dvd'tjes. :D morgen weer een dag hoor

4. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    nannaf: volgens mij is dat wel ergens vast gesteld, maar als ze elke jaar zo gaan verhogen kan ik op een geven moment wel stoppen met werken, want dan werk ik voor de kinderopvang.

5. Nannaf

Nannaf Fanatiek lid

6 jul 2007
    1.053
    0
    0
    @dianne; dat lijkt me inderdaad niet de bedoeling. word de toeslag dan niet aangepast volgend jaar op eventuele verhogingen?

6. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    daphne, wat goed dat estelle zo lief is geweest. wat worden ze dan opeens groot hè?!

johana, slaap lekker

miep, je houd het wel spannend hoor

sanneke, ach wat een arm kereltje. dan zijn ze weer zo klein. dikke knuf hoor en snel beter worden!

dianne, fijn als je ergens afhankelijk van bent en ze dat weten ook. lijkt me dan inderdaad geen leuke mededeling. het is 'maar' 20 ct, maar dat tikt in de maand snel aan (6 euro p/w -> 25 euro p/m?) en wanneer gaat het weer omhoog?! sja, moeilijk hoor.

nafnaf, lekker zo'n huisdag

zo, hier liggen de ukjes op bed. netjes broodjes opgegeten, melk gedronken, schone billen en hup onder de wol!
    kan dan zo trots aan tafel zitten. de een eet z'n broodje zelf met een gewone beker melk er naast, niks geknoeid. de ander met stukjes brood en een rietjes beker en maakt er een dikke smeerboel van als hij de kans krijgt haha

nu dan maar weer een kopje koffie en dan weer verder aan de sop en bedden verschonen. vanmiddag is er markt dus gaan we de koelkast weer lekker vullen.

7. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    nou nee niet helemaal de belastingdienst rekent maximaal 6,25 uur. Dus je moet zwz 15 cent per uur zelf extra betalen.

8. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    claartje: ja idd, ik moet na mijn verlof weer soliciteren dus ik ga nu echt geen 24 uur over 4 dagen werken zoals ik eerst deed. Dat is me gewoon te duur. Het 2,5 of 3 dagen. Reken uit je winst. Ik neem nu voor bas nog 190 uur per maand af. Die gebruik ik nu ik thuis ben natuurlijk niet. Ik heb dus alvast terug laten zetten naar 130 uur. Wnt als ik nu alles stop zet heb ik geen plek als ik weer aan het werk moet. ( en bovendien vind bas het super om er twee daagjes heen te gaan)

reken maar na: 130x 6,40 = 832 euro. En de toeslag word berekend op 130 x 6,20= 806 euro. is dus zwz 24 euro omhoog en straks ook nog keer 2 nou lekker weer. Ik betaal nu al voor die 190 uur bijna 300 euro bij.. lekker dan.

9. Sam28

Sam28 Bekend lid

15 dec 2006
    753
    1
    0
    overheid
    Brabant
    Hier even een snel berichtje van mij.
    Ik ga zo met Lynn naar mijn ouders in Tilburg. We gaan met de trein. Ik ben erg benieuwd hoe het gaat.

Vanavond heb ik een feestje. Een after party van een collega omdat ze in juli getrouwd is. We konden toen met de collega's geen vrijgezellenfeest meer regelen dus doen we nu een soort after party.

Er komt eerst een stripper (hou ik niet zo van, maar ja!) en daarna gaan we uiteten en op stap. Ik weet alleen niet of ik mee op stap ga, maar dat zie ik dan wel.

Semm gaat vandaag naar de gastouder. Lynn krijgt dus even alle aandacht van mij en van opa en oma. Wel even raar hoor om zonder zoon te zijn, maar hij is in goede handen en weer eens een avondje weg vind ik ook wel erg fijn!

Jullie horen van mij.

Miep als ik de volgende keer kom kijken ben je bevallen hoor!!

10. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    dianne, dan gaat het snel he, kun je hele andere dingen van doen, léuke dingen ;)

hm. heb geen zin in poetsen haha ben alleen maar aan het kijken naar spulletjes voor de herinrichting straks boven :D

11. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    idd claartje: moet niet te gek worden want dan ga ik serieus overwegen om alleen in de avonden te gaan werken.

Hier komt zo de boekhouder. Wij hebben onze eerste kwartaal aangifte gedaan :( ben benieuwd hoe hoog de rekening zal zijn ;)

12. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Dianne, jeetje dat is wel een heel hoog bedrag he..Maar gaat de belastingdienst dan niet ook het bedrag binnenkort ophogen misschien? Want er is toch een wettelijk max bedrag dat het kdv mag vragen of niet? En als die omhoog gaat zal de belastingdienst toch ook omhoog moeten gaan lijkt me...

Maar hier werk ik dus ook voor een groot gedeelte om het kdv te betalen, zeker met 2 kids! In november zal bij mij 1900euro worden ingehouden en dan krijg ik rond de 1600 euro terug... Maar je moet wel maar even dat geld voorschieten en 300 euro p/m is toch wel veel vind ik. Ik werk maar 15uur...

13. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    ja anita: is ook veel geld he. Ja het bedrag wat de belasting dienst vergoed is max 6,25. Het gaat namelijk in per 1 januari. Ik ga ff uitzoeken wat ze maximaal mogen vragen per uur. Ik betaal nu 6,35 per uur. Wat betaal jij? per uur?

14. loesie22

loesie22 Fanatiek lid

29 jul 2007
    3.228
    0
    0
    verstandelijk gehandicapten
    Goedemiddag!

Miep nog steeds niet bevallen?!
    ppff...spannend meid...

kon gisteren de hele dag niet op internet en zonet ook alweer niet....
    ikke alles nakijken...was de stekker eruit:):):)

vanmorgen de intake van de kraamvogel gehad...en de hele badkamer grondig schoongemaakt...!

ga nu effe bijlezen...

15. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    na. ik begrijp er niks van. Overal staat alleen maar dat de bd de toeslag berekend tot een bedrag van 6,25 euro per uur. Maar kan nergens vinden wat het kdv max mag vragen.

16. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Dianne, ik betaal 5.90p/u maar het kdv bestaat pas een jaar dus die zullen binnekort ook wel omhoog gaan nu ze genoeg kids hebben ;)
    En ik betaal 4 hele dagen voor Youri en vanaf volgende week ook voor Esmee.... Dus dat tikt wel aan.
    Ik zou het idd eens goed nazoeken welk bedrag nu max wettelijk is toegestaan hoor! Voor je het weet betaal je veel te veel!

17. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Ik zal eens meezoeken. Kan morgen ook eens vragen bij het kdv bij ons of zij dat weten als je dat wilt?

18. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    graag anita! Bij onze creche weten ze het niet omdat hun hoofdkantoor dat regelt. Maar krijg echt het gevoel dat ik te veel betaal.

19. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Het bevriezen van het maximum te vergoeden uurbedrag betekent dat de overheid dit maximum niet indexeert. In voorgaande jaren gebeurde dit wel. Het maximum van de kinderopvangtoeslag loopt hierdoor niet meer in de pas met de jaarlijkse kostenstijgingen van de kinderopvangorganisaties. Deze kostenstijgingen moeten wel worden betaald. Dat kan door een volledig doorberekening aan de ouders (prijsstijgingen). Er zijn nagenoeg geen kinderopvangorganisaties die hier voor kiezen. Kinderopvangorganisaties proberen juist te voorkomen met hun tarief boven het maximum van € 6,10 uit te komen. Deze kosten zijn immers geheel voor rekening van de ouders. Om de jaarlijkse kostenstijgingen op te vangen zijn er verschillende mogelijkheden of combinaties van mogelijkheden. Hoe dan ook, kinderopvangorganisaties maken hierin hun eigen afwegingen, in goed overleg met de oudercommissies. Insteek is altijd; zo weinig mogelijk kostenstijgingen voor ouders. Tegelijkertijd mag dit niet ten koste gaan van capaciteitsuitbreidingen, kwaliteit en continuïteit van de bedrijfsvoering.

Als ik dit stukje goed begrijp is die 6.25 idd het maximale wat word vergoed en is er dus geen maximaal uurbedrag dat het kdv kan vragen..... Dan zou ik op zoek gaan naar een ander kdv dat minder per uur vraagt of is dat geen optie?

20. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    hmm interresant. Nou ja opzoek gang naar een andere opvang tja ik weet het niet hoor. Bas heeft het er erg naar zijn zin. Veder heb ik ook absoluut kwa verzorging geen klachten hoor. Maar vind de uurprijs zo absuurt hoog. Alleen met de rekening is altijd wel iets mis. Ik moest nog 900 euro terug krijgen maar dan krijg ik een of andere flut berekening terug waarin ze vermelden dat ik nu nog moet betalen, terwijl dat helemaal niet klopt. Om moe van te worden. Ik zou er voor kunnen kiezen om de baby op een andere opvang te doen, maarja daar heb ik alleen mezelf maar mee, nog een extra rondje voor en na het werk.

Deel Deze Pagina