December 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Jufffie, 7 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Britteke

Britteke Fanatiek lid

16 dec 2006
    3.613
    0
    0
    Hallo Ladies,

Kom even snel updaten. Helaas niet doorgeslapen afgelopen nacht. Nu hopen op komende nacht.

Olga, buikfoto komt eraan :). Zal Jan zo eens inschakelen ;).

Miep, wat een heerlijk mannetje weer!!! Wel heftig geweest zo te lezen maar wat heb je er iets moois voor terug gekregen he meid. Leuk!

Ess, weeën??? Jee meid... hoop dat jij je meisje ook snel in je armen kan sluiten. Knuffel.

Dee, las een stukje van je vader... Heerlijk zulke ouders.. grrrr. Ik herken het zo, en kan er zo boos om worden. Hier op t moment ook weer flink bonje. * zucht*. Sterkte meid!

Denk....

Sam, wat schrikken van Semm zeg. Hoe was het op de HAP??

Ayse, wat een schetige foto's van Tugce. Leuk om haar weer eens te zien.

En nu weet ik t effe niet meer. Sorry.. niet persoonlijk maar heb ook maar heel oppervlakkig terug gelezen.

2. Britteke

Britteke Fanatiek lid

16 dec 2006
    3.613
    0
    0

Niet met rauwe eieren gooien hoor ;):D

3. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    ayse knappe meid hoor :D

ess wie weet gaat het gebeuren *begint te duimen*

4. Britteke

Britteke Fanatiek lid

16 dec 2006
    3.613
    0
    0
    Zwangeren onder ons, wil toch nog een mexicaans balletje opgooien. Ik had voor mezelf besloten niet de vaccinatie te halen totdat ik vandaag door een collega op de site van het rivm gewezen werd. Ik twijfel weer zo enorm.

Is het vaccin schadelijk voor het ongeboren kind?

Antwoord
    Zwangeren zijn kwetsbaarder voor complicaties door de Nieuwe Influenza A. Zo staat bijvoorbeeld het middenrif in de laatste fase van de zwangerschap hoog, zodat de longen minder ruimte krijgen. Daardoor kan de ademhaling belemmerd worden.
    De risico’s op dergelijke complicaties als gevolg van de Nieuwe Influenza A zijn groter dan de risico’s van de eventuele bijwerkingen van het vaccin.
    Er zijn geen aanwijzingen dat het vaccin schade toebrengt aan het ongeboren kind wanneer de eerste dertien weken voorbij zijn. Het vaccin is echter nog niet uitgebreid getest onder zwangeren.

5. Britteke

Britteke Fanatiek lid

16 dec 2006
    3.613
    0
    0
    oh ja vandaag op de helft :)

6. Britteke

Britteke Fanatiek lid

16 dec 2006
    3.613
    0
    0
    Best gezellig in mijn eentje ;).

Buikfoto in album (lijkt groter dan ie is haha).

7. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ayse die foto met dat short in een woord Ge-wel-dig !
    Ze kijkt zo lekker onschuldig:)

Essebes gaat het gebeuren???? GO GO!!!

8. Essebes

Essebes Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.215
    0
    0
    @ weeen, nee hoor..was gewoon kramp...denk niet dat hier op korte termijn iets staat te gebeuren.

Britt, ik blijf het ook lastig vinden met die Mex.griep. Mijn vk vertelde dat ik mijn beebje ook wat antistoffen meegeef via de placenta en dat ze daardoor iets meer beschermd is.
    Zit een dood virus in de inenting dus het zou niet schadelijk moeten zijn. Maar goed, als ik dan weer lees over de (evt) bijwerkingen van de hulpstoffen in de inenting....*moeilijk*
    Moet eerlijk zeggen dat ik alleen angst hebt voor de baby, is nog zo kwetsbaar...*twijfeltwijfel*

9. Essebes

Essebes Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.215
    0
    0
    Ik ga in bed zappen...neem de WIJ jonge ouders mee...8)

Tot morgen..

Xx

10. Ayse

Ayse Fanatiek lid

16 dec 2006
    1.210
    0
    0
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    Utrecht
    dankje wel ben ook er trots op haar haha

ess doe rustig aan

britt mooi foto

11. Britteke

Britteke Fanatiek lid

16 dec 2006
    3.613
    0
    0
    Essebes, hier ook in dubio... weet t gewoon echt niet. Wat zijn dan de bijwerkingen in de hulpstoffen van het vaccin want die ken ik nog niet. Chill ze in bed ;).

12. Britteke

Britteke Fanatiek lid

16 dec 2006
    3.613
    0
    0
    En ook echofoto's in album!!!
    Ik ga lekker in bad :p

13. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    dank voor jullie reacties meiden.

mamabeer: zo denk ik ook over, ik vind het ook helemaal niet gek. Maar goed ik had het wel al gedacht hoor...

Wat betreft de reactie van mijn moeder ( mijn vader kan geen reactie meer geven) Ze zegt dat ze het acepteerd en vervolgens zegt ze dat het een fase is.. naja daar heb je niks aan natuurlijk. Dus ik zei als het geen fase is, is het dan oke, ja zegt ze. Mijn zusje is nog maar 16 maar ik denk dat je het dan wel al kan weten.. nou ja igg mijn zegen heeft ze. overigens kan ik me wel voorstelen dat je er even van schrikt als ouder.

net gesprek gehad op de creche als was goed,

Brit: ik ga wel voor de prik heb ik besloten heb nu al vier keer griep gehad en denk dat ik het nu weer onder de leden heb. Het risico is mijn te groot dat ik uit eindelijk van de mexi griep longonsteking krijg en dat ze me niet kunnen helpen... met alle gevolgens van dien..

14. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    ess: als je gaat bevallen vanacht succes wijffie ;)

15. Britteke

Britteke Fanatiek lid

16 dec 2006
    3.613
    0
    0
    Dianne, logisch dat je moeder ervan schrikt. Het is waarschijnlijk niet het beeld wat ze zich had voorgesteld. Ze draait heus wel bij maar ze zal het waarschijnlijk een plekje moeten geven.
    Jij haalt dus wel de prik... Mijn weerstand is ook niet echt optimaal. Heb jij je ha of vk om advies gevraagd???

Dee, een teddybeer met spierwitte tanden dus.. hahaha

16. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    brit: ja de vk, dok en gyn haha. Natuurlijk wil ik ook zo min mogelijk risico lopen. Ze gaven wel dat het een fabel is dat als jij je laat enten dat je baby bij geboorte ook beschermt is. In de meeste gevallen word je gewoon beter van de mexi griep ook als je zwanger bent, maar als je complicaties krijgt, bijvoorbeeld lononsteking daar kan je dan niet aan worden geholpen met de kans dat jij en je kindje het niet reden. Daar moet ik echt niet aan denken.

Ik ga naar bedje dames, ik ben echt niet lekker. Gelukkig brengt opa zoon even naar de creche morgen. scheelt een ritje op de fiets.

17. Sam28

Sam28 Bekend lid

15 dec 2006
    753
    1
    0
    overheid
    Brabant
    Dames ik ben weer thuis met zoon gelukkig. We moeten hem wel goed in de gaten houden. Als hij morgen middag nog zo'n diaree heeft moet hij opgenomen worden. Nu moet ik hem vaker te drinken geven. Dis in plaats van 5 flessen een stuk of 8 tot 10. Dan meer water en iets minder poeder. Water is op dit moment belangrijker dan de collorieen in de poeder.

Hij slaapt nu eindelijk. Over een uurtje moet ik hem wakker maken voor de laatste fles. Ik hoef hem vannacht gelukkig niet wakker te maken, maar als hij wakkker wordt moet ik hem wel te drinken geven.

De arts was erg vriendelijk en heeft hem gelijk helemaal nagekeken. Ze vroeg ook of hij wel goed plaste, maar door alle diaree kon ik dat moeilijk zeggen. Zijn luier was droog toen ze hem nakeek. Toen ze even aan zijn buik had gevoeld en nog even in zijn luier keek begon hij net te plassen. Dat doet hij dus gelukkig nog wel ha ha. Ze hield de luier ervoor dus het ging gelukkig goed en heeft Semm har niet oner gepiest ha ha.

Er was trouwens een klein meisje verschrikkelijk aan het huilen. Het ging bij mij echt door merg en been. Ik denk dat ze in de leeftijd was van onze kindjes. Toen wij weggingen zag ik dat ze werd opgenomen. Ik had echt met haar te doen. Was zo zielig. Ik weet trouwens niet wat ze had. Ik zag alleen dat ze alleen maar een onderbroekje aanhad toen ze werd opgenomen. Ik denk dus dat ze hele hoge koorts had. Ze had ook zulke rooie wangen....

O ik hoor mijn mannetje weer rommelen. Ik ga hem dus nu maar de fles geven en dan leg ik hem lekker in bed en duik ik ook mijn bed in. Ik zie wel wat de nacht mij brengt.

Jullie horen van mij.

ESS succes vannacht en hopelijk heb jij snel je kleintje in je armen.

Weltrusten

18. pareltje2212

pareltje2212 Fanatiek lid

17 mei 2007
    1.546
    300
    83
    Vrouw
    huismoeder
    Leusden
    @Miep en Jan en Mika, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon en broertje. Geniet maar lekker van elkaar en rust maar goed uit.

19. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Meiden..thanks voor alle leuke reacties!!:)
    En Judith, Essebes en Alieke..bedankt voor de lieve kaartjes!!Super!:)
    Ik ga effe proberen een beetje mee te komen vanaf gisteren weer..anders loop ik straks alle nieuwtjes mis hè…
    De hele dag staat de pc uit..dus savonds als t lukt effe snel hier komen neuzen..
    Heb wel veel pijn aan mijn onderkantje..en overal spierpijn…maar ben ook geneigd om toch gauw teveel te doen..
    Dus ga morgen proberen een dagje wat meer bedrust te gaan houden..
    Want kreeg vandaag al op mijn kop van de vlos en kraamhulp…:)

Judith…wat een lief jurkje!! Heerlijk zoet!! Houd ik wel van!!
    En straks weer lekker warm bij de kachel kunnen zitten is ook wel wat waard hè..

Essebes meid…hopelijk ben je straks niet te ziekjes voor de bevalling hoor..doe maar lekker rustig aan!!!

Nannaf..weer goedgekeurd bij de vlos!!en rustig aandoen hoor met je bekken!!

Loesie..doe jij ook rustig aan met je harde buiken!!! En wel bellen hoor als je denkt dat je weeën krijgt..
    En ben benieuwd naar Nicky’s nieuwe bed!!!

Olga..wat een gaaf kamertje heeft Senna gekregen!! Superstoer zeg!!
    Hoe vindt ie t?
    En die foto op de hobbelauto…wat een lekker ding!!!

French..leuke laarzen gekocht! Tja wat kunnen kinderschoenen toch duur zijn hè..

Dianne..wat sneu voor je zusje dat je mams zo reageert..misschien moet ze nog even aan t idee wennen…

Sam..wat schrikken zeg…gelukkig mocht je weer naar huis! En hopelijk heeft ie morgen geen diarree meer hè…
    Dikke knuffel!!!!

Ayse..wat een lekker ding is Tugce!!!

Britteke..mooie buik!! En mooie echofoto’s!!!super!

zo en nu even Jari de fles geven en dan lekker t bed in .......trusten allemaal!!

20. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    iedereen weltrusten! ik ga mijn bedje opzoeken

Deel Deze Pagina