December 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Jufffie, 7 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happygirl81

happygirl81 Bekend lid

23 feb 2007
    626
    0
    0
    zoetermeer
  2. kreeftje1984

kreeftje1984 Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    @happygirl

Ik start vandaag met de kruidvat voeding, de nutrilon is na de voeding van strax bijna op, ben erg benieuwd of ze het er goed op gaan doen want dan kan ik aardig wat besparen.

Mijn collega heeft het me gister aanbevolen, die was er heel erg over te spreken.
    Nou ik ben niet iemand die snel over gaat op een ander merk maar toen ik het prijsverschjil zag dacht ik er even anders over.

Ik laat het weten hoe het bevalt.

3. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    succes miep bij de keuringsarts....

kreeftje idd gewoon proberen die voeding..je ziet het vanzelf..kan me voorstellen dat je graag wat bespaard en als dat zo kan...dan waarom niet?!

bipat gelukkig dat je man direct een andere baan heeft gevonden..zal wel even stress opgeleverd hebben.

juffie..fijn dat de foto's gelukt zijn, ben erg benieuwd naar het resultaat!

jeslin sorry kan je niet verder helpen met je vraag...ik zou idd zeggen geniet er gewoon van meer dan voorzorgsmaatregelen kan je niet nemen.er gaan zoveel mensen op vakantie naar turkije met een kindje.

amber fijn dat het iets beter gaat.
    happygirl ook bijna griepvrij.

salapio lekker zo wandelen en voeden...haha...

zo redelijk bij geloof ik....
    hier een prima nacht gehad al kwam ze ineens om drie uur voor eten...rare meid...maar daarna heeft ze lekker geslapen tot 8u. ze begint nu te kletsen dus die is al weer wakker.

4. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
  5. Nannaf

Nannaf Fanatiek lid

6 jul 2007
    1.053
    0
    0
    ik heb ook geprobeerd over te stappen op een ander merk flesvoeding maar na 2 flesjes fifty fifty had hij zo'n last van krampjes dat ik nu zoiets heb van ik wacht nog wel even. vond het zo zielig! dan maar wat meer kwijt...

salapio: hier nog iemand die benieuwd is wat die methode inhoud.

6. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    gejat van i-net :D

De “Rapley” methode geeft je baby de kans om zelf vast te stellen dat er vele soorten voedsel bestaan. Het ontdekken cq proeven hiervan maakt onderdeel uit van het gehele ontdekken van de wereld rondom hem. Het speelt in op de aangeboren drang tot het onderzoeken en experimenteren en het naäpen van activiteiten om hem heen. De baby bepaalt het tempo van elke maaltijd en de nadruk ligt op spelen en onderzoeken in plaats van alleen maar op eten. Op deze wijze wordt de overgang naar vast voedsel zo natuurlijk mogelijk in gang gezet. Dit omdat het volledig gebaseerd is op hetgeen dat baby’s motiveert, namelijk nieuwsgierigheid en niet honger.

Er is geen noodzaak om de nieuwe maaltijden tegelijk met de melkvoedingen van de baby te doen. Als je de voedingen en de introductie van vast voedsel als twee aparte activiteiten ziet zal dit resulteren in een meer ontspannen benadering en maakt het de ervaring plezieriger voor zowel de baby als de ouders.

7. Hallo,

Hier ben ik weer ff, heb het druk gehad stond er deze week alleen voor omdat manlief voor zijn werk na het buitenland was. maar ben ff snel aan het terug lezen gegaan.
    Veenendaal ligt in de provincie Utrecht vlakbij Ede (wat in Gelderland ligt)
    Ook ik ben inmiddels al weer ongesteld geweest helaas, want ik had er goed last van, maar ja het hoort er allemaal bij.Alleen is het bij mij afwachten of het zo door blijft gaan.Omdat Didier met behulp van hormonen gekomen is,omdat ik geen eigen eisprong had/heb.
    Didier krijgt nu fles voeding omdat hij mijn borst niet wilde pakken.Had vanalles geprobeerd en heb zelfs een poos afgekolfd.
    Ik las iets over luiers! Ik koop pampers echt veel duurder dan het huismerk zijn ze niet als je het goed berekend.En die van de AH en Etos die lekken,vind ze niet fijn.Geef mij de pampers maar, daarmee heeft Didier ook geen luier uitslag.Bij de andere merken wel ondanks dat we elke x sudocreme op zijn billen smeren.

8. Nog ff, wij gaan deze zomer met Didier na Italie. Weten ook niet hoe hij het gaat vinden.Mocht hij het niet leuk vinden dan gaan we weer na huis!Wij gaan kamperen.

Ik las ook nog iets voer flesvoeding.Didier krijgt nu gemende flesvoeding nl 2 schepjes Omneo en 4 standaard Nutrilon, omdat hij van de Omneo erg dunne luiers kreeg en nu gaat het prima met hem.Wel spuugde hij heel veel, maar dat heb ik opgelost door Johannesbroodpitmeel door zijn voedingen te doen.

9. happygirl81

happygirl81 Bekend lid

23 feb 2007
    626
    0
    0
    zoetermeer
    Amber ik had al gestemd :)

10. kreeftje1984

kreeftje1984 Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    Meiden even advies graag:

Ik wil dus gaan proberen wat de kruidvat voeding doet met de meiden, hoe kan ik dit even het beste aanpakken.

Wat ik al heb gehoord is mengen met de nutrilon en dan steeds minder van de nutrilon en meer van kruidvat...maar is het mengen wel zo goed?

Wat ik zelf dacht is om en om de flessen geven dus de ene voeding kruidvat en de andere voeding de nutrilon...wat denken jullie?

11. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Dreams; Ja gaat goed met ons :-D Beetje vreemd dat ze er niet op reageren. Volgens de Cb hier is het niet zo erg, je kan hem anders optillen zoals ik hiervoor al zei.. anders vraag je het de volgende keer en als ze dan niet reageren blijven vragen :-D

Britteke; wat een geweldige foto van Sam!

Kreefje; ik zou gewoon proberen en aankijken hoe ze erop reageren?

Sanneke; wij gebruiken die op het kdv bijv. in de zomer als we in een zwembadje gaat(peuters). Zeker een aanrader.. denk dat het ook wel bij babys goed zit.

Juffie; klinkt leuk die fotoalbums! ga misschien ook even kijken binnekort.

Vakantie; hier dit jaar waarschijnlijk niet op vakantie, financieël.. maar wel volgend weekend naar wonder bross movie world met mijn ouders. Eventjes lekker weg hier..

12. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    kreeftje, ik zou van het ene op het andere moment overstappen of mengen maar niet om en om doen. t Lijkt me dat je beebs er dan niet aan wennen, want ze krijgen nog steeds nutrilon. En het kan wel 2 weken duren voor ze er volledig aan gewend zijn, dus wees een beetje voorbereid op krampjes of wat ongemakken (maar ook weer niet te druk over maken).
    succes

13. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    He allemaal, heb alles gelezen, maar reageer even kort.....

Johana en Misskeita, wat een leuke kleertjes zeg!

Happygirl, wat een leuke foto van Dylan en jammer dat je nieuwe baan toch niet bevalt.

Sanneke, heb je nou luiers te kort...had je toch een pak van mij over moeten kopen!

Amber en Jesse beterschap!

Dreams, daar ben je weer....

Salapio, leuke foto van het voeden!

Britteke, Sam ook al zo gaaf op de foto.

Even posten....

14. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden

15. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Zo mijn eerste werkweek zit erop...Ben blij dat ik weer het hele weekend thuis ben bij mijn mannen!

Hab natuurlijk de hele week foto's geshowd op mijn werk en nog wat kadootjes gehad!

Senna heeft vandaag zijn tweede prikjes gehad. Hij heeft er niet extreem last van. Net wel een hele tijd gehuild, maar verder gaat het wel. Ook was hij in een week tijd wel 250 gram aangekomen!

Ik ga hem nu lekker in badje doen en even knuffelen!

Liefs Olga

16. pareltje2212

pareltje2212 Fanatiek lid

17 mei 2007
    1.552
    301
    83
    Vrouw
    huismoeder
    Leusden
    * klaagmodus aan*

Ik heb voor de 2e keer in 2,5 maand tijd borstontsteking en wel in dezelfde borst. Baal er stevig van. Ik probeer Eliora die borst zoveel mogelijk leeg te laten drinken en dan maar hopen dat het snel over is.

*klaagmodus uit *

Elio is een beetje uit haar doen, eventjes kijken hoe het gaat.

17. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    BIPAT, leuk he dat ze alles zo gaan ontdekken! Beter dan tv ;)

JUFFIE, lekker geslapen en maar een half dagje ... en dan weekend!

RAPLEY is dat je geen prakjes geeft, maar stukken voedsel... dus geen geprakte bloemkool, maar een stronkje. Kindjes eten dan 'mee' met ouders aan tafel ... en leren bijna spelenderwijs eten ... meer info (en betere uitleg) op:
    http://www.borstvoeding.com/voedselintr ... ijnen.html (maar Johana heeft ook al een goeie uitleg gevonden :D)

AMBER, hopelijk ben je weer beter?

MIEP, hoe was het bij de keuringsarts?

HAPPYGIRl, vervelend hoor een week alleen en dan ook nog in de week dat Dylan zn prikjes krijgt ... knuf!

JOHANA, toch best een lekker nachtje dus?

MAMAVABDIDIER, hopelijk komt je cyclus wel op gang door de zwangerschap ... dat kan toch? Tenminste bij PCO wel geloof ik?

KREEFTJE, ik zou goed kijken naar wat geadviseerd word (misschien even googlen of bellen met CB) ... Ik heb zelf geen idee. Maar ik zou niet zomaar fles om en om doen.

OLGA, oooo wat is Senna supergoed gegroeid! En hopelijk geen last van de prikjes ...

PARELTJE, jeetje meid, wat een pech! Misschien heeft de koortslip daar ook wat mee te maken? Goed voor jezelf zorgen hoor en heel veel sterkte. Let je er wel op dat je niet te hoge koorts krijgt, anders even de HA bellen! Sterkte!

18. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier alles prima. Vandaag weer een halve dag gewerkt en ik vond het heerlijk. Ook omdat Mirre supergoed heeft gedronken uit het flesje! En ik heb in de zeer inspiratieloze kolfruimte ruim 170cc gekolft in iets van een kwartier met de handkolf *trots* (zo veel heb ik namelijk nog nooit gekolft)

Tijdens de vroege avondvoeding heeft ze echt als een kweeniewat bij mij gedronken en is daarna zonder een kik te geven heerlijk gaan slapen.

EN EN EN ... Mirre is in een week ruim 200 gram aangekomen (niet zoveel als Senna, maar ze heeft toch goed dr best gedaan)! :whistle:

19. loesie22

loesie22 Fanatiek lid

29 jul 2007
    3.228
    0
    0
    verstandelijk gehandicapten
    hey meiden....
    heb het erg druk gehad....en ben dus niet veel online geweest de afgelopen dagen....
    ik ga effe proberen alles bij te lezen! :confused:

willen jullie nog effies op Nicky stemmen?
    de link staat onderaan dit berichie... ;)

Deel Deze Pagina