December 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Jufffie, 7 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Juffie, goed teken dat je honger hebt! Hou ze wel binnen he die loempia´s!

Amber, veel plezier met de visite!

Lindy, leuk kerstpakket!

2. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Snap niks van Senna....Net lag hij weer een kwartier te huilen, maar ik wilde eerst die bestelling van dat fotoboekje afmaken. Nu is hij weer stil...

3. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Hoooooi!

Puf, hijg... 'k Heb weer een deel bijgelezen. Stelletje kletstantes! Hihi... Wat is blijven hangen...

@johana79: waaaauw, ineens 18kg kwijt! Hoe doe je dat toch? Hihi... *proest*
    Wauw, wat is Roel een scheetje. Echt een flinke baby. Moooooooooi! Superleuke foto van Danielle.

@Gerda79: wauw, wat is Nick lang!

@Lindy: Ukkie, waar blijf je? Je gaat toch niet tot 4 januari wachten? Balen zeg, dat Demi zo dwars is de laatste dagen... Succes!
    Hey, 't wordt toch wel spannend... Bij Annabels geboorte moest ik 's nachts ook ontzettend vaak plassen...

@Sanneke: heerlijke foto's van Niels je sneeuwmannetje.
    Wat goed van jullie met het aanpakken van Niels zijn "eetprobleem". Vermoeiend zeg, dat hij zo aan het uitproberen is. Maar dat is wel een goed teken dat hij zich flink aan het ontwikkelen is!

@misskeita: leuke foto van Hannah's verjaardag. Fijn dat je man ook goed geholpen heeft.
    Hoe is het nu met je zieke meiden? Wow, heftige reactie van Hannah. Hopelijk helpt de zalf. Arme meid. Potverdikkie, wat een narigheid. Heel veel beterschap! Mag je tegen de jeuk niet mentholgel (lekker koud uit de koelkast) gebruiken? Of koele compressen?

@Britteke: pffff... peuterpuber Sam. Hier kunnen we Annabel nog redelijk in het gareel houden... En leuke foto's van je moppie!

@DaphneenEstelle: waaah, Estelle groene billen. Hihi...

@Salapio: lief dat Mirre alles zo netjes uitpakt! Was het nog gelukt met de taart?

@olga: heerlijk sneeuwmonster Senna
    Klinkt goed, die voorbereidingen voor je verjaardag! Toch weer een mijlpaal the big three-o...
    Bah, balen dat je fotokadootje nu niet op tijd is.

@Sam28: heerlijk genoten gisteren! Was het een mooie dienst?
    Beterschap meid!
    Fijn om te lezen dat Lynn weer ontlasting heeft.

@Miep en Miep: helemaal gemist dat Mika ziek was. Maar fijn dat het nu wat gezakt is. Beterschap nog! En voor jezelf ook!

@MamavEsmee: joepie! 5 kilo kwijt! En dat nog in de feestmaand. Hou vol meis!

@french: hihi, jij vindt de winter echt niks aan he. Dikke knuffel hoor!

@Jufffie: pfff... 'k Heb geen idee of je baarmoeder zo aan kan voelen. Misschien een warme kruik mee naar bed? Dikke knuffel!

@alieke: 'k Heb ook even op je Hyves gespiekt. Fijn dat Loïs d'r armpje weer beter is!

@momhairy: leuk om weer wat te lezen. Ik ben ook niet meer zo actief, maar probeer het wel hoor. Waaaaaah, jou banner! GEFELICITEERD!!!

4. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Ik ga straks cake bakken voor morgen.

5. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Ik lees hier en daar wat metingen. Wat verschillen onze kindjes toch zeg. Annabel was volgens de laatste meting in november 91cm lang en 13,1kg. Maar van de lengte geloof ik niets. Ze paste toen al niet meer in maatje 92, dus die is echt wel langer dan 91cm. 'k Denk wel dat ik haar een keer tussendoor meenemen, als Evelien weer aan de beurt is. 'k Heb geen zin om te wachten tot haar derde verjaardag.

En hier eventjes snel een update.

Afgelopen zondag zijn we ondanks de slechte wegen toch naar de verjaardag van mijn vriendin geweest. 'k Had trouwens toch maar geen bonbons ofzo gekocht. 't Was heerlijk gezellig. Annabel vermaakte zich prima en Evelien had haar stem flink laten horen. Ze lijkt net een speenvarken, GILLEN! Hihi. 't Dochtertje (anderhalve maand ouder dan Eef) van mijn vriendin schrok zich wezenloos en zette het op een brullen. Zo schattig!

Verder staat de kerstboom hier eindelijk in de woonkamer. Lichtjes heeft mijn man er gisteren in gedaan. Vanmiddag ga ik aan de slag met de versiering. 'k Heb er eigenlijk geen zin in. Jammer.

Annabel is superverkouden. Arme meid voelde zich vannacht zo ellendig, dat we haar om half vier bij ons in bed hebben genomen. Vanochtend was ze toch fit genoeg voor het KDV, dus ik hoop dat het de rest van de dag ook goed gaat. Ik ben in ieder geval thuisgebleven, ben zooooooo moe.

Hm... 'k Hoor Eef wakker worden... Ik wilde eigenlijk nog een paar fotootjes plaatsen... Naja. Als het nu niet lukt, houden jullie die nog van me tegoed.

Doei!

6. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    #49826 Nelly, 22 dec 2009
    Laatst bewerkt: 22 dec 2009
    Oja, tweede kerstdag verzorgt iedereen van de schoonfamilie voor een gang van het diner. Wij hebben het voorgerecht toegewezen gekregen. Ik heb er echt geeeeeeeeeeeeeeeen zin in. Naja...
    Iemand een ideetje?
    Ik zat zelf te denken aan een glaasje broccolisoep, stukje zalmwrap, tomaat-basilicum-mozzarella-prikker en garnalen- of kipcocktail. Mooi kleine hapjes op een bord. En zo heeft Annabel tenminste van vanalles wat binnen. Ik ga er namelijk niet vanuit dat schoonzus rekening houdt met Annabel met het hoofdgerecht... Misschien stom, maar ik neem gewoon een bakje macaroni mee voor haar. Dat lust ze zeker. Weten jullie trouwens of er kerstmacaroni is? Ik meen dat ik die een aantal jaar geleden in een kerstpakket had.

Nu is Evelien boos.

C U l8er!

7. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Miep.. dus nog even volhouden met de oefeningen voor Jari! Mika nog niet helemaal lekker.. Lekker inpakken en naar buiten!;) Jullie het huis vol met de kerst..Gezellig!

Nelly.. ik zou voor Esmee ook zelf meenemen wat ze erg lekker vind.. Ze eten vaak al slecht in een andere omgeving/drukte.. Je voorgerecht klinkt lekker!:)

Olga.. wat een gezellig geklets.. morgen dus je verjaardag!

Lindy.. wat leuk dat je je kerstpakket gekregen hebt!

Amber.. Jammer dat de foto donker uitviel.. zal de taart vast niet minder om smaken!;)

Salapio.. Hier ook vaak driftig als er iets onduidelijk is of ze is moe.. Soms wil ze gewoon haar zin.. Maar daar doen we niet aan..;) Nou ja, soms..:)

Sanneke.. wel fijn een breng en haal service.. vandaag vk toch?

Sam.. fijn dat de lactulose zijn werk doet!

Was even uit mijn hoofd..

Vanmorgen dus lekker wezen stadten.. Goed geslaagd voor Erwin! En een nieuwe digitale weegschaal gekocht. In de stad hebben Erwin en Esmee lekker friet gegeten en ik een loempiaatje.. Esmee lag er voor haar doen laat in dus ben benieuwd hoe gezellig ze vanmiddag is..:D

Gaan we nu eindelijk een cadeautje voor Schoonouders kopen..Komt er steeds maar niet van.

8. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Anders doe je me even een pbtje..dat is net zo makkelijk..;)

9. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Olga..ah echt veel krijg je er niet voor..maar goed..wat weg is ook weer weg hè..;)
    En vandaag alweer 27 weken! Wat gaat het snel hè!!
    Hè wat balen van je fotoboekje! En mmmm lekker cake!!

Lindy..wie weet meid..komt vandaag je beebje!!
    Je kerstpakket is in ieder geval binnen..klinkt leuk!!:)

Misskeita..gossie zo zielig..Dikke knuffel!!
    Enne ik zou anders gewoon nog een keer de dokter bellen!!

Sanneke..moest de auto voor een beurt? En idd net zo handig om je even te laten wegbrengen dan hè! ;)

Juffie heb ook geen idee wat t kan zijn..;)

Salapio..ah jij dus ook al eens gehad..had je toen ook medicatie ervoor gekregen?

Sam fijn dat Lynn gepoept heeft! En zelf even morgen een dagje shoppen..gezellig en verstandig meid!!;)

Amber..vanmiddag gezellig visite voor Jesse en dan 3 januari nog een keertje feest!gezellig!!:)
    En dus 2 keer verwend worden voor de verjaardag toe maar weer!!
    Jammer dat de taart een beetje donker uitviel..maar hij zal vast wel lekker zijn!!
    Fijne dag hoor!!

Nelly weer flink aan t bijlezen geweest..eigenlijk geen idee of er kerstmacaroni is..wel een goed idee om van alles wat te maken!!;)
    En gezellig naar de verjaardag geweest!leuk! en beterschap voor Annabel! Hopelijk blijft ze zich wel goed voelen met de kerstdagen hè!

Judith lekker geshopt vanmorgen!ben je naar zwolle geweest? En een nieuwe weegschaal!! Altijd handig!:)

10. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Zo..even bijgelezen...
    Jan heeft boodschappen gedaan lopend..t is hier nog best slecht bij de weg..veel sneeuw nog..
    Hij is nu even naar zwolle...een nieuw tennisracket halen..
    Mams kwam net even eten brengen..tenminste..stoofpeertjes en vlees..ga ik nu even aardappelen schillen..;)

11. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    Amber: ja lijkt mij een super dag om te bevallen :)
    de wegen zijn ook weer wat begaanbaarder :D.
    Leuk een 13e maand :D.

Olga senna iedere keer wakker
    is hij aan het dromen?..

Nelly Nou hoop niet dat hij tot 4 januari wacht..
    pff dat zie ik echt niet zitten.
    Ja het blijft spannend :)
    jij ook zo vaak plassen bij annabel der geboorte
    ben benieuwd :)
    Leuk de kerstboom staat :).
    annabel flink verkouden :(..

Mamavesmee lekekr de stad in geweest :)
    en nog geslaagd ook :)

Miep bij jullie de wegen nog steeds slecht..
    Lekker stoofpeertjes :)
    hoe ishet met de mannen?

12. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    #49832 Beate, 22 dec 2009
    Laatst bewerkt: 22 dec 2009
    Mijn zieke meisje :( Gelukkig heeft ze net wel even een lekker poosje kunnen slapen. Morgen moeten we weer terug naar de dokter...

13. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @misskeita: jeetje, wat ziet Hannah eruit... Is het wel al een beetje minder geworden met die zalf? Arm poppetje. Dikke knuffel!

@MamavEsmee: Annabel eet op zich in een vreemde omgeving toch gewoon goed. Maar 't gaat er mij meer om dat schoonzus waarschijnlijk Annabel vergeet met het maken van het hoofdgerecht. Misschien heel lullig, maar schoonzus krijgt nu van mij voor de laatste keer de kans om zich te bewijzen. Als ze nu dus weer laat zien dat ze geen rekening houdt met haar petekindje Annabel, ga ik kijken of we haar kunnen schrappen als peettante. Ik ben het zo beu, dat ze totaal geen interesse toont voor Annabel. Had dan gewoon nee gezegd, toen we je vroegen als peettante. Het ergste is, dat ik er destijds bij mijn man op aandrong om haar te vragen als peettante. Gewoon omdat dat zo hoort. Ik vind dat je het niet kan maken om hiervoor niet eerst je eigen familie te vragen. Ook al heb je andere levensopvattingen.
    Het is ontzettend zuur, dat zij ons dus wel voorbijgelopen zijn en een vriendin van hun als peettante voor hun dochtertje (2 maanden jonger dan Evelien) gevraagd hebben. Dat doet best zeer. Ik kan me hier nog steeds zo boos over maken.

Hm... Sorry, dat ik dit zo even hier neer plof... Misschien ben ik gewoon te traditioneel of zie ik het helemaal verkeerd... ‘k Weet het soms gewoon even niet meer.

14. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Jeetje wat heftig zeg....dikke knuffel van Olga en Senna van Hannah!

En Misskeita jij krigt ook een dikke knuffel van ons!

15. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    misskeita: woow, :eek:.
    ik schrok wel een beetje van de foto van
    hannah arme mup
    Gelukkig heeft ze even kunnen slapen.
    Dikke knuffel van uit hier

16. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    't Is rustig hier...

Hé, Olga is ook online. Is je cake gelukt?
    Ruikt altijd zo lekker he.

Hm... had ik de eerste regel maar niet getypt. Evelien roept me weer...
    Dus: doei!

17. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Nelly, met dit soort dagen maak ik me niet zo druk om het eetgedrag van Senna. Dan maar wat meer 'ongezond'. Hij eet altijd heel goed fruit en komkommer overdag en snoept heel weinig. Alleen in de ochtend en middag een koekje of rozijntjes.
    Maar kan me wel voorstellen dat de desinteresse van je schoonzus je tegen het been stuit. Hier ook een schoonzus die heel anders met Senna omgaat dan ik met haar dochtertje van 6 maanden.

Miep, dus toch wel geslaagd voor de kerstkado's! Fijn dat je jan daarvoor op pad kon sturen!

Judith, lekker geshopt dus!

18. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Cake is prima gelukt!

Senna heeft net heerlijk geverfd! Met een kliederschort om en ikzelf ook gewapend met een kookschort heeft hij een mooi schilderijtje gemaakt op een klein canvasdoek. Ga ik boven in de overloop ophangen! Het is alleen wel een heel werk....voordat je kind, tafel, stoel, kwastjes enz...allemaal weer schoon hebt!

Ik ga voor Senna nog even een appeltje schillen en dan vast aan het eten beginnen. Wij eten bloemkool.

19. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Jan belt net dat hij pas na zevenen thuis is. Komt gelukkig niet vaak voor. Mag hij zijn eten opwarmen in de magnetron. Vanavond nog naar de VK.

20. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

In iedergeval fijn dat Annebel zowiezo goed eet!:)

Kan me voorstellen dat je je behoorlijk gepasseerd voelt.. En wat raar dat ze als petetante zo weinig interesse toond.. Dan zou ik ook voor iemand anders kiezen!

Deel Deze Pagina