Even n vraagje: Liv heeft net weer n ENORME luier vol gepoept, al haar kleertjes waren vies. Maar wanneer weet je of het n spuitluier is of diarree? Het is super dun, was echt niet normaal zoveel! Ik vind d'r ook heel veel slapen, meer als normaal. Ze drinkt wel gewoon en als ze wakker is is ze wel gewoon alert. xx
Diarree is echt zo dun als water(las ik laatst hier). HEeft ze wel gewoon plasluiers? En anders bij twijfel even het cb bellen. Hier lijken we de oplossing gevonden te hebben voor het trage drinkprobleem: een andere speen! Ik heb nu de speen van avent van 3m+ ( niels is 3 weken, maar ja) en hij heeft nu binnen no time z'n flesje leeg. Hopelijk gaat ie er in zn buikje niet heel veel last van krijgen... Nou, als het zo goed blijft gaan als nu, hoeft deze mama zich ook geen zorgen meer te maken. Nog bedankt voor je knuf Essebes, jij bent ook een schatje. Wat kun je veel zorgen maken he, met zo'n kindje. Mijn Niels is echt de liefste en schattigste baby van de wereld.
Ze heeft gee koorts M&M, ben al wat meer gerustgesteld, net zitten googleen en borstvoeding baby's mogen zulke luiers produceren lees ik net, maar ik hou t scherp in de gaten!
sanneke..hier mocht mika maximaal een half uur over een flesje doen.. meestal doet ie er 20 min over.. fijn dat het nu goed gaat hoor! essebes..gelukkig geen koorts! het zal er vast bij horen!
Johanna fijn dat je dochter thuis geniet er van met elkaar. Verder reageer ik even niet hier even een dip. laat me er maar niet over uit veel te lang verhaal. Met Nick is alles gelukkig goed. Fijne avond allemaal en vast weltrusten Liefs gerda
Nelly, die pukkels heeft Bram ook al een paar dagen. Vooral op de kin, oren en rondom het voorhoofd. Volgens de CB was dit babyacne. MenM, morgen de nieuwe auto ophalen. Wat heerlijk, lekker rondtoeteren in je nieuwe toeter... Johanna, wat fijn dat Danielle thuis is. Lekker gaan genieten nu ! Vanmiddag bij CB geweest en ons manneke was deze week 210 gr gegroeid, nu bijna 4,5 kg. Van dat huilen en niet naar bed willen schreef ze toe dat we niet genoeg rust en regelmaat aanhielden. Zelf hebben we het idee dit wel te doen, maar goed. Nu dus een wat strakker dagschema... Vraagje; waar blijft jullie kindje de gehele dag?Op hun kamer, of hebben jullie hem/haar ook wel beneden in de box, wieg of zo. Het CB gaf aan dat hij alleen maar de borst en heel even daarna bij je kon zijn en dan gelijk weer naar het kamertje moet brengen. De gehele dag door. Ik heb hem 's middags hier in de kinderwagenwieg in de box liggen en het grootste gedeelte hiervan slaapt hij, af en toe ligt hij rustig rond te kijken of te sabbelen. Hoe is jullie dagindeling ?
Gerda..dikke knuffel meid... Lisette..goed gegroeid! Dagindeling.....(zo ongeveer hè...) 5.30 fles terug naar bed 9.00 badje of wassen 9.30 fles terug naar bed 13.30 fles terug naar bed 17.30 fles terug naar bed 21.30 fles terug naar bed 1.30 fles terug naar bed.. erg saai ....maar als ik thuis ben is dit wel de dag indeling.. ik doe nu wel soms voor de fles pak ik m een half uur eerder en leg m in de box...kan ie een beetje rondkijken.. En als we weggaan dan pak ik m uit bed en pak ik m in en gaan we op pad.. kom ik thuis dan leg ik m weer in bed..tenzij t bijna voedertijd is dan gaat ie in de box.. goh ik klink wel als een strenge moeder zo... Maar mika slaapt ook best veel..en ligt soms heerlijk te brabbelen in bedje.. Juffie..lekker joh dat Jayda heeft doorgeslapen!
Lisette, Wij hadden precies hetzelfde probleem met Sam. Hij wilde na zijn laatste voeding niet slapen en was soms wel tot half 5 's ochtends wakker... en mama dus ook! Ik heb op het CB precies hetzelfde advies gekregen als jou. Sam lag hier overdag ook lekker in de box te slapen maar schijnbaar is hij toch gevoeliger voor prikkels dan wij dachten. Sinds 3 dagen gaan hij dus overdag ook naar bed. Minder gezellig maar beter voor het mannetje. Nu geef ik hem de fles, hou hem dan nog effe bij me en als ik merk dat hij moe is gaat hij gelijk zijn bedje in. Soms is hij klaarwakker (net als nu) en dan leg ik hem in de box tot ik merk dat hij moe wordt en zijn oogjes dichtvallen. Voordat hij echt in slaap valt leg ik hem dan op bed. Tot nu toe werkt het overdag best goed en ik moet zeggen dat het savonds ook steeds beter gaat. Afgelopen nacht sliep hij voor het eerst voor 1 uur! Joehoeee Het gekke was dat ik niet in slaap kon komen... ben nu al helemaal aan zijn oude ritme gewend haha. Miep, dat gaat snel dat jullie de auto al kunnen ophalen. Een tomtom is echt handig... wij zouden niet meer zonder kunnen hihi. Sanneke, wat fijn dat Niels nu wel doordrinkt. Hij heeft waarschijnlijk geen zin om er veel moeite voor te doen hihi. Hopelijk geeft het jou nu ook wat rust. Gerda, sterkte meid! we zijn er voor je... Essebes, toen Sam nog bv kreeg had hij ook vaak zulke volle spuitluiers. Zelfs meerdere malen per dag. Schijnt zelfs goed te zijn! Als hij een dag oversloeg (met poepen) zat ie ook helemaal onder. Hij had dan ook alles opgespaard haha. Gisteren nog op nacontrole geweest in het ziekenhuis. We hadden Sam meegenomen en de gynaecoloog was helemaal enthousiast over hem haha. Erg leuk natuurlijk! Vandaag een rustige dag zonder visite. Ik denk dat ik vandaag optimaal ga benutten om even bij te slapen. Ben al 3 dagen koortsig, griep denk ik!
Good morning! Miep wat heerlijk zeg dat hij zoveel slaapt. Rosalie is alleen maar aan het gillen de laatste dagen En slapen wil ze al helemaal niet... Juffie, wat goed dat ze weer door geslapen heeft. Ons draakje heeft van 23.00 uur tot 4.00 uur geslapen. Ik heb vandaag tegen mijn vriend maar gezegt dat ie met de tram naar zijn werk moet. De auto is toh wel een fijn zoet houd middel. Ik start de motor en mevrouw ligt te pitten,. Hoe doen jullie dat met de maxi cosi? Hij moet op de achterbank, maar ik vind het zo irri dat ik er geen zicht op heb.
Ohhw miep lekker racen vanmiddag dus En een tomtom is zooo handig. Het is mijn beste vriend hoor in de auto.
Essebes..Yaeda kreeg het met ongeveer 3 weken en ging pas weg toen ze 6 weken was geweest lisette...Yaeda ligt overdag of in bedje en tussendoor ook wel in de box! Yaeda heeft ook lekker in haar bedje geslapen vannacht, ze werd vanmorgen pas om 6u wakker, toen heeft ze nog tot 7.45u bij mij in bed geslapen...papa was er toch nog niet,want die kwam uit de nachtdienst. Mijn mannetje mag 11 feb op voor zijn theorieexamen...hoop dat hij het dan ook haalt!
Hier een druk bezette mama.....pfff het is moeilijk plannen hoor allemaal. Met 1 is het al krap allemaal maar nu met de 2 dames kom ik eigenlijk weinig aan andere dingen toe Dus meiden sorry dat ik niet zo heel vaak typ hier, wellees ik altijd alles mee hoor NOu belde eergister mijn baas ook nog dat ik 3 maart weer aan het werk moet HELPPPPP! heb ik echt helemaal geen iznin en raakte echt lichtelijk in de stress. Oppas vinden is een grott probleem dus wij zitten even met ons handen in hetr haar wat betreft de opvan van de meisjes ik vindt het echt VRESELIJK om eraan te denken dat ik ze weg moet brengen of achter moet laten. WEl heb ik besloten niet meer mijn volledige contract over te nemen het is gewoon erg druk met de tweeling en ik pieker en peins er niet over het steeds uit handen te gaan geven. @slapen Ik heb hier de meiden beneden in de kinderwagen. REden: Ik heb gewoon weg geen zin om 30x de trap op en neer te gaan als ik moet gaan voeden omdat ik om de beurt de flesjes geef zou het betekenen dat ik alleen nog maar aanhet voeden en trap lopen ben Aangezien ik ook nog wat last van mijn rug en stuitje heb en toch ook nog wel wat van het litteken vindt ik het ideaal dat ze nu (nog) beneden liggen. Het is wel zo als manlief thuis is dat ze na de fles van 16.00 wel naar boven gaan in hun eigen bedje. Oja misschien iemand van jullie? Ik heb 2 gloednieuwe regenhoezen voor over de kinderwagen het zijn de hoezenvan de hema. Ik dacht dat het wel kon over onze wagen aangezien we 2 losse bakken erop hebben maar het is een hele strijd. 1 is uit de verpakking en de andere zit nog keurig netjes verpakt. Iemand belang?
Britteke..beterschap! Augustus..wat vervelend dat Rosalie zo gilt.. En wat betreft de maxicosi..ik zit te denken aan zon spiegel achterin.. Hier een link.. http://www.miyali.com/index.php Lijkt me wel handig. Iloon..fijn dat Yaeda zo goed geslapen heeft! En spannend met je mannetje! Kreeftje..oei das al snel 3 maart wat gaat de tijd toch snel hè.. En jezelf niet voorbij lopen hoor! Hier is Mika alweer in badje geweest..en flesje gehad.. Hij ligt weer in bedje..ga zo denk ik even wat boodschappen doen
Pfoei, kan het lezen niet meer bijhouden... Probeer zo goed mogelijk te reageren. Johana: Wat onwijs fijn dat de kleine meid mee naar huis mag! Geniet ervan en eindelijk ontspannen in jullie eigen omgeving. Kelly: Leuk filmpje! Kan niet wachten tot Noah ook een beetje wil spelen. Hij vindt nu zijn mobile geweldig. Kan er heel lang naar kijken en leuke gezichten bij trekken. Meiden die al aan het werk zijn.... ik zou er nog niet aan moeten denken!
goedenmorgen, zo we hebben de eerste nacht met dochterlief goed doorstaan! ze was de hele dag best onrustig natuurlijk..de geluiden en geurtjes in het zh waren immers heel anders. in het zh kwam ze 11u voor de laatste voeding en sliep dan door tot 5u...nou hadden we wel ingeschat dat we dat neit gingen redden de eerste nacht. ze kwam om half 11 en daarna om 2u...en daarna pas om 6u weer....dus we zijn harstikke tevree...daarna pas rond half 10 en nu ligt ze weer prinsheerlijk te slapen...maar nu had ze ook een paar keer een flinke poepluier dus dat zorgde ook voor wat onrust.
goedemorgen, jeetje, wat kletsen jullie toch nog veel hihi ik kan er maar geen tijd voor vinden! dat wordt nog wat als ik straks weer aan het werk moet..... kogel is hier wel door de kerk: mijn man neemt een middag per week ouderschapsverlof op en ik ook een middag (betekend dat hij nog een ochtend werkt die dag, ik ben de hele dag vrij). nu hebben we alleen allebei problemen met de aanvraag! op mijn werk hebben ze het door de fusie heel erg druk, dus komen ze niet toe aan een gesprek met mij (heb ik zelf aangevraagd.) mijn man heeft een veel interessanter probleem: bij het uitzendbureau moet hij zijn verlof aanvragen, maar het bedrijf waar hij gedetacheerd is accepteert geen vaste uren vrij..... door een dergelijk probleem is er al eens iemand ontslagen bij dat bedrijf. mijn man heeft wel een contract voor een vast aantal uren per week bij het uitzendbureau, maar dat is maar voor 24 uur, terwijl hij normaal 38 werkt en nu graag 32 wil gaan werken. nogal ene verschil in loon dus en van 24 uur kunnen we niet leven. ze zijn nu met elkaar aan het kijken naar een oplossing, maar dat gaat echt op z'n 11-en-30st verder weinig te melden hier. er komt wel een beetje een vast ritme in zolangzamerhand en door middel van een badje 's avonds slaapt sven tegenwoordig vanaf halverwege de avond toch zeker 5, soms 6, uurtjes door. zo, zal er eens een flinke pot koffie bij pakken en eens een poging tot bijlezen doen