judtih de kraamhulp is echt super...aardige (wat oudere) vrouw en lekker kundig..echt genieten. bv loopt ook goed..was eigenlijk niet van plan het te proberen maar toch gedaan en eht gaat heel goed..dus ook dat valt mee. mannetje word nu net wakker dus zal hem zo eens even wat te eten gaan geven
Judith, klinkt heerlijk, maar ik heb maandag al spagetti gegeten....dus maar even geen pasta. Johana, ik vind het wel een goede opsteker voor mezelf om te horen dat het bij jou deze keer zo goed is gegaan en dat je lekker kunt genieten! Maak maar lekker gebruik van de kraamhulp, des te eerder kun je straks zelf met je kroost op stap. Is jan nu ook vrij of straks als de hulp weg is?
mijn Jan is heerlijk vrij tot aan januari dus ik heb hulp en anders zijn er nog mensen om mij heen (ouders, vriendin) die af en toe wat bij kunnen springen, maar we redden het prima zo dus het loopt wel los denk ik. idd gebruik mijn verhaal maar als opsteker....we zitten in hetzelfde schuitje en probeer het positief te benaderen...meestal gaat het gewoon heel goed zo'n bevalling dus ga ervan uit dat het bij jou nu ook gewoon gaat (zegt de vrouw die dit ook niet kon...)
Juffie, ik ben niet zo fan van vis....jij kookt vaak uit heel uitgebreid volgens mij? Johana, Jan zo lang vrij, wat heeeeerlijk! Het kan inderdaad ook allemaal heel goed gaan, dus daar probeer ik de nadruk maar op te leggen. Judith, inderdaad geen duidelijk aanwijsbare oorzaak, maar een aantal dingen die tegengewerkt hebben. - langdurig gebroken vliezen (65 uur voordat hij geboren werd) - streptokokken infectie bij mij (bij Senna op wel zijn huid, maar niet in zijn bloedbaan) - Senna lag als sterrenkijker en lag dus vast (bleek toen hij er uit kwam) - geen persweeen en vanaf het zelf persen duurde het een uur voordat hij er uiteindelijk met wat hulp uit kwam. Je zou denken dat het allemaal nog veel erger kan, maar toch moest hij gereanimeerd worden en waren al zijn bloedwaardes veeeeel te laag. Hij hield helemaal niets zelf onder controle....
Juffie, je foto is heeeeel erg groot en kan ik niet in 1 keer zien....Maar de delen die ik zie zien er lekker uit hoor! Jan belde net....hij stelde voor om eens een keer met Senna naar de Mc Donalds te gaan. Doen we echt nooit, maar ik moet zeggen dat ik het wel een goed plan vind! Hoef ik niks te doen en ik denk dat Senna het geweldig vindt!
Olga; Ik heb een man die houdt erg van eten en hij geniet ervan. Dus ik kook met alle plezier voor hem. Maar echt uitgebreid koken doe ik maar een paar keer per week! Hij kookt ook wel vaak hoor! Wij zijn hier echte visvreters! Ik hou niet van vlees met uitzondering van kip!
Olga: Om eerlijk te zijn heb ik nog geen buikfoto gemaakt. Ik ben daar eigenlijk helemaal niet mee bezig. Maar voor jullie wil ik er wel een maken hoor!! ( alleen weet ik niet hoe ik die moet plaatsen. Fijn dat je bij de gyn terrecht kan, Als ik sommige bevaling verhalen lees mag ik wel in mijn handjes knijpen. Lekker in mijn eigen bedje en het enige wat ik had wat een paar hechtingen ( nou ja op een kindje met opstart problemen na dan, maar dat was later) Wij eten stampot snijbonen met worst en spek.. hmmmm jammie
Net terug van nacontrole bij de gyn. Wat een domper zeg! Kreeg een gesprek bij een gyn die ik nog nooit had gezien (en dat terwijl ik echt elke gyn wel een keer had gehad inmiddels, dacht ik....). Ze keek de hele tijd naar haar scherm, stelde wat vragen en typte mijn antwoorden. Ik heb al sinds de bevalling regelmatig last van hevige buikpijn (echt krampen) en heb ook nog steeds behoorlijk bloedverlies. Was er al voor bij de HA geweest, en die zei dat de gyn daarnaar zou kijken. HEt enige wat ze zei was: ga maar eens een keertje buikspieroefeningen doen. En over dat vloeien kan ik niets zeggen want dat is heel normaal tot 8 weken na de bevalling (zit nu dus op bijna 7 weken). Ze heeft niet eens mijn bloeddruk gemeten, terwijl ik daarvoor dus juist bij hun onderbehandeling was. Ze vertelde me wel dat ik beter niet meer aan de pil kan omdat die vaak niet goed werkt in combinatie met hoge bloeddruk. Goh, had niemand me dat kunnen vertellen voordat ik dwars door de pil heen zwanger werd? Al sinds de zwangerschap van Hannah loop ik bij artsen voor mijn bloeddruk. Toen ik weg ging zei ze: tot de volgende zwangerschap. Nou, reken daar maar niet op, zei ik
Misskeita; Sjonge!! Wat slordig zeg he.. Wat was de reden dat je een ander hebt? Haha, goeie afsluiting Ik heb de knoop doorgehakt. Ik heb contakt gezocht met de vk. Telefonisch waren ze nu even niet berreikbaar dus heb ze even het hele verhaal gemailt. Ik hoop dat ze snel reageren en hun mening/kennis erover geven.
Dianne, wil je nu ook weer thuis bevallen? De eerste buikfoto van mij was ook pas vroige week hoor... Juffie, hier kookt Jan ook wel, maar dan gewoon oerhollands aardappels, groente en vlees. Sinds kort durft hij ook wel macaroni of spagetti te maken, maar dan doet hij er weinig groente doorheen en dat vind ik dan weer jammer. Senna en ik hebben net fruit op en gaan zo even een boodschap doen. Doei!
Alieke, wat een goede zet zeg. Dat kan natuurlijk ook nog....je bent daar al bekend. Hoop dat ze je goede raad kunnen geven. Misskeita, nou ja zeg...dus eigenlijk ben je niets wijzer? Als het niet binnen twee weken over is, zou ik echt een echo eisen zodat ze kunnen zien of je baarmoeder helemaal leeg is. En niet eens naar je bloeddruk gekeken. Sommige mensen snap ik echt niet. Wat is daar nou de moeite van?
Olga: Ja begrijpelijk dat je een beetjeOnzeker bent over de bevalling. Vooral met het verleden van senna. Hopelijk gaat het deze keer gewoon goed en kunnen jullie lekker genieten.. wat te eten Uhh,.. wij eten zalm mac donalds lekker Johana wat fijn dat je zo boft met een leuke kraamzorg en dat de bv zo goed verloopt fijn dat Jan zo lang vrij is heerlijk Dianne rustig aan doen meid. Moeten niet te vaak komen hoor je harde buiken. dikke knuff Misskeita nacontrole gehad.. helaas niet je eigen gyn wel slordig hoor.. knuff Alieke: toch maar even contact gezocht met de verloskundigen. ben benieuwd wat ze reageren en dat je snel reactie hebt knuf
missk: wat een domper zeg, waarom maakt je niet nog een afspraak maar dan bij je eigen gyn? Alieke: goed van je meid, laat je ons weten wat ze zegt? Olga: ja, ik wil heel graag weer thuis bevallen. Als het mogelijk is zorgt de kraamzorg ervoor dat ik de zelfde kraamverzorgende heb. Dat geeft een goed gevoel. Ik heb mij bevaling wel als heel heftig ervaren ik denk om dat het zo snel ging (3uurtjes). Maar als ik andere verhalen lees was die van mij piece of cake! Wauw lees net dat ze morgen 10 cm sneeuw verwachten, wat een super verjaardag voor bas!! Als het werkelijk zo is gang we tussen de visite door sleetje rijden
Lindy: Komt goed meid, het komt door die rot darm van mij, ik noem het wel harde buik, maar dat is niet helemaal zo. een harde buik is door je hele buik en de buikpijn die ik heb is alleen boven in, bij die geirri. darm. Ik zit te wachten op mannetje. gaan we samen bas halen die mocht trackteren vandaag op het kdv ben benieuwd hoe ie het vond.
Olga.. toch allemaal factoren die het voor Senna niet prettig maakten.. Denk dat de gyn veel kan voorkomen door tijdig in te grijpen? Oh.. wat een geluk heeft Senna.. Esmee is 1x bij mac donalds geweest.. Ze vond het geweldig! Dianne.. Vervelend dat je zo'n last hebt van je darm.. En Bas vandaag getrakteerd.. Hij vond het vast prachtig! Juffie.. de foto was al weg maar het was vast heerlijk! Misskeita.. Nou ja zeg.. wat een gyn.. Alieke.. goed dat je even gemaild hebt.. laat je ons het verdere verloop weten? Lindy.. hoest nu meid? *** net op de fiets naar het dorp geweest.. Koud maar wel gezellig met al die lichtjes. Een cadeau geruild voor een dora popje..Ze vind hem gief ( lief) Ga nu even snitzel en aardappels bakken voor Erwin en Esmee..
Boodschapjes zijn weer binnen. We kwamen opa nog tegen. Wilde bij kruidvat de baby doos ophalen, maar was niet op voorraad. Nou ja, vorige keer stelde het weinig voor wat er in zat.
Mamavesmee: hier gaat het goed hoor heb alleen enorme last van nesteldrang niet zo zuinig ook en hoofdpijn .. maarja is niets nieuws onder de zon.. Gezellig he al die lichtjes Olga ik probeer al weken de baby doos op te halen bij de kruidvat maar hij is niet leverbaar zeggen ze :S. boodschapjes weer binnen .. Hier net gegeten .. en de boel gestofzogen.. alleen heeft demy onderhand alles weer overhoop getrokken .. zo nog even afwassen en dan ga ik plat op de bank