December 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Jufffie, 7 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    hier zijn de hondjes weer uitgeweest..en mika heeft weer een fles gehad..
    die ligt nu weer heerlijk te slapen in bed..
    Ik ben druk met de was...alles wegwerken hè...

2. Iloon

Iloon Fanatiek lid

5 mei 2007
    2.583
    0
    0
    Huismama
    Maastricht
    Na Yaeda ff te hebben laten huilen ligt ze nu lekker in haa bedje te slapen :)

3. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    hond is hier ook weer uit geweest en verzopen als een katje ;) sven heeft even in de box liggen spelen en heb em net wakker weg gelegd. eerst even mopperen, na 5 minuutjes speentje gegeven en na twee keer sabbelen..... uit! haha zal wel niet voor lang zijn, komt rondom 4 uur weer, dus éven een kopje koffie en momentje voor mezelf ;)

4. Britteke

Britteke Fanatiek lid

16 dec 2006
    3.613
    0
    0
    hier ook nog even tijd voor mezelf.
    net het huis opgeruimd, gestofzuigd, flesjes uitgekookt, de was gevouwen en nieuwe was in de wasmachine.

Sam ligt lekker in zijn bedje te slapen.
    We hebben trouwens zo'n ding gekocht van Fisher Price wat je in het bedje moet hangen. Ik kan het wel gaan uitleggen maar een foto is makkelijker denk ik... effe zoeken

http://www.speelgoedpakhuis.nl/components/com_virtuemart/shop_image/product/71851b037d8b0acfab3e43736c7a4846.jpg

Sam vindt het heerlijk. Ik noem het zijn TV. Hij ligt echt te genieten in zijn bedje. Hij speelt max 18 min. af en als hij dan nog niet slaapt is het wel janken geblazen haha. :)

Heeft iemand van jullie het ook?

5. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Misskeita, sterkte met je dip. Komt wel weer goed hoor meid! Hoe gaat het nu met voeden, kan me herinneren dat het zo lang duurde bij jou?

arka, balen dat elisabeth verkouden is, hopelijk is het gauw over. Zo zielig, zo'n kleintje die ligt te snotteren. Niels heeft af en toe ene groen snotje uit z'n neusje. Dat vind ik al zielig, haha.

britteke, wat leuk die 'tv'.

Ik heb ook ff een mamamomentje. Om half 3 had meneer gedronken en wilde daarna alleen maar dicht ibj mij zijn, dus zijn we samen op bed gaan liggen. Maar hij bleef wakker door z'n eigen onrust, dus PING ik dacht opeens weer aan inbakeren. Toen is ie heeeeeeeerlijk in slaap gevallen en ik heb ook een uurtje liggen dommelen. Nu slaapt ie nog steeds en ik kan eindelijk ff mn gang gaan.

Wie heeft er al een kaarjte naar de PLUS gebracht? En is het een leuke doos? Straks gaat mn man boodschappen doen en dan mag ie gelijk het kaartje afgeven. Kan nog tot zterdag, dan is NIels alweer 1 maand! Wat gaat het snel he!

Claartje, bedacht net dat Sven alweer bijna 2 maanden is! wowie, dat gaat echt snel! En Tugce is vandaag al 2 maand en Yaeda ook bijna.
    En dan natuurlijk Patrick en Jayda en Britt ook nog, maar die zijn alweer meeeeeeeega oud in vergelijking met onze druppies.

Mn grieperige gevoel is gelukkig bijna weer over. NOg wel wat branderige ogen, maar niet meer zo heel erg. En ook geen verhoging meer.

T Is hier wel rustig zeg! Ik ga ook weer stoppen; ff de was opvouwen (strijken doen we niet aan :oops: )

6. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    britteke, ik heb meteen even gekeken op die website. fantastisch ding, maar wat een prijs haha iets wat we met een verjaardag gaan vragen denk ik ;)

sanneke, gaat snel hè?! valt me zelf soms ook heel erg op hoor. één nadeel: moet ook al snel weer aan het werk. heb zo geen zin! nog 3 weekjes.....

7. Essebes

Essebes Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.215
    0
    0
    Had ik nog niet gedaan dus ik plaats nog even n foto van Liv d'r plekjes.
    Ik lees nml dat er veel kindjes met rode bultjes ed zijn, dit zal vast n reactie op de melk zijn maar bij twijfel even naar Liv d'r foto kijken want anders moet je toch even langs de Huisarts.

xx

8. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    hoi Essebes,

ik zou er even mee langs de huisarts gaan, t ziet er best heftig uit en misschien is de oplossing wel heel simpel...

Alles goed verder?

9. Essebes

Essebes Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.215
    0
    0
    Op de foto ziet het er nog heel rustig uit, kan echt knalrood worden.

Britteke, weet jij hoe die "TV" zeg maar heet? Ik zoek ook nog wat leuks voor Liv waar ze zich nu n beetje mee kan vermaken.
    Heb al wel n heel leuk muziekmeubel waar ze veel naar kijkt, maar dat is natuurlijk niet genoeg ;) En wat kost het?

xx

10. Essebes

Essebes Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.215
    0
    0
    Thanks voor de tip Sanneke, ik ben vanmorgen al gegaan, maar wilde toch even n foto plaatsen zodat mochten er hier kindjes met dezelfde klachten zijn dat de mama's het niet verwarren met de befaamde melkbultjes.
    Het is exceem en n infectie, zo zielig...

Met mij gaat het wel goed hoor, weinig slaap de laatste tijd (daardoor waarschijnlijk ook n beetje bonje met vriendje gehad..) en de eeuwig pijnlijke tepels :( (we kennen het allemaal al te goed he? ;) ) Er zitten nu ook witte plekjes op m'n tepel, dacht aan spruw maar ik zie bij Liv niets in dr mond, kijk het dus wel ff aan.
    Hoe gaat het met jou & je lieve knulletje?

xx

11. maartjeh

maartjeh Fanatiek lid

14 mei 2007
    2.626
    0
    0
    achterhoek
    Ff snel tussen door
    was net aan het bijlezen

Es het kan ook zijn dat jij alleen nog spruw hebt.....
    Of dat het bij liv nog niet te zien is........

12. waterlelie

waterlelie Fanatiek lid

17 apr 2007
    1.166
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Bollenstreek
    Bedankt voor de tips allemaal

Noah ligt na uren strijd nu uitgeput in zijn wipstoeltje te slapen.

Ik had net het nummer van het consultatiebureau gebeld om te vragen wat ik het beste kan doen.
    Misschien is het een groeispurt. Dat mijn borstvoeding niet genoeg is betwijfelde ze. In Afrika hebben de kinderen toch ook genoeg...
    Hmmmm dat snapte ik niet helemaal. Ze zei dat ik een flesje bijvoeding moet geven, maar ik twijfelde over de tepel/speenverwarring.
    En omdat er veel allergieen in de familie zijn is borstvoeding echt het beste voor Noah.In ieder geval kunnen we vanavond als het de spuigaten uitloopt, vingervoeden met Hypoallergeenmelk en morgen word ik als het goed is gebeld door de wijkverpleegkundige.
    Ik hoop op een goede oplossing.

13. Britteke

Britteke Fanatiek lid

16 dec 2006
    3.613
    0
    0
    Essebes, De "tv" heet Fisher Price Kiekeboe-Waterval sluimerkastje .
    wij hebben hem voor 60 euro bij de prenatal gehaald maar op www.speelgoedpakhuis.nl staat ie voor 50.
    Niet goedkoop maar ik vind het geld dubbel en dwars waard. Niet elk kindje reageert er natuurlijk hetzelfde op maar Sam vindt het fantastisch.
    We hebben het trouwens ook van zijn cadeaugeld gekocht hihi.

dat was effe snel... moet nu alweer weg!

14. gerda1979

gerda1979 Lid

11 jan 2008
    42
    0
    0
    hoi sanneke

wij hebben de doos ook gehad van de plus we moesten een kaartje inleveren en 3 dagen later kwam de directeur hem zelf brengen .
    ik vond de doos erg leuk, de mooiste tot nu toe niet alleen heel veel baby spullen maar ook veel spulletjes voor de ouders lekkere dingen enzo.

gerda

15. gerda1979

gerda1979 Lid

11 jan 2008
    42
    0
    0
    essebes
    wat naar die bultjes bij liv ik hoop dat ze snel over zijn ,,heb je er trouwens zalf voor gekregen of zo

gerda

16. gerda1979

gerda1979 Lid

11 jan 2008
    42
    0
    0
    hoi dames

hoop dat alles goed gaat met jullie.
    ik heb vandaag de uitslag gehad van de foto's die ze vorige week allemaal gemaakt hebben.

in mijn onder rug was zo niets te zien maar ze zijn bang voor merg beschadiging dus moet in de mri scan ,maar de huisarts leek het beter dat ik eerst wachtte tot de 10 weken kraam tijd zodat ik eerst goed kan rusten.

verder de uitslag van de nek,en daar was dus wel een beschadiging te zien, ook mijn nek willen ze dus straks beter bekijken of er geen zenuw gescheurd is nadat ze dit hebben gezien.
    het het was voor mij vandaag best tegen valler,
    er werd me verteld dat dit dus niet meer weg gaat.
    en dat ik er mee moet leren leven en mee moet leren omgaan.
    en de fysio moet de spieren door de behandleing goed sterk maken om de beschadiging zodat ik daar dan steun van zal hebben,
    ik vond de uitslag wel heel erg naar,,
    ik heb lekker met mijn kleine knulletje op bed gelegen ,,als troost voor mij

dat was dus mijn uitslag

fijne avond allemaal dames

morgen gaan we voor het eerst naar cb

ben benieuwd

liefs gerda

17. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Britteke..wat een leuk ding!
    Zijn eigen tv!

Sanneke..even heerlijk samen gedommeld!

Essebes..dat ziet er idd wel naar uit..hopelijk is het snel over!

Waterlelie..hopelijk bellen ze morgen met een oplossing voor je hoor..!

Gerda..getsie meid..wat een vervelende uitslag..daar hadden we niet op gehoopt..
    Hele dikke knuffel meid….en uitkijken naar morgen naar t cb! Even andere gedachten….

18. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Meiden; Hoelang laten jullie de kleine huilen? Loïs wil tegenwoordig bijna de hele dag niet meer slapen en zoals nu ligt ze dus alleen maar te huilen. Kan bijna niks meer doen want ze blijft maar huilen. Helpp :(

19. waterlelie

waterlelie Fanatiek lid

17 apr 2007
    1.166
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Bollenstreek
    Gerda:

Wat vervelend joh al die uitslagen zo... Heel veel bekend, maar eigenlijk ook niet...
    Ik hoop dat ze je kunnen helpen.

Essebes:
    Zielig al die pukkeltjes. Het lijkt wel op uitslag. Ga je naar iemand toe om dit na te laten kijken? of heb je dat al verteld?

Alieke:
    Hier hetzelfde vandaag. Noah blijft maar komen voor voedingen en wil niet meer in zijn eigen bed. Ligt nu doodmoe te slapen in het wipstoeltje in de huiskamer. Hiervoor is hij van 9 uur 's ochtends tot 4 uur 's middags wakker geweest.
    Ik kan je eigenlijk geen tips geven...

Noah is nu wakker aan het worden. Hij kreunt en steunt erop los...
    Hij heeft geen pijn, maar hij maakt geluid voor tien.
    Ik hoop dat de aankomende voeding beter gaat en dat hij wel tevreden is.
    Ik mis nu al het tevreden mannetje wat ik had.

Morgen word ik terug gebeld door de wijkverpleegkundige. Ik ben benieuwd. Aan de ene kant wil ik echt met flesvoeden beginnen, maar aan de andere kant zie ik dat ook als falen naar Noah toe...

20. Iloon

Iloon Fanatiek lid

5 mei 2007
    2.583
    0
    0
    Huismama
    Maastricht
    sanneke....jaa vrijdag is Yaeda alweer 2 mdn oud..gaat ook veel te snel!

Essebes...zielig zeg voor Liv...hoop dat ze er snel vanaf is!

Gerda..wat naar dat de uitslag tegenviel...dikke knuff voor jou meid!

huilen..laat Yaeda weleens 30 minuten huilen en ga dan tussendoor ff kijken hoe het met
    haar is. Meestal slaapt ze dan wel binnen die 30 minuten!

Yaeda heeft om 17u lekker haar flesje opgedronken en ligt al vanaf 17.30u lekker in bed
    te slapen...Ze heeft wel ietsje last van haar prikjes,want ze huilt veel meer dan gewend
    en nu slaapt ze als een roosje!
    Haar temperatuur was 37.8..dus ff in de gaten houden of dat niet meer word..dat kan
    namelijk voor beebs onder de 3 mnd erg gevaarlijk zijn!

Deel Deze Pagina