December 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Jufffie, 7 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Britteke

Britteke Fanatiek lid

16 dec 2006
    3.613
    0
    0
    waarom niet jufffie? Zijn er wel gigaveel he?

mamabeer hier moeten er ook nog zeker 15 hoor... ben wel aant lijnen maar er is nog meer 3 kg af haha. drink te graag roseetjes met het warme weer ;)

2. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Goeiemorgen!

We hebben tot 10.30 uit kunnen slapen! Vanmorgen loïs nog om 6uur de fles gegeven en weer in bed gedoken.

Iloon; snap jij wat zij bedoelen in die brief dat er 5cm weg valt? Ik weet niet wat ik dan moet veranderen aan de foto, of hoeft er niks verandert te worden?

Loïs heeft nogsteeds moeite om snachts door te slapen, meer kids? Ze word om 5uur wakker en wil dan niet meer slapen tot dat ze dr fles krijgt. Moet ik haar savonds langer wakker houden?

3. Britteke

Britteke Fanatiek lid

16 dec 2006
    3.613
    0
    0
    alieke, ik denk dat ze bedoelen dat er 5 cm van elke rand wegvalt. Dus dat je rekening moet houden dat Lois midden op de foto staat en niet op de rand. Anders wordt ze een stukje omgevouwen.. snappie?

Sam wordt ook rond 5 uur wakker hoor elke ochtend. Hij krijgt dan zijn eerste flesje met 3 schepjes nutrix. HIj gaat rond 21 uur slapen.
    Hij zit al wel op 4 flessen!

4. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Britt; Jaa maar loïs staat opzich wel in het midden, maar zoals ik dacht; elke rand 5cm eraf, dan word er stuk van haar hoofd omgevouwen haha.
    Deze:
    http://pic20.picturetrail.com/VOL1593/2091784/4099562/312134220.jpg

Ik schrok me net dood. Ik was even boven wat aan het pakken en loïs lag in de box. In ene hoor ik haar van paniek huilen (hoorde ik aan het gehuil) dus ik ren als een gek naar beneden en zie ik dat haar onderarmpje helemaal de andere kant opgeklapt was door het draaien. Heb gekeken of ze hem nog goed kon bewegen en of het pijn deed maar het gaat goed gelukkig. Pff word er helemaal misselijk van als ik er weer aan denk, het leek net alsof ze geen onderarm meer had, zover zat hij naar achter geklapt.

5. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    DAt je niet het hoofd van Lois binnen 5cm van de rand van de foto moet doen omdat dat erafgesneden wordt; begrijp je? Er wordt nl een stukje naar achteren geslagen om vast te maken op het frame, zoals bij schilderijen zonder lijst.

6. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Ooh okee!
    Loïs krijgt rond 10.00/10.30 haar laatste fles en om 5 uur word ze dan wakker maar heeft geen honger, om 6.30 krijgt ze dan haar fles maar in die tussentijd wil ze niet slapen en alleen haar speen.
    Loïs krijgt ook 4 voedingen.

7. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    JUFFIE, leuk jurkje :D

RAPLEY, is bijvoedingsmethode waar je geen gepureerde hapjes geeft, maar het fruit en groente in hele stukken aanbiedt. Kindjes leren dan spelenderwijs eten en kunnen zelf pakken en leren dan ook beter kauwen ed. Meer info via www.borstvoeding.com, hier op het forum onder voeding of idd via google ook veel info.

ES, lekker zand happen dus voor Liv (wat heeft jouw meisje trouwens prachtige ogen!) ... en nee nooit te oud natuurlijk om te stappen. Maar ik ben vanaf 22u echt wel rijp voor mn nestje hoor!
    Arme Liv ... dikke knuffel van Mirre voor haar! En veel beterschap natuurlijk!

SANNEKE, en? Vond Niels zn papje lekker?

ONGI, nog niets te bekennen, maar geef nog volledige BV ... gemiddeld komt dan je menstruatie pas bij 14 maanden op gang geloof ik. Maar ook als je FV geeft kan het best lang duren voordat je cyclus weer echt op gang komt (ongesteld worden hoeft niet te betekenen dat je een eisprong hebt). Als je je zorgen maakt kun je even contact opnemen met HA.

WEER ZWANGER, hier weinig actie nog in de slaapkamer (of waar dan ook :)) ... :oops: ... maar ik ga niet meer aan de voorbehoedsmiddelen, de natuur doet zn werk. Maar zoals gezegd denk ik dat ik pas over een jaartje ofzo weer echt vruchtbaar ben. Ik zou het ideaal vinden als er ongeveer 2 jaar tussen Mirre en een eventuele 2e zit. Dan is Mirre zich echt bewust van haar broertje/zusje en kun je ook dingen beter aan haar uitleggen ...

BRITTEKE, oeioeioei ... lastig hoor ... en zeker schoonmama's met een andere culturele achtergrond. Ik zou toch, samen met je vriend, rustig met haar om de tafel gaan zitten. En dan niet met een verwijtende toon, maar gewoon uitleggen hoe jullie het willen doen en waarom. En dat je haar zorgen en 'hulp' op prijs stelt (ja ja heel diplomatiek) maar dat dit de manier is waarop jullie het doen ... Kun je altijd later nog ruzie maken ;) ...
    En waarom ze zo doet ... Tja ... altijd lastig als je ziet dat je kinderen het totaal anders doen ... zij denkt waarschijnlijk 'dit is de manier waarop ik het heb gedaan en dat is de beste manier' ... Als je daarvan overtuigd bent dan is het lastig om iets anders aan te nemen ...
    En inderdaad ... geen kussen in het bedje - grotere kans op wiegendood ... Mirre ook met haar benen tussen de spijlen in de box, in bedje niet - dan ligt ze in een slaapzakje ...

NANNAF, misschien heeft Jonathan last van de warmte en is ie daarom een beetje van slag?

INGE, zwaai!

ALIEKE, Mirre heeft nog nooit doorgeslapen en de laatste week/2 weken zeker niet. Ik persoonlijk zou Lois gewoon de fles geven (eventueel kun je venkelthee geven, dan krijgt ze wel wat binnen, maar raakt ze niet gewend aan vol buikje, maar nogmaals, ik ben van de 'u vraagt, wij draaien' als het gaat om voeding). En savonds langer wakker houden kan ook zorgen voor meer onrust. En wat een schrik! Gewoon goed in de gaten houden of ze geen pijn meer heeft. Maar kans dat het voor haar ook meer ongemak was dan echt pijn, die ledematen zijn zo flexibel!

8. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Noe ... Mirre heeft weer lekker liggen spoken van 3-5u ... Mn man heeft vanochtend haar bedje op dr eigen kamertje gezet en nu ligt ze voor het eerst (en al bijna een uurtje) op dr eigen kamertje te slapen. Overdag maakt het natuurlijk ook geen verschil ... maar ik vind het een raar idee hoor. Vannacht zonder Mirre ... :cry:

Ik denk eerlijk gezegd niet dat het veel verschil gaat uitmaken, maar dan kan in ieder geval 1 van ons wel lekker slapen. Ook wel fijn dat we weer gewoon kunnen lezen voordat we gaan slapen :D

Volgens mij wordt ze wakker ... ligt nog lekker te brabbelen :D

9. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    alieke, bij die foto gaat er dus wel een stuk van haar hoofd af, dus ik zou toch maar een andere nemen.
    en gelukkig zit dr arm er nog aan ;)
    Niels kan ook zo huilen dat je denkt: nu MOET ik gelijk gaan kijken. Gisteravond met zn fles schrok ie ergens van en begon echt keihard te schreeuwen. k Denk dat ie al in slaap aan het sukkelen was.

Niels heeft nog geen last van vroeg wakker worden *knock* k weet niet of hij de sprong al heeft gemaakt.

britt, vervelend van je schoonloeder. k kan je helaas niet helpen.

hier weer uitgeslapen tot 11 uur!

10. Britteke

Britteke Fanatiek lid

16 dec 2006
    3.613
    0
    0
    Alieke, bij die foto zou dus inderdaad een stukje van haar hoofdje omgevouwen worden. Zonde want ik vind het echt een geweldige foto!
    Sam eet om 5 uur een fles en gaat dan terug naar bed tot ongeveer 9 uur. (mama ook, als ik niet moet werken!)

Salapio, blijft moeilijk hoor. Ook het praten. Ook al doe je het niet verwijtend of wat dan ook. Ze is zo snel op haar teentjes getrapt. Toen ik gisteren zei dat baby's bijna alleen kraakbeen hebben en niet zo snel iets breken werd ze al boos. Tja dan niet zegt ze... ik heb ook kinderen hoor!
    Grrrrrrrrrrrr

11. Britteke

Britteke Fanatiek lid

16 dec 2006
    3.613
    0
    0
    Sanneke, lekker zeg 11 uur! woehoee!
    HIer was het kwart over 9 en meneer slaapt net weer.. dus ik ga snel ff in bad :D

12. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik ben zo jaloers op al die mama's die lekker kunnen uitslapen! Maar gun het jullie wel hoor ;)

Mirre roept: mamaaaaaa ... haal mij uit bed! NU!

:)

Het is een bedil ... van wie zou ze dat nou hebben?

*kijkt heel onschuldig*

13. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Ahh ja erg jammer dat die foto dan niet kan. Dan maar een andere uitkiezen!

Sanneke; ja ze gaan nu ook van dingen schrikken he. Loïs schrikt altijd als ik moet hoesten of niezen.

Ohja; hoesten jullie kleintjes ook nep? tenminste het lijkt nep. Tis echt zo'n nep kuchje wat ze maakt. Als ze dat doet en ik zeg guttegut dan gaat ze het expres nog een keer doen. Dondersteen ;)

14. Britteke

Britteke Fanatiek lid

16 dec 2006
    3.613
    0
    0
    Salapio,
    Sam was in het begin ook zo. Toen zijn we regelmaat gaan handhaven. Vaste tijden eten en slapen in bed. Het was effe doorbijten maar heb er zoveel profijt van nu!
    Het is een heel ander mannetje!

15. Britteke

Britteke Fanatiek lid

16 dec 2006
    3.613
    0
    0
    alieke, dat doet Sam ook. Kuchen en als je dan wat zegt moet ie lachen en doet ie het nog een keer. Wat een deugnieten zijn het ook ;)

16. Britteke

Britteke Fanatiek lid

16 dec 2006
    3.613
    0
    0
    nu ga ik echt effe in bad hihi

17. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Britteke; Haha inderdaad deugnieten :-D & badderse!

Proberen jullie kids ook te kruipen? Loïs probeert het en dan gaat ze helemaal met haar kont de lucht in, maar het lukt dr wel om vooruit te komen ;)

18. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    Net terug van het CB. Hannah doet 't super! qua motorische ontwikkeling ligt ze erg voor op schema. Ze is nu bijna 5 maanden, 70 cm en 7300 gr. Net na ons kwam er een jochie van 8 maanden, 66 cm en 7000 gr. Tja, dan is onze meid wel een mini-reus ;)
    Hannah heeft heel lichte eczeem, dus we moeten haar gaan insmeren met vasaline. Haar tandje zag er ook goed uit.
    He he, eindelijk een goed gevoel overgehouden aan een bezoek aan het CB.

Ga vanmiddag even bijlezen en dan zal ik ook reageren.

19. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Misskeita; Fijn dat het goed ging! Ik heb volgens mij wat gemist; Hannah een tandje? Wat schattiggg :-D

20. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    salapio, raar he, de eerste keer zonder kind naast je s nachts. had ik ook wel moeite mee; hij heeft een week of 6 in de huiskamer gestaan snachts, maar met het warme weer was het daar 's avonds nog veel te warm en na een avondje met vrienden hebben we hem in zn eigen kamertje gezet (wel met wieg en al; dus de wieg staat dn naast zn ledikantje, hoezo, moeilijk loslaten van 'oude' gewoontes) Ik slaap zelf wel eeen stuk rustiger en niels doet het ook prima in zn eigne kamertje. de volgende stap is in het ledikantje slapen, ook snachts, maar dat doen we pas als de wieg te klein wordt (=niels te groot). Hij slaapt s avonds wel altijd al in het ledikant en zn laatste middagdutje ook meestal.
    Het papje vond ie geloof ik wel prima, heb geen verschil in drinkgedrag gemerkt.

Deel Deze Pagina