December 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Jufffie, 7 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    ik wikkel dochterlief ook in zo'n doek met een mutsje..maar deze doek heeft klitteband...dus de doek kan nergens heen zeg maar...ze vindt het werkelijk heerlijk om daar in te liggen.
    heb alleen geen idee waar ik dat ding gehaald heb..eigenlijk moet ik er nog wel één hebben.

2. waterlelie

waterlelie Fanatiek lid

17 apr 2007
    1.166
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Bollenstreek
    Ik had het idee dat ik Noah te snel en te veel op pak als hij huilt.

Het cb gaf als tip dat als hij moe werd, hem in zijn bedje te leggen. Dan slaapt hij nog niet, maar moet in slaap vallen.
    Meestal begint hij dan te huilen en dan neem ik hem weer mee.
    Nu moet ik 10 minuten tot een kwartier zijn huilen horen als hij moe naar bed gaat en kijken of er pauzes inzitten. Als dat zo is, is hij een aanloop aan het nemen om te gaan slapen.
    Gaat hij hartverscheurend huilen, dan mag ik hem natuurlijk troosten, maar ik moet proberen hem te laten huilen.

Ik vind dat heel moeilijk en zit nu ook met kromme tenen te luisteren.
    Maar anders wil hij nooit in zijn bedje slapen...

3. augustus

augustus Niet meer actief

waterlelie dat herken ik. Rosalie huilt ook altijd een paar minuten voordat ze gaat slapen...Als ze gaat gillen of het duurt langer dan 10 minuten dan ga ik altijd even kijken.

Zoo vandaag naar de VK geweest voor nacontrole. Gek he, nu is het helemaal klaar, over en uit met de zwangerschap.

Kreeg vandaag bericht dat het ziekenfonds de nanny care vergoed...Dat is echt super! scheelt toch weer 90 euro 8)

Meiden weltrusten...

4. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    Ik heb een inbakerdoek voor Jesse de swaddle me.
    Die is van fleece en er zit klittenband op. Jesse slaapt er heerlijk in.

Vandaag naar CB geweest. Alles gaat prima. Jesse is nu 53 cm en weegt 4400 gram.

Vanavond is ie een beetje onrustig. Hij wil heel de avond eten. Om de twee uur pfffffff. Maar ik wacht even iets langer.

5. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    In mijn album staat een foto waarin jesse in de inbakerdoek ligt.

6. loesie22

loesie22 Fanatiek lid

29 jul 2007
    3.228
    0
    0
    verstandelijk gehandicapten
    hey meiden....
    hier gaat het weer effies wat beter.....ik combineer borstvoeding nu met flesvoeding, zodat ik niet meer hele dagen aan die melkmachine zit....

gelukkig maar...zo kan ik ook mijn meisie lekker de fles geven....

ik lees dat jullie veel inbakeren?

7. waterlelie

waterlelie Fanatiek lid

17 apr 2007
    1.166
    0
    0
    Bollenstreek
    Amber: Lekker ventje hoor jouw Jesse...

Ik vind het heel moeilijk wat te doen als Noah heeft liggen huilen, vervolgens inslaapt en na een half uur stilte weer heel hard gaat huilen.
    Ik heb hem uit zijn bedje gehaald en laten drinken. Dat nam hij gretig aan. Laat ie daarna toch een enorme boer met een flinke mond terug... :confused:
    En nu ligt hij heerlijk relaxt bij mijn man....

Zo dus maar zijn bed weer in en kijken hoe de nacht gaat... Hopen dat hij ons een paar uurtjes laat slapen.... :rolleyes:

Ik ga nu dus ook afsluiten. Weltrusten allemaal!

8. loesie22

loesie22 Fanatiek lid

29 jul 2007
    3.228
    0
    0
    nicky heeft kleding maatje 50 en heel soms 56....
    en we hebben nog de newborn luiers van de kruidvat....

mijn man zit op het moment in de WW, en hij doet Nicky 's nachts, terwijl ik aan het kolfen ben....zodat we allebei na ongeveer 20 minuutjes weer kunnen slapen.... :D
    het is echt super dat hij nu thuis is....

waterlelie....ik vind het hier ook vaak moeilijk om nicky te laten huilen....
    maar soms is ze na 5/10 minuten ineens stil...dan denk ik...klopt dit wel? en dan ga ik alsnog kijken of alles het nog wel doet. :rolleyes: ...haha

9. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    meiden, ik voel me een beetje slecht over mijn bijdragen hier... Ik lees wel veel bij, maar heb zo weinig puf om te reageren. En daardoor plaats ik hier bijna alleen maar ego-berichtjes. En dan lees ik allemaal lieve reacties van meiden die dus wel de tijd en moeite nemen om op iedereen te reageren. SORRY SORRY SORRY dus. Hoop dat ik snel weer wat meer energie heb om niet alleen maar te nemen maar ook te geven.

Met Hannah gaat alles goed. Ik voel me echt een vaatdoek. Ben zooooo moe. Zoals ik me nu voel, kan ik me echt niet voorstellen dat ik me ooit weer fit genoeg voel om aan het werk te gaan...
    Tob ook nog steeds met mijn bloeddruk. Vandaag weer bij de dokter geweest en veel medicijnen.

10. loesie22

loesie22 Fanatiek lid

29 jul 2007
    3.228
    0
    0
    nou ik ga maar weer eens aan de melkmachine...en dan naar bedje!

11. loesie22

loesie22 Fanatiek lid

29 jul 2007
    3.228
    0
    0
    misskeita...vervelend dat je je zo voelt meid....
    sterkte en een knuffel voor jou....!

12. Nannaf

Nannaf Fanatiek lid

6 jul 2007
    1.053
    0
    0
    sanneke: heb ergens gelezen dat je je kindje voorzichting moet laten 'tuimelen' dan laat je hem zitten en laat he als een tuimelpop voorzichtig tuimelen
    ik leg het geloof ik heel beroerd uit maar bij Jonathan helpt het af en toe echt.

hier alles goed, nacontrole goed en jonathan was nu 4280 gram en 56 cm

misskeita wat vervelend dat je je zo beroerd voelt! sterkte meis!

13. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    Dankje waterlelie :D

Ik heb jesse net in bed en ga zo maar eens lekker slapen.
    Morgen shoppen bij de prenatal

14. waterlelie

waterlelie Fanatiek lid

17 apr 2007
    1.166
    0
    0
    Bollenstreek
    Goedemorgen

Vanochtend schrok ik om 6 uur wakker.... Ik kon mijn ogen niet geloven toen ik de wekker zag... :confused:
    Noah had vanaf 1 uur 's nachts niets meer laten horen en zo hebben wij 5 uur kunnen slapen!
    Ik voelde me eerst heel schuldig omdat ik dacht dat ik zo vast heb geslapen dat ik hem niet gehoord had. Maar toen ik een lieve Noah uit bed haalde om te voeden, leek me dat onmogelijk. Meestal hoor ik elk zuchtje.

Hij heeft dus nu lekker gedronken en ligt na een uurtje knuffelen en 'spelen' weer lekker in zijn wipstoeltje te slapen. Ongelooflijk.
    En hij was echt wakker net, dus niet suf of zo...
    Hahahaha ik kan er nog steeds niet bij.

Ik ga dan ook zo lekker een broodje smeren en daarna douchen.
    Wat een genot na zoveel dagen tobben. Nu maar hopen dat er meer van deze nachten komen.

Alleen Noah ligt heel veel geluidjes te maken in zijn slaap en soms geeft hij zelfs een huil. Hebben meer kindjes dat hier?

Misskeita:
    Vervelend dat je je nog niet lekker voelt. Ook dat je bloeddruk zo schommelt is helemaal niets.
    Ik hoop dat je je snel beter gaat voelen.

Oh ja, Noah is nu 3900 gram. Hij is binnen een week tijd 340 gram aangekomen!

15. Zometeen met Megan naar de dokter...vanmorgen bij het verschonen zag ik bij haar vagina-venusheuvel een hele grote lange bult.
    Bult voelt hard maar huid ziet niet rood...iemand die er ooit van gehoord heeft?
    Ben mij rot geschrokken,gelukkig kan ik om 10.20 terecht.
    Maak mij echt zorgen.

16. Iloon

Iloon Fanatiek lid

5 mei 2007
    2.583
    0
    0
    Huismama
    Maastricht
    Goedemorgen meiden :)

Yaeda lijkt een goed ritme te krijgen met slapen...slaapt steed vaker zonder vooraf te huilen in haar bedje.
    Gister was ze echter huilerig, ik vermoed van de prikjes die ze maandag gehad heeft.
    Ze was moe, maar wilde ook niet slapen...zodra ze bij mama lag was het goed.
    Met de baby-bag heb ik haar uiteindelijk in slaap gekregen en toen in bedje gelegd...toen heeft ze ook een paar uurtjes geslapen :)
    S'avonds was mijn schoonmoeder ff op bezoek en bleef maar vragen hoelaat ze uit bed kwam :( ... op een gegeven moment zei ze..zo nu ga ik de kleine meid uit bed halen,waarop ik zei..nee laat haar maar lekker liggen, hebben haar met moeite in slaap gekregen.
    Dat vond ze niet leuk, maar ja ikke ben de baas.
    Half uur later weer hetzelfde verhaal en toen zei mijn mannetje dat Yaeda nog ff lekker blijft liggen totdat ze haar fles moet :)
    Mijn schoonmoeder haar gezicht had je moeten zien haha :) :)
    Na een uurtje werd Yaeda dan wakker en mocht oma haar de fles geven....maar ja dat was snel over want Yaeda wilde bij oms geen slok drinken....dat vond mijn schoonmoeder ook niet leuk!

17. Iloon

Iloon Fanatiek lid

5 mei 2007
    2.583
    0
    0
    Huismama
    Maastricht
    vlindertje..s6 bioj de dokter, geen idee wat het kan zijn

18. @Iloon..fraai he die opa's en oma's die maar blijven hopen dat de kleine speciaal voor hun wakker gemaakt word,heel herkenbaar hihii.
    Mijn vader en schoonmoeder proberen heel vaak stiekem als ik net even niet kijk Megan wakker te krijgen door aan haar te gaan friemelen.
    Lekker laten slapen hoor...komen nog genoeg momenten dat de kleine wakker is.
    Slimme Yaeda,flesje niet willen drinken bij oma.

19. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    illoon, groot gelijk dat je haar laat liggen. Moet er niet aan denken dat iemand Niels zomaar uit bed zou plukken! En idd paps en mams zijn de baas!

vlindertje, sterkte bij de dokter, hopelijk is het onschuldig.

waterlelie, wat heerlijk zo'n nacht! Niels maakt ook veel geluidjes in z'n slaap en daar word ik meestal wakker van, maar ik slaap tegenwoordig (weer) met oordoppen. Dan hoor je net de kleinste geluidjes niet, de rest nog wel.

nannaf, fijn dat je nacontrole goed was! ik ga geloof ik vandaag ook maar es bellen om een afspraak te maken. En ik snap je boerinstructies hoor ;)

misskeita, geeft niet dat je even niet reageert hoor, iedereen snapt dat volgens mij! En sterkte met je status als vaatdoek. Hopelik voel je je gauw weer beter.

15 minuten laten huilen vind ik wel heeeeeeeeeel lang, 10 minuten ook.

20. Iloon

Iloon Fanatiek lid

5 mei 2007
    2.583
    0
    0
    Huismama
    Maastricht
    ja hier blijft ze dan ook liggen....kunnen ze boos zijn zoveel ze willen ;)
    Yaeda kan ook niet zo goed tegen veel drukte..dan is ze wat onrustiger als anders.

Deel Deze Pagina