Goedemorgen! Loïs heeft aardig goed geslapen, 11uur tot 4uur en tot 9uur, toen heb ik een klein beetje melk gegeven zodat ze weer sliep en net de rest. Broeken; ik paste ze al vrij snel, maarrr zitten nog wel aan de strakke kant.
Om 1 uur komt er iemand langs van het CB. "Stevige ouderschap" (en bedankt ) dat is gewoon een soort begeleiding en ga je gewoon dingen bespreken. Dat komt omdat ik nog bij de tienermoeders val.
Met zulke dikke ogen kom ik jullie ff gezelschap houden... Jayda is pas tegen 2 uur gaan slapen en ik ben bekaf. En tegen 5 uur dacht ze jah daaaaaaaaaaag maar ik ga ECHT niet weer slapen. Daar zaten mijn man en ik om 5 uur sochtend te ontbijten. Hij ging naar zn werk en ik zat met een klaarwakkere Jayda die zin had om te spelen! Op zulke momenten verlang ik zooooo erg om het huis uit te vluchten en weer te gaan werken! Ze is ene uur geleden in bad geweest en nu slapat ze. Ik moet het huishouden doen en alles voorbereiden voor mnw erk voor over kleine 2 weken. heb net de huisarts gebeld en ik ga morgen naar hem toe. Hij moet mij een wondermiddel geven om me weer fit te voelen!
ARKA, bij volwassenen zeggen ze dat frisse lucht juist goed is ... weet niet hoe dat baby's is ... kou heeft niet veel te maken nl met verkoudheid (wel met bacterie/virus) ... Als ze benauwd is, zou je haar kunnen stomen door de douche aan te zetten en met haar daarbij gaan zitten. Naast dit en goed laten drinken heb ik geen tips ... Veel sterkte en beterschap voor Elisabeth! JOHANA, lekker knuffelen hoor, daar troost je haar ook mee! SANNEKE, fijn zo'n mamamomentje! En fijn dat je je weer beter voelt! CLAARTJE, kan me zo voorstellen dat je geen zin hebt om weer te gaan werken . ES, tja ... Mirre lijkt wel een beetje hetzelfde te hebben ... al zijn de bultjes kleiner. Maar heb al een afspraak staan bij de HA vanmiddag om 14.40 ... Ik zou dat niet aankijken. Sommige kindjes hebben namelijk geen witte vlekjes in de mond en Liv kan er wel veel last van krijgen. Bovendien kan spruw weer zorgen voor nog meer gedoe, zoals borstontsteking en ook tot dat rare sydroom waar ik last van heb. Dus gewoon weer de HA bellen ... pfff ... ik heb daar tot nu toe ook al bijna iedere week naartoe gebeld (en normaal misschien eens in het jaar)! Heerlijk weer gedanst! En ook alweer actief in het zwembad ... knap hoor. Wel vervelend dat Liv niet wil slapen voor 3en ... misschien helpt het om haar s avonds in bad te doen? Of wat ik stiekem doe: haar lekker op je borst laten liggen ... dan slaapt zij wellicht in en kan jij ook af en toe even een beetje wegdoezelen ... WATERLELIE, zei die dame dat?! Dat kindjes in AFrika genoeg hebben?!?!?!? Wat een domme :c: Dat is namelijk klinkklare onzin. Kindjes met arme ouders zijn namelijk harstikke ondervoed doordat de moedermelk niet voedzaam genoeg is. Als ze mazzel hebben is er een missieziekenhuis oid in de buurt die gratis melk verstrekt voor de babies ... *** kan zo boos worden om dit soort domme opmerkingen *** Hopelijk hebben ze voor jou wel een goede oplossing. Ik denk trouwens niet dat je voeding niet voedzaam genoeg is. Het is ws erg heftig voor Noah en drinken aan de borst is sowieso heel erg moeilijk! En die tepelspeenverwarring valt volgens mij ook wel mee hoor. Begin steeds meer te denken dat het een fabeltje is dat is verzonnen door de borstvoedings-SS Mn schoonzusje heeft het andersom gehad - die was pas laat begonnen met flesje en dus wilde haar dochtertje absoluut niet uit de fles drinken ... en mn schoonzusje moest wel weer aan het werk. Dus die kwam in dr pauzes naar huis om te voeden?! (zou voor mij lastig zijn, moet een uurtje reizen). En flesvoeden is geen falen ... je hebt het toch geprobeerd?! En als Noah zoveel moeite heeft kun je wel blijven proberen maar daar raken jullie allebei gefrustreerd van. Je zou kunnen kijken hoe kolven en flesvoeding bevalt toch?! GERDA, wat een rotuitslag ... kan me voorstellen dat je dan even troost zoekt bij je kleintje (beste troost die er is vind je niet?) ... heel veel sterkte! ALIEKE, ik laat Mirre max 10 min huilen ... soms kan het niet anders als ik onder de douche sta en me moet aankleden etc. Maar ik ben van mening dat je kleine babietjes niet kan verwennen en als ze huilt om 'niets' wil ze gewoon bij me zijn. En logisch! Die grote boze koude wereld is maar eng en eenzaam! Dus in principe pak ik Mirre op als ze huilt. TIP: draagdoek! Mirre ligt nu heerlijk te snurken in de combicotti ... ILOON, ach gossie ... zielig hoor dat ze last heeft van dr prikje. Hopelijk wordt dr temp snel weer gewoon! OLGA, joepie, volgende week OlgaStorm! JUFFFIE, vervelend meis! KNUF (ook voor Jayda) ... helpt het niet om met dr in draagdoek rond te lopen? MIEP, wat heerlijk dat Mika niet veel huilt ... hmmm ... een kwartier ... is mij nog niet gelukt (na 5 minuten ga ik al meehuilen ) AUGUSTUS, heerlijk weer je oude broeken aan, dan is het alsof je klerenkast volhangt met nieuwe spullen! Ik loop nu ook al weer in een gewone broek, zit wel iets strakker hoor en ik pas ze zeker nog niet allemaal ... maar voelt toch supergoed
Mirre was vannacht ook weer wat lastiger. Kwam om 2u en om 5u en wilde daarna natuurlijk niet meer slapen ... Op mn borst gelegd en na een half uurtje lag ze in diepe slaap zodat overplaatsing naar wiegje succesvol verliep Heb vanochtend enorm van dr liggen genieten. Met die grote ogen zat ze me aan te kijken en de hele tijd bekken te trekken. En soms doe ik iets wat ze erg grappig vind en dan schenkt ze me een voorzichtig lachje. Verder heeft ze volgens mij veel last van dr darmpjes ... moet steeds huilen, strekt armpjes en beentjes en laat dan een enorme scheet (en als het niet zo zielig was, zou dat natuurlijk heel grappig zijn ... zo'n enorme scheten als zo'n piepklein meisje kan laten) ... Ik drink me nu suf aan venkelthee (jekkiebah) ... wie weet helpt t?!
augustus, ik ben jaloers! ik heb nog steeds 3 maten groter en kom zelfs weer aan op 't moment! wie heeft die fabeltjes bedacht dat je van bv afvalt? mijn vriendin viel ook pas af toen ze stopte met bv mijn buik ziet er nog steeds uit alsof ik 5 maanden zwanger ben. er vroeg laatst zelfs iemand wanneer ik uitgerekend ben........ es, lekker hoor, zo'n avondje weg! sneu dat liv zo moeilijk slaapt. hopelijk is het een korte fase waar ze doorheen moet. doen jullie haar al 's avonds in badje? ik heb de afgelopen twee dagen weer voorzichtig op de hometrainer gezeten: zadelpijn! hahaha zwemmen wil ik heel graag, maar valt niet te plannen met de openingstijden van het bad. nog even zien hoe we dat gaan inroosteren dus salapio, wat ook goed tegen krampjes helpt is cinababy. werkt bij sven wel heel goed. hij moet nog wel moeite doen om het er uit te werken, maar hij heeft geen pijn meer, alleen nog maar een groot rood hoofd van de inspanning haha sven slaapt vanochtend weer eens erg onrustig. kreunen en steunen in z'n slaap. zo sneu. begin heel moe te worden, zou willen dat ik ook gezegend was met een kindje dat zo snel al doorslaapt. maar goed, dat is meer uitzondering dan regel natuurlijk gelukkig is het weer beter dan gisteren! straks even met de hond en de kinderwagen naar buiten en vanmiddag samen met mijn mams eens langs bij mijn schoonzus en haar kindje!
he mama's! heb een paar pagina's bijgelezen maar niet alles hoor! veel te veel! ben naar het Cb geweest, alles goed met Evan! goed aangekomen weegt nu 4290 gram! vanmiddag nog naar het ziekenhuis voor nacontrole, maar ga ervan uit dat dat dan ook goed is! Evan heeft al 3 nachten doorgeslapen! We hebben de voeding wat opgehoogd en een fles minder en daar doet hij het fantastisch op! hopen dat dat zo blijft Ik heb nu echt het idee dat mijn buik wat slinkt! hahahaha eerst dacht ik dat ie altijd zo zo blijven maar het gaat de goede kant op! ga nu eens even wat in het huishouden doen.....de kleine man ligt te slapen!
he meiden! Nou ben gister bij de fysio geweest en inderdaad: er is iets niet goed met Sem zn schedeltje. Niets wat we niet kunnen verhelpen met fysio gelukkig, maar door de vaccuum pomp heeft zijn schedeltje toch een klap gehad. Wat ben ik blij dat we gegaan zijn! Het was zo mooi om te zien toen ze zijn schedeltje aan het masseren was, hij ontspande direct! En vannacht heeft hij voor het eerst 5 uur achter elkaar geslapen, dus hopen dat we de goeie kant op gaan! Volgende week moeten we weer naar de fysio dus het moet nu iedere keer beter gaan. Mijn arme kleine hummel had dus gewoon pijn. Maar we zijn het nu eindelijk aan het verhelpen. Hopelijk kan ik nu ook langzamerhand wat meer met jullie meekletsen.... xxx
Salapio, hier precies hetzelfde... Enorme scheten. Ik vind het echt zielig, want hij heeft er erg last van. Hij drinkt uit de difraxfles met een kersspeen, maar volgens mij krijgt ie veeeeeeeeeeeel te veel lucht binnen. De laatste 24 uur heeft ie steeds dat ie een uur voor de voeding al wakker wordt en dan kramp heeft en dus scheten laat. Ik ga zo maar weer es naar de etos (kom ik bijna dagelijks) om te kijken wat voor spenen ze nog meer in het assortiment hebben... zucht. Enne... NIels ligt ook te slapen in de combicotti. Best lekker zo'n ding. Gelukkgi geen last meer van mn rug erdoor. Hij is ook een beetje uitgerekt en ik denk dat dat scheelt. Wel glijdt z'n hooofd soms helemaal naar achter, zodat ie bijna onder mn oksel zit Gerda, wat balen van de uitslag. Sterkte meid (of had ik dat al gezegd?anders nogmaals ene dikke knuf) Ik vind het echt lastig om een ritme te krijgen met Niels. Ook omdat ie niet heel regelmatig meer komt (tussen de 3 en 4 uur). En overdag wil hij echt niet in de wieg slapen en laten huilen vind ik ook niet heel zinvol als ie zn ogen wijdopen heeft. afvallen: ik ben redelijk afgevallen. Moet nog 4 1/2 kg. maar nu ik gestopt ben met bv zal het wel wat minderhard gaan. (het ging bij mij dus wel hard door de bv). Moet ook zeggen dat ik weinig tijd heb om te eten. Ik eet wel op eettijden, maar dan is het ook niet veel. Voor de geboorte stond ik regelmatig eitjes te bakken of een pannekoek, maar dat is nu wat lastiger (en heb er ook neit echt zin in) Pareltje, bij mij ook vandaag de felicitas mevrouw. hoe laat komt ze bij jou? ze wou bij mij om half 2 komen, dus ik heb haar maar even vriendelijk verteld dat ik dan RUST. (al zla het er vanmiddag wel niet van komen) Hoe is het met jullie bekkenbodemspieren? Als ik een grote boodschap moet doen, moet ik ook direct gaan, heb nog weinig controle over mn kringspier. Best vervelend... En het is pas iets van de laatste week... Hier krijgt er een dorst dus ik kap weer
hai meiden kom weer ff binnen vallen vanochtend naar de DA geweest met 1 van de honden ,heeft een peesontsteking blijkt nu... Charlotte heeft vannacht weer gespuugd ondanks dat johannesbroodpitmeel , het kwam der weer echt uit golven en ook der luier washelemaal ontploft kon der helemaal gaan verschonen Daarna heeft ze bij elke voeding der flesje niet helemaal leeg gedronken.... En ik had der ff bij mijn schoonmoeder gebracht omdat ik naar de DA moest en daar kwam ze sowieso al dik een uur te laat voor de voeding en toen nog maar 50 cc opgedronken....
BIPAT, heerlijk dat ie doorslaapt! BOWIE, fijn dat ie nu beter heeft geslapen ... gelukkig dat ze hem nu kunnen helpen EN dat je hier weer wat vaker komt SANNEKE, geen probleem met kringspier, maar merk wel dat ik een zwaar gevoel heb in mn onderbuik als ik veel heb gelopen op een dag ... Ik ga zo aan HA vragen of er iets is wat ik kan doen aan die krampjes, zal het wel laten weten als ie en briljant idee heeft. Hier ook niet echt een ritme ... soms na 2u, soms na 3u en soms zelfs na 4u ... zo heb ik dagen dat Mirre op 9 voedingen zit, maar ook dagen dat ze 7 keer komt ... MAARTJEH, ik schrik ook altijd erg van het spugen ... maar is ook wel echt normaal bij baby's. ALs je je echt zorgen maakt zou ik even bellen met HA ...
Alieke Hier huilt Nick bijna niet alleen als die heel erg honger heeft en dan ook nog moet wachten op het eten. Waterlelie Heeft Noah niet gewoon last van regeldagen ,,of kan dat niet rond deze tijd. Iloon hoe gaat het nu met Yaeda, heeft ze nog veel last van de spuitjes gehad. Nick moet er 19 februari 2 hebben kijk er nu al tegen op. Olga Fijn weer even iets van je horen ,en leuk te horen dat alles goed gaat bij jullie. Pareltje2212 En is de dame al geweest of moet ze nog komen. En heb je nog wat gekocht als ze al geweest is. Miep en miep. En al bezoek gehad of moet het nog komen, En lekker hulp gehad heerlijk is dat he,,lieve moeder heb je hoor. Augustus Hoe was jouw eerste keer naar cb Essebes bedankt voor het hopen en duimen,,het gaat inderdaad niet meer weg ,maar door fysio en het trainen van de spieren omheen , zal er mee te leven zijn,,ik zou gewoon rekening moeten houden met beperkingen en wat die zijn is gewoon in de loop de tijd afwachten. Ik hoop dat het snel over is bij Liv. Geef haar maar een dikke knuffel. En fijn dat je een gezellig avond hebt gehad. zo nu ga ik eerst even weer verde rlezen gerda
hier nog een beebie met krampjes...ernstige krampjes zelfs...zo zielig...ze is ook nog verkouden en nu dus helemaal schor...pfff zat er gister ook in tranen boven ..wist het echt niet meer. later op de avond verschoonden we de luier en zat er weer bloed in (was al eerder) deze keer was het echter best wel veel en tot drie keer toe....direct neonathologie gebeld en vandaag zijn we bij de kinderarts geweest...blijkt dat alle symptomen wijzen op koemelkallergie dus ik kan de bv af gaan bouwen en over gaan op speciale melk...hoop maar dat het helpt..dit is echt zielig!
Hier ben ik! Gister ff dipje gehad, was echt vreselijk moe en ook nog een soort ruzie met mn vriend (haha geef nog steeds de schuld aan de hormonen..!) Las dat jij ook al woorden had? Volgens mij zit het in de lucht of zo... Leuk om te lezen dat je genoten hebt van het feesie! Is wel weer lekker he? Om ook weer "vrouw" te worden en niet alleen mama! En dikke knuf voor Liv hoor en zeg maar dat ze een beetje lief moet zijn voor mama! Misschien 's avonds lekker in badje doen (of tip!: in het grote bad met papa of mama. Roosmarijn wordt er zoo lekker rozig van en slaapt dan heerlijk!) Heb je al wat van die bultjes kunnen vinden? Gerda: knuffel voor jou! Sterkte! Salapio: jij hebt een draagdoek, maar wat voor een? Ik heb een shelter van Lodger, maar Roosmarijn vindt het tot nu toe nog niet echt een succes! Ze ligt er ook een beetje raar in, met haar nekje half gedraaid, dus vind het zelf ook niet echt je van het. Wat zielig dat Mirre z'n last heeft van krampjes, Roosmarijn had dit vorige week ook zo erg. Poept ze wel goed? Bowie: fijn dat het nu beter met je kleine mannetje gaat! Toch een hele opluchting. En wat lekker joh, dat hij zo'n poos geslapen heeft! Vandaag voor het eerst echt naar het CB geweest! Mijn vriend is meegeweest en ik vond het vreemd genoeg best wel spannend! Roosmarijn is nu 57 cm (was 50) en weegt 4160 gr (was 3380). Na alle vervelende verhalen te hebben gehoord over het CB vond ik het erg meevallen en de arts was erg aardig. Ze vertelde dat we het erg goed deden en ik heb nog wat handige tips meegekregen voor de borstvoeding en het poepen van Roosmarijn (is nog steeds niet echt vaak...) Ze zat wel iets onder de gemiddelde curve, maar die is voor fv kindjes, dus eigenlijk best netjes! Heb nog even een paar fotootjes toegevoegd. Veel plezier meiden die er vanmiddag lekker op uit gaan en ik kom zo nog wel ff bij jullie spieken!
johana, wat zielig, kan me voorstellen dat jij ook in tranen was. maartje, hopelijk is het morgen weer gewoon en wil ze weer een flesje leegdrinken. Niels laat heel vaak een bodempje staan, van ongeveer 10 ml. Dan ben ik tevreden.
INGE, ik heb de combicotti, echt een superding ... EN wat is Roosmarijn lkker gegroeid ... en dan nog onder de groeicurve?! Oei dan is Mirre helemaal een minimuisje ...
Salapio Leuk he als de kleine van die gekke bekken trekt, kun je helemaal van genieten. Bowie Goed dat jullie naar de fysio zijn gegaan en nu hopen dat het snel verholpen wordt. Kan het masseren geen kwaad met de fontanel. Sanneka Wat is een combicottiklinkt heel dom he ,maar volgens mij ken ik dat niet. Hier geen problemen met de bekkenbodem spieren , ik kan je ook geen tip geven op dat gebied. Johanna wat zielig voor de kleine ik hoop dat het snel beter wordt. Inge pinge Ik vond het ook best spannend de eerste keer vandaag op cb . Fijn dat ze zo goed gegroeid is. zo ook weer klaar nu nog even een verslagje van ons hier. gerda