December 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Jufffie, 7 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ayse

Ayse Fanatiek lid

16 dec 2006
    1.210
    0
    0
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    Utrecht
    Johanne Tugce slaapt nu ook minder ze kijk ook veel om zich heen.

2. Arka

Arka Fanatiek lid

2 feb 2007
    3.132
    0
    0
    hello iedereen,

oef eindelijk geraak ik hier nog eens. Het is hier druk, druk, druk.

Is alles goed met iedereen? Ik heb nog niet kunnen bijlezen, sorry!

Elisabeths verkoudheid is helemaal voorbij joepie!

Ik heb nog een vraagje:
    Elisabeth ziet altijd wat bleekjes als ze in een diepe slaap is. Zijn er mensen die dit herkennen?

Liefs!

Arka

3. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    ik herken het arka...danielle had dat ook...ze zijn dan zo diep in slaap dat ze wat laat adem halen...op zich niet gevaarlijk hoor..de hersenen geven altijd op tijd een signaal dat ze zuurstof nodig hebben..maar het kan er wel wat vreemd uitzien idd.

hier ligt dochterlief prinsheerlijk in de box om zich heen te kijken en wat te slapen..ze is meteen een stuk meer tevreden....jeuj :D

4. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    Zo, veel meiden hebben geshopt! Heerlijk! Ik durf nog niet zo goed naar de stad met de kleine, vanwege de borstvoeding. Ik zie mezelf nog niet zo in het restaurant van de Hema de borst geven ofzo. En als we nu zouden gaan, hebben we maar best kort de tijd (uurtje of 3, maar voordat je in de stad bent enzo...)

@Arka: ik herken dat goed hoor, dat bleek worden. Hannah heeft een getint huidje, maar als ze diep licht te slapen wordt ze helemaal grauw. Ik ga dan ook even wat vaker kijken of ze nog wel ademt... ;)

5. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Lindy, wat heerlijk dat jullie bijna over gaan naar het nieuwe huis! Wel druk hoor om te klussen en net jullie kleine meid!

Amber, gaat het weer beter met je kindjes? Alweer wat opgeknapt? Ah, gelukkig gaat het met thomas weer goed. Wat een leuke foto's van Jesse, hij is ook al flink gegroeid zeker? Wete nog dat hij ook niet zo veel woog bij de geboorte.

Waterlelie, wat leuk dat je contact hebt met een januari mama!
    Ik heb volgende week vrijdag ook afgesproken met drie meiden van de dikke buiken gym. Wel leuk om wat contact te houden.

Ayse, hoe is het met de prikjes gegaan? Had ze er last van?

Alieke, wat een lieve lag heeft Lois zeg! En leuk kamertje!

Pareltje, wat vervelend dat je schoonzus haar zo uit de box haalde, dat zou ik ook echt niet leuk vinden!

Augustus, heb je gisteren nog veel gekocht voor Rosalie?

Liefs Olga

6. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Miep, wat een lekker shop dagje had je gisteren!

Maartjeh, ben benieuwd naar de outfit voor de bruiloft. Die ga je straks toch nog wel showen?

Bipat ook al lekker geslaagd voor Evan!

Arka, Sennna ziet ook vaak heel witjes en heeft dan koude handjes als hij ligt te slapen.

Ayse, wat fijn dat Tugce goed gegroeid is; wel zielig dat ze zo reageerde op de prikjes. Gata het nu weer beter?

Liefs Olga

7. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Amber..hier al wel gekocht bij kleertjes.com..goeie site hoor!
    Lekker snel binnen! En hartstikke leuk!

Ayse..wat is Tugce lekker gegroeid!
    En zielig hoor van de prikjes..

Arka..hier ook hetzelfde verhaal..Mika is ook bleker als ie diep in slaap is..

Hier de was alweer gestreken..en t huishouden gedaan..
    straks misschien even op pad...

8. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Gisteren heeft papa voor het eerst een flesje gegeven aan Mirre. Ze vond het prima en daarna ook lekker lurken aan mama's boobies ... geen enkel probleem dus. Mn man was helemaal geëmotioneerd, kan me dat zo goed voorstellen. Mannen missen toch een heel mooi iets als je uitsluitend BV geeft ...

Ook erg prettig dat ze de fles accepteert ivm weer aan het werk gaan. Mijn schoonzusje had erg lang gewacht met proberen en haar dochtertje weigerde dus de fles, met als gevolg dat zij in dr pauzes naar huis fietste om de borst te geven. En aangezien ik in Rdam ga werken, is dat onmogelijk en sowieso onwenselijk.

BLEEK ZIEN, inderdaad normaal. Wij hebben alarm geslagen toen Mirre bleek zag en prompt lag ze in het LUMC 48 uur aan de monitor. Ze dachten toen dat ze RS had. Achteraf was er niets aan de hand en vertelde de kinderarts dat dat bleek zien heel normaal is als kindjes diep slapen ...

SHOPPEN, heerlijk! Ik wil ook weer, maar we hebben al zo veel kleertjes ... eigenlijk al t/m maat 68 ...

Zo ga nu weer even kolven ... Salapio zegt: BOEH!

9. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    olga bedankt voor het compliment !

thomas is weer helemaal beter en lieke gaat ook al wat beter. ze eet alleen nog niets en slaapt nog veel.

miep ik ga ook maar iets bestellen dan bij die site.

leuk salapio dat paps de fles gegeven heeft gaan wij dit weekend ook maar eens proberen.
    jesse heeft al 4 keer uit de fles gedronken maar nog niet bij pappa.
    welke flessen gebruik jij ? ik heb die van tommie tippie speciaal om met borstvoeding te combineren. jesse pakt die ook goed.
    bij de andere twee had ik avent

10. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    AMBER, gelukkig zijn T en L weer beter! Hopelijk gaat L ook snel weer eten ...Ik heb Aventflessen, was wel benieuwd naar die tommy tippie, maar als die avent goed gaan ... waarom niet? Aan de andere kant zijn dat wel grote flessen en Mirre drinkt zo rond de 80cc per keer.

Zo de uiers zijn weer gemolken :rolleyes: ... de score = ruim 60 cc ... ik vind het maar een matige oogst ...

11. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik baal trouwens als een stekker: ik heb een koortslip :cry: ... ruim een jaar geen last van gehad en nu is het bingo: zitten volgens mij zelfs twee blaasjes, ook nog nooit gehad. Nu mag ik Mirre niet meer kussen en knuffelen ... en dat is een straf! Hopelijk gaan die :c: dingen snel weg!

12. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    O nee Salapio een koortslip....Ik baal echt met je mee, dat is niet leuk!

Mirre gaat vanzelf meer drinken, dus dan is het wel handig dat die flesjes wat groter zijn, anders moet je steeds nieuwe aanschaffen.'
    Senna is in anderhalve week tijd van 80 cc borstvoeding per fles naar 110 cc kunstvoeding gegaan, dus kan best snel gaan.

13. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Wij zijn gisterenmiddag met zijn drietjes even naar Utrecht geweest. Senna moest wel steeds overgehesen worden van maxicosi naar wagenbak, maar was geen enkel probleem voor hem.
    Lekker rondgelopen en nog een leuk truitje en vestje gekocht bij de H&M.
    Later bij de V&D wat gedronken en Senna de fles gegeven en verschoond. Zal je zien dat hij juist ging plassen toen zijn luier af was. Gelukkig alleen een natte sok.
    Wel lekker om er even zo uit te zijn. Is me best meegevallen.

We krijgen zo kraamvisite. Mijn tante en nicht met haar zoontje van 15 weken, dus dat is wel gezellig.

Liefs Olga

14. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    KOLFVRAAGJE, hoe doen jullie dat? Wanneer kolf je (na voeding of tussen voedingen in)? En hoe leg je een voorraadje aan? En hoe bewaren jullie de BV? In flesjes/zakjes/...? En in welke hoeveelheden? Senks voor de antwoorden!

Schijnt trouwens een goed artikel in de Opzij te staan over BV/FV ... Zelf niet gelezen ... mn schoonmoeder vertelde erover. Ze bewaart m voor me ...

EDIT: vrij genuanceerd ook - dus geen BVmaffia stuk. Conclusie was, aldus schoonmama, dat BV beter is voor de binding vanwege huid op huidcontact (kun je ook doen met de fles lijkt me), maar dat de kwaliteit van FV tegenwoordig zo goed is, dat het dicht in de buurt komt van BV. Ook voordeel van BV dat je minder kans hebt op dingen als middenoorontsteking, hersenvliesontsteking, obesitas ed EN natuurlijk als er allergieën enzo in familie voorkomen (maar geloof dat je dan echt 6mnd uitsluitend BV moet geven). Dus overstappen of kiezen voor FV is niets om je schuldig of slecht over te voelen ... mag ook wel eens gezegd worden! (ben trouwens benieuwd of het artikel ook iets zegt over de nadelen van BV: pijn, pijn en nog eens pijn, enorme onzekerheid, uitsluiten van de papa en het gedoe met kolven)

15. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Lekker zo'n dagje uit! Wij gaan zo ook weer naar de markt (jummie loempia eten)!

16. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Salapio, in het begin, toen Senna net uit de borst mocht gaan drinken, kolfde ik na een voeding, maar Senna dronk toen mijn borst nooit leeg. Dan kolfde ik allebei de borsten.

Misschien moet jij nu 1 borstvoeding over gaan slaan en die dan afkolven zodat je man de fles kan geven. Ik bewaarde het in flesjes. (ik had en 4 en heb de goedkoopste bij de Kruidvat gekocht) Je mag het geloof ik 4 dagen in de koelkast bewaren en anders drie maanden in de vriezer.

17. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Veel plezier op de markt! Ik heb gisteren ook lekker loepia op, jammie!

18. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0

19. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Ikke wil ook loempia :(

20. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    ik heb nog helemaal geen kleertjes geshopt. Niels heeft zoooooooooveel gekregen dat we echt nog genoeg hebben. Ik heb al wel veel verzorginsproducten geshopt (veel flesspenen om uit te proberen)

Deel Deze Pagina