@ Gerda: wij gaan gelijk op! Tja, die weegschaal... Heb vanaf het begin van mijn zwangerschap onder controle gestaan bij de gyn, en ben daar niet 1 keer gewogen! Heerlijk vond ik dat. Ik kan dat getal op de weegschaal niet accepteren. Klinkt echt kinderachtig, maar het is een serieus trauma. @ Jufffie: heeft het veel losgemaakt meis? Wil je verhaal graag horen! Hele dikke knuff voor jou en je prachtige meisje
Mamabeer Dat zal wel heel lief zijn, bedankt alvast is ook erg moeilijk hoor , jij hebt trouwens al heel veel stemmen. Misskeita Hier ook van die trauma en sommige mensen zeggen wel eens maak je niet zo druk ,nou ik ga vast niet in het bijzijn van anderen op de weegschaal erg he, ik heb er een thuis maar het is mijn ergste vijand. Juffie Alvast een dikke knuffel voor jou. groetjes Gerda
gerda als je een koelstra flexxo wilt kan ik je wel aan een ijsblauwe helpen. mijn schoonzus heeft die een en wil die verkopen. foto van bepanthen weet ik nog niet. heb 3 maanden de tijd. dames die meedoen de moed niet laten varen. ik begon op pagina 4 en eindigde op pg 1 15de plaats. een heleboel stemmers houden er op een gegeven moment mee op. je moet gewoon orgen dat je iedere dag blijft stemmen. als je echt wilt winnen.
alieke...dank je...ook spannend voor jou! misskeita...ja hij is de 1e keer geslaagd!..dank je wel! salapio...tnxxx gerda..ja en komt bij Yaeda steeds terug
Dames, jullie zijn stuk voor stuk lieverds.... Om 12 uur gingen de kinderen naar huis. Ik begin zenuwachtig te worden en pakte mn spullen bij elkaar... heb ff snel alles in de klas opgeruimd en ben de school uitgelopen naar mn auto. Vanuit DenHaag deed ik er bijna een uur over om in leiden te zijn. Ik reed als een slak en twijfelde heele rg of ik echt erheen wilde... In Leiden aangekomen reed ik hetzelfde route naar LUMC als in september/oktober. Ik pakeerde mn auto en ging naar binnen. Wat mij opviel is dat ze nog steeds bezig zijn met de ondergrondse fietsstalling net als toen. Ik ging naar binnen en ik kreeg een droge mond en werd duizelig en kreeg slappe benen. Ik ging naar de lift en alles kwam naar boven. Daar stond ik destijds ook te piekeren van hoe zal ik Jayda treffen en als ik wegging van zal ik nog terug komen terwijl Jayda nog leeft? Ik propte mezelf met tig mensen in de lift en ik veolde me ongemakkelijk want ik ahd het gevoel dat ik aangestaard werd. Dat is niet echt zo maar ik had het gevoel dat iedereen keek omdat ik zo bloednerveus was. Op de 7e verdieping aangekomen begon ik om me heen te kijken met tranen in mn ogen. Hier kwam ik zwanger binnen en hier verliet ik mn kraambed terwijl ik mn docter niet in de armen had. Ik liep ricting de verloskunde en zat vurig te hopen dat ik geen gyn. , arts, of zwangere vrouw of een kraam vrouw met baby tegen kwam. Ik liep naar de kamer van de maatschappelijke werker en kwam een verpleegkundige etgen die Jayda ooit heeft verzorgd. Ze was zwanger en had een mooi ronde buik. Ik bleef naar haar buik staren en zij vroeg op een gegeven moment naar wie ik opzoek ben. Ik antwoordde dat ik de maatschappelijk werker nodig had en gelukkig kwam ze op dat moment haar kamer uit en dat waren 2 stappen verder. Ik liep weg zonder de verpleegkundige te bedanken of verder met haar te praten. ik weet niet of ze nog herinnert wie ik ben. En ik was zo van slag! Er waren 2 MW. 2 dames. Eén kende ik al van mn opname en de andere niet. Ze stelde haar voor en kreeg wat te drinken (Heb er geen slok van genomen!). Ik moest op een geven moment mijn hele verhaal vertellen vanaf het moment dat ik zwanger raakte. Ik heb heel kort en krachtig alle sverteld zonder enkele emotie te vertonen. Ze stelde mij vragen en ik beantwoordde die rustig en soms kon ik het niet verwoorden. Dat vond ik zo frustrerend! Op een gegeven moment kwam ike rcahter dat het te diep zat. ik kon niet alles verwoorden. Ik vroeg aan de 2 MW wat ze ervan vonden. Ze kwamen tot de conclusie.... Ik heb een hele moeilijke tijd gehad en ik was aan het overleven. Ik ben een dame met haar eigen willetje die de grip heeft op veel dingen in haar leven. Ik ben goed gestraft en heb een harde klap gehad en heb de touwtjes niet meer in de handen.. Verder toonde ik geen enkele emoties terwijl ouders daar 1,5 uur zaten te huilen. Ik vertelde mn verhaal en deed alsof er niks aan de hand was. Ze merkte ook dat het te diep zat en ik heb een hele hoge muur om me heen gebouwd. Ik ben verder gegaan terwijl genoeg ouders depressief raken en ik stond er heel vaak alleen voor. Verder ben ik vele dingen kwijt geraakt en normaal gesproken moeten vele dingen weer terug zijn gekomen. Toen ze dit allemaal opsomde onbrak ik haar en vroeg of andere ouders dit ook hadden. Ik schrok toen ze zei dat ze dit niet heeft meegemaakt en ze weet ook niet of zij mij echt kan helpen. Er moet zeker naar een psycholoog als ik na haar consulten me nogs teeds niet 'lekker' voel. Ze maakt zich erge zorgen om mijn gevoelens. Ope en of andere manier onderdruk ik ze en de deur blijft pot dicht. de deur moet open...En ze is ook bang dat als de deur open gaat (Ze weet zeker dat het heel lang gaat duren en ze heeft mij ook eerlijk verteld dat het ook af en toe jaren kan duren) ik heel heftig zal reageren. ze denkt ook dat ik bang ben voor wat er komen gaat vandaar dat het zo ver weg is gstopt. Destijds was hete en vorm van overleven maar nu moet het naar boven komen hoe moeilijk dat ook is. Ik was wel erg egschrokken toen ik dit hoorde en was teleurgesteld. Dat heb ik ook gezegd. We hebben afgesproken dat we volgende week elkaar bellen want we beginnen met een gesprek met de gynaecoloog die mij heeft geholpen met de bevalling...Hoe is de bevalling verlopen en ik wilde een uitdraai van alles. Daarna gaan we over naar Jayda...Hoe was haar start en en de dagen erna? Wat speelde er? Hoe heb ik gereageerd? tec. etc. Ik mag dan ook het medisch dossier inkijken en ook het verpleegkundige dossier. Ze heeft mij gewaarschuwd dat dit alles mij niet de zekerheid geeft dat ik de lege plekken kan opvullen...Mss komt het nooit naar boven! Ze gaan daarbij ook helpen om het te accepteren want dat kan ik niet! Daarna beslissen we hoe we verder gaan! Heel heftig allemaal! Ik heb nog nooit zo hard gereden als vandaag vanuit Leiden richting DH. Ik ahd het gevoel dat alle ellende van toen op de loer lagen om mij aan te vallen... Nu ben ik helemaal van slag en wil weg janken maar er komen gene tranen.... Jayda voelde dit aan en heeft de hele avond zitten huilen enz e was zo onrustig! Gelukkig ligt ze nu sinds 20 uur te slapen!
Misskeita..bedankt ik heb de site gevonden! Momhairy..gewoon de balk boven in knippen en weer plakken.. Hier is alles goed met Mika hoor.. Hoop dat de dermatoloog wat kan doen voor je! Ayse..ik hoop dat de druppels helpen hoor! Nannaf..wat voor auto hebben jullie gekocht? Amber leuk dat je zelf een foto mag uitzoeken! Pareltje wat goed dat ze al kan draaien in de box! Gerda..in de stad bij jullie zat er geen bruna meer hè.. Kindertoeslag kregen we automatisch! Niks voor aangevraagd.. Juffie meid wat een verhaal hoop dat t allemaal goed komt hoor meid.. Hele dikke knuffel!
ik ben vanmiddag even de stad in gewandeld.. kreeg bij de da drogist bij aankoop van 3 keer 200ml zwitsal flesjes een zwitsal nachtlampje.. En mijn zus is wezen eten vanavond..
kwam nog even langs om bij te lezen...en ik lees hte verhaal van juffie...meid ik wordt er zelf ook verdrietig van. Éen hele dikke welgemeende knuffel voor jou. ik hoop dat er een tijd komt dat je het een plekje kunt geven...vergeten zul je het nooit denk ik..nogmaals knuff.
Ik haak weer even in. Heb alleen maar de laatste vijf pagina's gelezen. Hihi... Wat een leuke bepanthenkids hebben we toch! Bedankt voor het stemmen! @kilo's: ik was vrij vlot weer op gewicht, maar nu zijn er weer een paar pondjes bijgekomen. Toch maar eens minder gaan snaaien 's avonds... @Lindy: gefeliciteerd met je baan! Veel plezier! @Alieke: ik kan wel zeggen, doe rustig aan, maar ik geloof niet dat de kids in je klas daar rekening mee houden. Succes meid! Hoe is het gesprek gegaan met de maatschappelijk werker? @Iloon: gefeliciteerd met je mannetjes rijbewijs. @Jufffie: pfff... wat een heftig verhaal. Heel veel sterkte, meid. Dikke knuffel! @happygirl81: niet dippen! Lucht lekker je hart! Kop op meissie, het komt allemaal wel weer goed. @amber1978: leuke foto's en gefeliciteerd met je canvas! @Ayse: vervelend dat je man niet uit zichzelf meehelpt met de verzorging van Tugce. Ik herken het helemaal. Alleen heeft mijn man er een goed excuus voor, want zijn knieblessure wil maar niet beter worden. @misskeita: getsie, wat vervelend dat Hannah niet lekker is. Hopelijk weet de dokter er morgen raad mee. Enne, pfiesiat met je 500e berichtje. @Salapio: is wel erg vroeg, toch, voor de 4,5 maanden sprong? Hopelijk is het inderdaad maar een baaldagje. Onvoorstelbaar he, dat Niels in die kleine rompertjes heeft gepast! @mamabeer: leuk dat Ryan zijn voetjes heeft ontdekt! @Nannaf: veel plezier met jullie nieuwe auto! @johana79: zo, daantje is er vroeg bij met omrollen, niet? Knap hoor! @pareltje2212: nog zo'n draaikont! Leuk joh! @gerda79: de koelstra heb ik destijds ook in de winkel getest. Lekker karretje hoor!
ik geloof idd dat het best vroeg is...het lukt haar ook nog niet altijd hoor...maar toch vindt het erg knap van haar
Afgelopen zondag is ons meisje gedoopt. O Het was een gezellig dagje geworden. Het was een simpele, maar mooie ceremonie. Annabel heeft zich voorbeeldig gedragen en bleef zelfs wakker tot de volgende voeding en het bezoek ook wegging. Maandag zijn we naar het bureau geweest voor controle en derde ronde entingen en Annabel is netjes gegroeid. (Hm... ofhad ik dat al eerder gepost... naja...) Ze was 65,4 cm lang en woog 6670 gram en volgt netjes haar lijn (zie album). Prikjes vond ze niet fijn , maar toen we het gebouw uit waren, was ze al gestopt met huilen. Toen ik ze thuis in de box had gelegd, deed ze niet anders dan lachen. Hm... Zou haar korte-termijn-geheugen wel werken? Gisteren kregen we de papieren van het KDV binnen... Brrr... Nu wordt het echt! Binnen twee weken moeten we reageren, anders komen we weer onderaan de wachtlijst. Ze hebben voor een dag in de week een plaatsje voor Annabel vanaf 1 september en de tweede dag vanaf 1 januari. Destijds vond ik het een goed idee om de kleine een paar dagen in een KDV te plaatsen voor de sociale ontwikkeling enzo, maar nu het steeds definitiever wordt, krijg ik het wel een beetje benauwd... Verder heb ik behoorlijk last van mijn linkerpols. Ik denk dat het overbelasting is. Tsja, Annabel tillen en afgelopen week heb ik ook veel papieren lopen sjouwen op mijn werk. Oja, vandaag is Annabel aan het oefenen gegaan met schaterlachen. Zo geweldig!
Oh Jufffie, ben speciaal nog even komen kijken voor jouw verhaal. Wat heftig zeg! Ja, op de overlevingsmodus... Je moest iets. Je hebt je al die tijd zo sterk gehouden voor je meisje. Zij was steeds je nummer 1, en nog steeds natuurlijk! En ondertussen een muur bouwen. Ik vind je heel erg dapper! Je bent vandaag de confrontatie aangegaan. Je bent er niet voor weggelopen. Misschien klinkt het raar, maar ik heb er echt een trots gevoel van. Dit is onze jufffie die het aandurft te starten met het verwerken van alles wat ze heeft meegemaakt! Laat je niet uit het veld slaan daar het feit dat die dames zeggen dat zij nooit hebben meegemaakt dat ouders reageren op de manier zoals jij dat hebt gedaan. Iedereen heeft eigen copingsstrategieen. En die kies je niet bewust. Je bent heel sterk door er nu mee aan de slag te gaan. Het is logisch dat alle ellende die je in maanden hebt meegemaakt, niet in een week is verdwenen. Maar nogmaals, zet door! Je bent zo goed bezig! Een hele dikke knuffel
Zeker weten! Annabel begint nu pas een beetje rolbeweginkjes te maken als ze in de box ligt. Dan ligt ze op haar rug en dan beweegt ze zo dat ze bijna op haar zij ligt. Ach, liever lui dan moe...
@Nelly: fijn dat de doop mooi was en dat Annabel zo goed is gegroeid. Wat betreft het KDV: ik vond het in het begin ook wel moeilijk hoor, maar Hannah heeft het er zo naar haar zin. Ik zie ook wel veel voordelen aan het KDV (ze gaat twee dagen per week, meer zou ik nu ook niet willen). Ik merk bijvoorbeeld dat ze echt bezig is weerstand op te bouwen. En ze maakt echt al contact met andere kindjes. Neemt niet weg dat het echt heel moeilijk is om je kindje achter te laten....