December 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Jufffie, 7 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Hier vanmiddag naar tuinland , trendhopper en prenatal geweest..
    Heb nog een leuk blousje met shirt gekocht voor Mika natuurlijk!
    En nog een heel leuk ding voor in box of bedje....

http://www.babyboardrent.nl/catalog/pop ... p/pID/1522

hij vindt heel leuk..heb m in de box gehangen.. :D

2. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    hier ook al luiers maat 3 en truitjes mt 62...tja ze is nou eenmaal groot.

doordat we over moesten naar flesvoeding had danielle al een week niet meer gepoept...sinds vandaag is het weer goed op gang maar nu heeft ze steeds kramp...kortom hier ook een beebie die af en toe ineens flink overstuur is.

juffie zeg maar niets over het cb..je hoort er zoveel verhalen over!

djaminah fijn dat het iets beter met je gaat...ik hoop dat de donkere wolk snel lichter voor je wordt.

maartjeh je hebt altijd een voorraadvat warm water..dus je verwarming kan best kapot zijn maar dan heb je nog een paar liter warm water. als dat op is dan wordt er geen nieuwe meer gemaakt....maar goed ik hoop dat je je dat bespaard blijft en dat erniets aan de hand is.

gerda lekker wezen wandelen ..lekker hoor meid.

flesjes kook ik hier ook iedere dag uit.

happygirl succes met de banenjacht.

alieke balen meid ....dikke knuff..

zo eindelijk weer eens de moeite genomen om een beetje bij te lezen. iedereen die ik vergeten ben...sorry!

3. maartjeh

maartjeh Fanatiek lid

14 mei 2007
    2.626
    0
    0
    achterhoek
    wat een leuk ding zeg miep!
    heerlijk ha dat shoppen
    ik ga vrijdag weer ff

woeiiiiiii woeiiiii
    volgens mij heb ik de kachel weer aan de praat
    'heb iets met de ketel gedaan en nu hoorde ik net de kachel aanslaan

4. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Maartjeh..fijn dat de kachel t weer doet!

Luiers..hier nog in maatje 2..maar 3 ligt al in de kast!
    en kleertjes nog maat 56...

Ongesteld...net vanmiddag weer geworden...had niks in de gaten..maar t was gelukkig net goed gegaan... :rolleyes:

5. maartjeh

maartjeh Fanatiek lid

14 mei 2007
    2.626
    0
    0
    achterhoek
    oo ook alweer ongesteld
    apart is dat ha als alles weer zo op gang komt

6. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    ja echt vreemd hè,... :rolleyes:

7. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    Vandaag naar de gyn geweet voor mijn nacontrole. Vond het wel leuk om nog even een gesprekje te hebben met haar. Ze vertelde nu dat de bevalling bijna was geeindigd in een keizersnede. Dat is op het moment zelf dus helemaal langs mij heen gegaan.
    Ik heb haar ook gevraagd of deze zwangerschap en bevalling iets zeggen over een toekomstige zwangerschap. Ik had eigenlijk NEE als antwoord verwacht, want dat zegt iedereen. Maar ze zei JA :( De kans is heel groot dat ik volgende keer weer last krijg van extreme misselijkheid. En mijn bloeddrukproblemen komen zeker weer terug. Ze zei dat ze me dat op een briefje kon geven. Wel zei ze dat de bevalling een stuk makkelijker zal zijn.
    Ze heeft me trouwens aangeraden om OF te gaan kolven OF om over te gaan op FV. Ik zei nl dat ik nog steeds zo moe ben. En toen gaf ze aan dat door het altijd zelf geven van de voeding mijn lijf niet genoeg tijd krijgt om te herstellen. Dus nu een keuze gaan maken.
    Met het oog op onze vakantie naar Guinee denk ik dat ik de BV toch ga doorzetten. Vrees dus dat ik niet aan de kolf kan ontkomen....

8. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    hallo dames,

een update van sven en mij.
    we hebben het hier maar zo druk haha
    ik ben nog veel moe en kom weinig aan mezelf toe maar de kleine doet het zo goed!

vandaag naar het CB geweest. meneertje heeft z'n eerste prikjes gehad en weegt nu 6395 gram en is 59,5cm lang. geen kleintje dus. van de prikjes is hij nu helemaal van slag. vreselijk gespuug, krijsen, hysterisch en dan weer enorm vast slapen als in een coma. we laten hem maar een beetje gaan.

ritme zit er hier wel in, maar ik vind de dagen nog zo vermoeiend! het huishouden krijg ik maar net rond. laat staan dat we een keer iets voor ons zelf kunnen doen en dat begin ik wel wat te missen.

ik ga nu eerst even bijlezen en dan snel naar bedje haha

9. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    wie herkent dit:

bijna direct na het drinken valt Niels in slaap tegen mn schouder. Leg je hem daarna in bed dan wordt ie heeeeeeeel erg wakker en is het huilen geblazen. 't lijkt wel of ie niet horizontaal wil. :(

en ik word een beetje gek van zn speen die steeds uit zn mond valt... Nu weer. ik denk dat ik hem maar ff laat huilen hoor...

morgen naar het cb. ben benieuwd

sorry dat ik even niet reageer. ik loop heen en weer van computer naar wieg

10. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    sanneke, heeft hij dan ook een boertje gedaan als je hem weg legt? sven wil hier ook wel direct na het voeden in slaap vallen, boert absoluut niet, maar toch wordt hij dan na een tijdje wakker in z'n wieg en is het mis. als je hem er uit haalt komt er vaak snel een boer en daarna is hij rustig. kindjes zijn vaak ook wat blauw onder het neusje als ze nog een boer dwars hebben zitten.

11. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    oh ja, vergeet ik helemaal te vertellen!
    wij hebben een logeerkat! ik was vandaag bij de zeeman voor extra broekjes voor sven en ze hebben daar opruiming. loopt een van de meisjes met een akt rond. was aan komen lopen en wilde niet meer weg. dierenambulance wilde hem niet menemen, omdat het asiel hier vol zit. het katje hebben ze geprobeerd op straat te zetten, maar het diertje is zó bang! ik heb aangeboden dat ik wel een logeeradres wilde zijn als ze met sluitingstijd nog geen oplossing hadden.

ik werd dus keurig om half 6 gebeld, of ik koos (zo is meneer gedoopt door het winkel personeel ;)) nog wel een logeerplekje wilde bieden. tuurlijk!

Koos zit nu op onze kattenkamer, waar onze 7 donders uit gedondert zijn haha het is een heerlijke kroeler en écht een huiskat. we wachten eerst maar eens af of er een eigenaar voor komt en anders moeten we maar eens bedenken wat we gaan doen. herplaatsen of laten blijven.

mocht iemand hier nog een op zoek zijn naar een katje ;) het is een katertje van ongeveer 10 tot 12 maanden oud. is door ons onvlooit en ontwormt, niet gecastreert. als iemand hem een plekje kan bieden zijn we bereid hem GRATIS door heel nederland te brengen! we hebben al veel aan herplaatsing gedaan en we hebben een sponsor die het vervoer altijd betaald :)

12. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Meestal boert hij heerlijk. Nu ook. Hij lijkt nu te slapen. Heb hem 10 minuten laten brullen, toen de speen nog een keer gegeven en nu lijkt het dus stil...

Heel vaak begint hij ook te spugen zodra hij horizontaal gaat. Verschonen na het drinken is echt geen doen, dus dat doen we dan maar wat later, alleen vaak slaapt ie dan alweer. Lang leve de pampers en de suducrem.

geen belangstelling voor een kat claartje; sorry :p

13. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    johana, bubbel jij nog wel eens? ik zit het nu weer te doen sinds tijden. Moet gelijk weer denken aan mn zwangerschapsverlof met de nachten dat ik niet kon slapen en maar ging bubbelen. En overdag heb ik ook uuuuuuuuuuuuuuuuuuren zitten bubbelen. Best raar dat we voor dat de baby kwam zoveel tijd hadden en nu bijna geen tijd meer voor zoiets (onnozels) als bubbelen :)

14. Essebes

Essebes Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.215
    0
    0
    Hey Girls,

Sorry hoor, nu hier even n ego berichtje,

Heb even de balen, Liv is weer aan het krijsen, ze is ontroostbaar, ik ga d'r zo maar weer pakken. Ze wilt niet slapen, heeft nog geen oog dicht gedaan vandaag, wat moet ik hier nu mee?
    Ben zelf ook zo moe...
    Ik zie het even niet zitten...

Ik kan het niet meer aan horen, ben nu 10 min verder et wordt alleen maar erger, ik pak d'r maar.

xx

15. Essebes

Essebes Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.215
    0
    0
    Liv doet echt precies hetzelfde, na het drinken n boer en dan zwaar in coma op schoot, maar als ik d'r terug wil leggen; Eyes wide open :confused:

Miep, ik heb dat sluimerkastje ook besteld. Britteke heeft m ook. Ben benieuwd wanneer ik m eindelijk krijg...k zou m afgelopen weekend al binnen krijgen

16. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    @Sanneke: heeeeel herkenbaar. Hannah valt ook meestal tijdens de voeding in slaap, maar zodra haar hoofdje het matras van de wieg raakt is ze klaarwakker. Ik laat haar altijd even rustig liggen. Aan hoe ze huilt hoor ik vrij snel of ik haar weer op moet pakken of haar kan laten liggen. Ze huilt namelijk altijd voordat ze gaat slapen. Als dat het geval is, ik weet niet, dat hoor ik gewoon. Anders pak ik haar op om even te knuffelen...

@Essebes: Dikke KNUFF voor jou!

@Huilen: ik lees dat heel veel meiden het zo moeilijk vinden om hun kleine te laten huilen. Het klinkt vast heel erg als 'ontaarde moeder' (ja, nu al!), maar ik heb daar eigenlijk geen moeite mee. Als ze echt overstuur is hoor ik dat aan hoe ze huilt. En het lijkt hier wel of ze een beetje huilen/jammeren nodig heeft om in slaap te komen. Dus ik laat haar gerust pruttelen. :(

17. Essebes

Essebes Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.215
    0
    0
    Ze blijft huilen...

Op deze momenten denk ik altijd± je zou maar n huilbaby hebben, ik zou echt GEK worden.

18. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    @Boeren: Hannah boert nooit. De kraamhulp vertelde mij dat dit ook niet nodig is bij BV omdat een baby dan geen valse lucht zuigt. Maar zo te lezen boeren hier veel van de BV-kindjes wel! Is het dan niet raar dat Hannah dit niet doet?

19. Essebes

Essebes Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.215
    0
    0
    Thabks voor de knuf misskeita! Ben je nog naar Hans textiel geweest?

20. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    Oh nee, ik wist dat ik iets vergeten was .... :( MOrgen weer een dag ;)

Deel Deze Pagina