December 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Jufffie, 7 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Ik geloof dat Senna nu na slechts 1 brulpartij ligt te slapen. Dat is het betere werk.
    Ga ik even een wasje aanzetten, mezelf aankleden, stofzuigen, dweilen en de wc schoonmaken.

Mijn ouders waren gisteren weer terug van vakantie en ze kwamen na het eten natuurlijk even bij Senna kijken. Zo leuk hoe ze dan op hem reageren. Dat hij al zoveel meer kan, dat hij zo druk is, dat zijn haren gegroeid zijn, dat hij zoveel lacht; leuk is dat!

2. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Goeiemorgen meiden!

Eten; hier (nog) en problemen, Loïs krijgt nu tussen de middag brood en met avond eten groente met daarna volle yogurt. Zal wel een sprongetje zijn denk?!

Britt; Ik snap je onzekerheid maar ik zeg dat je geen zorgen hoeft te maken :-D
    Enne tandjes, getss knarsen! Ooohh dat geluid ook! Ik denk dat het bij Sam gewoon wennen is dat hij zijn mond met een ander gevoel dicht gaat. Ik weet dat mijn broertje vroeger zijn mond niet dicht wilde doen want dan kwamen die tanden op elkaar :)

Tandjes; Hier nog niks te zien, zie wel dingen doorschijnen maar nog niks komt door. We wachten het af.

Ongie; pfff ik moet het ook eerdaags worden maar ben gestopt met de pil. Dus geen idee wanneer het op komt zetten :(

Sanneke; succes bij het CB! Lekkerrrr op vakantie! Geniet ervan!

3. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Zo, ik ben klaar met soppen en Senna wordt precies weer wakker!
    Nog even gauw de was ophangen en dan hem eruit halen.
    Straks even met mijn moeder naar de stad...

Alieke, waarom ben je gestopt met de pil?

4. aisca

aisca Actief lid

26 nov 2006
    377
    0
    0
    leerkracht
    Kudelstaart
    Hoi hoi,

Sanneke hoe was het bij de cb? Ben nieuwsgierig...

Kom vandaag verder niet kijken op de site. Sara heeft een mopperdag, haar tandjes beginnen ook te komen. Er is al een randje te zien maar opschieten doet het niet.

Ook heb ik vreselijke menstruatiepijn, dus doe even rustig aan.

Veel plezier vandaag.

5. French

French Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    hallo...ff spammen!

6. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    leuke foto van angelina!

olga, lekker dat senna goed geslapen heeft!

ben net bij het cb geweest en niels is 72 cm en 8335 gram, dus deze keer iets onder zn gewichtslijn, maar ja, t is maar een lijn he.

ik kwam ook pareltje met man en eliora daar tegen. die waren net voo rmij aan de beurt, grappig hoor.

hier adviseren ze om pas met 9 maanden naar 3 flessen te gaan en brood te gaan geven, maf hoor. nou ja, ik vind het wel prima zo. hij mag nu ook volle yoghurt, dus dat hebben we gelijk maar gehaald.

niels spuugt ook weer meer en grotere hoeveelheden dus ik doe maar weer meer jbpm er bij, we zaten nog op 1 schepje op een fles van 180+6. nu maar weer 2 en een grotere speen, want als het hem te langzaam gaat mept ie de fles er lang voor hij op is uit.
    het valt mij op dat het idd veeeeeeeeeel zuurder ruikt dan eerst. eerst was het pas zurig als het al een poos in zn maag had gezeten, maar nu stinkt het gelijk als het even in zn maag heeft gezeten.

7. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    mn buurman was weeeeeeeeeeeeer aan het boren in onze muur en gistermiddag ook al, toen heeft niels niet geslapen ah eind vn de middag, maar nu ben ik er net maar heen gegaan om te vragen of hij even wilde stoppen. dan is hij ook wel heel vriendelijk hoor en stopt gelijk, maar ik wordt knettergek ](*,) van dat geklus... (leuk zeg, spelen met html)

8. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Heb je gelijk Niels zijn slaaptijden doorgegeven, dat hij daar rekening mee kan houden?
    Niels zijn gewicht komt toch bijna overeen met wat je voorspelde? Weer netjes hoor. En pas met 9 maanden brood, weet je ook waarom? Hier mag je er vanaf 7 maanden mee beginnen, maar het is niet dat het dan al moet. Ik ben er vorige week mee begonnen. Gewoon droog brood en hij eet meestal maar een halve. En waarom volle yoghurt eigenlijk? Ik heb net magere gekocht, neem aan dat dat ook gewoon mag...

9. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Angelina, mooi fotomodel! Vooral die grote buyine ogen!

Aisca, lekker rustig aan meid. Ik had gisteren erg last van ongie krampen.

French, ben jij na de bevalling al ongie geweest? Gezien je PCO hebt...heb jij helemaal geen eisprong of maar af en toe? Ik ben bang dat ik weer ga rommelen met mijn cyclussen...Dat is voor nu niet erg, maar wel als we over een tijd voor de tweede willen gaan.

10. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Ben niet naar de stad geweest, ga morgen wel. In plaats daarvan gezellig bij een vriendin langs geweest die nu net met verlof is. Ze heeft echt nog een heel beschaafd buikje zeg! Ze krijgt ook een jongen dus ze hebben even af kunnen kijken....Ze vonden Senna zo vrolijk en spontaan en lief! Goed voor mijn moederhart!

11. maartjeh

maartjeh Fanatiek lid

14 mei 2007
    2.626
    0
    0
    achterhoek
    hey meiden
    hier even een kort berichtje vanuit de achterhoekik lees wel nog met jullie mee maar vind het moeilijk om mee te kletsen :oops:
    net met lot naar cb geweest en ze is goed gegroeid
    8310 gram en al boven de 70 cm..
    dus het gaat super geen klagen

hier ook meer spugen als ze drukker is of als ze aan het kruipen is..

zwaai zwaai!

12. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Sanneke..bledi milky zijn ook een soort danoontjes maar dan meer kwark..die staan hier bij de super de boer gewoon bij de olvarit potjes enzo..
    En lekker bijna op vakantie..heerlijk!
    Niels lekker gegroeid!fijn!

Olga..leuk is dat hè..zelf zie je dat niet zo dat als ze meer kunnen!

Aisca..rustig aandoen meid!

French..liefff!

Maartjeh..kom lekker kletsen meid..gezellig!
    En wat is Lot weer lekker gegroeid!

Volle yoghurt of Magere Yoghurt…maakte hier niet uit..magere is zuurder..
    Maar als ze t willen hebben is t prima..
    Mika vindt t lekker met een klein scheutje roosvicee erin..
    Dus hier geen volle yoghurt..
    Eet ik zelf ook niet namelijk..

Vandaag druk in huis geweest..en met Mika natuurlijk..
    ennnn...Mika is vandaag 8 maand! :D

13. French

French Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    gefeliciteerd mika!

14. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    mika gefeliciteerd :D en moeder ook natuurlijk ;)

pfoeh dani had een rampnacht vannacht ze was om 12u wakker en om 5u mijn wekker gaat om 6u dus het was nogal pittig om mijn ogen open te houden vandaag, haha...

15. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    pfoeh ik heb een dierendillema...voor de liefhebbers geven jullie eens een frisse kijk hierop alsjeblieft.

wij hebben 2 katten, bram is het katertje. bram hebben we al 5wkn oud katje langs de weg gevonden en opgevangen...speciaal geval dus het was altijd echt mijn katje en ging waar ik ging...sinds ik zwanger was en nu dani er is is hij duidelijk niet meer te pruimen...hij is jaloers. hij doet verder niet lelijk tegen dani maar hij is erg uithuizig...nu kregen we van een buurman (die ik verder niet ken) een briefje in de bus waarin hij aangeeft dat bram veel bij hem is en hij erg aan hem gehecht is. hij heeft gezien dat ons huis in de verkoop staat en is bang dat hij bram gaat missen...hij wil hem graag adopteren...

ik worstel nu zo met verstand en gevoel...ik ben neit het type wat zo maar afstand doet van een dier..aan de andere kant vindt ik niet dat ik bram ongelukkig mag laten zijn omdat ik hem graag wil houden...

wat vinden jullie?

16. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    hmmm, johana, moeilijk gevalletje. Hoe oud is bram nu?
    En gaat het andere katje bram niet missen?

Ik denk dat ik het wel zou doen, maar vraag me niet waarom.

slaap er een paar nachtjes over, praat erover met je man en neem niet gelijk een beslissing, zou ik zeggen!

mika, 8 maanden! super hoor!

ze zei dat volle yoghurt beter was vanwege de vetten...
    ik ging ff googelen en vond dit:
    Je baby heeft de vetten nog nodig voor de groei. Tegenwoordig wordt volle yoghurt geadviseerd, later gecombineerd met halfvolle melk (vanaf 1 jaar). Je baby/kindje krijgt dan de beste hoeveelheid vetten binnen.

17. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    beam is nu een jaar of 5/6 en de andere poes gaat hem niet missen vermoed ik..die twee zijn geen dikke maatjes.

18. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    olga, niels heeft geen vaste slaaptijden, s morgens wel redelijk vast (ligt eraan hoe laat hij wakker wordt) maar meestal ergens tussen half 9 en 11.

's middags ergens tussen 12 en 14.30 en soms nog een eindemiddagslaapje ergens tussen half 5 en 6.

maar de buurman is wel aardig hoor en vindt het zelf ook wel vervelend dat het allemaal zo lang duurt, want toen ik vanmiddag ging zeggen dat niels weer wakker was, vroeg hij wanneer wij met vakantie gingen, want dan gaat hij de kamer naast niels' kamer afmaken. dat vind ik best lief!

19. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Maartjeh, moeite met mee kletsen, dat is jammer zeg. Gewoon proberen af en toe hoor. Veel te gezellig.

Miep, ik eet nooit (pure) yoghurt...maar ik zal voor Senna eens volle yoghurt gaan halen, want die magere gaat nog niet zo lekker. Ik wil het eigenlijk gewoon zonder extra toevoeging blijven geven.

Johana, o jee, wat een nacht. Hier eindelijk weer eens goed geslapen!
    Tja en wel een dilemma met de kater inderdaad.
    Ik zou het persoonlijk niet zo leuk vinden om te horen dat mijn kat veel bij een ander te vinden was. Die persoon haalt dat dus blijkbaar zelf aan en wie weet laat die buurman hem wel steeds binnen komen of geeft hij hem zelfs te eten of iets dergelijks. Dan is het geen wonder dat de kat erg uithuizig is. Aan de andere kant, als je merkt dat de kat niet zo lekker in zijn vel zit en die buurman is gek op hem....maar ja, je hebt zelf ook een band met het beestje, dus je moet het niet speciaal voor de buurman doen. En als die buurman de kat wat minder aanhaalt, is Bram misschien ook wat vaker thuis te vinden....
    Ik geloof dat je niet zo veel aan mijn antwoord hebt.
    Zelf hebben we ook een kater en hij is ook wat minder kroelerig nu Senna er is. Hij vind Senna onvoorspelbaar en loopt met een grote bocht om hem heen. Terwijl Senna juist helemaal leip van dat beest is! Toch zou ik hem niet willen missen.

20. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Sanneke, dat had de buurman wat eerder moeten vragen wanneer jullie op vakantie gaan...Maar goed, wel lief inderdaad. Thanks voor de yoghurt uitleg!

Deel Deze Pagina