December 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Jufffie, 7 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ik zelf kolfde meestal een uur na een voeding.;) Esmee kwam elke 2-2,5 uur dus ging er tussen in zitten.. Kan zijn dat hij iets eerder komt omdat je niet zo veel kunt kolven maar tegen die tijd ben je er wel weer..

Even langs de tnt en de slager geweest..

Straks lekker eten.. heb honger! Worteltjes en doperwtjes met aardappels en een rundervinkje.

Vanmorgen was de tussenstand -7,4 kg!:D

2. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Ben ik weer!

Dana is 7,5kg & 67 cm! Best lang dus ook! (boven de lijn). Waar haalt ze het vandaan????

Ze begonnen ook over het speentje van Dana, dat ik die af moet gaan leren. Arme meid heeft zo'n lastvan haar tandjes, ze mochten er niet eens aanzitten. Ze is allang blij als ze wat heeft om op de kauwen(speen).

3. MamavEsmee

VInden jullie kindjes emoties ook zo interessant?

Esmee vind het geweldig als ik boos kijk, vervolgens lach en dan ga huilen.. :D

4. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    Goedeavond allemaal

Hier nog spannende dingen gebeurt ?

@Juffie

Hoe was het bij de GYN meid

Lindy je bent pas bevallen moet je nu echt naar een ehbo cursus
    Dat snap ik niet hoor. Het is toch niet voor niets verlof.
    Kolven deed ik altijd tussen de voedingen door of op het moment dat ik moest voeden

Speen/ Jesse heeft in bed nog zijn speentje. Voorlopig laat ik dat ook zo. Verder loopt ie er niet mee rond ofzo. Dat deed ie eerst wel eens als ie hem gevonden had ofzo.

Potje plassen is Jesse nog niet aan toe.Hij gaat er wel opzitten maar doet niets. Jesse komt ook nog niet vertellen als ie gepeopt heeft. Van de zomer is vroeg zat denk ik

Alieke nog proficiat leuk nu nog een brusje. Enne beterschap !
    Wat is Dana alweer groot. Al bijna 68 cm en 7,5 kg.

Judith jesse houdt ook van emoties. Probeert het ook na te doen.
    Mama boossssssss, mama lachuh en mama huile.
    Als ie zelf gaat huilen zegt ie Jesse huile

5. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    Salapio is je knulletje er al uit gevallen
    Geen magnetron en spelcomputer. Nou hier wel alleen ik gebruik de magnetron nooit. HAd liever een echte oven gehad. Veel fijner dan een combi magnetron.

Spelcomputer, hier hebben we een wii maar ik doe er nooit iets mee. Meer voor de papa en de kids

6. MamavEsmee

Lindy.. ben het wel met Amber eens.. Je hebt niet voor niets verlof. Mijn baas kon me wat!;) En zeker in je verlof kunnen ze je niets verplichten.. Je bent nog geen 4 weken geleden bevallen.:(

Esmee ligt er in.. Rust in de tent. Ze was helemaal hyper..

Na het eten gingen we verstoppertje spelen.. Nou dat vond ze echt geweldig!:D

7. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    Lindy meid je gaat toch niet werkelijk naar die EHBO training? je lijkt wel gek lieverd...doe toch rustig aan! *kijkt streng*

Hier geen ervaring met speen..dani wou nooit een speen (ook geen duim, ze heeft een 'doekje' met labeltjes eraan die is heilig). Roel zuigt wel speen maar dat mag nog even ;)

pottie training beginnen wij ook mee in de zomer. Daan komt wel vertellen dat ze gepoept heeft..ook als ze geplast heeft..dus denk dat ze er wel aan toe is. Maar vind de zomer zelf gemakkelijker :D

Vandaag weer heerlijk zitten lezen nog 100blz (v.d 600) en dan is hij uit ;)

juffie hoe is het gegaan meid?

8. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Johanna..Mika ligt dan meestal eerst te keten en daarna huilt ie..;)
    En Roel een gezonde eter..lekker toch! En een auto uitgezocht?

Juffie..thanks voor je reactie op hyves! Hoe’st gegaan bij de gyn?

Alieke..Dana een kleine viespeuk..achja mag nu nog hè..
    En mooie cijfertjes!!! Nu al speen afleren?

Augustus..hier geen spenen..;) dus helaas geen tips!

Judith druk aan de poets geweest! En boodschapjes gedaan!
    Heeft Esmee nog geslapen vanmiddag?

Salapio..geen magnetron en geen spelcomputer…dat kan toch niet…
    Hier een wii een xbox360 een gameboy een nintendo ds en een psp…maar ik doe er ook bijna niks mee..

Lindy..doe je wel rustig aan..ook nog zo dizzy..als het aan houdt naar de dokter gaan hè..
    Ik heb het dus ook heel slim en heb er medicijnen voor..;)
    En Demy vind haar kleine broertje dus wel leuk…tja die aandacht dat is even wennen hè..
    Dat ze het moeten delen nu… hier in het begin altijd dora of zo aan en dan een doosje rozijntjes of een appel in een bakje..
    Maar ja een fles zit er zo in hè..
    Gossie en ook nog naar een ehbo training..ik zou echt niet gaan hoor..kom nou..meid je bent net bevallen!!

9. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Zo...ook weer bijgelezen...:D

10. loesie22

loesie22 Fanatiek lid

29 jul 2007
    3.228
    0
    0
    verstandelijk gehandicapten
    Goedenavond!!

ow ja, Alieke...nog gefeliciteerd dat je een boertje of zusje erbij krijgt! en Dana lekker gegroeid!

Speen...Nicky heeft alleen in bed een speen, en die blijft daar ook na het slapen!

Potje....begin ik mee in de zomer denk ik...
    als ze gepoept heeft komt ze wel bij me en zegt: poep edaan!

Lindy...naar een ehbo-training?!
    jeetje...zou je dat wel doen?! denk aan jezelf meid!!
    knuffie voor jou!

Judith...verstoppertje gespeeld?! hihi leuk!

Johanna...Roel een goede eter dus?! lekker toch?!

Miep....zo, jullie hebben veel spelcomputers....hihi

11. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Meiden, wat een gekletst vandaag!

Even wat korte reakties....

Loesie, wat een lief jochie zeg!!!! Lijkt hij op Nicky als baby of helemaal niet? Enne...Jan even goed instrueren dat visite niet meer zo lang kan blijven! Behalve b.v. de opa's en oma's...

Juffie, hoe is het bij de gyn gegaan met de injecties? Is je buik rustig nu? Verder antwoord gekregen op al je vragen?
    En wat super schattig hoe Jay reageerde op jou! Ze is dus ook wel lekker aan het kletsen en napraten, leuk zeg!

12. loesie22

loesie22 Fanatiek lid

29 jul 2007
    3.228
    0
    0
    Olga...ik heb gisteren effe het fotoboek van Nicky erbij gepakt....
    en je kan wel duidelijk zien dat het broer en zus is...

heb trouwens effe 4 fotootjes op mijn hyves gezet!

13. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Spelcomputer: hier niks in huis....allebei geen behoefte aan.

Speen: volgens mij is het helemaal niet erg en raar als je kindje 's nachts de speen heeft. Meeste kindjes hebben hem nodig om in slaap te komen, maar al snel valt hij uit de mond. Als ze tussendoor wakker worden zoeken ze hem weer even op en begint het weer opnieuw zeg maar.
    Overdag gaan ze er veel bewuster op sabbelen en is het echt een gewoonte. Praten met een speen in is niet goed voor de spraakontwikkeling, dus daar zou ik wel erg op letten.

Augustus, volgens mij is het al heel goed dat Rosalie de speen niet overdag krijgt en alleen 's nachts of bij ziekte. Is er echt een verband tussen haar spraakontwikkeling en de speen? Als het lukt om de speen 'weg te gooien' is het mooi meegenomen, maar ik zou me geen grote zorgen maken als ze nog een tijdje 's nachts blijft 'spenen' hoor...

Senna duimt sinds hij vier maanden is. De laatste tijd duimt hij veel vaker. Bij moeheid, verdriet, als hij iets niet wil en als hij gaat slapen. Ik probeer niet de nadruk te leggen op het niet mogen duimen, want dat geeft juist aanleiding voor strijd en doet hij het juist. Wil alleen echt niet dat hij praat met zijn duim in zijn mond. Giraf krijgt hij alleen bij het slapen gaan, want die zorgt voor het pavlof effect....zodra hij die vast heeft gaat zijn duim in zijn mond.

Judith, wat een mooie tussenstand!

Salapio, ben jij inmiddels ook echt zo'n waggeleend geworden? Ik nog niet echt hoor, maar merk wel dat als ik het zat ben en mijn lichaam gaat protesteren, ik echt begin te waggelen.

14. loesie22

loesie22 Fanatiek lid

29 jul 2007
    3.228
    0
    0
    olga...haha, waggeleend?!
    hoe kom je erop!!
    die had ik nog niet eerder gehoord!

heel gek, maar ik kan me er wel een voorstelling bij maken!

15. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Loesie, ik heb geen hyves....Maar dus wel echt een gelijkenis te zien! Volgens mij voel jij je best al weer goed, is het niet? Tussendoor wel goed uitrusten he! Heb je een leuke kraamhulp?

Miep, hebben je jongens allebei geen duim en geen speen? Dat is wel fijn zeg!

Emoties: Senna snapt ze goed....Als Giraf op de grond valt, stampt hij er zo een heel verhaal uit. 'Ahhh girafje gevallen, zere knie, dat is zielig. Ben je verdrietig, moet een pleister op. Kom maar bij mama'.

16. loesie22

loesie22 Fanatiek lid

29 jul 2007
    3.228
    0
    0
    Olga...haha, Senna zo'n fantasie...leuk he?!

Nicky moest vanmiddag trouwens naar het CB....Jan is met haar geweest!
    alles was goed....ze woog bijna 13 kg en was 90 cm lang...

Ik moet zeggen dat ik me aardig fit voel jah!
    heb alleen wel een vreselijk grote aambei :$waar ik erg veel last van heb....:x
    maar met een smeerseltje is dat al wat beter te doen!;)
    ook heb ik vandaag veel last van stuwing...maar met wat ijscompressen verlicht de pijn wat!

ik weet niet meer wie het vroeg, maar ik geef flesvoeding...
    dus zit nu iedere avond aan een toastje met brie...heb dat echt gemist:D

17. loesie22

loesie22 Fanatiek lid

29 jul 2007
    3.228
    0
    0
    ik ga naar bed!
    iedereen een fijne avond en alvast weltrusten!!

18. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Ik ben er vandoor! Tot morgen...

19. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Loesie, fijn dat je je al bets goed voelt. Nu met kraamhulp en jan thuis kun je lekker bijtanken en er gebruik van maken. Straks met twee kids alleen aan de slag! Vervelend van de aambei....

20. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Loesie..heb even gekeken naar je foto's....wat een poepie!!! lieff!!
    en Nicky echt als grote zus hè!!!mooie meid!!!:)
    Ah flesvoeding..dat was ik die het had gevraagd..:D
    en een aambei..die had ik ook...vreselijk irritant hè...

Olga..nope hier geen duim of speen..tenminste..nog niet..
    maar Mika heeft wel een tutpopje..zo'n ding van difrax en daar sabbelt ie op die puntmuts...
    en het ergste is nog..eerst waren alle kleuren goed..nu is meneer alleen gecharmeerd van de oranje/blauwe die niet meer in de winkel te krijgen is...;)
    Ik gooi er altijd 4 in bed..maar die blijft de winnaar...tja als dat ding in de wasmachine zit en de deur gaat los dan pakt ie m meteen en sabbelt er op los..maar hij mag m natuurlijk alleen in bed hebben hoor!!
    Jij nog geen waggeleend...misschien komt t nog...:D
    ik was het zowat de hele zwangerschap..;)

Deel Deze Pagina