December 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Jufffie, 7 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    hey allemaal

ben al een tijdje niet geweest maar minimuisje heeft jullie al op de hoogte gebracht zie ik. Sinds gisteren in Ryan weer thuis en het is ff afwachten of de operatie wel geslaagd is wat toen we net met hem thuis waren begon het gespuug alweer maar later in de avond hield hij netjes alles binnen.Het waren voor ons hele zware dagen. Ik ben zelf in totaal 6 dagen wakker geweest en heb in het ziekenhuis ook dag en nacht naast hem gezeten alleen in maastricht mocht dat niet :( Het was echt zielig om hem zo te zien. Verhaal staat op de beebiesite van Ryan

2. maartjeh

maartjeh Fanatiek lid

14 mei 2007
    2.626
    0
    0
    achterhoek
    aaa meid wat fijn dat jullie weer thuis zijn!
    En dat het nu beter gaat!
    dikke knuff voor jullie
    zal nu je verhaalo p de site gaan lezen

3. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Fijn dat je weer thuis bent mamabeer!

Misskeita, ik ben ook niet echt iemand van de intieme bv momenten en ik vind kolven juist 'heerlijk'. Dat is zo klaar en doet geen pijnen toch krijgt je kindje bv (die door papa in de fles gegeven kan worden!)

Ik had voor de pijnlijke tepelarij avent borstschelpen gekocht, haal ik het plastic van de verpakking, zitten me daar toch enorme schotels in! Die ga ik dus mooi niet gebruiken. Ik weer naar de Etos om ze terug te brengen. Gelukkig maakte het niet uit dat ik de verpakking al had geopend. Alleen nu hebben ze me niet 18,95 teruggegeven maar maar 13,95... Dus ik weer bellen naar de Etos. En gelukkig bleek dat ze een kassaverschil van 5 euro hadden. Wat een gezanik he, met die stomme tepels...

4. maartjeh

maartjeh Fanatiek lid

14 mei 2007
    2.626
    0
    0
    achterhoek
  5. maartjeh

maartjeh Fanatiek lid

14 mei 2007
    2.626
    0
    0
    achterhoek
  6. waterlelie

waterlelie Fanatiek lid

17 apr 2007
    1.166
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Bollenstreek
    Pffffffff Hier is het nog steeds tobben....

Salapio: bedankt voor je reactie.

Ik kreeg het advies om Noah steeds bij me te houden om op hongersignalen te letten. De hele dag! :confused:
    Ik vind dit nogal raar. Hebben jullie dat ook gedaan? Of wachten jullie totdat je gehuil of gesputter hoort?

7. maartjeh

maartjeh Fanatiek lid

14 mei 2007
    2.626
    0
    0
    achterhoek
    waterlelie:
    lastig ha dat BV
    Ik heb gewoon gewacht op gehuil/gesputter
    de hongersignalen herken je vanzelf en dat hoor je dan ook wel.......

Ik denk dat hij zich wel meld wanneer hij honger krijgt hoor

succes meid.....ik weet hoe je je voelt
    heb het ook doorgemaakt

heb je anders niet deweegschaal van de kraamhulp thuis staan?
    als je hem dan weegt voor het voeden en na het voeden dan weet je hoeveel hij ongeveer binnen heeft gekregen

en blijf op de plasluiers letten!

8. waterlelie

waterlelie Fanatiek lid

17 apr 2007
    1.166
    0
    0
    Bollenstreek
    Ik heb net de kleine uit bed gehaald om eens te kijken hoe hij wakker wordt. Dat duurt heel lang en ik vind het tegennatuurlijk om hem wakker te maken. Hij geeft nog geen kik, maar doet af en toe zijn oogjes open.

Maartjeh:
    Hoop morgen weer een weegschaal te hebben.

Hij heeft elke keer als ik hem verschoon geplast. De luier voelt zwaar aan. Hij poept niet altijd, maar als hij poept is het mosterdkleur....
    Ik weet niet of dat ook wat zegt...

9. aisca

aisca Actief lid

26 nov 2006
    377
    0
    0
    leerkracht
    Kudelstaart
    Hoi allemaal,
    ik dacht ik ga eens kijken hoe het met jullie en de beebs is. Ik ben al een tijdje niet geweest.

Hier gaat alles goed. Sara groeit goed en het is echt een poppie. Leuk, hoor! Ben ook helemaal verliefd :) :) .

Vlindertje, ik heb er twee dagen over gedaan om helemaal te stoppen met borstvoeding. Een hele strakke bh en idd kolven als het pijn begint te doen en niet langer dan 5 min. Harde plekken weg masseren (al dat lukt). Ik kolfde 2 á 3 keer op een dag.

Ik las net een stukje van iemand (weet niet meer wie dat was :oops: ) over pijn van de bevalling en toch al denken aan een tweede. Hier ook hoor! Ik vond de bevalling niet echt pijn doen en heb zelf tijdens het persen gevraagd of ze er niet een ritssluiting in kon zetten voor de volgende :) ;) . Maar helaas daar begon ze niet aan.

Meiden hoe gaat het slapen bij jullie? Sara slaapt sinds 2 nachten de nacht door. Daarvoor kwam ze 1 keer om 3 á 4 uur, nu is het 6 uur. Is dat niet snel?

Knuffel Aisca.

10. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Iloon..gelukkig is het niks bij Yaeda!
    En lekker vet houden hoor!

Salapio…tja dat kan je je nog niet voorstellen hè…dat ze over een paar weken al zo groot kunnen zijn…
    Wat een leuke foto’s! echt een popje!

Kreeftje..wat een schatjes!

Sanneke..hier maak ik de flesjes schoon met afwasmiddel en een flessenborstel..
    En doe ze nu om de dag in de magnetronsterilisator..

Gerda..leuk is dat hè ..die geluidjes..hier ook!

Lachen de CB arts zei dat als ie de ogen los heeft en dan lacht en je aankijkt dan lacht ie naar jou!
    Met de ogen dicht is het dromen..

Jufffie..wat een leuk kaartje!

Maartjeh…leuk kaartje!
    En wat een lieve foto’s!

Mamabeer..fijn dat jullie weer thuis zijn!

Aisca..het slapen..hier de hele dag en nacht nog om de 4 uur..

11. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Zo ben vanmorgen naar nacontrole geweest bij de vlos..
    Alles was goed..hield idd veel vocht vast en ik moet morgen zeker gaan overleggen met de dokter over de polsen.
    ben naar de accountant geweest met Mika..en vanmiddag met oma de stad in gewandeld..
    :D

12. ingepinge

ingepinge Actief lid

18 mei 2007
    385
    0
    0
    hee meiden!

Ik hoop dat jullie mij even kunnen helpen!
    Roosmarijn poept sinds 4 dagen al niet meer. Nu had ik ergens gelezen dat dit wel normaal kan zijn met borstvoeding.
    Alleen is ze ook al 2 dagen best jengelig en huilt echt meer dan vorige week. Ook laat ze harde scheetjes (best grappig om te horen, alleen zielig om te zien want volgens mij doet dit pijn).
    Ze trekt ook met haar beentjes als ze huilt, dus ik denk aan krampjes?
    Als ik haar dan met haar ruggetje op mijn schoot leg en fietsbewegingen maak wordt ze wel rustiger.
    Hebben jullie misschien nog tips wat ik zou kunnen doen?
    En wie o wie weet of dat poepen inderdaad normaal is?

13. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Er werd hier verteld door de wijkverpleegkundige dat ze minimaal om de dag moeten poepen..dus ik zou er wel even achteraan gaan..dokter bellen of zo? denk ik..

14. aisca

aisca Actief lid

26 nov 2006
    377
    0
    0
    leerkracht
    Kudelstaart
    Volgens de kraamzorg kan een kindje van borstvoeding 7 keer op een dag een poepluier hebben of 1 keer in de week. Het kan dus erg wisselen. Als je het niet vertrouwt moet je even bellen.

Voor krampjes gebruik ik Cinababy, homeopathische druppels. Bij Sara werkt het goed.

15. Ayse

Ayse Fanatiek lid

16 dec 2006
    1.210
    0
    0
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    Utrecht
    kreeft leuke fotos lief hoor.

Maartjeh ookleuke fotos en kaart.

Juffie wat een mooie gedicht en kaart.

Tugce spuugt en huilt veel al twee dagen heel erg. Ik weet niet wat ik moet doen. Ze heeft wel iedere keer natte luier.

16. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Mosterdkleur is helemaal prima!

17. ingepinge

ingepinge Actief lid

18 mei 2007
    385
    0
    0
    Miep; is dat dan bij borstvoeding?
    Dan ga ik morgen meteen bellen, vind dr zoo zielig!

18. waterlelie

waterlelie Fanatiek lid

17 apr 2007
    1.166
    0
    0
    Bollenstreek
    Oke bedankt Sanneke

Meiden die bv geven; hebben jullie ook zo getobt?
    Ik word er met name vandaag echt moedeloos van. Nu heb ik ook weer stuwing waardoor hij niet goed bij me wil drinken. Ik kolf 4 minuten van tevoren af waardoor het minder wordt, maar daarna drinkt Noah hooguit 5 tot 10 minuten.

Ik moet ook zeggen dat ik nu al 24 uur in touw ben en de tranen te pas en te onpas over mijn wangen stromen. Wil het gewoon goed doen, maar het lijkt wel of het juist het tegenovergestelde is.

19. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    ingepinge..ja dat weet ik dus niet...sorry...ze zei t gewoon tegen ons...dus weet niet of dat met bv ook zo is...
    Maar ik zou zeker even bellen hoor..je kan toch altijd overleggen..
    misschien kun je haar al eens een klein beetje lauw water laten drinken?
    dat heb ik eerder hier gelezen.. :rolleyes:

20. ingepinge

ingepinge Actief lid

18 mei 2007
    385
    0
    0
    He Miep,
    Ik ga morgen meteen even bellen, maar toch bedankt hoor!

Deel Deze Pagina