December 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Jufffie, 7 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Essebes

Essebes Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.215
    0
    0
    Pfffffff...ben kapot...
    Vind het behoorlijk pittig hoor die twee ukkies!:)
    Vooral het eten,bad,bed spitsuur...
    Komt bij dat het in m'n rug is geschoten..

Hoe doen jullie dat, mama's van meerdere kids?

Ik heb vanaaf Jenna in het wippertje gedaan terwijl ik Liv in bad deed, volgens mij mogen ze zo jong eigenlijk nog niet in het wippertje maar ik wist het ook even niet...Had haar al een tijdje laten huilen in bed...moeilijk hoor!

Liv is ook best jaloers en behoorlijk baldadig, ik kan ze geen seconde onbewaakt laten dan wil Liv wel op d'r zusje gaan zitten of in d'r oogjes prikken etc etc...;)
    Borstvoeding geven gaat ook moeizaam, Liv wilt de hele tijd d'r zusje van m'n boobs aftrekken...

Hmmm....Liv is verder ook heel lief hoor,ze moet alleen best wel wennen en ik moet ook eerlijk toegeven dat ze het best saai zal vinden de laatste tijd, we gaan ook niet veel naar buiten. Het is zulk rot weer...liever niet met Jenna..

Jullie hadden mij vanaaf moeten zien zitten aan tafel...Jenna aan m'n tiet (was ontroostbaar omdat het "voedertijd" was) ik ondertussen Liv d'r tagliatelle met zalm geven..hahaha...

We leren best multitasken zo! 8)

2. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Dianne.. fijn dat de gyn je heeft onderzocht en dat het niets ernstigs blijkt..

Ess.. vind het knap van je.. Alleen met 2 kids de spits door..;)

Morgen bij besteding van minimaal 40,00 een gratis boodschappenpakket bij de super.. Ga dus al flink inslaan voor de verjaardag..moet het toch hebben.. Dan maar met gratis pakket..:D

3. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Lieve Es,

Druk he? Ik herken het heel erg wat je verteld (behalve de borstvoeding dan)
    Is Jan savonds niet thuis? Zodat hij kan helpen om 1 in bad te doen o.i.d? Anders smorgens? Als Jenna net voeding heeft gehad en weer gaat slapen? Dat Liv wakker word en meteen in badje doet? Het is echt even zoeken he.. maar op een gegeven moment weet je gewoon wat wel/niet gaat.

Qua gedrag van Liv, Loïs deed dat ook erg.. Vooral iedereen bij ons wegtrekken en haar speelgoed laten zien. Dat komt wel goed.

Ik vind het nogsteeds wel rottig om zelf te douchen smorgens. Vaak wacht ik erop dat Dana slaapt en dan ga ik snel even onder de douch. Mocht Loïs in bed liggen echt zat zijn als ik onder de douche vandaan kom(smorgens) dan haal ik haar eruit en laat ik haar peutertv kijken op bed en ga ik me haartjes fohnen ;). Dat gaat prima! Alleen ben altijd zo bang dat Dana het op brullen zet als ik net aan het douchen ben. (zet soms de douche even uit om te luisteren ;))

Hoop dat je aan mijn plannetje wat hebt.. ;)

4. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    He girls,

Ik ben weer helemaal bij hoor! Maar het was wel wat veel om te reageren....

5. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Senna heeft de laatste twee dagen best wel last van zijn prik arm. Heeft ook nog echt een rode plek en ik voel een harde schijf. Bij sommige bewegingen of als ik hem optil begint hij echt te huilen, heel zielig!

6. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Dianne, je hebt dus een kleien acrobaat in je buik! Gelukkig alles in orde, maar wel lastig als je er veel pijn van hebt.

Juffie, hoe is het?

Loopy, durf je al een beetje aan het idee te wennen? Hoe is het contact met je donor? Weet hij er inmiddels van?

7. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Alieke.. lief dat je meedenkt met Ess..:)

Olga.. ze spuiten ook i.d. spier dus de kans op een zere arm was ook groot.. Tenminste dat stond bij de info over de vaccinatie.;) Wel zielig voor je mannetje.. Hoe ging het op het werk?

Ik wou een taart bestellen maar mijn hemel wat is dat prijzig.. Hier komt nogal wat visite dus mag wel 3 taarten kopen..

Ga denk ik zelf taarten maken.. Op dr oetker.nl staan lekkere recepten!

Aardbeienhartjestaart - Dr. Oetker

En deze lijkt me ook erg lekker:

Karamel-bavaroisetaart - Dr. Oetker

Ga even een koppie thee zetten! Met een mandarijntje er bij!:D

8. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Ess, jemig meid, dat lijkt me echt pittig met die twee meiden....het is ook nog zo kort na je bevalling. Dan die gebroken nachten erbij en de spitsuren in je eentje. Petje af meid.

Ik zag leuke loopfietsjes voorbij komen en een hoop verjaardags ideetjes.

9. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ben nog geen duo-mama, maar ga toch een poging wagen ;)

* draagdoek aanschaffen, een waar je ook goed in kunt voeden, dan heeft Liv er 'geen last van' en jij je handen een beetje vrij.

* wipper helemaal plat is voor effies niet zo erg, ik heb ook wel het verkleedkussen op de badkamergrond gelegd :D

* Liv niet iedere avond in bad doen ;)

* Draagdoek ook gebruiken tijdens de spits

Voor mij was de draagdoek echt een wonderding. Eigenlijk de enige manier waarop Mirre echte slaaptijden maakte (ipv 3 kwartier) en wij hebben dus nooit last gehad van beruchte huiluurtjes tijdens het eten. Ik heb een combicotti, heel handig wat betreft omdoen, maar omdat ie van rekbare stof is ook uitrekbaar. Ik wil nu een lange knoopdoek kopen van nietrekbare stof (ik denk een didimos/dydimos/didymos ????, girasol is ook een 'bekend' merk). Daar zou Mirre zelfs nog inkunnen :D.

Die combicotti heb ik Mirre nooit in gevoed trouwens, vond ik veel te veel gedoe (ben niet zo geduldig met nieuwe dingen leren). Maar ik denk dat ik er nu niet onderuit kom ... Mirre is niet baldadig maar ik denk dat ze het wel heel moeilijk gaat hebben met het delen van de aandacht ... zeker als dr broer aan mama's tiet hangt ...

Ennuh als laatste: ik vind het superknap dat je je in je eentje door de duomamaspits heen worstelt! Je man kan echt niet wat vaker savonds thuis zijn (iig de aankomende maand bijv)

10. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Heel zielig! Goed smeren met arnica! En heel veel kusjes op geven (ook wetenschappelijk bewezen een goede remedie tegen pijn ;))

11. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Judith, ik had zelf inderdaad ook behoorlijk last van mijn arm na de prik. Ik ga zelf kindercakejes maken voor Senna zijn verjaardag en bestel er een grote taart bij. Komen hier ook een hoop mensen en nog veeel meer kindjes!

12. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik had zelf trouwens ook pas de dag na de prik en de dag daarna pijn ... Mirre zei nu geen pijn meer te hebben.

Ze was best stoer. Vond het vooral helemaal niets dat zo'n mens haar vastgreep (ik ook niet btw ... ze was wel heel aardig hoor). Dus even brullen. Rustig aan de kant gaan zitten, rozijntjes eten en mooie pleister uitkiezen. Toen spotte ze een soort dik gymkussen waar kindjes op aan het springen waren. Dus we hebben daar nog een half uur zitten spelen. Ze wilde niet weg, maar ze gingen dicht :D. Dus ik heb een lokkertje voor de volgende keer ;)

13. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Werk lijkt iedere keer niet erger te kunnen en toch was het vandaag zo....mijn collega en ik werden er echt moedeloos van en liepen ook nog allebei met een hese stem en snotterhoofd rond. Op een gegeven moment werden we er helemaal melig van...

14. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Salapio, toch leuk kunnen afsluiten op het springkussen dus!

15. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    He bah Olga wat vervelend ... Knuffie voor jou! Is het iets dat oplosbaar is?

16. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Net samen met Senna in bad gezeten. Hij gaat dan met kleine autootjes over mijn been en dikke buik heen rijden en heeft de grootste lol. Hij is echt best voorzichtig voor mijn buik, weet niet of het heel bewust is....

17. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Hmmm oplosbaar....nee we worstelen er al drie maanden mee. We zijn al vele gesprekken en ideeen verder. Ook al het een en ander aangepast en uitgewerkt, waardoor het soms iets werkbaarder wordt. Het blijft lastig. Je moet denken aan de kinderen individueel, aan de groepsdoelstellingen aan het perspectief voor de toekomst enz....

18. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Judith het huis weer helemaal spik en span!
    En t speelgoed weer opgeruimd! Moet ik ook nodig doen!
    Al piet piraat spullen gevonden?
    Hè een gratis pakketje…ik moet morgen ook nog boodschappen doen!

Lindy..moet je echt doen hoor..en anders misschien via de arts vragen?
    Hier was de gyn er heel makkelijk mee..

Mamabeer..hopelijk is Lex alweer ietsje beter!

Dianne..gelukkig is alles goed meid!
    en ook rustig aan doen nu hè!!

Essebes..ik denk dat t bij jou pittiger is als hier..ik geef flesvoeding hè..dat scheelt al een hoop tijd..
    En hier komt Jan thuis rond kwart voor 5..dus dat is ook weer handiger..
    Dus kan t me voorstellen dat je t wel effe zwaar hebt met de spitstijden!
    En dan Liv ook nog een beetje baldadig…lastig hè..
    Hier gaan we ook weinig naar buiten nu hoor…ga niet met dat petweer rond sjokken..
    Ik doe wel vaak als ik de fles ga geven even zandkasteel of zo aan..dan heeft ie afleiding..;)
    En het badje doe ik bij allebei smorgens…ik doe Jari rond 7uur in bad..en dan slaapt Mika nog..en dan andersom..

Olga..arme Senna zo’n last van z’n arm..dikke knuf!!

Salapio de prikjes gehad..leuk dat ze een springkussen hadden!!

Jan is aan t tennissen..en Jari ligt al een tijdje te brullen..zal wel een poepje dwars zitten..;)
    en Mika is nog aan t feesten..zo gezellig..:D
    En ik ben half naar house aan t kijken en hier bijlezen..

19. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Jari aan t tukken in de reiswieg..

20. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0