December 2007 mama's

Discussion in 'De mama's' started by Jufffie, Oct 7, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. olga

olga VIP lid

May 26, 2006
    10,528
    0
    0
    woerden
    heb net even op h&m site gekeken, maar dat leuke truitje wat ik heb gekocht staat er niet op...

2. waterlelie

waterlelie Fanatiek lid

Apr 17, 2007
    1,166
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Bollenstreek
    Noah lag net wat te jengelen. Ik had nog even gekeken en hij lag wakker in zijn bedje. Ik dacht, ga even douchen. Ik heb de kookwekker op 10 minuten gezet en was binnen de tijd helemaal klaar.
    Ga ik bij Noah kijken en schrik me een ongeluk! Hij ligt helemaal aan het hoofdeinde zonder dekens in zijn bedje... :confused:

Hoe hij het gedaan heeft, ik weet het niet, maar leuk vond ik het niet.

Hebben jullie dit ook een keer meegemaakt?

Ik heb een winterslaapzakje gekocht en denk hem daar maar in te doen. Moet er niet aan denken dat hij er zo 2 uur bij ligt als ik lig te slapen.
    Ik haal de mouwtjes ervan af omdat deze erg stijf zijn. het is maat 70.
    Kan ik nou het beste het voeteneind instoppen zodat hij vast ligt?
    En heeft hij dan nog een dekentje nodig of is dat te warm?

Pffff, denk je het een gehad te hebben, begint het ander...

3. augustus

augustus Niet meer actief

Waterlelie dat is ook schrikken. Liv van essebes had het ook een keer las ik hier.
    Ik heb voor Rosalie een dreami slaapzakje dit is precies haar maat. Vond maat 70 ook zo groot en zo stijf.
    Had je trouwens mijn post gezien over de solgar die ik voor Rosalie gebruik? Zij heeft ook zo'n last van persen etc.

Miep, Wat een leuke foto. En cool overhemdje zeg. Echt stoer.

Hier nu we solgar gebruiken, keurig 1 x per dag een poepluier.

4. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

May 27, 2007
    8,944
    0
    0
    olga...lekker toetje heeft Mika hè.. :D
    en tja er zal wel niet alles op staan bij de site..moet maar eens een keer naar apeldoorn..daar hebben ze t wel geloof ik..

waterlelie..dat is zeker schrikken meid..slaapzakje kan je doen volgens mij met een lakentje..

augustus..leuk hè dat overhemdje..dat staat m zo goed hè.. :D

5. Sam28

Sam28 Bekend lid

Dec 15, 2006
    753
    1
    0
    overheid
    Brabant
    Lynn heeft vanacht heerlijk doorgeslapen tot 06.00 uur. Ze had om 23.30 uur de laatste voeding gehad.
    Ik heb haar vannacht al wel een paar keer horen jammeren, maar dat was dan maar heel even en dan was het weer stil dus ik dacht dan zal het wel niet echt nodig zijn.
    Om 06.00 uur hoorde ik haar weer en toen dacht ik nu zal ik haar toch maar de fles gaan geven, maar toen ik op haar kamer kwam lag ze eigenlijk nog gewoon te slapen en jammerde ze een beetje in haar slaap.
    Omdat ze me toch al had gehoord werd ze toen wel wakker.

Ik vond het wel erg fijn dat ik eindelijk eens een redelijke nacht had gemaakt.
    Lynn doet het verder erg goed en ik geniet echt heel erg van haar.

Ik moet 25 februari weer gaan werken, maar ik moet ook eerlijk zegen dat ik er ook wel weer erg naar uit kijk. Ik ben er wel weer aan toe merk ik.

De oppas hebben we nu sinds een week ook geregeld, want een hele goeie kennis van ons wil gastouder worden. Ze heeft zelf twee kinderen van 4 en 7.
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik super blij ben dat we dat zo hebben kunnen regelen.

Ik ga ens proberen om eindelijk wat foto's van Lynn in mijn album te zetten.

6. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Zo net Mirre op bed gelegd ... ben benieuwd voor hoelang ... hopelijk wel ffies want dan kan ik ook even gaan liggen (de dag begon volgens Mirre al om half 3).

Waterlelie, als Mirre boos is dan werkt ze zich met dr voeten omhoog. Ik maak me daar niet zoveel zorgen over. Juist goed teken datze niet omlaag zakt toch?! En een te grote slaapzak zou ik niet doen, risico van in de zak zakken is dan te groot.

NACONTROLE, alles was prima. Er was ook een nieuwe verloskundige op de praktijk die ook lactatiekundige is. Zij heeft ook het Raynaudsyndroom gehad aan het borsten (er is weinig aan te doen, ze raadde me wollen antilekpads aan = lekker warm). Wel fijn om eindelijk iemand tegen te komen die er wel van heeft gehoord ... sterker nog een ervaringsdeskundige. Wel jammer dat zij geen wondermiddel had ... Maar ja, ik zal die wollen padz maar eens gaan bestellen (hopelijk kriebelt het niet ;)) ...

7. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mirre heeft ook dr handjes omdekt om op te sabbelen. En ook dr stemmetje - bij het huilen maakt ze vaak kraaigeluidjes en soms slaakt ze van die gilletjes.

WATERLELIE, Mirre heeft ook veel last van dr scheetjes. Heel erg zielig. Hoort gewoon bij de krampjes en is weinig aan te doen. De eerste drie maanden hebben kindjes daar nu eenmaal last van. Ik gebruik ook dat spul van VSM maar hier lijkt het niet te helpen ... helaas!

8. Sam28

Sam28 Bekend lid

Dec 15, 2006
    753
    1
    0
    overheid
    Brabant
    Zo dames het is me gelukt de foto's staan in mijn album!

Dit zijn wel foto's van toen ze een paar dagen oud was. De nieuwere komen er nog aan!

9. waterlelie

waterlelie Fanatiek lid

Apr 17, 2007
    1,166
    0
    0
    Bollenstreek
    Mooie foto's van Lynn!

Salapio:
    Fijn dat je iemand gevonden hebt die wist waar je het over had. Ik hoop dat die wollen pads helpen... Wel raar; wol associeer ik toch echt met kriebels... ;)
    Noah ligt nu even in zijn slaapzakje. Ik heb de gaten van de mouwen nauwer gemaakt en zijn hoofdgat is niet te groot.
    Eens kijken of hij daardoor ook beter slaapt. Hij wordt namelijk om de anderhalf uur bijna wakker en ligt dan helemaal zonder deken.
    Maar vind jij Mirre dan ook wel eens helemaal bij het hoofdeind en horizontaal?

10. Sam28

Sam28 Bekend lid

Dec 15, 2006
    753
    1
    0
    overheid
    Brabant
    Waterlelie ik laat Lynn ook in een slaapzakje slapen en ze slaapt er echt heerlijk in. Ik heb daarover ook nog gewoon een dekentje, maar dan enkel en niet dubbel.
    Ik merk dat Lynnerg veel behoefte heeft aan warmte en ze slaapt er veel beter door dus ik vind het wel prima zo!

11. waterlelie

waterlelie Fanatiek lid

Apr 17, 2007
    1,166
    0
    0
    Bollenstreek
    Oke, fijn om te lezen Sam. Ben ook benieuwd of Noah beter gaat slapen.
    Heb jij ook dat het hoofdgat wel wat ruimte biedt?
    Noahs hoofd gaat er niet doorheen als de rits dicht zit.

12. Sam28

Sam28 Bekend lid

Dec 15, 2006
    753
    1
    0
    overheid
    Brabant
    Ik heb een slaapzakje van de hema en dan maat 70 en die past goed. Het is niet te ruim, maar ook zeker niet te klein hoor.

Ik hoop dat het bij Noah helpt.

13. sanneke

sanneke VIP lid

Feb 3, 2006
    5,476
    0
    0
    haaaaaaaloo allemaal

hier nog geen slaapzakje. instoppen aan de achterkant, geen idee of dat kan/ mag. Even navragen op het cb.

pareltje, ik moet om 9 uur al naar het cb. Sterkte met je borstontsteking, lijkt me geen pretje.

salapio, wollen pads, ben benieuwd ofhet wat is!

vandaag hier ook veel krampjes en scheetjes. Zielig hoor. EN hij wordt er steeds wakker van (soms gillend, dat vind ik echt naar... :cry: )

Hier meestal wel 5 x poep per dag.

Niels huilt weer, dus ik ga maar ff kijken.

14. sanneke

sanneke VIP lid

Feb 3, 2006
    5,476
    0
    0
    hij is alweer stil. Hoe liggen jullie kindjes het liefst, op de rug of op de zij? overdag leg ik niels op zn zij en dat vindt ie echt fijnerderderder.
    's nachts ligt ie in de inbakerdoek en op z'n rug.

hoe zit het met de wij-jonge ouders. Bij mij gaat het steeds mis. Ik heb hem intotaal 1x gehad... waardeloos. en wanneer kregen jullie de uitnodiging voor die 2e doos van prenatal? (lekker hebberig ben ik)

ik heb net mn aanvraag voor ouderschapsverlof gedaan. Ik krijg betaald ouderschapsverlof (!).
    17 maart is mn eerste werkdag. Op zich heb ik er wel zin in om te werken. Al lijkt het me wel vermoeiend, helemaal in het begin. Ik ga dan de maandag en dinsdag werken en de woensdag en donderdag heb ik ouderschapsverlof. Na de zomervakantie ga ik de woensdag er ook nog bij werken en neem ik deeltijdontslag voor de donderdag.
    Niels gaat naar een gastouder. Gelukkig woont die heeeeeeeel dicht bij mn werk, dus in mn pauze kan ik eventueel zo even aanwippen; vind ik wel een geruststellend idee.

15. augustus

augustus Niet meer actief

Meiden gaan jullie op zomervakantie? En waarheen? En hoe?

Wij gaan IIG naar frankrijk met de auto in juni.
    En willen eind juli nog naar de zon met het vliegtuig.
    Zouden eerst nog naar Portugal gaan, naar mijn schoonmoeder. Maar ik ben dat mens zo zat, dat we mooi niet gaan...

16. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    KWIJLEN, heel normaal, heeft te maken met ontwikkeling van kliertjes ... Mirre heeft t ook!

NIELS ook al zon last van krampjes :(

ik moet weer werken op 4 maart. ik ga dan di-middag en avond en vrij-ochtend werken. best zin in, al lijkt t me vreselijk om niet bij mirre te zijn!

VAKANTIE, frankrijk, denk eind jul begin aug. we twijfelennog tussen kamperen met de tent of een huisje ...

17. amber1978

amber1978 VIP lid

May 7, 2007
    5,956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere

even mijn lachende knulletje showen hoor

18. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007