December 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Jufffie, 7 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Dee..is t zo erg. :) om daar te wonen..
    enne fijn hoor..lekker weekend!

Hier komt zo mijn familie eten..dus ben niet meer online vandaag waarschijnlijk.. ;)
    Fijne avond!

2. Iloon

Iloon Fanatiek lid

5 mei 2007
    2.583
    0
    0
    Huismama
    Maastricht
    1e verjaardag....mag voor mij ook wel ff weg blijven, gaat allemaal zo snel ineens.
    Yaeda is ook ons laatste kindje, dus dan is de babytijd voor ons ook alweer echt voorbij!

essebes...wat lief dat je aan me denkt..hier alles goed hoor!

loessie...ik heb hetzelfde als jou, geen antistoffen tegen de rode hond.
    Na de zwangerschap van Glenn heb ik me bij de HA moeten laten enten, ook gedaan, bij de zwangerschap
    van Serena weer hetzelfde...moest ik ook de enting zelf betalen.
    In de zwangerschap van Yaeda had ik het weer, zei de VK tegen mij dat mijn lichaam waarschijnlijk de enting
    niet opneemt, vandaar dus ook dat de enting na Glenn zijn geboorte ook niet gepalt heeft.

Weekend bij mijn zus was erg gezellig!
    Foto's ervan staan op mijn hyves! ;)
    Verder erg druk hier, ben nu al de hele dag aan het wachten tot het droog word, want moet nog 1 wijk van de post brengen.
    Yaeda kan sinds vorige week zelfstandig zitten...hebben nu ook het bedje omlaag gezet, omdat ik bang ben dat ze zich optrekt en eruit valt.

3. Essebes

Essebes Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.215
    0
    0
    Hey Dames!

Even heeeel snel n berichtje typen.
    Ik heb alle reacties gelezen en ben heel blij met alle tips en ervaringen van het "slaapverhaal" of beter "nietslaapverhaal" te noemen hihi.

Ben net thuis uit m'n werk (was n vroegertje 8) )
    Ik ga nu uit eten. (ineensterrenrestaurantmjammie :D )
    En morgen naar Mysteryland en overmorgen weer werken, dus ben denk ik niet hier te vinden.

Maar goed, ik ga nog wel even op jullie reacties antwoorden hoor!

Iig bedankt!

Fijn weekend allemaal!

4. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

Aaaaaaaaaaaaaaaah mijn 1e werkweek heb ik achter de rug en ik moetw el zeggn dat ik het wl zwaar vind.

Ik heb 4,5 maand thuis gezeten! Was heerlijk!

5. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

Dames ik wil dit ff kwijt....

vandaag was ik de hele dag een beetje 'afwezig'

Morgen is het een jaar geleden da de weeen begonnen...
    Pfff ik moet er echt veel aandenken en ook de dagen ervoor en erna!

6. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

Dit kom ik tegen van vorige jaar.
    Dit zou vorige jaar gister zijn gebeurd!

Lieve dames,

Ik ben gister naar de gyn. geweest en ze heeft me echt laten schrikken!

Gelijk bij binnenkomst zei ze : "Goh meid wat zie je er bleekjes uit!"
    Vind je het gek ik slaap nauwelijks en heb pijnlijke krampen en verlies bloed (lijkt wel liters maar dat zal wel niet zo zijn). Daarnaast maak ik me zorgen en wil graag een normale zwangerschap hebben!

Ze heeft snel een echo gemaakt van mn buik en alles zag er goed uit met de kleine. Verder heeft ze een inwendige echo gedaan en daar begonnen de alarmbellen bij dr te rinkelen!
    Mijn placenta lag echt een paar milimeters voor de baarmoedermond. Over 5 weken gaan we weer kijken of het niet omhoog is geschoven en het bloedt ook! Ze zijn bang dat voor een vroeggeboorte maar dan mag ik niet vaginaal maar mbv een keizersnee.
    Verder was mn baarmodermond verkort dan de vorige week met 1 cm. Dus mijn baarmoedermond reageert wel op mijn harde buiken en krampen! Gelukkig zit ik net niet in de gevarenzone maar dit kan wel duiden op een komende baring!
    En natuurlijk moest ze ook nog met die beruchte eendebek kijken en ja hoor daar vloeide het bloed in een keer eruit.
    Ze liet me daar achter en ging een andere oudere gyn halen (mijn gyn. is een arts-assistente). Ze kwamen gauw allebei terug en ik werd gelijk aangevallen met vragen. mevrouw wat is uw bloedgroep, wanneer hebt u voor het laatst bloed geprikt, hoelang verliest u zoveel bloed, hebt u pijnklachten etc. etc.
    Al deze antwoorden stonden in mn dossier in de computer en dat hebben ze snel ff doorgenomen.
    Intussentijd heb ik mezelf schoongemaakt en weer omgekleed en zat daar met een bonzend hart.
    Nadat mn gyn. de andere gyn. op de hoogte heeft gehouden van mn gecompliceerde zwangerschap zijn ze tot conclusie gekomen dat ik opgenomen moest worden en alsvast infuus gingen prikken voor het geval dat ik bloed nodig had.
    Ik schrok hiervan en kreeg tranen in mn ogen en vertelde heel vastberaden dat ik NIET weer opgenomen wil worden en dat ik juist mn rust thuis vind. Nadat ze me allerlei horrorverhalen hebben verteld van wat er allemaal kan gebeuren moest ik ze beloven om GELIJK aan de bel te trekken als ik maar 1 druppel te veel verlies dan nu.
    Ik moet me dan melden bij de verloskamers en dan zal ik onderzocht worden en opgenomen worden.
    Verder willen ze me nu wel wekelijks helemaal onderzoeken en heb een afspraak staan voor volgend week!
    Ik mompelde een belofte en heb heel snel mn spullen gepakt en ben letterlijk het ziekenhuis uitgehold. Pas in de auto kon in mn tranen de vrije loop laten gaan.
    Thuis aangekomen gelijk mn man op zn werk gebeld en die is gelijk weer naar huis gekomen.
    Die nam me het kwalijk dat ik naar huis kwam en juist niet in het ziekenhuis bleef maar aan de andere kant begreep ie mij wel.

Op dit moment zijn de bloedingen stabiel dus het vermindert en vermenigvuldigt zich niet! Laten we hopen dat er verbetering in komt!

n het lezen van dit stukje heb ik tranen laten gaan en ben nu nog steeds aan het tikken met tranen over mijn wangen. Ik wist niet dat ht nog steeds zo gevoelig lag.
    Het ws zoooooooooo oneerlijk en gelukkig leefde ik van dag tot dag en wist niet wat mij te wachten stond!

7. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    ik heb alles gelezen maar heb geen puf om te reageren....

mbt de strandmeeting...vindt het een leuk idee maar het is voor mij wel erg ver weg met zo'n kleintje. dus ik denk er nog even over na....en als er een ander goed idee komt houdt ik me zeker aanbevolen.

voeding...hier sochtends 180*6 pap
    10u fruithap 200cc
    half 1 1 broodje en 150cc melk
    3u rijstewafeltje (oid) en wat diksap
    half 6 200cc groente en 100cc yogholino
    7u fles 180cc*6 (maar dtinkt ze haast niets van)

juffie meid..dikke knuff kan me voorstellen dat je gedachten daar vandaag naar uit gaan.
    geniet maar van je mooie meisje....want ondanks alle ellende heb je er wle een prachtige dochter aan overgehouden.

8. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    juffie, idd heftig en laat je tranen maar stromen hoor.
    en alweer 1 week gewerkt. ik heb nog 1 week vakantie officieel maar maandag ga ik ook weer, al voelt dat nog niet als echte werkdag.

es, eetze!

iloon, is het daar nog droog geweest?

9. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
  10. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    Jeetje, wat wordt er opeens veel gekletst! Hou het even niet meer zo bij :oops:

@Sanneke: leuk dat je weer terug bent. Mooie foto's!

@Jufffie: ja, het waren heftige tijden vorig jaar. KNUFF

11. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Even heel snel koekeloeren!

Juffie, wat vervelend dat er zoveel onduidelijkheden zijn wat betreft je nieuwe baan.

Claartje, wat goed om weer van je te horen meid! Gelukkig alles goed met de zwangerschap en Sven. Jammer dat jij toch al weer wat klachten hebt en dan ook nog een hoop gezeik op de werk. Zou leuk zijn weer eens iets vaker van je te horen.

Sanneke, zo he, toch mnisschien nog geld terug van die fiets...dat zou super zijn zeg!

Salapio, niet leuk om te horen over die 20 weken echo vn je vriendin. Hoop dat het uiteindelijk toch allemaal mee valt. En weer een mooie Mirre foto!

12. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    Ga zo even een schoonheidsslaapje doen, want mijn man en ik zijn vanavond VIP-genodigden op een Guineaans feest hier in Rotterdam :) Nu ga ik liever naar andere feestjes (kan me niet zo goed verplaatsen op Afrikaanse muziek...), maar m'n hubbie kijkt er zo naar uit dat ik me daar maar even overheen zet.

13. frederike80

frederike80 Fanatiek lid

21 feb 2007
    1.923
    0
    0
    oosterwolde (fr)
    hey dames ff heel kort (we gaan weer eens filmpje kijken ;)...ja je moet toch wat met zo'n thuisbioscoop :))...ik was vandaag ff bij de trekpleister en zag daar leuke feestpakketten liggen van kabouter plop en bumba enzo...het is nog een beetje vroeg maar misschien leuk voor de bumba fans...(sam en jesse bijv) er zaten allerlei leuke dingen in voor een verjaardag...slinger, hoedjes en dat soort dingen

en nu gauw naar mijn 72 inch ;)

ps. leuke foto's sanneke !

14. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Niels, wat sta je weer mooi op de foto!

Juffie, ik moest er ook al aan denken....dat alles een jaar geleden bij je is begonnen. Tranen lekker laten stromen. Misschien nog wat meer stukjes van vorig jaar teruglezen. Hoe moeilijk het ook is, het is misschien wel een beetje meer afsluiten? En wat je zegt...gelukkig leefde je vorig jaar dag bij dag en wist je niet wat er allemaal zou gaan gebeuren. En kijk nu eens naar je mooie meid....jullie doen het super met zijn drietjes!

15. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Meiden, ik kan echt niet langer blijven....was pas om half 8 thuis. Morgen ben ik niet aanwezig. Zondag probeer ik even te komen buurten.

Liefs Olga

16. Britteke

Britteke Fanatiek lid

16 dec 2006
    3.613
    0
    0
    Thanx meid! Komt helemaal goed... Ik heb hem namelijk al in huis whahahaha. Kwam hem ook tegen bij de kruidvat hihi.

17. Britteke

Britteke Fanatiek lid

16 dec 2006
    3.613
    0
    0
    Miep, Sam heeft een Chicco DJ Candy.
    Ik vind die van Mika ook heel mooi. Die heb ik gezocht maar kon ik niet vinden. Wat voor een heeft hij?

Sanneke, mooie foto's! Vooral niels met papa inde buikdrager.. moest er wel effe om lachen ;)

Jufffie, knuffels meid. Vorig jaar kende ik je helaas nog niet! Toch kreeg ik kippevel van je verhaal. Vanavond ben ik op msn :D

18. Britteke

Britteke Fanatiek lid

16 dec 2006
    3.613
    0
    0
    dat effe in t kort.. ga nu effe popstars kijken!
    op zoek naar alieke :D

19. Britteke

Britteke Fanatiek lid

16 dec 2006
    3.613
    0
    0
    Misskeita, veel plezier vanavond!

Deel Deze Pagina