December 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Jufffie, 7 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    @ Juffie: thanx voor je knuffel :D

Ga zo met Hannah naar de dokter. Dat nare kuchje zit me gewoon niet lekker. Belde dus net om een afspraak te maken, zegt die assistente: wat is er dan met 'r? Dat vragen ze nou nooit aan mij als ik bel voor een afsrpaak. Ze beoordelen dus gewoon of zij het wel nodig achten dat ik langskom. Ze zullen wel veel overbezorgde ouders hebben die steeds ' voor niets' langskomen. Nou, na veel overredingsgedoe van mijn kant vond evrouw het goed als we langskwamen. Om 11.00 mag ik.

Dit was trouwens dezelfde assistente die toen ik belde om te zegegn dat ik zwanger was zei: 'O, en je wilt het dus weg laten halen?' Ik: nee! Zij: Waarom bel je dan? :confused: Ze misschien zometeen even subtiel op wijze dat er cursussen klantvriendelijkheid bestaan ;)

Trouwensssssssssss, hoorde via via dat je heel veel ziektekoste van de belasting kan aftrekken. Ik heb altijd gedacht dat ik daarvoor niet in aanmerking kwam. Maar net voor de grap mijn aangifte opnieuw gedaan, en ik krijg gewoon 500 euro extra terug. Je maggewoon alles aftrekken: aanvullende verzekering enzo. Wisten jullie dat?
    Ik ben in ieder geval helemaal happy. Denk dat ik daar nu maar eens een hele mooie mamafiets voor ga kopen :D :D :D

2. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    O ja, ook de eigen bijdrage voor kraamzorg enzo mag je aftrekken.

Uhmzzzz, bedenk me net dat waarschijnlijk iedereen dit soort dingen wel weet. Heb ik gewoon onder een steen geleefd? 8)

3. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

Hahahahah MissKeita....Ik ben nog erger dan jij want ik weet echt niks en heb nog nooit een aangifte gedaan hahahhahahaha.
    De broer van de vriend van mn man die werkt bij de belasting en die is van de week langgekomen en we hebben aangifte gedaan van 2005/2006 en 2007. We krijgen ongeveer E3000 terug...

4. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    AYSE, fijn dat je wat hebt gekregen ... ik heb er ook veel last van ... draag nu vaker een bril (bah) ipv lenzen ... En heerlijk he dat mooie weer ... ik heb gisteren de hele middag buiten gezeten ...

AMBER, 180 collega's ... zo! Das veel! Dank voor de knuffel ... maaruh ... te laat ontvangen ... ;)

MAMABEER, wat schattig van Lex!

JUFFFIE, wat een heftig gesprek ... hopelijk gaat het wat helpen ... dikke KNUF ... (en ik sluit me helemaal aan bij wat Misskeita schrijft)

NELLY, 4.5 maand sprong kan zich al vroeg aandienen (vanaf week 14) ... ennuh ... Niels is van Sanneke hoor ... die van mij is Mirre ;) ... en hier helemaal hetzelfde mbt KDV ... gelukkig is het voorlopig niet nodig ... pas als ik een extra dag ga werken ... Misschien over een jaar pas ...

MISSKEITA, wat raar!

5. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mirre was gisteren echt een dondersteen ... wilde helemaal niets ... heb haar overdag nog 1x met veel moeite in slaap gekregen en rond 18u was het weer bal ... nu wel een rustige nacht gehad (gewone ritme van ongeveer 22u-3u-7u) ... en vanochtend was ze ook weer vrolijk ... én ze ligt nu al ruim een uur te slapen ... :D

Mn man komt waarschijnlijk vandaag eerder uit zn werk ... :whistle:

6. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    maar hoe zit het als je kraamzorg pas in 2008 betaald hebt?

7. Ayse

Ayse Fanatiek lid

16 dec 2006
    1.210
    0
    0
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    Utrecht
    Hallo dames

Juffie wat heftig allemaal wat je mee maakt . Dikke knuffel voor jouw.

Miep succes bij fysio

Salapio fijn dat mirre lekker heeft geslapen.

Wat lekker weer hee heerlijk. Ik ben op werk lekker met clienten buiten zitten en wandelen.

8. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

Welke kids hier zitten op KDV?

Zitten ze op Babygroep 0-1 of 0-2 of verticale groep 0-4?
    Hoeveel betalen jullie en hoeveel krijgen jullie van de beslating terug? Hoe betalen jullie het? Enne voor hoeveel dagen?

Ik heb net Jayda digitaal ingeschreven op een KDV bij mij om de hoek in een baby groep 0-2 jaar voor 3 dagen miv 1 september 2008... Dan is ze 1 jaar en 1 dag oud!

9. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Amber..jammer dat je niet vrij bent meid..

Misskeita..al bij de dokter geweest?

Salapio..fijn dat Mirre weer een goeie dag heeft!

Ayse fijn dat je buiten kan werken!

Juffie..waarom heb je Jayda in geschreven?
    Je ging toch stoppen met werken? :rolleyes:
    Ik had Mika in geschreven voor 2 dagen dat koste bijna 600euro in de maand..
    Hoeveel we terug zouden krijgen weet ik niet..
    Want ik heb t afgezegd omdat we nu toch niet weten wat de toekomst brengt voor mij qua werk.

10. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Vanmorgen naar fysio geweest..weer lekker gepijnigd.
    mams was even hier om op te passen.
    Ik ga zo denk ik maar eens lekker aan de wandel..t is zulk mooi weer!

11. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

@ Miep,

Ik ga stoppen met werken dit schooljaar.
    Schooljaar 2008/2009 ben ik weer een juf.
    Miv 1 september 2008 wil ik weer aan hetw erk en ik mag van mn directeur/baas weer terug komen ondanks dat ik ze in de steek laat...
    Ze lopen mij nog steeds gek te maken van BLIJF BLIJF BLIJF...

Ff 4,5 maand rust en genieten van Jayda!

12. Bowie

Bowie Actief lid

15 jun 2007
    438
    0
    0
    is overmorgen geworden ;) Biamed heet het Miep. Dat zijn poedershakes en repen en dan 's avonds 'gewoon (=mager) eten. Maar wel verantwoord obv een dietiste. WW heb ik ook geprobeerd maar ik vond het zo'n gedoe met die punten tellen. Alhoewel je er op een gegeven moment natuurlijk helemaal in zit.
    Wat naar dat de fysio elke keer zo pijnlijk is, maar merk je wel verbetering?

KDV: Sem gaat 2 dagen van 7:45 uur tot 17:45 uur en daar betalen we 500 euro per maand voor. Maar we krijgen bijna 2/3 weer terug van de belasting. Ik geloof dat de grens voor teruggave van de belasting rond de ton ligt, nou zoveel verdienen mijn vriend en ik niet samen.

Wat een zalige dag he meiden? Jammer dat ik op kantoor zit :( . Maar Sem is met het KDV lekker aan het wandelen dus dan gaat het met mams ook alweer wat beter. Pfff nog een dagje en dan is het weekend, lekker hoor!
    Nou ga weer even verder met werken, x

13. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    Terug van de dokter (al een poosje, maar heb er een megawandeling aan vast geplakt!) Hannah heeft een lichte virusinfectie. Het is principe iets wat haar lichaam zelf moet kunnen opvangen, maar de dokter vond haar kuchje ook een beetje naar, dus heeft ze voor een week druppels gekregen. Ben toch blij dat ik ben gegaan!

@Sanneke: ik heb de rekening ook pas in 2008 betaald, maar de factuurdatum is wel in 2007. En omdat de zorg ook in 2007 is ontvangen (in ons geval) heb ik eht gewoon in 2007 afgetrokken.

Ik mag trouwens mijn aangifte van 2006 ook nog gaan herzien! Money, money, money, lalala. Ben zoooooooooo vrolijk vandaag 8) :D 8)

@Jufffie: Hannah gaat 2 dagen per week naar het KDV. Ze mag daar zijn tussen 7.30 en 17.30. Ze zit op een verticale groep, met kindjes tussen de 0 en 2 jaar. Ik heb een speciaal onderwijscontract. Dit betekent dat je maar 9 maanden per jaar zorg afneemt. Alle vakanties is ze dus gewoon lekker thuis. Dit maakt het wel een stuk voordeliger. Ik betaal per maand 400 euro, en wij krijgen echt heel veel terug van de Belastingdienst. Ik geloof bijna 350 euro. Voordeeltje aan niet zo'n vet slaris hebben ;)

14. Nannaf

Nannaf Fanatiek lid

6 jul 2007
    1.053
    0
    0
    goedemiddag,
    ik heb geen tijd om bij te lezen, heb hier en daar wat meegepikt.
    @zorgtoeslag: hebben we wel aangevraagd maar nog niks van gehoord, kinderbijslag ook nog niet, watn volgens hun hadden we nog niet aangevraagd dus opnieuw gedaan en nu weer afwachten.
    @kdv: ik ben fulltime mama. dus daarover kan ik niet meepraten. (stiekum vind ik dat heerlijk)
    @juffie: heel veel succes met het allemaal verwerken! ik hoop dat het je niet teveel in de weg staat om te genieten van je kleine meid!
    @miep: een opel corsa met 5 deuren.
    @salapio: altijd fijn he als je man eerder thuis komt!

fijne avond alvast meiden!

15. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    uhmzzz, volgens mij is een groep met kindjes van 0 tot 2 jaar juist horizontaal :oops:

Het is ook zulk mooi weer. Denk zonnesteek opgelopen tijdens mijn wandeling 8)

16. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    Ga strak met Hannah naar het werk van mijn man. Donderdagavond geeft hij bokstraining aan jongeren in Charlois (niet zo'n hele beste wijk in Rotterdam) die dreigen te ontsporen. Hij moet ze discipline bijbrengen. Zijn trainingen zijn zo succesvol dat hij misschien een eigen sportschool krijgt van de gemeente om aan de slag te gaan met deze jeugd. *TROTS*
    Vanavond gaan we eens even kijken hoe die jochies elkaar te lijf gaan en hij mijn vent probeert dat allemaal in goede banen te leiden.

17. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

@MissKeita;

Ach joh je was wel wat verdienen.
    Ik verdien ruim E1500,- en ik ben er heel blij mee. Doe alleen maar leuke dingen ermee en spaar een grote gedeelte.
    Mn man betaalt alle vaste lasten...

Maar mn man werkt voor zichzelf dus verdient wel veel maar er wordt veel weer afgepakt door de belasting en de vaste lasten van het bedrijf...

KDV zal een bedrag rond de 600 van mij eisen voor 3 dagen...Wel veel hoor!

Kusje voor Hannah!

18. Bowie

Bowie Actief lid

15 jun 2007
    438
    0
    0
    pffff, kreeg net de schrik van mijn leven, begon hier gewoon spontaan te huilen van de schrik (heb ik nog NOOIT gehad), hele kantoor meteen van slag.
    Mijn vriend belt net, hij was eerder klaar dus ging Sem van KDV ophalen voor een wandeling. Hij heeft Sem in de maxicosi neergezet en ging nog even kletsen met de leidsters. Vervolgens tilt hij de maxicosi op maar.............................. is vergeten Sem vast te maken! :confused: :confused: :confused: Gevolg: Sem dondert uit de maxicosi! :confused: :confused: :confused: :confused: . Vreselijk huilen natuurlijk. Maar nu ging het wel weer zij hij. Begon meteen dat hij nu naar de dokter moest maar het gebeurde op het KDV en de leidsters daar zeiden dat dat niet hoefde. En die zullen het wel weten denk ik. En kreeg net een sms dat hij weer aan het lachen was. Maar wat een schrik zeg!

19. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    Jufffie wat een verhaal meid.
    hoop dat je je vandaag wat beter voelt.
    wat fijn dat je dit met ons wou delen.
    dikke knuffel

Bowie: jeetje wat een schrik,
    pff.. gelukkig is het et een susser afgelopen .,

meiden hebben jullie dit al gelezen?
    de eerste juli2008 baby`s zijn al geboren :0
    helaas hebben ze het niet gehaald.
    ben er ff helemaal van
    onderste boven.
    ken Diana van het andere forum waar ik
    ook al een tijdje mee klets..

20. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Juffie..ik dacht dat je helemaal ging stoppen met werken..
    Fijn dat je weer terug mag komen!

Bowie..biamed...oh ja daar heb ik wel eens wat van gehoord!
    Heb je dan geen honger?
    Dit is voor mij de 1e keer officieel WW..heb t al wel eens thuis zelf gedaan..
    Verbetering van de polsen..rechts wel..links niet..
    Oh meid..wat schrikken zeg..gelukkig is alles goed!
    Wat zal je vriend ook geschrokken zijn..dikke knuffel hoor!

Misskeita..fijn dat je er wat voor hebt gekregen!
    Hoop dat t helpt!
    En leuk zeg van je man!

Nannaf…klinkt goed die auto!

Deel Deze Pagina