December 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Jufffie, 7 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Gisteren nacontrole in het LUMC ... alles was prima :D, ze is sinds haar dipje ruim een kilo aangekomen en 4 cm erbij. We zijn er wel achtergekomen dat onze weegschaal niet goed is ... in het ziekenhuis woog ze 3750 en thuis (vanochtend) 3600. We hadden dit verschil al opgemerkt na het ontslag uit het ziekenhuis, maar dachten dat ze 'gewoon' een dipje had door die ziekenhuisopname. Blijkt achteraf dus aan onze :c: weegschaal te liggen! Maandag naar de verlos en dan zal ik wel vragen of zij nog een keer wil wegen ... maar ik ga maar uit van die 3750, staat ook in dr dossier dus dat is officieel ;)

Ze zit -1 onder het gemiddelde wat betreft lengte en gewicht (en is dus mooi in proportie)

2. waterlelie

waterlelie Fanatiek lid

17 apr 2007
    1.166
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Bollenstreek
    Salapio:

Het laten huilen heb ik ook ingekort naar 5 minuten. Ik vond een kwartier veel te lang en ik merkte dat ik helemaal stijf van de stress zat.
    Net lag hij ook 5 minuten te huilen nadat ik hem heel slaperig in zijn bedje had gelegd. Toen ik hem eruit haalde wist ik waarom... Hij moest spugen.

De foto's van Mirre zijn echt lief! Dat ze al zo geniet van alles om haar heen! Noah glimlacht wel als zijn mobile aan gaat, maar veel andere interactie is er nog niet. Kan ook haast niet wachten tot hij bewust gaat lachen! Zijn lachstuipjes zijn al om voor te smelten!

Ik heb ook vaak dat ik Noah niet stil krijg en dat mijn man dat wel lukt. Maar ik moet ook zeggen dat ik hem wel terug krijg als het hem niet snel genoeg gaat... Ongeduldig laat ik maar zeggen.. ;)

Ja, Noah is erg gegroeid. Hij had ook een dip in het ziekenhuis, maar nu groeit ie als kool. Het is ook een tevreden mannetje en dat zal ook wel helpen. Mirre zal straks ook wel doorgroeien.
    En inderdaad, al 3 weken... Het is net alsof ik hem gisteren net op mijn buik kreeg soms... Wat gaat de tijd snel.

Noah past mt. 50 nog wel, maar groeit er ook aardig uit. 56 Is vaak nog aan de grote kant, maar met wat omslaan komen we er wel.

3. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Sanneke, Senna kan ook slecht boeren. Die tuimel methode werkt bij hem ook wel regelmatig. Vooral als je met je handen zijn armpjes iets omhoog houdt.
    Heb je nog lekker even geslapen?

Waterlelie, hier ook nog heel vaak een plas tegen de muur aan hoor! Vooral als papa aan het verschonen is!
    En net had ik nog geen minuut een schone luier aan toen hij opeens enorme natte winden aan het laten was. Heb hem even 10 minuten gelaten en echt zijn hele luier vol; de boef!

Nannaf, Jammer dat Jonathan vanacht zich weer kwam melden. Senna heeft ook tussendoor een paar nachten van half twaalf tot half zes of zes uur geslapen, maar komt ook gerust nog om vier uur. Nog niet helemaal een doorslaper dus...

Salapio, wat een lief lachje heeft Mirre op de foto!
    Balen van je nacht, maar wel lief dat je man met haar naar beneden ging hoor! Moet je je niet schuldig over voelen.
    Fijn dat ze toch goed gegeroeid is. Senna zit ook onder het gemiddelde, maar groeit in ieder geval in dat is het belangrijkste. Ik denk dat hij nu ongeveer 3800 a 3900 gram weegt, dus ook een kilo erbij vanaf zijn geboorte!

Kleding past Senna nog in maatje 50 hoewel hij best lange beentjes heeft....dus zal niet heel lang meer duren. Luiers ook nog maatje 1, maar sommige merken gaan nu best strak om zijn bovenbenen zitten, dus ook maar de luiers (nog 2 pakken) opmaken en dan maatje 2 proberen.

Olga

4. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Net gebeld voor na-controle, maar ik kan pas 18 februari terecht bij de verloskundige die bij mijn bevalling er ook bij was. Dan is de bevalling al 9 weken geleden. Ze gaat proberen om het nog naar voren te halen.

Oke, dan haal ik nu even een intiem onderwerp aan...

Mijn wond van de knip is eindelijk dicht en doet geen pijn meer. Alleen het eerste stukje van de knip is niet helemaal goed aan elkaar gegroeid; dus lijkt het nu net of er een klein hapje uit is. Snappen jullie? Ik heb van de week nog een stuk hechting eruit gehaald. Verder is de rest ook lelijk genezen en hoop ik maar dat ik er verder geen last van zal hebben. Ik vind het nu nog veel te eng en kwetsbaar daar beneden om aan seks te denken.
    Hoe zit dat met jullie?

Olga

5. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Senna ligt nu al een uur in bed te mopperen. Niet echt helemaal overstuur te huilen, dus ik ga steeds even speentje geven of goed leggen. Hij moet toch ook even slapen denk ik dan....

6. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Hoi meiden,

Even snelle reactie. Mijn vriend is gisteren aan zijn neus geopereerd (tussen schot recht gezet) Dus ik heb het nogal druk met iedereen verzorgen hier!

Sanneke; Ik gebruik nu nog een omslag doek. Ik Leg haar met haar hoofdje op 1 punt van de doek (die vouw ik later achter haar hoofdje) dan leg ik 1 armpje schuinover haar buikje, daar vouw ik dan die ene kant overheen en onder haar door. En dan hetzelfde met dr andere arm.
    Als ze straks wakker is, dan zal ik wel even foto's maken. misschien handiger ;)

7. waterlelie

waterlelie Fanatiek lid

17 apr 2007
    1.166
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Bollenstreek
    Hier ligt Noah ook weer te huilen... Pfffff, die 5 uur waren zeker ter compensatie van dit... Krijg straks ook nog visite...

8. Ayse

Ayse Fanatiek lid

16 dec 2006
    1.210
    0
    0
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    Utrecht
    hallo dames

gaan jullie ook naar negen maanden beurs. Ik ga misschien met een vriendin.

Olga gezellig dat je er bent leuke fotos hij is al groot zeg.
    Ik heb ook ook knip gehad. Ik was erg bang voor sex maar ik heb er geen last van gehad. Ik heb ook past naar twee maanden sex gehad.

9. Britteke

Britteke Fanatiek lid

16 dec 2006
    3.613
    0
    0
    Geen knip hier dus kan ik niet over meekletsen. Kan me wel voorstellen dat sex dan eng is de eerste keer.

Hier ook een huildagje vandaag... Niet te troosten en niet willen slapen. Nu ligt ie gelukkig in bed... kan ik eindelijk es in bad :S

10. Britteke

Britteke Fanatiek lid

16 dec 2006
    3.613
    0
    0
    ga trouwens ook naar de 9 maanden beurs samen met mijn vriend.
    Ik ben dan ook jarig vrijdag :D

Olga, wat een knap mannetje. Mooie foto in zn nakie :p

11. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    met 1 hand ...

olga gezellig dat je er weer bent ... senna ook goed gegroeid! en -1 gemiddeld is heel prima hoor! hier geen knip, maar ook nog geen seks ... heb nog heel ietsie afscheiding, dus durf nog niet goed, maandag maar eens vragen aan vk. zou trouwens nog geeb puf hebben voor seksgeloof ik...

12. maartjeh

maartjeh Fanatiek lid

14 mei 2007
    2.626
    0
    0
    achterhoek
    hey ladies
    meld me ook weer ff......
    Ben helemaal bijgelezen
    is alleen beetje boel veel om te reageren

Charlotte ligt heerlijk in de box geluidjes te maken en der knuffels te slaan.......
    Net had ze weer ff alles ondergepoept en geplast..
    Dus maar weer een nieuwe outfit aan.....

Ik ben druk de luiers maat 1 aan het opmaken
    dan gaan we over op 2 , stuk handiger met die spuitluiers......

13. maartjeh

maartjeh Fanatiek lid

14 mei 2007
    2.626
    0
    0
    achterhoek
    hier geen knip wel ingescheurd........
    nog geen seks.....
    Volgens mij is het heel lelijk geheeld daar beneden...Durf niet te kijken uit angst voor wat ik aantref......

14. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    mirre valt na de tiet altijd in n schijnslaapje ... en is daarna heel wakker! en nuook heel vrolijk :D

ga ff met r wandelen - tot later

15. augustus

augustus Niet meer actief

Hi Dames,

Ik heb weer even bijgelezen, maar ben te moe om te reageren. Rosalie vond het gezellig om vannacht 3 keer te komen.

O jaa hier beneden is het heel mooi genezen. Ben uitgescheurd. Verder geen hard litteken weefsel en het ziet er ook niet vreemd uit.
    Hier al wel sex hoor... :) Dood eng de eerste keer, maar voelde helemaal geen pijn ofzo... :D

Ik duik mn bed even in *gaaaaaaaaaap*

16. maartjeh

maartjeh Fanatiek lid

14 mei 2007
    2.626
    0
    0
    achterhoek
    slaap lekker meid!

wandel ze salapio

hier geen wandelweer
    regent heel hard

17. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    bah, hier regent het ook! dus niet naar buiten vandaag....

Senna ligt nu al een half uur op mijn arm te slapen; waarom doet hij dat niet in zijn bedje vandaag?

Augustus, fijn dat je geen last hebt van de wond. Ik heb wel hard litteken weefsel jammer genoeg.

Johanna, ik las net je verhaal over de bevalling en de eerste week van Danielle. (had ik even gemist zonder internet) Ook al zo heftig geweest! Gaat het nu goed met jullie?

olga

18. maartjeh

maartjeh Fanatiek lid

14 mei 2007
    2.626
    0
    0
    achterhoek
    rot weer ha olga
    wat heb je toch een pracht kereltje!
    zat ff in je album te spieken

19. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    jep olga het gaat nu goed met ons..ze is inmiddels al een week thuis en na wat strubbelingen betreffende de bv --ze bleek allergies-- gaat het nu prima...sanx voor asking :D

20. augustus

augustus Niet meer actief

Olga dat lijkt me echt pijnlijk. Kan het wel weg trekken eigenlijk? Of blijft het altijd zo?

Wat een onderwerp...

Ben zo moe dat ik geen eens kan slapen. Ga maar vast koken, is dat iig klaar.

Deel Deze Pagina