Misskeita, als ik me zo ellendis zou voelen zonder Senna, zou ik hem echt gelijk weer gaan halen denk ik. Maar goed, dat ben ik he.....heb hem dan ook nog nooit laten logeren! Heb je nog wel een leuke dag gehad gisteren? Iloon, dus Yaeda is haar buikspieren aan het trainen! Sanneke, wat gek dat niels het fruit weigert. Heb je al liga er doorheen gepureerd? Dat maakt de smaak wat flauwer. Of wat fruit door bepaalde groente mengen. Zo vind Senna bijvoorbeeld gourgette met banaan wel lekker. En anders misschien even een weekje helemaal geen fruit en dan weer eens proberen. Oh, lees net dat er al meer tips over groente en fruit mengen waren gegeven.... Miep, dus Mika is toch nog aan het rommelen met eten en drinken. Lastig hoor. Alieke, jij hebt gisteren wel heel erg heerlijk kunnen uitslapen zeg! Waterlelie, nog even doorbikkelen in je laatste schoolweekje. Daarna heerlijk genieten van Noah. Gaan jullie nog op vakantie? Vind het ook super goed dat je nog steeds BV geeft. En lekker dat Noah het fruit ook lekker vind. Salapio en Amber geven ook nog BV. Rubin, wat kan jij al hard tijgeren zeg! Echt mooi gezicht! Nelly, geen idee of de kleintjes al kersen mogen. Fijn dat er weer rust en duidelijk is tussen jou en je man. Essesbes, heel herkenbaar dat gedraai op de commode. Is echt niet handig he! Ik zeg inderdaad ook wel eens nee, of geef hem iets in zijn handen. (meestal wil hij dan juist iets anders wat achter hem ligt) Dat Liv al zelf gaat staan zeg! dat word goed oppassen! Britteke, beetje druk bij jullie dus. Wat gaaf dat jullie bezig zijnn met een huis. Hoop dat jullie het finacieel kunnen rondkrijgen. Wel naar dat je schoonouders uit elkaar gaan en helemaal lastig dat jullie het moeten regelen. Gaat het wel goed met je rijlessen? Johana, hebben jullie veel kijkers voor het huis? En ik moet trouwens ook twee pakketjes op de post doen. Heb wat kleertjes verkocht via MP, dus ga ik straks maar even regelen. Nu eerst eten en mezelf aankleden. Senna ligt alweer lekker te slapen en ik ben weer bijgelezen. Heb niet op iedereen gereageert hoor...
Bij ons zou de oplevering pas medio sept. 2009 zijn. Wij hebben dus nog effe... Hopelijk komen ze na de vakantieperiode in bosjes jullie huisje bekijken. Je wil dan toch zsm verhuizen he? Ben je je nieuwe huis al aan het inrichten? Het huis wat wij op het oog hebben is een dijkwoning. Het is een nieuwbouwproject dus we laten het niet zelf bouwen. We hebben natuurlijk wel een hoop te zeggen . De indeling is heel apart...Het huis ligt half onder de grond en heeft alleen een voortuin maar die is dan weer groter dan menig achtertuin hihi. Ik hou wel van een beetje anders
Olga, rijlessen gaat wel aardig hoor . Morgen weet ik meer. Dan hoor ik ook wanneer ik examen kan doen. Ik moet mijn rijbewijs nu wel gaan halen want het "nieuwe" huis ligt buiten de stad... Heb ik toch wel een autootje nodig he. Ook al druk op MP hihi.. me 2
wat klinkt dat leuk britteke...ik ken wel een beetje het type dijkwoning...ik houdt daar wel van. uiteraard ben ik het huis in mijn hoofd al aan het inrichten...ik (we) kunnen ook haast niet wachten maar ja...we moeten wel, haha. en idd als het verkocht is gaan we er zo snel mogelijk in.
Goeiemorgen! Britt; Leuk man, nieuw huisje! Spannend de TTT, veel succes! Ess; Wahooe, Liv staan :-D Op de grond; loïs de laatste tijd regelmatig, niks is meer veilig! Hier komt het: Gisteren lag loïs op de grond en was met de maxicosi aan het spelen die op de grond stond(er tegenaan slaan en dan gaatie wiebelen) op een gegeven moment vond ik dr wel erg stil en ik dacht "die is wat aan het uitvreten" toen keek ze mij aan begon te kokken Ik dacht %&$*# wat heeft ze nou in dr mond gedaan?!. Ik kijken en zag niks. ik helemaal in paniek en me mannetje erbij geroepen, toen zagen we dat er een best groot stuk papier in haar mond zat. Het zat al best ver in dr mond maar zat aan haar gehemelte geplakt. Ik het eruit gehaald.. Pffff me hart stond even stil. Bleek het een stukje van de sticker aan de zijkant van de maxicosi te zijn die ze los getrokken had. Ik ga haar vanaf nu goed in de gaten houden!
@Essebes: ik neem al een tijdje Annabel mee op de fiets. Ze ligt dan heerlijk voorop in de maxicosi rond te kijken. Als ze kan zitten en het verantwoord is (i.v.m. het opvangen van schokken) zet ik haar in een fietsstoeltje. En ik denk dat je het wel goed doet om Liv duidelijk te maken wat wel en niet de bedoeling is. Geweldig dat Liv al zelf gaat staan! @Miep en Miep: "tante Nelly"... *smelt* Wat lief! En wat vreemd om te lezen. Wij zijn de eersten met een baby, dus ik hoor nog nergens "tante". Hihi... @Senna: weer lekker achter je computer gekropen! Goeiemorgen manneke (en mama)! @Britteke: succes morgen met je tussentijdse toets. Spannend zo met die huizenjacht! Daar komt veel bij kijken he. Hm... Je schoonouders uit elkaar. En jullie moeten dat dan oplossen. Pfff. Je hebt het nog helemaaaaaal niet druk. Leuk, dat Sam nu ook aan het draaien is! Wat kunnen die kleintjes raar kijken als het lukt he. Zo, en nu ga ik er eentje (waarschijnlijk met een ochtendhumeurtje) uit haar bedje halen om bij een vriendin op bezoek te gaan.
ES, en? Heeft Liv weer doorgeslapen? Hier een wat rustiger nachtje. Mirre ligt al onder een dekentje ... dus helaas geen wondermiddel voor ons. Wat vond Liv van de kabeljauw? Ook al een pittig eigenwijs meissie ... hier ook . Ennuh voor je vriend: savonds/snachts/sochtends een vent ... smiddags ook een vent voor je zieke vriendin *zet haar strenge juffenblik maar weer eens op* ... Liv aan het staan! Knap hoor! ALs Liv stevig en stabiel en zelfstandig kan zitten, kun je volgens mij wel met een fietszitje gaan fietsen. Ik ga het volgende week vragen op t CB, als het mag dan nemen we de fietsen mee op vakantie. En jullie ook over 2 weken naar France? Wij ook! Waar gaan jullie heen? Wij waarschijnlijk Normandië/Bretagne (maar we laten het afhangen van het weer). VERBIEDEN, tja ... als het helpt, waarom niet ... als ik Nee zeg tegen Mirre dan ligt ze helemaal dubbel (bij wijze van spreken dan he). MISSKEITA, een heel weekend zonder Hannah ... kan me heel goed voorstellen dat je het er moeilijk mee hebt. En het niet ontdekken van zo'n bultje ... tja ... oma's die pluizen volgens mij hun kleinkinderen van onder tot boven uit, ieder vierkante mm wordt bestudeerd (of het zit er nog maar net dat kan ook) (of Hannah is pas gaan pulken toen ze bij oma was, omdat ze haar mama zo mist ) ... Is je meisje al weer thuis? En is je haar leuk geworden ALIEKE, ooooooo wat zalig! Lekker uitgeslapen ... en jeetje wat een schrik! SANNEKE, lekker hoor zo'n buurman ... Mirre is ook geen fan van fruit ... ik denk dat ze het te zacht vindt (brood/rijstenwafel/soepstengel gaat super en groente gaat beter). Ik blijf het gewoon aanbieden, komt vanzelf wel goed. Ik zou me vooral geen zorgen gaan maken! Misschien vindt Niels het leuker om het uit het vuistje te eten (als je dat aandurft)? Wil ook wel eens werken bij sommige kindjes. Mirre moet in ieder geval absoluut geen lepel ILOON, gezellig hoor uiteten ... en vervelend dat Yaeda geen zin heeft om te slapen MIEP, kan het geen verlatingsangst zijn? Of brult Mika ook als jij in de buurt bent? Oooo tandjes die niet willen ... volgens mij heeft Mirre daar ook last van WATERLELIE, leuk weer wat van je te horen. Hier nog steeds BV ... ga nog niet afbouwen (dat mag Mirre zelf doen ... tenzij ze wel erg lange termijn plannen heeft natuurlijk ). Hier ook a la Rapley aan het bijvoeden. Brood, rijstewafel, soepstengel gaat erin als koek, lekker hard (denk ik). Brocolli, aardappel, wortel gaat goed. Fruit gaat moeilijker, maar ik blijf proberen (gisteren avocado, vond ze vies). Straks krijgt ze tomaat (vond ze gisteren heel vies ). Maar nu eerst een makkie: lekker brood Mirre eet trouwens niet zo veel hoor, maar wordt steeds meer en gaat steeds beter. Succes met de laatste loodjes, die zijn altijd erg pittig in het onderwijs (hoewel ik het nu erg vind meevallen - Hogeschool) AANTAL VOEDINGEN, durf het bijna niet te zeggen ... maar ik weet het niet precies ... ik denk tussen 5-7 voedingen. Rond 7u, rond 11u, rond 15u, rond 19u, rond 23u, nachtvoeding. Dat zijn er 6. Overdag (dus ochtend en middag) drinkt ze de laatste tijd veel minder goed ... baal ik van, want had liever dat ze dan lekker tankt en dan snachts lekker doorslaapt NELLY, volgens mij mogen ze gewoon kersen ... En de oma's vinden het maar gek die stukken ... tja ... andere tijden he. 'Vroegah' begonnen ze ook al veeeeeel eerder met bijvoeden ... nee dan kan je nog geen stukken geven, maar met 6 maanden gaat het echt prima . En ik vind het zo leuk ... Mirre is niet alleen aan het proeven en eten, maar ook aan het ontdekken hoe een brocolli (bijvoorbeeld) in elkaar zit ... en natuurlijk lekker knijpen in het eten :lol FREDERIKE, superknap van Rubin! GERDA, fijn dat Nick zo goed eet ... en ook al lekker aan het zitten? Hier ook nog geen tandjes en zeker weten een eigen willetje MIRRE ZEGT TEGEN SENNA: OLGA, fijn weekend gehad? BRITTEKE, Sam ook lekker aan de rol ... en ieder kindje volgt zn eigen (ontwikkelings)pad ... ZO! Dat klinkt weer lekker zweverig . En superspannend van het huis, ik hoop dat het gaat lukken. En vervelend joh van je schoonouders ... succes met regelen ... JOHANA, hopelijk vinden jullie snel een koper voor jullie huis!
Britteke, het is te hopen dat je niet lang hoeft te wachten voor je examen. En het huisje dat jullie willen kopen lijkt me helemaal leuk. Geen achetrtuin is niet erg als je wel een grote voortuin hebt toch! Alieke, gaat snel he dat ze zomaar iets in hun mond hebben. Wel schrikken, maar gelukkig kokhalzen die ukkies nogal snel. Nelly, kan Annabel ook een beetje goed rondkijken vanuit de maxicosi op de fiets? Lijkt me echt heerlijk om ook te fietsen en weer eens wat beweging te krijgen.
By the way.... Wij hebben een leuk weekend gehad in Drenthe! Wel even wennen met een klein, lief, ondeugend mannetje erbij. We zaten in een hotel (doen we eigenlijk nooit; meestal B&B ofzo) en Senna natuurlijk bij ons op de kamer, met ons mee eten, weinig slapen, veel in de wagen enz...Maar al met al heeft hij het heel goed gedaan. Je bent wel zelf steeds vooruit aan het denken wat betreft flesje, fruit, verschonen, slapen enzo, maar daar zijn we heel makkelijk in. Gewoon op een bankje in de buitenlucht een poepluier verschonen is geen punt. Flesje kokend water en potje fruit mee en tijdens het wandelen geven is ook geen probleem. Alleen het slapen was lastig. In de wagen slaapt hij niet zo goed meer en we wilden wel gewoon lekker op pad en veel wandelen, want anders doe je echt niks. Op de heen en treug weg heeft hij gewoon in de auto lekker geslapen, maar eenmaal daar heeft hij overdag niet veel uurtjes gepakt. Af en toe toch wat in de wagen liggen dutten of in de auto. Het eten zat bij het hotelarrangement bij in. Dus Senna mee en dan eerst hem een potje geven, maar ohhh wat was hij steeds afgeleid. Continu om zich heen kijken en aandacht trekken van andere mensen. En de kinderstoel was veel te groot voor hem dus zat hij ook niet echt goed. Dus tussendoor steeds op schoot bij een van ons en dan alles van tafel willen trekken ha ha. Tja, het was soms even lastig, maar gelukkig hebben we geen enorme huildrama's gehad. Wel erg jammer dat we 's avonds niks meer konden doen. Vanaf half 8 a 8 uur lagen wij op de hotelkamer, want dan moest Senna toch echt naar bed. We hadeden de kamer trouwens even verbouwd zodat Senna achter een kast lag en hij ons niet kon zien! Al met al hebben we 2 keer lekker gewandeld door het Dwingelderveld. Zijn we bij kamp Westerbork geweest (ook wandelend) en hebben we gezwommen met Senna. Zal later vandaag even wat foto's showen! Tot zover het verslag van ons weekend!
Maartjeh, lekker dat je ook vakantie hebt! heeft je vriend ook al vrij en gaan jullie nog weg? Eerst maar eens even flink bijtanken he.
Ik ga me nu eindelijk maar eens aankleden; heb inmiddels al wel het hele huis gestofzuigt hoor. Senna is tussendoor even wakker geweest maar toch weer in slaap gevallen geloof ik.
olga dat klinkt als een prima weekendje weg...lekker hoor je hebt ook nog goed weer gehad of niet? vriendinnetje belde net helemaal door het dolle dat ze tante is geworden echt zooo lief... het is zo sneu dat ze zelf ook graag wil en dat het niet lukt..ik gun haar zo ontzettend hetzelfde geluk.
haj meiden ik wip ff snel langs om te zeggen dat het hier goedgaat. ik lees vanmidag bij ben druk aan het schoonmaken de oude wagen schoongemaakt en op internet gezet hoop er nog wat voor terug te krijgen. moet zo me vriendin ophalen bijd e bus doei doei ik kom vanmiddag ff reageren
olga hier dus precies hetzelfde vriendinnetje krijgt geen eisprong...slikt medicatie maar het helpt niet...cyclussen dus heel lang etc etc....echt heel sneu....en ze wil zo graag...
Olga, dat klinkt als een heerlijk weekendje ... fijn hoor zo'n makkelijk ventje. En dat slapen ... tja ... als ie er geen last van heeft is het niet zo erg toch? Mirre slaapt ook steeds minder goed in de wagen.
Salapio, tja wat is makkelijk.....ik denk dat ik zelf in bepaalde mate wel makkelijk denk. En juist in andere gevallen weer heel moeilijk. Senna is het belangrijkst, maar hij heeft zich best moeten aanpassen dit weekend. En wij nog meer aan hem natuurlijk. Want je bent wel continu met hem in de weer. Je zit niet heel relaxed te eten met hem erbij. Gaat echt van hap, slik, weg ha ha. Tuurlijk heeft hij ook gehuild en gemoppert (als we b.v. net 15 minuten aan het wandelen waren....) en er komt een hoop geregel bij kijken, maar dat vind ik minder erg dan maar helemaal niet wandelen of weg gaan. Maar af en toe vraag je je wel af of je er wel goed aan doet en voel je je bijna schuldig....
Meiden, Ik schaam me dood. Loïs is van de bank gerolt. Ik zat ernaast maar ze maakte zo'n snelle en harde zwaai dat ik telaat was om in te grijpen. Boem, lag ze op de grond. Huilen.. ik kon zelf ook wel huilen uit schaamte. Gelukkig toen ik haar optilde was ze snel weer stil en was ze niet zo erg overstuur. Ze heeft een klein rood krasje/bultje op haar voorhoofd. Ik voel me zo vreselijk naar en schuldig. Er dwalen allerlei gedachtes door mijn hoofd, straks heeft ze er wat aan over gehouden (terwijl ze hartstikke vrolijk weer was en alles deed) Nu ligt ze te slapen en ik ga elke keer kijken want ik vertrouw het niet. Pff Ik heb loïs lekker in bad gedaan en ligt nu te slapen. Ik wil gaan douchen, geen water! zijn ergens mee bezig in de straat, ook dat nog! Nouja gelukkig kan ik daar nog wel om lachen :-D