December 2007 mama's

Discussion in 'De mama's' started by Jufffie, Oct 7, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Britteke

Britteke Fanatiek lid

Dec 16, 2006
    3,613
    0
    0
    goedemorgen,

zo weer aan het werk... laatste dagje en dan weekend!
    Sam was vroeg wakker voor zijn doen.. pfff kwart over 6. Hij krijgt toch pas om half 8 zijn fles hoor... :p

as dinsdag moeten we trouwens de koopakte tekenen. Zo spannend! Nou mijn ouders komen net binnen.....Fijne dag iedereen!

2. augustus

augustus Niet meer actief

Hey meiden, Ik ga zo ff bij lezen.

Zag al dat ik de foto's van juffie heb gemist *baal.
    Essbes, weer beter? DV was BAGGER. Niks gemist dus als je het mij vraagt.

Britteke wow mooi ventje..Wil wel zo'n schoonzoon hoor hahaha..
    Spannend hoor tekenen. wanneer verhuis je?

Draai vandaag een bar dienst. Is weer eens wat anders als op kantoor zitten en lekker pas om half 4 beginnen..leuk leuk! Het minder leuke is dat ik morgen om half 9 weer op kantoor moet zitten..

***gaat verder lezen**

3. augustus

Loesie bambix werkt bij Rosalie heel goed. Doe 's morgens 2 eetlepels door haar fles...Je kan het iig proberen toch.

Johana ook leuke pics!

4. augustus

miep wat rot zeg dat mika zo slecht drinkt.
    heeft hij gister avond nog gedronken en vanmorgen weer pap. Moedeloos wordt je ervan denk ik. Heb niet heel goed terug gelezen en misschien heeft iemand het al gezegd. Maar eehm kan je niet wat met een spuitje in zijn mond doen?
    Ik weet dat Rosalie het dan wel door slikt bijvoorbeeld. Zij heeft ook een tijd niet willen drinken. En ik gaf haar eerst de fles en daarna kreeg ik met zo'n spuitje nog wel wat naar binnen. Of een anti-lek beker proberen? Of brood in de melk doen en met een lepel geven? Misschien val ik in herhaling hoor. :oops:

5. augustus

6. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

May 27, 2007
    8,944
    0
    0
    Sanneke..nog 2,5 dag meid..dan vakantie!

Loopy..fijn meid dat alles goed is!

Britteke..leuk! verhuizen!
    En wat een schatje!

Gerda.fijn dat Nick lekker alles opeet!
    Wou dat Mika dat ook weer deed!

Johanna..lieve foto’s!

Olga..t zou kunnen dat ie t in z’n genen heeft zitten..maar t lijkt me niet..
    Ik at vroeger ook alles ..totdat ik anderhalf was of zo..toen moest ik op dieet want mijn longen konden mijn lichaam niet aan..daar is t bij mij mis gegaan..
    Ik hoop maar dat t een fase is..

Alieke..lief blommetje gehad!

Loessie..veel plezier met je pleegzus!
    Die bambix zou ik zeker gaan proberen!

Juffie..jammer ik heb je foto’s gemist..

Ayse..beterschap voor Tugce…dikke knuffel!

Essebes..zwaiizwaai!

Augustus…werkse vandaag …en morgen..!

Gisteravond wou ie de fles weer niet..dus met een lepeltje erin gekregen..met moeite..
    Hij heeft gister over de hele dag 300cc opvolgmelk gehad..en 1 potje fruit en 1 potje groente en 1 babydanoontje , ook wat kleine slokjes water..maar ik denk nog geen 20cc
    Zou ie dan niet gaan uitdrogen..?
    T kost echt veel moeite om t erin te krijgen..behalve t fruit..
    Spuitje is idd wel een tip..moet even kijken of ik er nog een heb liggen..
    Antilekbeker wil ie niet, en brood in melk vindt ie vies..
    Nou ja vandaag weer een dag…

Wat erg zeg van die moeder..dan spoor je toch niet!

7. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    MIEP, misschien hoort het ook wel gewoon bij 'een fase' heb het wel meer gehoord (maar dan bij BVkindjes - die gingen rond 7mnd op eens, maar wel tijdelijk, veel minder drinken/borst weigeren). En vindt Mika yoghurt niet lekker? Kun je ook nog mengen met fruithapje voor de lekker? En misschien water bij het groente/fruithapje doen?

SANNEKE, lekker hoor! Bijna vakantie :D ... en nee niet zwanger (zat er ook mee in mn kop, dus ik denk ... ach ... gooi er maar even een testje tegenaan ;)) ...

LOOPY, gelukkig is alles goed :whistle: ... hier ook en met Mirre dito :D. Hoe gaat het met jou?

BRITTEKE, spannend! En wat een lekker ding :D

GERDA, schattig hoor, lekker de hond voeren :D ... is maar goed dat we geen hond hebben, Mirre gooit ook regelmatig dr eten op de grond :)

MISSKEITA, nog anderhalve week en dan vakantie (yeahyeahyeah)

JOHANA, leuke foto's!

LINDY, gezellig met je zusje :D

ALIEKE, lief hoor van je mannetje

LOESSIE, ik zou eerder een scheutje olijfolie door dr eten doen of een beetje pruimenmoes geven

JUFFIE, wat knap van Jayda! Lekker zitten en kletsen :D. En hoezo te veel met dr handjes slaan? Hoe gaat het verder met jullie? Een beetje bekomen van het ZH? Ennuh ... boehoehoe ... foto's gemist :( ... Jullie ook al over anderhalve week naar la douce France? Waar?

AYSE, arme Tugce! Veel beterschap!

Mirre heeft vannacht geslapen van 12-6 :whistle: ... wel tussendoor een keer wakker geworden geloof ik, maar we zijn allebei weer in slaap gevallen :D ... Dit was wel weer echt even nodig want pffff die nachten begonnen me echt helemaal op te breken. Wordt er soms wel moedeloos van hoor ... Al bijna 7 maanden vrijwel non-stop geen hele nachten ... *klaagklaagklaag* ;)

We hebben gisteren de tent proef opgezet ... en Mirre vond het onwijs leuk in de tent :D ... zal zo ff fotootje in album zetten

8. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
  9. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    [​IMG][/url]

10. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    wat klein :(

11. Alieke

Alieke Fanatiek lid

Oct 10, 2007
    3,793
    157
    63
    Goodmorning!

Britteke; Wouw super hé! En natuurlijk weer een heerlijke foto van Sammetje :-D

Augustus; Jammer dat DV niks was, hoe kwam dat? Ik ga de 26e naar Dominator, ben benieuwd hoe dat is en of we een beetje goed weer hebben. Het is op de vlietlanden, heel dichtbij voor ons :-D
    En die vrouw is echt ziekkkk aan dr hoofd. Dat er zulke mensen bestaan zeg!

Juffie; Fijn om wat van je te horen! Jammerrr, heb de foto's gemist!

Salapio; aaaghhh wat een moppie! Dat hoedje ook :-D

Miep; Wat vervelend dat Mika niet zo mee wil werken, ik durf er niet zoveel over te zeggen heb het nog niet mee gemaakt.

12. Beate

Beate Fanatiek lid

Apr 13, 2007
    2,202
    0
    0
    @Salapio: wat is ze toch mooi! Ennuh, ik ben al heeeeel lang op zoek naar zo'n petje voor Hannah. Waar heb je die vandaan?

Vanavond weer verder lezen en reageren. Ga nu sieraden maken bij een colegaatje :)

13. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hihi ... grappig he dat petje (bij de Hema) ...

14. Nelly

Nelly Fanatiek lid

May 5, 2006
    2,955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @Salapio: als je de foto ergens online hebt, klik je er met de rechtermuisknop op, kies eigenschappen en kopieer het "Adres (URL)". Vervolgens naar het forum waar je dat plakt tussen [​IMG]. Let op dat de plaatjes/foto's maximaal 491x491 pixels mogen zijn voor dit forum.
    Snappu? Uitleggen is niet mijn sterkste kant, maar ik doe mijn best.
    Super fotootjes hoor! Wat een schetig petje. Waar heb je die gehaald? Ah, ik lees het net... Morgen staat dus ook de Hema op het shoplijstje. Hihi.
    Ik herken trouwens ook wat je Miep en Miep antwoordde over het weigeren van borstvoeding. Annabel drinkt slecht de laatste tijd. En dan heeft ze ook nog last van haar doorkomende tandje.

Ik lees de laatste tijd alleen nog maar mee, want ik ben zo ontzettend moe. Het is de laatste week voor de bouwvak, dus superdruk op het werk en thuis ben ik ook druk met vanalles en nog wat en Annabel heeft last van mopperitus waardoor ze 's avonds echt niet gaat slapen.
    Dus, sorry meiden, dat ik niet op iedereen reageer.

Pfff... En nu weer gauw verder werken.

15. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Jeeeej! Mirre is weer wakker (heeft iets van 2u geslapen :confused: ... maar dan mis ik haar stiekem wel hoor ... tis ook nooit goed :rolleyes: :))

16. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nou zeg ... was één brulletje ... en nu weer stil ...

17. Nelly

Nelly Fanatiek lid

May 5, 2006
    2,955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Enne, dat bordje a la Rapley, geweldige foto in je album!
    Geniet er maar lekker van dat Mirre nu slaapt. Het wordt al een grote meid hoor. Stukje bij beetje zal je haar toch los moeten laten. Voelt raar he. Hihi...

Ik had trouwens ook nog wat fotootjes in mijn album geplaatst.

18. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hihi ... die met die knuffels is erg leuk :D

Ennuh werkse!

19. Malaika

Malaika Fanatiek lid

Aug 27, 2006
    1,359
    0
    36
    Limburg
    Miep en Miep, ik lees dat je je nog steeds zorgen maakt of je mannetje wel genoeg vocht binnen krijgt. Maar als hij 300cc opvolgmelk en een babydanoontje op heeft, dan zit je toch op zo'n 375cc. Danoontjes zijn ook van opvolgmelk gemaakt (bledy milky's ook). Verder zit er in fruit en avondeten ook vocht, dat mag je meetellen.
    Ik heb van het cb begrepen dat kindjes nu ongeveer 400 cc opvolgmelk moeten binnenkrijgen en in totaal 500 cc vocht (incl fruit en eten).
    Het eten en drinken van Patrick is ook nog bagger. Ik red de 400cc net, met pap, ingedikte melk in een beker en danoontje. Verder drinkt Patrick ook heel slecht, ik ben al blij als ik er iets extra vocht in krijg. Boterham en fruit gaat ook weer beroerd de laatste dagen, maar omdat de rest nu redelijk gaat maak ik me er geen zorgen over. Komt wel weer. Ik wil van eten geen strijd maken, dat werkt averechts.

Ik las ook ergens dat jullie je afvroegen wanneer je mag gaan fietsen. De meningen zijn daarover verdeeld, maar dinsdag heb ik het aan de fysiotherapeute van patrick gevraagd. Zij gaf aan dat we het mogen proberen. En dat raad ze ouders altijd aan: gewoon proberen. Je kent je kind zelf het beste en als jullie het gevoel hebben dat ze sterke lijfjes hebben dan kun je best een keer 5 a 10 minuten gaan fietsen.
    Wij gaan in ieder geval zaterdag een stoeltje kopen en dan lekker fietsen.
    Ik heb er zin in, het vergroot mijn wereld flink.

Spelen: Patrick speelt veel alleen, dat kan hij heel goed (als hij niet in een sprongetje zit) en verder doen we samen gek, lees ik een boekje en zing liedjes voor hem. Hij is gek op z'n stapelbakjes en stoffen blokken.

Hij is hard bezig om te gaan kruipen, maar het lukt nog net niet. Van de fysio heb ik tips gekregen hoe ik hem kan helpen, dus daar ben ik ook mee bezig. Verder gaat het heel goed, Patrick is heel vrolijk en enorm druk en beweeglijk.

Dat brengt mij bij Juffie. De fysio, kinderarts en cb hebben mij verteld dat de enorme beweeglijkheid van armen en benen niet erg is. Dat mogen ze op hun gecorrigeerde leeftijd nog doen en zelfs op hun echte leeftijd nog. Ik was hier eerst ook erg bezorgd om, maar nu niet meer. Als er ook maar momenten zijn dat je kindje rustig kan liggen zonder armzwaaien en trappen.

Dit was wat mij uit mijn hoofd is blijven hangen.

Voor de rest: zwaai zwaai!

20. Nelly

Nelly Fanatiek lid

May 5, 2006
    2,955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @Malaika: gezellig dat je je koppie ook weer even laat "zien"!
    Wat voor tips heeft de fysio voor het kruipen? Annabel wil wel, maar heeft nog steeds niet door hoe het moet. Resultaat: chagrijntje in de box.

Share This Page