December 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Jufffie, 7 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    judith mijn boek is uit :D de buurman heeft deel 3 ook voor me klaarliggen dus die ga ik zo even halen ;)

britt wat vervelend dat je ouders dat niet begrijpen. Hier ook snel afgunst tussen mijn schoonloeder en mijn ouders...ik kom nu eenmaal vaker bij mijn ouders en dani is daar vaak geweest zodat hun konden oppassen. Tja als ik mijn kind ergens heen breng wil ik er wel een goed gevoel over hebben en dat heb ik echt niet bij mijn schoonmoeder, die denkt alleen aan zichzelf als het erop aankomt.

kindjes liggen weer gestreken in hun bedjes en ik ga dus weer een nieuw boek scoren ;)

2. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    Hallo meiden
    Ben gister heel even op de cursus geweest..
    al is het alleen maar om mijn certificaat te halen
    gelukkig mocht ik eerder weg
    stefan heeft de hele avond met een huilende baby gezeten
    hij had z`n kramp en demy door het dolle heen die niet wou slapen
    dus zijn vuurdoop heeft hij wel gehad.
    Vandaag rustig aan de fysio is geweest
    ben even buiten geweest en daarna lekker niks doen
    robin had zijn dagje niet echt.. hij slaapt gelukkig eindelijk
    hij heeft erg lang gehuild..
    Niks hielp heb dat nieuwe spul gehaald
    inflacol.. hopelijk gaat dat helpen..
    demy die werd net ziek :(
    ik was robin aan het voeden en demy spuugde letterlijk
    en figuurlijk de hele kamer onder :(..
    bahh.. Stefan gebeld dat hij naar huis moest komen want
    kon niet en een kind voeden en demy schoon maken arme griet
    helemaal onder de spuug..
    Die is nu lekekr gedoucht en zo maar weer naar bed
    hopelijk valt het mee en was het 1 malig.
    Ik duik zo na robin zijn voeding mijn bedje in
    heb ontzettende keel en oor pijn :(..

En ja.. ik weet dat ik verlof heb..
    maar helaas was dit een cursus die al betaald was voor mij
    en eigenlijk verwachte ze toch wel dat ik kwam..
    heb hem namelijk de vorige keer ook al gemist..
    en anders mag ik niet meer alleen openen en sluiten op mijn werk.
    maarja.. nu hebben we het certificaat... en ga ik nog lekker
    van mijn verlof genieten.. HOef pas 8 maart weer aan de slag
    op mijn verjaardag. :)

ALieke: dana flink gegroeid.. best lang is ze :)
    Speen afleren.. beginnen ze daar nu al mee?
    zo oud is ze toch nog niet?,.,

Mamavesmee: hier reageert demy extreem op
    emoties.. ze gaat of mee huilen of boos zijn of lachen
    of ze wordt heel stil of juist heel druk
    als robin huilt gaat ze mee doen of heel hard
    Mama roepen.. hihi

Loesie nicky weer goed gekeurd bij het cb
    en flink gegroeid :).. 90 cm :D. best groot al toch?
    Fijn dat je je aardig fit voelt
    aambeien niet prettig:(
    heb er ook last van.. helaas geen tips voor je..
    er werkt hier nogniet zo veel..
    stuwing niet prettig..

misskeita zwaai zwaaii

Essebes: jenna lijkt echt op jou :D

Nelly: dikke knuff meid
    succes en sterkte..

Olga: succes bij de vk..
    Ja robin is eindelijk na de voeding
    van 5 uur in slaap gevallen
    en hij slaapt nu nog :)..
    demy die begint te roepen,..
    soms gaat ze mee huilen...
    Over het algemeen reageert ze er heel even op
    en gaat ze daarna weer spelen..
    vervelend he als je beperkt bent in je bezigheid.

Salapio: ja misschien is een draagdoek wel een idee :)
    we gaan van de week even naar de baby winkel
    om te kijken of het was is..
    ik weet niet of het lukt met mijn rug en bekken om
    z`n doek om te hebben..
    we zullen zien :D
    thnx voor de tip..
    al weer 37 wkn meid
    gaat snel he :).. hoe voel jeje?

Britt dikke knuffel meid..

Ik ga mijn kleine meid in bed doen.. ze
    is lijkbleek wit.. helemaal niet lekker..
    en robin wakker maken voor zijn voeding.. en daarna zelf ook lekker mijn bedje in..
    dikke knuf

3. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Lindy.. wat vervelend dat Demy ziek is en je een huilende baby hebt.. Dan zijn 2 handen echt te weinig he? Fijn dat Stefan thuis kon komen! Je certificaat wel weer binnen.. dat is wel prettig!

Britt.. Herkenbaar.. Ik merk ook dat mijn ouders het niet leuk vinden dat Esmee af en toe bij mijn schoonouders slaapt.. Mijn ouders hebben maar 1 " slaap" kamer over en dat is tevens kantoor van mijn vader waar dus dagelijks wordt gerook ( sigaren) noway dat ik Esmee daar laat slapen..;) Snappen ze niet.. Maar ik kom verder wel regelmatig bij hen en mijn moeder past meestal bij ons thuis op. Ook ivm roken in de keuken e.d.;)

Olga.. Good luck bij de VK!;)

Hier lekker een bank hang avondje.. heb een grote mand met strijk staan maar geen zin.. Komt morgen wel weer!

4. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Dag dames

mijn visite is weer weg. Heb een super gezellig dagje gehad...;)

Duik nu mn bedje in,
    doeidoei

5. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Sanneke...Van harte gefeliciteerd meid met je 29e verjaardag!!!
    ik was het vanmorgen vroeg helemaal vergeten..maar ben toch nog net op tijd...
    hoop dat je een leuke dag hebt gehad en goed bent verwend!!!

6. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Lindy meid Robin krampjes en Demy aan t spugen...alles tegelijk...:(
    beterschap voor de ziekenboeg....

hier vanmorgen even eruit gelopen...en vanmiddag met Mika met de duplo bezig geweest..alles wat ik bouw maakt hij stuk..:D

Morgenochtend naar de tandarts...whaa...ik wil niet heen..:(
    maar goed..het moet...dus dat doen we maar...t is controle..dus hopelijk doet ie nu niks en ontdekt ie ook niks....

7. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    goedenmorgen,

aaahh sanneke ik ben eht helemaal vergeten..wat stom!!

Gefeliciteerd meid! heb je een leuke dag gehad??

Miep he gets de tandarts..daar kan ik dagen slapeloze nachten van hebben...bbbrrr..ben blij met mijn angsttandarts..laatste keer was ik zelf niet eens aan het huilen..nou das een wonder :D

8. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

Morgen,

Zo Jay ff wegbengen en daarna voor een zeer belangrijk gesprek naar het LUMC. Ben heel zenuwachtig!

9. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    OLGA, heel erg herkenbaar hoor die vermoeidheid en tegen je eigen beperkingen oplopen. Mirre weet inmiddels dat ik haar niet kan tillen (ik verwijs daarbij nooit naar de baby of zwangerschap - mama heeft pijn in haar rug oid) en ik kies eerder voor de fiets of bij veel sjouwen met boodschappen voor de auto. Een ommetje doen we dan in de buurt. Mirre breng ik op dinsdag naar mn schoonouders, als het goed gaat op de PSZ dan wordt ze door hun opgehaald (met neef en nicht). En mijn moeder komt om de week op woensdag. Jan neemt ook een extra dag vrij en is vandaag wat later gaan werken en komt wat eerder thuis. Zo rommelen we een beetje in de marge :D. En Mirre is gelukkig enorm lief voor dr mammie ;)

NELLY, jouw draagdoek is te lang voor mij ... (maar dat had ik al een keer ge-pbt toch?). Ik hoop dat ik het geduld wel kan opbrengen ;). En heel veel sterkte meis. Echt kl*te om je omaatje zo zielig en ziek te zien ...

BRIT, moeilijk hoor dat je lijf niet mee wil werken. Maar probeer niets forceren, daar heb je ook niets aan ... Al is dat makkelijk gezegd natuurlijk ;). Mn yoga-juf zou zeggen: acceptatie acceptatie acceptatie :D. En heel vervelend die situatie met je ouders. Maar idd als mijn ouders zouden roken als ketters ... brrrr ... Hier ziet Mirre dr schoonouders ook iets vaker, maar die wonen op 10 min fietsen en mijn ouders iets verder weg (en die werken ook allebei nog 4 dagen).

JUDITH, lekker hoor een rustig dagje!

LINDY, knuffie voor je twee kindjes. En ook voor jou natuurlijk. Wel fijn dat Stefan zo goed meehelpt!

SANNEKE, gefeliciteerd meid!

MIEP, sterkte bij de tandarts

JUFFIE, succes straks!

Pfff weer een heftig nachtje achter de rug. Mirre had een nare droom en wilde niet echt meer gaan slapen. Maar Jan en ik lagen sowieso al wakker ... en de vorige nacht eigenlijk idem ... Gelukkig werd Mirre uiteindelijk pas om 8.10 wakker :D en had Jan zn wekker uitgezet dus hebben we wel nog een uurtje of 2 gepakt in de ochtend.

Verder is mn laptop kassiewijle :(. Heb m zelf vermoord: liet m uit mn handen vallen en het beeldscherm is echt naar de getver. Gelukkig was Mirre al naar bed want ik heb echt een stevig potje staan tieren. Zit nu te werken op de laptop van Jan maardat is echt een sh*tding. Doet er een half uur over om op te starten en het toetsenbord zit anders in elkaar. Dus we gaan maar voor een nieuwe ... gelukkig groeit het geld ons op de rug ... (NOT)

10. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    Eerste keer naar het cb geweest met Roel hij is nu 6230gr en 60cm ver boven alle curves,haha...Maar hij is weer helemaal goedgekeurd dus ben zeer tevree :D

11. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    Goedemiddag meiden !!

Sorry even ego

Jan zijn bedrijf is waarschijnlijk falliet hoorden wij vanmorgen:(

Nu staat ie dus ws voor Nop te werken. Dit is echt zo ***
    Hij werkt al ruim 16 jaar bij dit bedrijf.

Het ging al een tijdje slechter vanwege de economie maar dit hadden we echt niet verwacht.
    Vanmorgen om 6 uur waren ze de hal aan het leegmaken.

Alles wordt dan ineens zo onzeker he ? Officieel hebben we nog niets gehoord, Dus hopelijk snel meer duidelijkheid dan kunnen we vooruit.

12. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    @Salapio

Fijn dat Mirre zo lief voor je is. en dat je wat hulp krijgt nu het allemaal wat zwaarder wordt.

@Nelly

Gecondoleerd met je oma Nare tijd altijd als er iemand overlijdt.
    Heel veel sterkte

@Lindy

Poeh hey !! En huilende baby en een spugende peuter. Best veel om te hadelen in je uppie. Gelukkig kwam Stefan je helpen.

@Juffie

Heel veel succes bij het gesprek. Hopelijk blijft je jochi nog zeker 15 wkn zitten

13. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    @Johanna

Wat een grote jongen is Roel zeg !!
    Maar hij was bij zijn geboortee al erg flink he?
    Zolang hij het maar goed doet is het goed he ?

14. Nannaf

Nannaf Fanatiek lid

6 jul 2007
    1.053
    0
    0
    @johana; wauw:$ wat een grote jongen, wat fijn dat hij zo goed groeit.
    Naomi was gisteren 5340 gram en 59 cm ze was iets minder hard gegroeid dan de vorige keer in gewicht maar wel behoorlijk in de lengte (4,3 cm)
    @brit; knuffel voor jou! vervelend dat je lijf niet wil!
    @salapio; balen van je laptop, en wat fijn dat mirre lief voor mama is! je wordt vanzelf creatief he om toch maar wat te doen.
    @Lindy; toch naar de ehbo geweest! nou ja nu heb je dus je diploma. kan me voorstellen dat je even een paniekmoment had met een spugend kind en een hongerig kind.
    @nelly; sterkte meis!

vraagje hoe gaat het met de bekkens van de meiden die daar las van hadden en nu al bevallen zijn? (Lindy, Miep?)

ik had even een rustig momentje, gauw opgeruimd en stofgezogen want ik krijg zo kraamvisite van een buurvrouw.
    ik moet alleen nog wel voeden dus stiekum hoop ik dat ze eerder komt. fijne middag allemaal!

15. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    @salapio

Balen van de laptop. Maar snel een nieuwe halen want eentje die niet werkt dat frustreerd zo

16. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    @Miep

Succes bij de tandarts

@naannaf

Veel plezier met de visite

@Sanneke

Nog gefeliciteerd meid Fijn dat je verjaardag gezellig was

17. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Johana, wauw Roel groeit flink zeg! Maar daar stonden ze op het CB denk ik niet van te kijken met Dani als baby in hun achterhoofd...Hij zit dus echt al in maatje 62 neem ik aan?

Salapio, hier net zo met tillen en dergelijke....heel even kan ik hem nog wel optillen bij ernstig verdriet ofzo. Maar meestal probeer ik op mijn knieen te gaan zitten en hem in mijn armen te troosten. Ook niet optimaal, maar goed.... Verder moet hij zelf de trap op en af. Ik benoem ook dat mama pijn in de rug heeft en dat zegt hij zelf nu ook al. Fijn dat Jan ook wat kan schuiven met werktijden enzo en dat ouders/schoonouders Mirre ook even van je overnemen. Toch wel belangrijk om even die tijd echt voor jezelf te hebben vind ik.
    Slaap je slecht omdat je niet meer lekker kan liggen en last van je lichaam hebt? Ik doe of aan coma slapen of ik slaap onrustig en ben 's morgens om 5 uur wakker en slaap daarna niet meer omdat ik niet meer goed kan liggen.

Lindy, gelukkig je certificaat wel binnen! Ach jeetje het zat niet mee met een huilend jongetje en een spugend meisje....dan weet je echt even niet meer hoe je het moet doen volgens mij.

Juffie, heo is het gesprek in LUMC gegaan?

Sanneke, ahhhh toch gisteren jarig! Ik wilde juist vandaag vragen wanneer je nou precies jarig bent. Maar alsnog gefeliciteerd!

Miep, was alles goed bij de tandarts?

18. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    Zo hier zo meteen de kids uit school halen. Vanmiddag moet Lieke naar zwemles en Thomas na het eten voetballen.
    Druk middagje voor de boeg dus.

Tot vanavond meiden

19. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Amber, wat een naar bericht over jan zijn werk zeg. Maar het is dus allemaal nog heel niet duidelijk? Dat is echt vervelend voor jullie zeg.

Nannaf, Naomi groeit dus ook prima! Gaat het nog goed met de BV? Veel plezier met de visite!

20. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Vanmorgen een vriendin op de koffie gehad met zoontje van ruim 1. Erg gezellig weer. Daarna met Senna (verplicht in de wagen deze keer) even naar C1000 en bij de bakker een krentenbol voor hem gehaald. Kwam nog iemend tegen van de zwangerschapsgym van Senna. Voorheen sprak ik nog wel eens met haar af en als we elkaar nu tegenkomen staan we zo een uur te kletsen ha ha!

Verder vandaag rustig aan. Vanmorgen beneden gestofzuigt en straks als Senna wakker is nog even boven. Vanmiddag lekker met Senna knutselen ofzo.

Bij VK was gisteren alles weer prima in orde. Ik kwam daar nog twee mensen van de gym van Senna tegen en zag een kaartje hangen van een ander die net bevallen was en hoorde dat er nog iemand van het groepje zwanger was. Gaat ook lekker door dus allemaal!

Deel Deze Pagina