dag lieve dames, wauw dat gaat hier ool vooruit die pagina's. Alles ok hier! Ik ben bezig met de grote opkuis, ik dacht dat die nestdrang net voor de bevalling voorkwam, niet erna! Fotootjes van Elisabeth vind je op mijn blog (zie link onderaan) Dikke kussen, Arka en Elisabeth
herkenbaar! Wat het slechtste helpt is je er druk over maken... (ik weet het, erg lastig) Ik kolf ook steeds minder, maar je borsten passen zich aan aan de vraag van je baby. Als die gewoon groeit, hoef je je er geen zorgen om te maken! Ik geloof dat baby's 100 tot 200 gram per week moeten groeien, dus 130 in 1 dag is heel veel. Ik weet ook niet hoe ik je kan helpen, maar in ieder geval geen zorgen maken! Dikke knuf voor jou
Mooie foto's heb ik gezien! Amber, wij houden Niels ook zo vast als hij krampjes heeft, hij wordt daar echt rustig van (als we maar blijven bewegen...) Over de schouder liggen vindt ie ook lekker, al kan je dan niet zien of ie je schouder onderspuugt. Ik moet nu ECHT even strijken voor ik een slapie ga doen. Als iemand nog tips heeft voor het voeden (zie 2 berichten hierboven van mij): heel graag.
Sanneke veel plezier bij de doop ! Jesse wordt 11 mei pas gedoopt op moederdag. De andere twee zijn ook op moederdag gedoopt ! Thnx Miep ben er ook heel blij mee en de kleur is idd super. Wat een schattige foto van Mika leuk pakje joh. Welke maat draagt Mika nu ? Jesse draagt nog steeds 50. Ik ga nu beginnen met 56. Over de voeding; Jesse heeft genoeg natte luiers. Dus als ie naar 6 voedingen gaat zou prima zijn toch ? Kolven heb ik hier nog niet gedaan. Ga ik deze week ook maar eens proberen. Ben bang dat Jesse het niet wil. Omdat ie de speen ook eigenlijk niet graag wil.
De krampjes houding werkt echt ! Jesse valt er zo van in slaap. En ik heb ook cinababy in huis maar dat werkt dus niet echt. Als we hem savonds in bad doen heeft ie ook minder krampjes.
ik verschoon het bedje van Jesse maar 1 keer per week. Op advies van mijn huisarts. Wij hebben allergieeen in de familie. Waaronder huisstof mijt. En volgens mijn huisarts is het wel goed om hem met allergenen in contact te brengen zodat de kans op allergieeen kleiner wordt. (ook de reden waarom ik BV geef) De doek onder zijn koppie doen we wel iedere dag.
Essebes heb je een fijne verjaardag gehad. Sanneke ja de hoeveelheden hier van borstvoeding als ik alles zo lees op het forum vind ik het ook veel. Ik kolf trouwens niet voor af Nick mag zich eerst vol drinken aan de borst en dan ga ik kolven . En elke keer als ik dat doe zit ik op 300 cc dan stop ik . Voel me echt een melk koe. En Nick drinkt zo tussen de 170 cc a 200 cc . Ik vind ik ook best veel maar ze zeggen borst voeding kan geen kwaad dus ik hoor het wel op de eerste controle 22 januari bij cb. Waterlelie Leuke link over borstvoeding. Minimiuisje Bedankt voor de update,en fijn dat het goed gaat met Ryan wens ze maar veel sterkte . Augustus Wat gaat de tijd snel he, Nick is morgen ook al weer 4 weken oud. Hier moesten we 143 euro bij betalen voor kraamzorg. Salapio Leuke van foto's van je kleine wat een schatje. al onze kinderen zijn trouwens schatjes en mooi en lief. Johanna Fijn t je al weer wat beter voelt ,hoe gaat het nu met danielle. Klein vraag je misschien heb ik het wel fout ,maar heeft je vriendin haar dochter ook naar jouw vernoemd en jij jouw dochter misschien naar haar. dacht dat me zoiets opviel maar ik kan het mis hebben natuurlijk. hoe ging het in bad doen. Waterlelie Wat een schatje,mooie foto's. Amer1978 Wat een leuke foto's van je kleine en wat een leuke fiets. Ayse Leuk dat je er weer bent en fijn dat je leuk weekend hebt gehad. Iloon Leuk dat het gezellig was . Wel naar dat kleine Yaeda zoveel moest huilen . Over borstvoeding hoelang doen jullie baby 's erover Nick doe er 10 minuten over dan is hij helemaal vol,,maar dan hoor je ook letterlijk de melk zijn buikje in glijden . en als ik kolf doe ik 17 minuten over voor 300 cc is dat te lang ? Hier verder een beetje grieperig denk ik ,verkouden ,pijnlijke keel en bijna geen stem, ik hoop dat het geen kwaad kan voor Nick. verder gaat hier alles goed. Ik ben super trots op mijn kleine jongen en kan er ook wel uren na kijken . En het is nog steeds moeilijk te geloven dat zoiets heel klein in de buik onstaat en groter wordt en dan kijk je in de box en dan is dat het uit eindelijke resultaat. zo mooi fijne dag allemaal. we krijgen zo weer kraambezoek, Liefs Gerda
ok, heb dus nu pas door hoe je makkelijk in iemand album kunt gaan kijken! Daarvoor moet je hier dus al meer dan een jaar rondhangen hé! Mooie foto's dames, van super mooie baby's!
Gerda ja de lijd vliegt he met onze kleintjes..Voor we het weten gaan ze het huis uit haha Dames volgende week zijn de pampers (kleine maatjes) bij de makro in de aanbieding. 40% korting! Zag ik gister bij mn mams in het krantje
SANNEKE, hehe ... spuitpoep in je haar ... hier nog niet zo erg, maar wel al in één verschoning 3 luiers verspeelt aan 'lopende band poep'. En wat was er met je borst? Toch geen borstontsteking? Geen tips voor het voeden ... hier eet madame alleen als ze zelf wilt WATERLELIE, regeldag ... is echt een crime voor je borsten én vermoeiend ook trouwens ... Hier ook een driftig meisje en ik ben dus ook altijd in gevecht met die handjes van dr. Heb geen tip voor je ... probeer mn arm er een beetje om te klemmen, maar durf niet echt kracht te zetten ... en zij wel ... dus raad maar ns wie er wint JOHANA, wat een lekker wijfie. Heb wel meegekregen dat je Es van dr eerste plaats had verstoten, maar niet dat je meisje nog in het ZH ligt. Maar zo te horen gaat het steeds beter! Gelukkig maar! En natuurlijk nog gefeliciteerd met je meisje! INGEPINGE, ken het gevoel van een slechte moeder zijn ... maar uit je verhaal blijkt toch juist dat je een goede mama bent? Je bent er toch gewoon achter gekomen wat eraan scheelde en heb het probleem samen met je meisje opgelost! LOESIE, misschien vaker aanleggen / kolven? AMBER, volgens de dietiste van het CB kun je laten doorslapen (en dus afwijken van de 3u) als je kind 5 kilo weegt. Maar ik denk - als ze slaapt dan ga ik r niet wakker maken (ze wil dan ook helemaal niet wakker worden of drinken) ... wij hebben een weegschaal gekregen van mijn ouders (te koop bij de blokker), dus ik kijk af en toe of ze is aangekomen - wel een fijne geruststelling ... En idd, natte luiers zijn ook goed teken. Mooie fiets! MIEP, wij verschonen bedje zo eens in de anderhalve week ... maar ze ligt er ook niet heel erg vaak in ('s nachts wel de bedoeling, maar daar is ze het eigenlijk niet mee eens). En natuurlijk als ze heeft gespuugd door de hydrofiel luier heen
Lees dat veel meiden die BV geven ook aan het kolven zijn. Waarom? Voorraadje aanleggen? Of geven jullie ook flesje? Geen tepel/speenverwarring? En hoe gaat het met het slapen? Mirre wil eigenlijk niet in haar eigen bedje. Als we gaan wandelen dan ligt ze wel lekker (en redelijk lang) te slapen. Ik laat haar ook niet doorhuilen (heeft ook geen zin, ze blijft huilen) en neem haar dan bij me (of bij papa). Hebben jullie goeie tips? Hier gaat de BV eindelijk beter al heb ik nog steeds pijn in mn borsten (soort wintertepels, echt afschuwelijk) en mn rechterborst doet nu ook zeer tijdens het drinken. Ga morgen de HA maar eens bellen ... (mn man vindt inmiddels dat we maar moeten overstappen op FV)
O ja! Welk kolfapparaat hebben jullie? En tips tegen het spugen? Mirre laat wel braaf een boer(tje), maar spuugt soms alsnog behoorlijk (en mama maakt zich dan zorgen)
Wij zaten met hetzelfde probleem. Ik legde haar in haar bedje, ze begon wat te zeuren en dan steeds een tandje erger, zodat ze op het laatst lag te gillen en helemaal van streek was. Dus pakten we haar er maar weer uit Maar....Vanmiddag ben ik gaan stofzuigen! Haar kamertje, de overloop, onze kamer etc. Direct was ze stil en nu slaapt ze, al 1 uur. Ben helemaal verbaasd. Ik had het al eerder gelezen, maar het helpt dus echt. Wellicht het proberen waard
Ik heb de Meleda Swing. Echt een ideaal ding. Hij is heel klein en kan ook op batterijen. Ook maakt hij niet veel lawaai. Ben er heel blij mee tips tegen spugen heb ik zo niet. Elise spuugt zelden eigenlijk.
Hallo allemaal Oef, kan het allemaal niet zo bijhouden hoor... Maar ga mijn best doen. Allereerst: Sanneke, heel veel plezier bij de doop. Dat het maar bijzonder mag worden. Geen adviezen over bv. Ben hier zelf ook nog aan het zoeken. Ik smeer mijn tepels trouw in met Bepathenzalf en dat verzacht wel. Ik leg Noah vaak in de rugbyhouding en 's voed ik hem liggend. Lekker knus en ik rust ook nog even uit. Als ik het koud krijg, krijg ik ook pijn in mijn borsten. Als dat zo blijft, leg ik er even een hittepitzak tegen. Dat verzacht wat. Verder masseer ik op aanraden van de vk mijn borsten onder de douche. Dat houdt ze soepel. Ik heb heel mooie baby's zien langskomen... Wat worden sommige al groot zeg! Dan is Noah nog een klein muisje. Ik vind het zo heerlijk dat hij zo klein is. Al merk ik nu al dat ie lekker spek aan het opbouwen is.. Johana: Wat fijn dat jullie Danielle voor het eerst in bad mogen doen. Heel veel plezier en inderdaad veel foto's maken. Hebben wij ook gedaan van het eerste badje en we genieten er nog steeds van. Salapio: Ik kolf ook niet voor een voorraadje. Ik had erg last van stuwing en het melk spoot bij Noah de eerste 5 minuten in zijn mond waardoor hij heel snel moest slikken en veel spuugde. Ik kolfde dan een paar minuten en dan dronk hij ook rustiger. Ik heb de Medela Symphony. Deze kolf heb ik gehuurd bij Welzorg. Wel een dure aangelegenheid hoor. Maar omdat mijn broer bij Welzorg werkt, mag ik hem gratis lenen. Rust: Merk dat ik dat nog te weinig doe tussendoor.... Ik denk dat ik nu maar even ga liggen.
Sanneke..veel fun bij de doop van Niels..Yaeda willen we 9 maart laten dopen spugen..helaas geen tips voor! Slapen....Yaeda slaapt overdag zonder problemen in haar bedje, maar s'avonds dan blijft ze huilen. Neem haar dan altijd bij mij op de kamer, dan slaapt ze wel! Iemand tips hoe ik dat kan aanpakken, want wil dat ze ook gewoon s'nachts in haar eigen bedje slaapt! Overigens, als ik haar in badje doe met slaapzacht dan slaapt ze wel in haar eigen bedje, maar kan haar niet elke dag wassen ivm droge huid