December 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Jufffie, 7 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Wel lekker dat je haar optijd kan halen! Bij ons zie je het weinig dat kids eerder gehaald worden. hooguit 4uur en soms een enkeling na middag dut omdat ze op vakantie o.i.d gaan.

Dana is trouwens echt een viespeukie. Ze heeft natuurlijk altijd wat gespuugd. Sinds een tijd kan ze ook rollen en vind ze het geweldig om op haar buik te spelen. Alleen daardoor gaat ze juist spugen en nu ze verkouden is lopen ook nog eens de groene snotters uit haar neus :)

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Foto maken Alieke ... voor als ze met haar eerste vriendje thuiskomt :D

3. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Whahaha :D

4. augustus

augustus Niet meer actief

Zijn er hier al kindjes die van de speen af zijn gekomen en hoe?

Rosalie haar spenen moeten de deur uit. Ik wil ernaar toe dat ze ze zelf weg gaat gooien omdat ze een grote meid is. Hoe hebben jullie dat gedaan?

5. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Loessie.. was een mooi mannetje is Ruben! En leuke kraamvisite.. NOT.. Helaas erg herkenbaar.. :xDe volgende keer misschien nog duidelijker zijn of tijden afspreken.;)

Amber.. lekker in de tuin bezig geweest.. Zullen de konijntje en cavia's wel leuk vinden, lekker weer op het gras! :)Hier begint het achterthuis ook weer een beetje groen te worden..Werkse van de week!

Lindy.. kleding maken is echt zo moeilijk niet hoor! De bv loopt ondanks alles nog steeds goed? Dat is wel prettig zeg! :)

Ess. kisss terug!

Miep.. Mika lekker aan het partyen geweest! Vervelend zeg.. Wordt Jari er niet wakker van?

Johanna.. een hongerige baby.. Hij is natuurlijk ook best groot..Woensdag ook de eerste prikken? Ben benieuwd wat voor auto het gaat worden!

Juffie..Hoe was het bij de gyn.. Je avond eten klinkt heerlijk! Wat een leuke uitspraak van Jayda..

@ spelcomputer.. hier een WII freak..8)

Alieke.. beterschap meid! En dan ook nog van die leuke afspraken vandaag!

Salapio.. de kraamafspraken al gemaakt onderling.;). Je hebt groot gelijk.. Mensen houden vaak zo geen rekening met de kraamvrouw.;)

Augustus.. geen tips.. Hier een duimer.. Die gaan we er als ze 4 is afhakken!:D

Vanmorgen een drukke ochtend gehad.. Naar het dorp geweest voor luiers en wat verzorgingsproducten, daarna naar de super voor boodschappen.. Eenmaal thuis bedden verschoond, beneden en boven alles gezogen/gedweild.. Ben blij dat ik zit!;)

Esmee is aan het keten in bed., Ben er net al geweest.. Kijk het nog een kwartiertje aan en dan maar eens een flinke stem opzetten. Ze is doodmoe, viel steeds om.. en nu ziet ze liedjes van sesamstraat te zingen..;)

6. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mirre wilde met 8 maanden (oid) al geen spenen meer. Maar als ze nog speenaddict zou zijn, zou ik denk ik iets doen met 'spenen zijn voor baby's'. Mirre is daar best gevoelig voor. Zo hebben we haar ledikantje ook genoemd = voor baby's. Maar het lijkt me wel iets lastigs hoor. Heeft Rosalie echt de hele dag een speen of alleen met slapen? Dat scheelt denk ik ook. Sommige mensen zweren bij beloonsystemen met stickers ed. Ik hou daar zelf niet zo van, maar misschien werkt het wel ;). Veel succes!

(anders ook een topic openen bij peuter en dreumes)

7. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Juud, Mirre weigert ook te slapen. Heb driekwartier met haar gewandeld (kreeg op een gegeven moment het gevoel dat haar broertje eruit ging vallen :D).

Wij zijn denk ik het enige huishouden zonder magnetron en spelcomputer :D. Al lijkt het me superleuk om een keertje een week zo'n ding met een paar leuke spellen in huis te hebben. Heb wel een ex die enorm verslaafd was ... ik vond het vooral leuk om te vertellen waar ie naar toe moest lopen ... als ik zelf de controller vast had dan botste Lara Croft continu tegen de muur. Ik was trouwens wel de beste met vechtspelletjes. Tot grote frustratie van de mannen: die probeerde mooi te vechten. Ik beukte ze gewoon neer :D

8. Britteke

Britteke Fanatiek lid

16 dec 2006
    3.613
    0
    0
    Wij bouwen de speen bij Sam af... Hij krijgt hem nu alleen als hij naar bed gaat. Werkt goed. Soms heeft hij er overdag eentje te pakken (gevonden ofzo) en als ik hem dan aan hem vraag geeft hij hem meestal netjes af. Ik versta hem ook niet met speen in de mond dus als hij praat moet hij er sowieso altijd uit van me.
    Met de tijd willen we t snachts ook afbouwen maar ben bang met de baby op komst dat dat weinig zin heeft... hij is er zo aan gehecht. Succes!!

9. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mirre kan zich de laatste dagen weer zo goed zelf vermaken. Het wordt wel een megazooi (al zegt ze tussendoor wel: even opruimen ... en doet dat vervolgens ook ... een beetje :D), maar superschattig!

10. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Goeie! Ik wil die speen er ook uit hebben maar nogsteeds geen goed moment gevonden.
    Ik ken wel mensen die hebben bijvoorbeeld hun kind zijn/haar speen in de schoen gedaan & dus weg speen, die heeft sinterklaas nu. Ook heb ik wel eens gehoord van een stel die hadden de spenen in de bomen gehangen en toen heeft de "tullen-fee" ze meegenomen, dus volgende ochtend waren ze weg. Die waren btw wel wat ouder, 3jaar? (een 3-ling hihi!)

Ik zou het ook niet weten hoor..
    Loïs ziet dat Dana ook een speen heeft, de eerste weken wilde ze ook continu haar speentje. Die heb ik toen ook gegeven want het was allemaal al zo gek voor haar. Al vrij snel legt ze hem ergens neer en verstop ik hem snel weer dat ze hem niet meer ziet. ;)

11. augustus

augustus Niet meer actief

Rosalie heeft haar speen alleen bij het slapen en meestal aan het einde van de middag. ALs ze ziek is krijgt ze hem ook.
    Alleen haar spraak ligt achter dat komt mede door haar open beet (zeg je dat zo).
    Dus op zich zou het beter zijn als we van dat ding af zijn.
    Ik wilde eerst een paar gesprekjes met haar hebben dat spenen voor baby's zijn inderdaad. Dat van die stickers is ook een goed plan. Morgen even stickers kopen. We zitten alleen een beetje in de knoei met potjes training. Daarmee wilde ik ook aktief aan de slag.
    Maar ik denk dat het niet spenen en geen luier aan teveel wordt. Over 3 weken gaan we naar CP dus ik wil voor die tijd van de speen af. Deze week maar babbelen erover en misschien eind volgende week de spenen weg gooien. Althans zij gaat ze zelf weg gooien. Daarna pakken we de potjestraining wel weer aktiever op. Ik zet haar nu bij het wakker worden en voor het slapen gaan op het potje. Lijkt me voor nu wel genoeg..

Spenen, potjes pfff het is wat he?:D

12. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

Ik denk date en speen makkelijk af te leren is als een duim.
    Jay duimt 24/7! Continu de hele dag!
    Uk doet het nu al in de buik! Wat heb ik toch met al die duimelotjes?
    Al moet ik zelf eerlijkz eggen, ik vind het zooooo schattig!

13. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

Ik ga strijken en daarna richting de gyn!

14. MamavEsmee

Haha.. baby valt er uit.:D Blijft Mirre wel gezellig als ze niet slaapt? Esmee is wel gaan slapen volgens mij.. De babyfoon piept niet.. heb muziek aan en babyfoon staat uit het zicht..;) Bewust geen magnetron?

15. MamavEsmee

@ duimen.. Esmee duimt alleen in haar bedje.. Benoemd dit ook.. Mee duimen..:D Verder duimt ze nooit..

Juffie succes bij de gyn..

@ speen.. Misschien de spenen ruilen in de speelgoedwinkel voor iets wat ze erg leuk vind.. En dan de spenen daar in de prullenbak?

16. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    JUFFIE, succes strakkies!

AUGUSTUS, idd wel veel tegelijk: potje en speen.

JUUD, Bewust geen magnetron ja ... (zou wat zijn als je op eens onbewust een magnetron oid aanschaft :D). We hebben er geen ruimte voor (willen het er niet voor maken) en hebben het niet nodig. Kliekjes gaan in de pan en waar gebruik je zo'n ding verder voor? Dus 'gewoon' niet nodig ...

Mirre is superlief ja. Zal echt aan het einde van de dag wel wat hangeriger zijn, misschien iets moeilijker in slaap vallen, maar verder geen last van hoor.

17. MamavEsmee

@ magentron.. ja is ook zo..:) Onbewust een magnetron aanschaffen.. Maar wij hebben geen oven dus een combi magnetron..

VOlgend jaar gaan we waarschijnlijk kijken voor een nieuwe keuken en dan krijg ik zo'n op zich zelf staande oven met gaspitten er boven op..;)

Ik ga even snel met de honden naar de overkant en dan Esmee uit bed halen.. Moet nog even langs tnt..

18. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    Essebes: kussiej trug..

Miep: Ja hier gaat het redelijk
    ben nog snel dizzy en wil gewoon al te
    veel.. mijn hoofd is al verder dan mijn
    lichaam zeg maar.. dus ja rustig aan.
    Demy vind robin helemaal geweldig..
    alleen ja dat aandacht delen vind ze nog niet alles
    vooral als hij lang aan de borst ligt gaat ze op
    een gegeven moment klieren maarja hoort ook bij de leeftijd
    natuurlijk.
    Mika vannacht een feestje gegeven..
    jeetje meid zal je wel op zijn vandaag

Johana wat fijn dat roel het zo goed doet :)
    en ja ze zeggen dat jongentjes hongeriger zijn :D dan meiden.
    leuk een nieuwe auto ben benieuwd wat voor
    1 het wordt :)

Juffie rustig aan meid.
    een jochie wat leuk :)..

ALieke hier op de wiii :)
    man lief is er niet van af te slaan
    moet zeggen da the tde laatste weken door
    de kleine wel minder is../
    wat vervelend dat je ziek bent meid
    dikke knuff

AUgustus demy heef thier ook nog steeds een speen
    wel een periode geprobeerd om er vanaf te komen
    maar nu met die stress periode en met haar kleine broertje
    geef ik er nog maar evne aan toe.. en snachts vind ik het niet zo erg
    overdag mag ze hem alleen in bed..

mamavesmee druk druk druk :)
    is esmee nog gaan slapen?

Hier vanmorgen voor het eerst zelf weer
    met de auto weg geweest wat een onderneming
    ukkies waren bij papa.. robin was helemaal uit zijnd oen
    huilen huilen huilen en wat hij nou heeft.?
    ik zou he tniet weten.. ben net met hem gaan wandelen buiten en nu
    ligt hij al even te slapen in de kinderwagen :)
    even rust hihi
    vanavond ehbo training van mijn werk
    gelukkig hoef ik alleen bij de theorie aanwezig te zijn
    want kan het echt niet opbrengen om de hele avond
    aanwezig te zijn.. vind het al moeilijk om mijn
    kleintje achter te laten..
    straks maar alvast even kolven voor vanavond..
    en nu lekker ff op de bank ben een beetje dizzy,. te veel gedaan :(

19. Nannaf

Nannaf Fanatiek lid

6 jul 2007
    1.053
    0
    0
    @lindy; doe je nog wel een beetje rustig aan?
    @speen; jonathan heeft ook nog een speen, maar alleen met slapen en de speen moet in bed blijven. we wachten op een goed moment. hij loopt beneden wel eens met die van Naomi, geen gezicht een grote jongen met een klein roze speentje :D
    @loessie; jij ook alweer actief hier! fijn dat het allemaal zo goed is gegaan.
    @sanneke; leuk een nieuwe fiets!

ik geloof dat Jonathan alweer wakker is dus ik ga er weer vandoor!

20. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    meiden misschien dat iemand het hier weet :)

ik heb vanavond ehbo cursus helemaal geen zin maar
    ja helaas toch verplicht om te gaan..
    maar nu blijft robin bij papa en wil ik eigenlijk straks een voeding afkolven.,. Maar hoelang na een voeding kan ik dat doen?

Hij krijg om rond 16.00 2 borsten..

Deel Deze Pagina