December 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Jufffie, 7 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Salapio, applausje voor Mirre!

Pareltje, balen meid!

Olga, 1 week alweer voorbij, viel het mee of tegen?
    Kwam het huilen niet van de prikjes? en lekker aangekomen hoor!

heb bij de hema een megalief zwembroekje gekocht. hij ziet er wel heel groot uit, maar t is wel maatje 56/62.

Niels is ook niet heel erg in zn doen. hij spuugt weer veel, net na 3 uur nog! en heel waterig. En verder vandaag steeds vlokkerig. Ook heeft ie ruwe wangen, lijkt wel een beetje eczemerig. nou ja, morgen hopelijk beter.

2. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    de laatste week zaten we op 5x drinken. Om half 7 ongeveer kwam ie voor de voeding. Hij drinkt op zo'n dag 4x 165 en de laatste voeding maar 110-140 (meer krijgt ie niet op omdat ie dan al in slaap valt en echt niet meer wakker wordt) 770 - 810 cc per dag dus. Niet echt heel veel want hij weegt ongeveer 5500 gram en dan kom je met de 150cc/kg uit op 825 minimaal uit... Ook heeft ie vanaf maandag dat ie om 4 uur (en soms zelfs eerder) al wakker wordt/ aan de oppervlakte komt (niet ehct wakker) en onrustig is. ik dus ook wakker :( . Met een aai en speen valt ie weer in slaap maar hij blijft vrij onrustig tot ie dus om half 7/7 uur echt drinken wil. Ik heb het idee dat hij overdag te weinig heeft gehad. probleem is alleen dat hij per fles echt niet meer op krijgt dan die 165.

vanmorgen kwam hij om kwart voor 6 al, dus ik probeer vandaag op 6 voedingen uit te komen. Maar dan zitten we weer met het 'probleem' dat we hem 2x uit zn diepe slaap halen. Om 8 uur 's avonds is hij al heel ver weg en zo moe dat hij de fles lang niet leeg drinkt en dan straks om half 12 hetzelfde verhaal...

Hij zit dus net tussen de 5 en 6 keer voeding in. Eigenlijk komt ie 's morgens te laat voor 6x voeding of ik moet hem steeds al geven als hij er nog niet aan toe is (voor mijn idee) omdat ik anders niet op 6 keer uitkom dus. En 5 x is net te weinig omdat hij niet zulke grote flessen op kan.

een heel verhaal, ik hoop dat het duidelijk is.
    wie herkent dit en hoe hebben jullie het opgelost? ik ga hem ook bij de kraamverpleegster stellen op het forum. ben benieuwd wat zij zegt.

3. loesie22

loesie22 Fanatiek lid

29 jul 2007
    3.228
    0
    0
    verstandelijk gehandicapten
    Sanneke...wat vervelend zo met die voedingen....
    ik heb helaas geen tips voor je, want Nicky is een echt vreetzakje en drinkt 5x per dag met gemak 170 cc op.....

volgende week moeten we over naar 180 cc.....
    het CB adviseert hier als een baby 3 maanden is om dan op 5 voedingen van 200 cc te zitten! :confused:

4. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    nou, dat gaat hier dus ammenooitniet lukken met 3 maanden, dan hebben we nog 2 weekjes.

hij is aan het eind van de fles ook echt onrustig en voor mijn idee zit hem dan echt wat dwars

5. frederike80

frederike80 Fanatiek lid

21 feb 2007
    1.923
    0
    0
    oosterwolde (fr)
    @ salapio…wij gaan ook voor de rapley :D

@ pareltje… he getsie een koortslip :(…ik had er laatst ook 1 en heb er toen bepanthen op gesmeerd en hij was zo weer over :D…en ook nog borstontsteking…het zit je niet mee meid…*knuf*

@ olga…die knul van jou groeit lekker !

ik heb vandaag de uitslag gekregen van de heupecho…de afwijking was minimaal dus niks aan de hand :D:D…Rubin pakt trouwens sinds gisteren dingen vast en begint ze dan helemaal af te lebberen :D…echt zo cute :)…zo grappig dat je zo trots kan zijn op zulke kleine dingen*smelt*

het aflebberen van konijn ;)

6. frederike80

frederike80 Fanatiek lid

21 feb 2007
    1.923
    0
    0
    oosterwolde (fr)

en van al dat lebberen word je moe ;)

7. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    frederike, gelukkig dat de uitslag goed was. hier wordt sinds kort ook veel gelebberd en de handjes gaan steeds vaker in de mond en meer kwijl.

8. loesie22

loesie22 Fanatiek lid

29 jul 2007
    3.228
    0
    0
    frederike....fijn dat de uitslag goed was....
    en mooie foto's!

pppfff...Sanneke....ja ik heb echt geen tips voor je....sorrie!

9. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    Goeiemorgen :D

Hebben jullie nu ook zo'n man die alles voor je doet als je het vraagt, maar niets uit zichzelf zal doen? Ja idd, ben lichtelijk gefrustreerd .... Man zal bijvoorbeeld nooit uit zichzelf Hannah haar eerste fles gaan geven en gaan badderen. Als ze wakker wordt en begint te pruttelen, maakt hij mij wakker :( En als ik dan zeg: kan jij niet even gaan, gaat 'ie meteen. Waarom nou niet uit zichzelf?

Tot zover mijn frusten!

Ik zag een paar goed gegroeide beebs langskomen. Way to go!

@Sanneke: heb helaas geen advies voor je. Hannah drinkt meer dan genoeg.

@Loessie22: als je schrijft: ze zit nu op 180cc, is dat dan inclusief de schepjes voeding? Zo ja, hoeveel schepjes doe je er dan bij? Hier zit Hannah oop op 180cc water, maar met de voeding erbij is het al 200cc.

@Frederike: cute pictures! Hannah pakt sinds gisteren ook dingen vast. Vind het zo geweldig om haar vooruit te zien gaan.

@Miep: hoe wast bij de keuringsarts?

@Pareltje: bah, borstontsteking, pijnlijk! Sterkte ermee. En echt een bikkel hoor, dat je toch de BV blijft volhouden.

10. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    Denk dat ik toch nog maar even mijn bedje opzoek. Hannah ligt te slapen, en ik ben kotsmisselijk. Als ik nu misselijk ben denk ik altijd direct terug aan mijn eerste vier slopende maanden van de zwangerschap. Dan denk ik: NOOIT meer zwanger! Maar dan zie ik m'n droppie in de box liggen, en dan kan ik bijna niet wachten tot het weer zover zal zijn *zucht*

11. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    frederike; aghh wat schattig die foto's!

misskeita; hier ook wel hetzelfde. alleen als ik het af en toe vraag dan wil hij het niet altijd meteen doen. Snachts als de kleine wakker word, dan vraag ik of hij eruit wil (eerst moet ik zelf wakker worden) en dan moet ik een heel zeurverhaal aanhoren (humeurtje) maar doe gewoon me oren dicht en doe alsof ik weer slaap :) daarna is het ook goed, hij moet gewoon even klagen op zo'n moment haha.

Of dan zegtie "Jahoor uwe maaijesteit" (heh hoe schrijf je dat?) en dan moet ik gewoon hard lachen. Laatst zei die "wil je er ook nog een kopje thee bij? ik zeg heh hoezo een kopje thee, kijk eens hoelaat het is! Ben een beetje blond denk..:)

12. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Vanmiddag even naar leiden..

Kado voor mijn nichtje kopen die 16 jaar word. Vorig jaar een week na haar verjaardag werd ze in leiden van haar fiets af gereden en lag 2 weken in coma.
    Een bijzondere tijd was het toen, me nichtje kwam uit coma, even later overleed me oma en een uur voordat me oma overleed kwam ik erachter dat ik zwanger was.

Ook ga ik even naar de LIEF winkel, alleen een nieuwe speen met Lief erop kopen. Ik hou me in hoor!
    Langs de prenatal, heb 40 euro aan kado bon :-D

13. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    goedemorgn allemaal

alieke veel plezier in leiden

frederike wat een lieve foto's en fijn dat de heupecho verder goed was

salapio fijn dat het werken zo goed bevalt !
    en wat een leuke foto's weer

salapio en olga jullie kids zijn weer lekker gegroed zeg

miep ben jij ook al voor de heupecho weg geweest ?

dreams lekker mannetje heb je

14. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    wij gaan vandaag naar de fotograaf hij gaat een foto maken voor op canvas.

gisteren supermarkt fot opgehaald. is ook mooi geworden zal hem vanmiddag wel even showen want ik heb ze nog niet digitaal.

stemmen jullie vandaag weer mee op jesse ?

http://www.bepanthen.nl/fotowedstrijd/f ... ield=votes

15. loesie22

loesie22 Fanatiek lid

29 jul 2007
    3.228
    0
    0
    goedemorgen....

misskeita...komt me bekend voor hoor, die frustratie's....maar wij hebben het hier om zijn ouders... :(
    en ik doe 5 schepjes en 150 water.....
    alleen de laatste voeding krijgt ze nutrilon...de rest klof ik nog.... ;)

amber...ik heb weer gestemd hoor....
    stemmen jullie ook weer op Nicky vandaag ;)
    http://www.bepanthen.nl/fotowedstrijd/f ... d=babyName

16. loesie22

loesie22 Fanatiek lid

29 jul 2007
    3.228
    0
    0
    amber...leuk naar de fotograaf voor een foto op canvas! ben benieuwd hoe die wordt...

17. kreeftje1984

kreeftje1984 Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    meiden ik reageer even later op al jullie reacties hoor...

Nou ik ben dus gisteravond begonnen met de kruidvat voeding, en de meiden doen het echt super op de voeding!
    Ze vinden het ook veel lekkerder en na de tijkd hebben ze (nog) geen last meer van krampjes, dit was bij de nutrilon wel vaak zo.
    Nou deze moeder vindt het fijn dat de meiden het goed oppakken en ik hoop dat het zo blijft want dan kunnen wij de centjes besparen...het schilt voor ons per maand echt enorm veel!

Nou meiden nogmaals reageer later even weer op alles.

Liefsss

18. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

Joepieeeeeee

Ik heb net geboekt mn man en ik en Jayda zijn het paasweekend in Parijs.
    We vertrekken met de thalys om 7 u en we komen zondagavond om 20 u weer terug...

Parijssssssss we komen eraan!

19. Bowie

Bowie Actief lid

15 jun 2007
    438
    0
    0
    Goedemorgen meiden,

heb even snel gelezen, zag lieve foto´s van Ruben voorbij komen!
    Juffie, wat heerlijk naar Parijs met zn 3tjes! Lekker hoor!

Nou ik ben echt ziek geworden (ben vast gestraft omdat ik me ziek had gemeld terwijl ik eigenlijk best had kunnen werken ;) ), het gaat nu ietsjes beter. Maar ik geloof dat er nog wel meer zieke mama´s zijn he? Probeer Sem zo weinig mogelijk te kussen maar is heeeeeel moeilijk.

Sanneke, jij had het over voeding en dat je bang bent dat Niels niet genoeg binnen krijgt, hier hetzelfde alleen bij mij is het nog erger. Ik geef Sem al vanaf het begin op afroep fv omdat hij al geen regelmatige drinker is. Maar nu krijg ik er met moeite op een dag 700 cc in, en ik denk dat hij zo´n 6 kilo weegt. Dus dat is volgens de boekjes veeeeeels te weinig. Nu is hij geen mager kereltje maar ik maak me toch wel zorgen. Dinsdag moet hij naar het cb met mn moeder (ik moet werken en kan geen vrij krijgen, echt heel erg want hij moet ook weer voor prikjes), dus dan moet ze dat maar even doorspreken. Maar zou het zo kunnen zijn dat hij de smaak ineens niet emer lekker vindt?! Ik las zoiets van Kreeftje, ik wist niet dat er verschil zit in smaak, ik geef nu Friso. Wie o wie weet dit?

20. augustus

augustus Niet meer actief

Juffie ik ben jaloerssssssss...

Deel Deze Pagina