December 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Jufffie, 7 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Malaika

Malaika Fanatiek lid

27 aug 2006
    1.359
    0
    36
    Limburg
    250 cc melk + 2x danoontje is toch maar mooi bijna 400 cc opvolgmelk. Met de rest erbij is het vocht ook wel aardig hoor. Wat ik tegenwoordig ook nog doe is iets van 25 cc water door het avondeten en soms ook nog een scheut door het fruit. Telt toch ook weer mee.

2. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Malaika..ja t is genoeg hè.. ;)
    dat water door t eten kan ik ook wel gaan doen..scheelt toch weer natuurlijk! :D
    Ik ben blij met die danoontjes..dat scheelt ook alweer!
    en die melkpapjes vindt ie gelukkig ook nog redelijk lekker..

ik wens jullie weltrusten..ga nog effe tv kijken....slaap lekker!

3. Essebes

Essebes Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.215
    0
    0
    *vluchtige "bijleessessie" gehad* (met n lekker wit wijntje in m'n hand 8) )

Bowie, Djaminah, Malaika errug leuk om julie weer s te "horen"! :D :D

Augustus, Pl.Island word m niet voor mij maar ik probeer wel naar Mysteryland te gaan :whistle: Jij? Ja blubberrr he?! (i know, k heb de schoenen van vriendjelief schoongepoetst :( )

Zo, m'n werkdaagjes zitten er weer op, lekker hoor! :D Ben nu alleen wel n beetje moe.
    Net klaar met hapjes maken voor Liv, morgen mag ze o.a Papaya gaan proberen, ben benieuwd...
    Hahaha, ik zat hier zo op te scheppen dat Liv zo lekker kan smullen, had de volgende dag n soort van "geheel weigeraartje" eigenwijze donder zeg...mondje bleef stijf dicht, bij ALLES!
    Ik zei al tegen Liv; ik zal nog n keer over je opscheppen zeg... ;)

Verders heeft Liv het heel erg druk met: staan,staan,staan,staan en staan en o,ja staan...denk dat ze daarom ook even geen "tijd" heeft voor eten en drinken "even belangrijkere dingen aan m'n hoofd mama" nml Staan! :) :) :)
    In de box beweegt ze zich ook voort terwijl ze zich aan de rand vasthoud, ik wil het zo graag aan jullie showen, heb t tuurlijk op de film staan, maar how de *piep* krijg ik t hier (benniezokompjoeterrrwizzkiddd :oops: )

Nou *geeft zichzelf n keiharde schop onder d'r kont* ik ga maar naar bed, ben best n beetje moe (zeg maar beetje veel)

Sweet dreams!

O,ja fietszitje heb ik gekocht en morgen gaan ze m op m'n fiets zetten, nu alleen nog n beetje zon en dan gaan met die banaan :)

nog 1 vraagje om t af te leren

Bijna naar Frankrijk op vakantie dus,
    Vriendje zegt: Liv moet in de kinderstoel (14 uur rijden in de auto) dan kan ze meer kijken/spelen.
    Ik zeg: Liv moet in de maxicosy, ze slaapt er nog lekker in en heeft het prima naar d'r zin.

Wat zeggen jullie?

Nu ben ik echt...

Zwaaibaai!

xx

4. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Goedemorgen!

Essebes..lekker weer een paar daagjes vrij!
    En wat leuk dat Liv druk aan t staan is!
    dat zie ik Mika nog lang niet doen.. :)
    Over je vraagje..als Liv nog goed in de maxicosi zit..dan zou ik haar daar in laten..t is t veiligst! en beter voor haar rugje volgens mij!

Vandaag is de laatste werkdag van mijn vriend..dan hebben we vakantie.. ;)
    Nou ja..we gaan toch niet weg...maar in ieder geval is ie vrij! :D

5. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    FF snelle reactie.

ES, absoluut in de maxicosi! Is echt veel veiliger en juist rechtop zitten is nog niet heel goed, zeker als Liv nog niet zelfstandig kan gaan zitten (of kan ze dat al, ze is zo snel). Ze raden aan om kindjes zo lang mogelijk in de MC te houden. Dus jij hebt gelijk (lekker he ;))

6. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ennuh 14u rijden is wel erg lang. Kunnen jullie het niet in 2en of 3en splitsen? Sowieso om de 2/3u stoppen en lekker op een kleedje chillen ... maar dat wist je vast al ;)

(schooljuf is geen beroep maar een karaktereigenschap :oops:)

7. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    zwaaizwaai,
    ik ga zo naar school met niels voor de jaarsluiting en dan ECHT vakantie!

Hoera

8. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    djaminah, leuke foto, k heb de link gekopieerd en geplakt, en fijn dat het weer beterderder gaata met je,t is al een heftige tijd zonder depressie, maar met lijkt me vreselijk.
    knuf

9. loesie22

loesie22 Fanatiek lid

29 jul 2007
    3.228
    0
    0
    verstandelijk gehandicapten
    miep en Sanneke.....strakkies hebben jullie vakantie! wauwie!

ik moet nog een week werken....mannetje heeft al een week vakantie....

weer mooie foto's voorbij zien komen.... ;)

ik krijg zo een oude schoolvriendin op de koffie....
    gezellig....zij is 35 weken zwanger....
    dus dat worden zwangerschapskwaaltjes, bevallingen, flessen luiers enz enz.... :)

10. Nannaf

Nannaf Fanatiek lid

6 jul 2007
    1.053
    0
    0
    lekker hoor straks vakanite sanneke en miep.
    wij hebben er alweer 3 weken opzitten en vinden het razend snel gaan.
    we gaan straks even naar de babywinkel om te kijken naar een nieuwe autostoel voor Jonathan. hij ligt nog net goed in de Maxi maar afgelopen dinsdag draaide hij zich gewoon in om in de Maxi om naar ons te kijken. heel lief maar vind het dan veiliger dat hij in een stoel zit waarin hij zelf goed alles kan zien zonder in allerlei bochten te hoeven. en bovendien steken zijn voetjes al een beetje uit.

Essebes houd je ons op dehoogte hoe het met fietsen ging? ben zo benieuwd en wil het ook graag proberen maar in mijn omgeving is iedereen tegen. kwil het misschien gaan vragen op het CB dinsdag. fietskar gaat ook goed maar als hij uit de maxi is dan moet hij gewoon erin zitten en dan lijkt het mij beter dat hij in een fietszitje gaat.
    enne liv al staan en voortschuivelen langs de boxrand! :confused: wauw!
    waar gaan jullie heen op vakantie?

fijne dag allemaal!

11. frederike80

frederike80 Fanatiek lid

21 feb 2007
    1.923
    0
    0
    oosterwolde (fr)
    Es...filmpjes kan je inladen in photobucket (moet je je wel ff bij aanmelden)...en dan kan je hier de link neerzetten

schieuwnierig !

oja zeker weten de maxicosi hoor !;)

12. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    @Maxicosi: hier kan 'ie niet lang meer... Hannah d'r voeten steken al geruime tijd uit, maar ik heb gehoord dat dat geen probleem is. De bovenkant van haar hoofd begint nu ook al bijna uit te steken. Dat is toch je graadmeter? Zijn er hier babies die al in een andere autostoel zitten? Nick en Danielle zijn toch heel lang? Hoe doen jullie dat?

Ik ga zo met Hannah naar de dokter. Ze blijft maar aan haar oor zitten, en haar klieren zijn opgezet. Wil het voor de zekerheid even laten nakijken.
    Verder komt haar boventand middenvoor door. Ze heeft er echt heel veel last van :(

O ja, volgende week 2 huisjes bezichtigen! Al jullie verhuisplannen hebben me de kriebels gegeven: ik wil ook! Wil zo graag een tuin, en wat meer ruimte.

13. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

Hallo allemaal,

jaja Jayda kan nog steeds los zitten en ze praat nu aan één stuk door.
    Gisteravond zijn mn man en boodschappen gaan doen en ze zat gewoon in het zitje van de winkelwagen. ze vond het geweldig. Zo'n kleine ukkepuk van 7,5 kilo zittend in de winkelwagen en alles om zich heen aan het observeren.
    Ook speelt ze nu spelend in haar box. Zo nu end an wil ik wel dat ze gaat liggen want ze moet ook leren tijgeren.

verder heeft ze niet genoeg aan 200 gram groente. Moet ik nu overgaan naar 250 gram? of is dat te veel?
    Jayda drinkt ook 3 flesjes melk van 240 cc. Dus in totaal krijgt ze 3 keer 240 is 720. is dat veel?
    Ze krijgt daarnaast geen danoontje of yoghert ivm koemelkallergie.
    brood is nog steeds een probleem en daar gaan we de komende dagen hard aan oefenen.

Ik ga de 27e naar Frankrijk sochtends vroeg om 5 uur en dan vervoer ik jayda in haar MC. ze past er nog steeds in.
    verder wil ik een autostoel kopen. Welke raden jullie mij aan? Die krengen zijn duur joh. 250 euro voor een autostoel!

Over 1,5 maand ga ik jayda's eerste verjaardag vieren. we zijn nu al aan het orienteren!

14. frederike80

frederike80 Fanatiek lid

21 feb 2007
    1.923
    0
    0
    oosterwolde (fr)
    nannaf...voetjes mogen uitsteken bij de maxicoi...zolang het hoofdje maar niet uitsteekt....

15. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    HIHA, IK HEB VAKANTIE
    niels was mee met de jaarsluiting vanmorgen en gedroeg zich voorbeeldig. en iedereen zei dat het zo'n knap kind was, me proud \:D/

16. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Sanneke..fijn echt vakantie!
    Gaan jullie ook nog weg?

Loessie..veel plezier met je oude schoolvriendin!leuk!

Maxicosi...hier steken de voetjes al heel lang uit..maar dat is niet erg..
    t hoofdje is de maat.. ;)
    In de vakantie maar eens kijken welke stoel ons handig lijkt..
    wil dan ook naar een buggy kijken..

Misskeita..wat zei de dokter?

Juffie..ik zou t gewoon proberen als ze t op kan?
    en nog lekker 3 flesjes! fijn!

17. gerda79

gerda79 Fanatiek lid

15 apr 2007
    1.230
    0
    0
    zelfstandige ondernemer
    zwolle
    Iedereen bedankt voor de complimenten voor de canvas en vooral van mijn kleine man.

Olga
    Ik bedankte Miep en Mika omdat zij haar gewonnen Canavs heeft afgestaan aan mij of Nick , ik vind dat super lief
    Miep is gewoon een schat.
    Mooie foto trouwens leuk als achter grond te gebruiken.
    En op vakantie leuk man.

Nannaf
    Leuk he en best gezellig op de meeleesbank.

Salapio
    Wat een leuke en leive foto van Mirre met dat petje op .

Miep
    Inderdaad dwingen heeft geen zin , en alles wat hij binnen krijgt is goed en net wat je zegt gewoon alles goed in de gaten houd.
    Ookal aan het steppen goed hoor .
    Heerlijk vakantie dat gaat leuk worden.

Nick heeft de blauwe ogen van zijn mama.

Essebes
    Zwaai zwaai, en Liv lekker eigenwijs blijven doen hoor ,sorry Essebes
    Ik vind de vraag van het stoeltje moeilijk we zijn ookna frankrijf geweest en wij hebben heel veel gestopt echt heel veel en heel vaak en dan hebben we Nick op de achter bank een poosje laten slapen of liggen zodat hij niet steeds met zijn ruggetje in de zelfde houding lag .Nick zat teoen wel in de maxi cosi, helaas past hij daar nu niet meer in zijn hoofdje kwam er ver boven uit ,maar gelukkig zit hij er niet te vaak in in de tobi en hij kan goed zelf standig zitten.

Sanneke
    Yes het is bijna zover viava la holiday.

Loessie
    Veel plezier vandaag.

Misskeita
    Nick zit nu denk 3 weken in de autostoel om dat het echt niet meer kon in de maxicosi zijn hoofdje kwam er steeds verder boven uit ,en dan moet je op een gegeven moment toch kiezen voor de andere veiligheid.
    Hij vind het geweldig trouwens kan nu veel meer zien.
    O en misschien ook verhuizen leuk ja.
    En wat zei de dokter

Juffie
    Ook bijna op vakantie , en bijna Jayda's eerste verjaardag dat lijkt me zo speciaal.

Zo dat was het weer even.

Fijne dag iedereen en ook maar vast een heel fijn weekend

Gerda

18. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

Nog een vraag;

Jayda drinkt geen water/roosvicee/diksap/thee. ze weigert gewoon! Mara eheft ze genoeg aan melk 720 cc?

Verder heb ik net via foto.com 509 foto's besteld van jayda. Ik ben net klaar met maand 3. heb nu zeker zo'n 1500 foto's laten afdrukken! Wel heftig, ZH-periode!

19. Essebes

Essebes Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.215
    0
    0
    Heb alles gelezen, thanks voor de reacties! Maxicosy it is!

Ik ga jullie reacties uitprinten en boven vriendje z'n bed hangen (en tegen hem zeggen: uhne uhne zie je nou wel dat IK gelijk heb... :) ;) )
    Salapio, wij gaan treurig lang over de rit doen, hebben zelfs 2 overnachtingen genomen tussendoor, we maken het gewoon gezellie, hebben geen haast dus...en zo ontlopen we ook nog de gekte van zwarte zaterdag :D

Ga nu ff snel naar de kappert, uitgroei, lekker puntjes eraf en mooi laten steilen...

Kom vanaaf nog wel ff buurten & reageren!

20. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    Ben blij dat ik naar de dokter ben gegaan, want Hannah heeft een beginnende ooronsteking. We zijn er in ieder geval op tijd bij! Nu druppeltjes en zalf. Mijn meisje was zo stoer bij de dokter. Ikke = trots!

@Sanneke: JOEHOEEEEEEEEEE! Vakantie. Lekker genieten nu!

@Jufffie: jeetje, al voorbereidingen aan 't treffen voor de eerste verjaardag van je schatje. Waar blijft de tijd. En ik denk dat ze wel voldoende melk krijgt hoor. Hannah zit nu op drie flessen van 200cc. Dat is dus minder... Genoeg plasluiers?

Deel Deze Pagina