December 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Jufffie, 7 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    juffie. Ik geef niels ook wel eens een tikkie hoor. ik ben niet zo geshockeerd door je bericht, maar kan me voorstellen dat als je het uit machteloosheid hebt gedaan dat je er niet achter kunt staan. Goed dat je hulp hebt van je moeder!! en misschien voelt ze toch wel aan dat jij meer gespannen bent?? of gewoon een lastige fase. Knuffie.

@ll, ben weer bijgelezen maar t is teveel om helemaal te reageren. Snorrie. Hier een mini laagje sneeuw gelukkig. Niet meer. Ik was wel klaar met de sneeuw.

hebben jullie kindjes ook af en toe van die megachagrijnige buien dat niks goed is en dat ze om alles janken?? Hier wel in ieder geval. Vaak na het middagslaapje. Echt niks aan. Wat doen jullie dan?

2. Britteke

Britteke Fanatiek lid

16 dec 2006
    3.613
    0
    0
    Nou Sam slaapt... Het heeft even geduurd. Hij bleef er maar uitkomen en hysterisch doen. Uiteindelijk ben ik op een stoeltje naast hem gaan zitten en is hij in slaap gevallen. Ik hoop niet dat dit elke avond moet nu .... tips blijven welkom!!

3. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    Goedeavond !!

Even een korte reactie van hier !!

@miep

Wat heb je toch twee knappe mannetjes. Ik vind ze niet echt op elkaar lijken hoor !

@Momhairy en essebes

Leuk meeten !!

@Kreeftje

Knuff meid.

@Johanna

De sneeuw getrotseerd ? Leuk met roel erbij.
    Dani ghad natuurlijk veel lol.
    Leuke foto van je kids.

@Loessie

Het wordt spannend nu he ?
    Mijn telefoon is binnen handbereik.

@Nick en Gerda

Succes morgen op de peuterspeelzaal. Jesse gaat waarschijnlijk volgende maand dat komt beter uit met mijn werk rooster.
    Dat gaat nl per 1 februari veranderen.

@Liv

Veel plezier op de peuterspeelzaal.

@Nicky

Proficiat alvast met je verjaardag meid.
    Dat je maar een gezellige dag mag hebben

@Britt

Stoerrrrrrr een nieuw bed voor Sam

@Olga

Lekker in slaap gevallen op de bank ! Theo Maassen was wel goed he ?

Vakantie: Wij weten nog niet wat we deze zomer gaan doen. We gaan wel altijd weg met de kids.

Sneeuw: Er ligt hier wel 10 cm

@Judith: Heb me gemeld :)
    Morgen ga ik starten.

4. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    @Juffie

Knuff meid is niet fijn dat je het alleen moet doen. En zo'n schuldgevoel is ook niet prettig.
    Hier hebben ze ook wel eens een pats op de handjes gehad. Dat is dan meer onmacht van jezelf he ? Vergeef het jezelf maar hoor. Vervelend dat het niet lekker gaat met Jayda.

Jesse is op het moment ook erg moeilijk. Hij wil niet echt meewerken m,et bv aankleden, verschonen, uit bad gaan, haren kammen. Hij laat zijn lijfje dan hangen en gaat spartelen en krijssen. En verder is ie ook echt aan het uitproberen en niet luisteren. Dat is een fase dat hebben Thomas en Lieke ook gehad.
    Maar hij is op andere momenten ook erg lief, knuffelig en behulpzaam. Hij doet ook vaak grappige dingen.

5. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    Zo hier zitten de feestjes er gelukkig op. Pas over 8,5 maand weer. Pfieuwwwwwwwwww.

Het kinderfeest van Thomas was erg leuk maar ook druk hoor met 9 van die kindjes. In de bioscoop ging het erg goed maar in de bus waren ze toch af en toe wel druk.

Savonds kwam Thomas zijn neefje nog logeren. Vanmorgen heel het huis aan kant gemaakt en vanmiddag heel de middag visite. Ik was blij dat het erop zat. Om 17.30 was gelukkig iedereen weg. Maar toen moesten we nog gaan ruimen.
    Nu is alles weer aan kant :) Heb net Jesse zijn foto album afgemaakt met de feest foto's en ben die nu aan het versturen.

Zometeen lekker op de bank want morgen helaas weer werken.

Welterusten alvast dames

6. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    Ja die heeft Jesse.
    Wat ik doe: Proberen af te leiden, Naar buiten gaan en heel vaak tot 10 tellen.
    En last but not least Jesse op tijd naar bed

7. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    @Britt

Gelukkig slaapt Sam nu

@Lindy

Heel veel sterkte meid. Was jou bijna vergeten.
    Het zit je ook niet mee he ? Hopelijk wordt 2010 een beter jaar voor jullie.

8. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    Zo en nu ga ik echt

Welterusten.

En voor de juffen onder ons. Werk ze morgen.
    (ik heb geen zin doe mij nog maar een weekje)

9. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Amber, als je ergens zo'n weekje extra vrij vindt, doe die dan ook maar naar mij :) gelukkig heb ik morgen een soort studiedag van alle scholen van het samenwerkingsverband, dus ik kan er nog ff aan wennen dat ik weer aan de bak mag/ moet.

en fijn om te lezen dat er meer van die dramkonten zijn :)

britt, t komt vast door zn nieuwe bedje.

10. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    Oei alle kindjes ongeveer tegelijk in de peuterpubertijd....ppff af en toe zou je ze achter het behang plakken :(
    dani zit ook wel enigzins in de dramfase, vooral s'avonds naar bed gaan is erg..alles gaat goed totdat ze ligt dan gaat ze tekeer..(gelukkig ligt ze nog in een ledikant) ik negeer het gedrag. Ga na 20min ƩƩn keer terug om haar even gerust te stellen en terug te leggen, daarna naar een minuut of 10 zeg ik een keer door de babyfoon (spraakfunctie) dat ze moet gaan slapen en dan is het wel klaar.

juffie kan me voorstellen dat je dat een rotgevoel geeft maar meid je kan nu eenmaal niet alles handelen..een tik over de vingers krijgt danielle hier ook wel eens hoor en daar is ze beslist niet slecht van geworden (gewoon zachte tik hoor ;) )
    zeker toen ik net zwanger was van roel (en ook weinig kon hebben) was het net of ze constant de grens aan het opzoeken was..merkte wel dat ze voelsprieten hebben voor als je zelf slecht in je vel zit..dan blijven ze 'etteren'.
    Maar knuff meid jezelf niet schuldig voelen hoor..de meeste van ons zullen het echt wel herkennen!

11. French

French Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    @britt: angelina wilde de e keer ook niet in haar nieuwe bed slapen...drama!
    ze had toen voor de 1e keer een dekbed...dat was dus de boosdoener!
    ze wilde daar niet onder slapen.
    we hebben haar toen weer in haarslaapzak gegedaan en een valhekje ervoor...had ik gelukkig erbij gekocht bij het bed (prenatal)
    de volgende dag niks aan de hand...misschien heb je er iets aan.
    als je iedere dag naast het bed moet gaan zitten is ook niks en dalijk went sam eraan...succes
    komt wel goed!

@juffie: knuf voor jou!
    net wat amber al zei...heel vaak tot tien tellen!
    wat hier ook goed helpt...uitleggen...vertellen waarom wel en waarom niet.

@amber: nog gefeliciteerd met je grote zoon!
    bijna op dezelfde dag jarig als angelina...beter gezegt angelina bijna op dezelfde dag jarig als thomas :D

@gerda: nick morgen naar de peuterspeelzaal...leuk en spannend!
    angelina pas over 1/2 jaar...hier is het met 2 1/2.

de rest...zwaai!

12. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

sanneke.. hier ook af en toe een dramkont.. Ik ga dan meestal een stukje fietsen/wandelen of samen spelen met de blokken/klei.. Afleiden dus..

Juffie.. Esmee heeft 1 x een tik over de vingers gehad.. Ze deed toen iets waar ik haar als 10x voor had gewaarschuwd. Als ik nu zeg.. of moet je een tik op je vingers zegt ze: neeeeee:D De boodschap was wel duidelijk.

Olga.. jij had ook theo maassen gekeken he? Ik vind het begin en het einde zwak.. Tussenstuk was ijzersterk.. Vooral de vis met zwembandjes..:D

Amber.. de verjaardagen er weer opzitten..En zag dat je morgen gaat beginnen!

Britt.. fijn dat Sam is gaan slapen.. TIps.. geen idee.. Maar hij slaapt nu toch..;)

Gerda.. als je ziet hoe leuk Nick het vind gaat het vast een stuk beter met jou!

Zo undercover kijken, leuk!

13. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Demy.. van harte met je verjaardag meid!

14. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @amber1978: fijn dat je voorlopig van de feestjes af bent! Wat ben je lekker druk zeg...

@Britteke: pfff... Wat een bed-drama bij jullie. Helaas niet echt tips. Hou vol meid!
    Wij zijn ook ontzettend vaak teruggegaan voor Annabel. Telkens liefdevol zwijgend haar weer terug in bed leggen, geen oogcontact. Op een gegeven moment ben ik op haar kamertje blijven zitten tot ze sliep en toen weggeslopen. En een paar keer hebben we haar bij ons in bed genomen, want toen waren wij ook moe.
    Heeeeeeele dikke knuffel! Is echt niet leuk zo.

@essebes: overheengelezen, maar Liv, veel plezier op de peuterspeelzaal!

@gerda79: hihi, die zenuwen klinken bekend. Ik was ook ontzettend nerveus voor Annabel's eerste dagje KDV. Maar het gaat meestal wel gewoon goed.
    Succes meid!

@johana79: aaaah, heerlijk genieten zeg, met het gezinnetje de sneeuw in!
    En wat een leuke foto! Daniƫlle is echt blond geworden he!

@Jufffie: ow, meis... Jayda een tik verkocht. Ik ben ook een keer uitgeschoten toen Annabel zo moeilijk deed. Het deed mij zo'n pijn... Maar voel je er alsjeblieft niet schuldig over. Het overkomt iedereen.
    Is Jayda de hele dag onhandelbaar of alleen met slapen?
    Heeeeeeeele dikke knuffel.

@linny0903: hoe oud is je andere kindje nu?

@loesie22: veel plezier met de voorpret voor Nicky's tweede verjaardag!

@MamavEsmee: ook al lekker de sneeuw in geweest.

@sanneke: hm... Annabel is wel eens ontzettend chagrijnig (vooral als we haar wakker maken, wat gelukkig niet vaak voorkomt), maar dat is vrij snel weer over.
    Misschien helpt het als je hem dan even helemaal geen aandacht geeft?

15. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Zo heej....ben weer helemaal bijgelezen.

Zou graag reageren, maar heb daar echt geen tijd meer voor.

Hier ook regelmatig erg dwarse buien van Senna. Soms is niks goed en moet hij overal op mopperen of huilen. Soms is het echt continu uitproberen van grenzen. Soms heel lief en gezellig. Met aankleden is hij altijd aan het draken, af en toe echt onmogelijk. Maar Senna is nog wel heel gevoelig voor duidelijkheid en stem verheffen. Als ik echt 'boos' wordt kan hij super zielig en overstuur gaan huilen. Ik kan gelukkig wel redelijk consequent zijn en vaak heb ik een lange adem. Ik merk wel dat hem dat duidelijkheid geeft.

Senna heeft allemaal plekjes op zijn romp. Het begon met twee bij de rand van zijn luier, maar nu zitten er veel op zijn hele buik. Volgens mij zijn het waterwratjes en daar ben je niet zomaar vanaf begrijp ik. Denk dat ik van de week even advies bij de HA ga vragen.

Aantal kindjes die deze maand al naar de speelzaal gaan. Veel plezier kindjes en veel succes voor de mama's!

Britteke, staat het bed wel in Sam zijn oude kamer of is hij ook van kamer verandert? Senna wordt de laatste tijd af en toe overstuur wakker. Hoop dat het snel beter gaat.

16. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Zo. Klaar met mijn reacties.

Even denken...
    Oja, oud en nieuw. Was hier vrij saai. Wij waren lekker thuis gebleven. Ik had voor ons tweeen wat lekkere hapjes gemaakt.
    Ondanks dat er hier flink geknald werd, is Annabel dwars door het vuurwerk heen geslapen. Evelien daarentegen besloot om papa en mama gezelschap te houden. Pfff... Vermoeiend hoor. Ze was hartstikke moe, maar ging maar niet slapen. Uiteindelijk is ze rond half een midden in het vuurwerkgeknal in slaap gevallen.

Nieuwjaarsdag hebben we een rondje familie gedaan. Annabel weigerde haar middagdutje bij (mijn mans) opa en oma te doen. Met als gevolg dat ze superchagrijnig was. En die *gecensureerd* opa bleef maar met haar sjouwen en volstoppen met weet ik wat er allemaal op tafel stond. Wil je dit? Wil je dat? Kom eens hier. Doe eens dat... Grrr...
    Wij hebben toen boos onze spullen bij elkaar gepakt en zijn gegaan. Annabel was het ook allang beu, want terwijl wij iedereen gedag zeiden, liep zij al buiten op de ballustrade. Oeps... Even vergeten dat er overal makkelijke deurklinken in die bejaardenflat zitten. Dat had Annabel dus wel in de gaten.
    Hup papa, rennen! Mama een hartverzakking...

Vandaag zijn wij binnen gebleven. 'k Vond het eigenlijk wel jammer, want het is zo ontzettend mooi wit buiten. Maar ik kreeg mijn pyjama maar niet uit... Hihi...

En morgen weer lekker aan de slag. Poeh, wat heb ik er zin in. NOT! Naja, we zien wel. Meestal als je er tegenop ziet, gaat het wel goed. Daar hoop ik nu dan ook maar op.

En wie heeft trouwens nu die rol behang???
    Daar passen naast peuterpubers ook wel slaapweigeraartjes achter, toch?
    Evelien wil weer eens niet gaan slapen... Ik snap er niets van. Daarstraks beneden gevoed, verschoond, in de box laten spelen, op schoot gespeeld en geknuffeld, moe in bed gelegd en nu is ze ineens weer klaarwakker.
    'k Ga maar weer eens kijken... *zucht*

Weltrusten! 'k Geloof niet dat ik nog achter mijn pc kruip als ik uitgeruziet ben met Eef...

17. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Sorry dames, ik ga er vandoor....

Snel onder de douche en dan slaapie doen! Morgen weer werken met inval; dus een pittig dagje voor de boeg.

Kus voor allen!

18. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    VAKANTIE, wij gaan op vakantie in Nederland. Wat mij betreft naar Schiermonnikoog, al een avontuur op zich met een baby en een peuter omdat je niet met de auto het eiland op mag ;). Waarschijnlijk een weekje en verder lekker thuis en natuurlijk veel naar het strand :D. Campingavontuur met Mirre 2x geprobeerd en was toch vooral hard werken, dus die tent blijft voorlopig even op zolder liggen ;).

CAMPINGS, camping de Roos (Ommen) is ook echt een aanrader met kinderen! Ik denk alleen wel dat het echt in de zomer erg druk is. Maar als je buiten het seizoen gaat dan is het er super!

GERDA, succes vandaag met PSZ ... voor mama vast spannender dan voor Nick ;)

BRITT, pfff wat lastig ... geen gouden tip, hier gaat het eigenlijk supergoed. Maar Mirre heeft echt een paar weken kunnen wennen aan haar nieuwe kamer: stond allemaal al klaar, speelden we vaak etc. En de overgang is misschien ook makkelijk geweest omdat we vanuit een paar dagen huisje (dus al gekke omgeving) naar dr nieuwe kamer zijn gegaan ... Ha uiteindelijk toch gelukt. Ik zou de aankomende avonden idd even bij hem blijven totdat ie gewend is aan zn kamertje. Maar hier makkelijk praten hoor ... Mirre wordt namelijk wel heel boos als we weg gaan maar blijft wel in dr bed liggen!

LINDY, knuf en beterschap!

JUFFIE, ik sluit me aan bij Britt hoor! Je bent een supermama en 2 is een hele moeilijke leeftijd. Hoezo is Jayda onhandelbaar? En waarschijnlijk voelt ze ook haarfijn aan dat jij moe/prikkelbaar oid bent ...

SANNEKE, als Mirre slaapt wordt ze soms idd zo lastig wakker. Heel zielig eigenlijk, zit dan echt met zichzelf in de knoop. Meestal werkt het wel om rustig op de bank boekjes te lezen.

AMBER. herkenbaar dat niet mee willen werken met jas aan doen enzo ... ;) En werkse weer ...

NELLY, knuf met je slaapweigeraartje (weet ik helaas alles van ;))

Hier ook een peuterpuber hoor, al is Mirre denk ik wel relatief heel erg makkelijk en meegaand. Ik vind mezelf meestal verbazingwekkend geduldig al is dat niet eindeloos :D.

Mirre slaapt dus in haar nieuwe kamer en bed, gaat op zich goed ... alleen kruipt ze steevast onder de dekens vandaan en ligt dus dekenloos in bed. Als we savonds haar deur open doen dan wordt ze wakker en heeft instoppen dus geen zin (als we weggaan dan wordt ze boos en gaat rechtop zitten). Afgelopen dagen was het niet zo heel erg koud en was ze behoorlijk op temperatuur sochtends. Maar vanochtend voelde ze wel een beetje koud aan (was ook maar 16 graden op dr kamer). Een slaapzak durf ik niet aan, bang dat ze toch uit bed klautert en klettert ... Verder ligt ze nu aan de badkamer, wordt inmiddels niet meer wakker van ons tandenpoetsen, maar wel van Jan vanochtend (moest weer aan het werk). Wel jammer: de hele vakantie sliep ze tot 8-8.30! Betekent denk ik ook dat ze wakker gaat worden als ik beval: ik ga lekker in bad ontsluiten ;). Naja ... komt mn moeder niet voor niets :D

Morgen gaat Mirre naar de peuterspeelzaal. Ik ben zo benieuwd! Hier zijn ze erg voorzichtig met wennen enzo, dus in principe maar voor half uur met mij erbij en misschien daarna nog een half uurtje. Maar als het goed gaat, mag ze wat mij betreft langer blijven hoor. Ik denk dat ze het afscheid vreselijk gaat vinden en het spelen geweldig!

Met mij gaat het allemaal prima, begin echt al te waggelen ;). Het jochie doet het ook prima: apk bij verlos 31/12 was heel goed en hij blijft lekker druk. Hij ligt ook al ingedaald, nog niet vast (bibi :D), maar wel met zn koppie in mn bekkeningang. En dat is ook merkbaar ... Moet snachts minimaal 1x mn bed uit om te plassen :(, maar verder klaag ik niet hoor ;)

We zijn ook uit de naam! ... denk ik :D

19. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    heb weer een nieuwe buik in mn album ...

20. ik heb nog niks gehoord van de peuterspeelzaal ;)
    er is hier helemaal geen wachtlijst
    en ik heb haar in september opgegeven...zal wel weer niet goed zijn gegaan

Misschien eens bellen vandaag.

Nina is op dit moment eigenlijk best te hebben, zij was eigenlijk de maand november niet te hebben...
    Ze heeft wel dr deugniet streken, maar over het algemeen luistert ze goed naar mij....

Helaas is het middagslaapje voorbij.
    Dat wil ze echt niet meer.
    Daarintegen kan ze nu savonds lekker op tijd naar bed

Deel Deze Pagina