December 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Jufffie, 7 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pareltje2212

pareltje2212 Fanatiek lid

17 mei 2007
    1.546
    300
    83
    Vrouw
    huismoeder
    Leusden
    Ik weet nu ook wat darmkrampjes zijn. ze ligt nu rustig op haar buik op mijn arm, maar voordat we zover waren.. We denken dat het komt door de witlof die we gisteren hebben gegeten en vandaag was het zuurkool, dat beloofd nog wat voor de komende dagen.

2. Arka

Arka Fanatiek lid

2 feb 2007
    3.132
    0
    0
    ha juffie en olga hier ook fervente reizigers.
    Peru was onze laatste grote reis bijna een maand weg!

We hopen over enkele weken (eind feb) een weekendje Amsterdam te kunnen doen.
    Dus meiden: als jullie tips hebben voor goeie logeerplaatsen voor drie belgjes... altijd welkom.

Morgen komen we trouwens ook richting Nederland, we gaan naar Goes!

Dat komt ervan hé, hele dagen op een Nederlands forum, ik ben zelf een halve Nederlander aan het worden ;)

3. Arka

Arka Fanatiek lid

2 feb 2007
    3.132
    0
    0
    hey sanneke,

ik durf Elisabeth ook wel eens te laten huilen hoor!
    En om het boertjesprobleem op te lossen heb ik haar bed schuin gezet (op blokken van 10 cm) of ik laat haar overdag in haar relax in slaap vallen...

4. Arka

Arka Fanatiek lid

2 feb 2007
    3.132
    0
    0
    och dames,

elisabeth had ook darmkrampjes en ik gebruik nu 'babyfen', ik weet niet of dit ook in Nederland is te verkrijgen, maar het helpt echt!
    Het is iets natuurlijk: voornamelijk venkeldruppeltjes geloof ik.

Misschien kan dat de huilende baby's wat kalmeren?

liefs,

arka

5. Arka

Arka Fanatiek lid

2 feb 2007
    3.132
    0
    0
    zo, en nu ga ik in mijn bedje kruipen, tot morgen!
    x

6. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Claartje..fijn dat alles goed is!
    En Sven lekker gegroeid!zielig van de prikjes..
    De kat…wat goed dat jullie die hebben opgevangen!

Sanneke..ik verschoon Mika altijd voor de fles…anders spuugt ie t er ook weer uit..

Essebes…wat vervelend dat Liv zo huilt..misschien heeft ze last van krampjes.?
    Dikke knuffel voor je meid!
    Dat kastje is wel een succes hoor…hij vindt t echt leuk! Ik heb m in de box hangen.maar hij kan ook in bedje!
    Ik heb m bij prenatal gekocht..
    Ik wist niet dat britteke m ook heeft!

Huilen…tja hier ook hoor..laat m maar lekker even huilen…en ik hoor vaak wel als er iets is.. of hij huilt langer als een half uur..dan haal ik m er even uit..kijk alles nog eens na..en probeer t dan nog eens hoor..ik ga m echt niet contstant er uit halen en op sleeptouw nemen..
    Maar ik moet wel zeggen…Mika huilt niet zoveel….

Arka…gezellig even een paar daagjes ertussen uit..leuk!

7. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Goedemorgen..
    Mika heeft weer lekker doorgeslapen..en wij ook natuurlijk..
    Hij mag zo even lekker in badje..en daarna gaan we even koffiedrinken bij mijn mams!
    Voor de rest geen echte plannen..tja ik moet boodschappen doen…maar de grote..
    Dus dat wil niet samen..ik vind t doodeng om die maxicosi bovenop dat winkelwagentje te zetten..dus dat doe ik maar als mijn vriend thuis is!

8. augustus

augustus Niet meer actief

Goeiemorgen,

weer een rustige nacht. Ze heeft van half 9 tot half 5 geslapen en ligt nu nog te tukken..

miep, wat een leuk ding. Ik heb hem ook gezien, en vond hem geweldig. Er komen geloof ik deze maand nog meer nieuew dingen van fischer price op de markt. Ik ga even op de 9 maanden beurs kijken.

Essebes, is Liv nog lekker gaan slapen? En heb jij ook nog even geslapen?

Hier mijn mannetje na de fles vanmorgen wakker gemaakt voor ochtend gymnastiek haha :oops: :)

9. augustus

Miep ik bestel tegenwoordig altijd via www.albert.nl.
    Ideaal, ze brengen het tot in de keuken.

10. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    hey girls, ik ben vandaag niet ongesteld geworden.
    wilde het hier ook maar even komen vertellen

blijven jullie duimen?

11. Nannaf

Nannaf Fanatiek lid

6 jul 2007
    1.053
    0
    0
    Hier ook vrij veel last van darmkrampjes. ik gebruik cinababy maar of het echt helpt weet ik niet zo goed. ze raden ook wel eens venkelthee aan, ik dronk dat dan zelf en dat kwam dan in de BV. maar het schijnt dat je het afgekoeld ook in een flesje een beetje mag geven maar dat durf ik zelf nog niet te proberen. zomaar iets anders dan melk geven. maar kga het navragen op het CB.

Misskeita> dat zei mijn kraamverzorgster ook van dat boeren en zelfs van de krampjes! ze liet jonathan ook nooit boeren na de voeding maar hij heeft het echt wel nodig gehad tijdens de BV!
    Miep> heerlijk doorgeslapen! jonathan slaapt zo'n 4 tot 5 uur door en het is al wel eens langer geweest. op het CB zeiden ze dat hij niet langer dan 6 uur door mocht slapen! straks 8 uur. persoonlijk heb ik zoiets van als hij snachts lekker slaapt vind ik het best! maar hij komt nog steeds een keertje per nacht dus is niet aan de orde, helaas :)

sorry ik heb niet bijgelezen verder, :oops: fijne dag allemaal en tot een volgende keer! :)

12. augustus

Loopy mijn duimen draaien hoor *spannend*

13. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    Loopy lieverd ik duim voor je!

hier een rustige nacht achter de rug...mevrouw had om half 10 haar laatste voeding en kwam pas om half 4 weer...wauwie wat een lange ruk...echt heerlijk!

Hier overigens ook een baby die voornamelijk overdag veel huilt. ik ben nu bezig om heel veel regelmaat aan te brengen...overigens laat ik haar ook rustig een half uur huilen --mits ze niet echt over dr toeren is natuurlijk-- ik leg haar weg dan is ze klaarwakker meestal huilt ze zich dan in slaap. als ze wakker wordt en echt begint te krijsen...check ik de luier, de temperatuur geef haar een knuff en stop haar terug.....je weet dan zeker dat er niets aan de hand is...als ze direct weer onbedaarlijk begint te huilen knuff ik haar zonder haar op te pakken..en dit herhaal ik een paar maal..meestal valt ze dan in slaap...ik wil namelijk niet de hele dag met beebie op de arm of in een doek lopen....een keer is niet erg maar het beperkt je enorm. op deze manier weet zij waar ze aan toe is en houdt ik de handen vrij..mischien heeft iemand er wat aan.

het is hier trouwens erg donker in de lucht.....er komt een fikse onweersbui aan geloof ik :(

14. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Miep, wat heb je een leuk ding gekocht voor in de box. Maakt die alleen muziek?

Juffie, toe maar...ook nog een vakantie naar Italie boeken! Binnen Europa heb ik meer de voorkeur voor Scandinavie en het Oosten. (tjechie, hongarije, Polen, kroatie)

Misskeita, knap dat je toch de bv door aat zetten ondanks dat je zelf zo vermoeid bent.

Sanneke, hier ook altijd eerst heel moe na het drinken. Daarna wordt hij vaak weer een tijdje wakker en laat ik Senna even spelen voordat ik hem naar bed breng of hij zelf al in slaap valt. Wat bedoel jij trouwens met bubbelen?

Claartje, wat ben je toch lief zeg. Nu weer een katje opgevangen! En Sven is ook al een flink mannetje aan het worden he!

Essebes, ik hoop dat Liv vandaag weer beter slaapt. Senna had gisteren ook zo'n dag dat hij alleen maar bij me wilde zijn en anders ging huilen. Vermoeiend! En ja, een echte huil baby lijkt me ook erg moeilijk hoor....

even posten en Senna laten boeren....

15. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    sanneke ik ben niet meer aan het bubbelen...ben er helemaal klaar mee, hahah..heb het tijdens mijn zwangerschap zo vaak gespeeld dat ik het niet meer kan zien :D :D

olga bubbelen is een spelletje waarbij je balletjes van dezelfde kleur moet wegschieten.....lekker zo'n 'zinloos vermaak' spel ;)

16. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Arka, ook in Peru geweest! Dat was wel een van de mooiste reizen hoor...Heb je de Inca trail gelopen? Wij wel, dat vond ik zoooo bijzonder.
    Heb zelf nog nooit in Amsterdam overnacht....misschien kun je eens voor een Stay Oke hostel kijken?

Senna poept vaak tijdens of na het drinken, dus toch daarna een schone luier. Vaak spuugt hij dan ook weer wat terug, maar ja....
    Hij is nu ook aan het poepen en het zit hem echt dwars.

Whaaa, Loopy, dat wordt weer spannend zeg! Ik duim voor je mee! Tot wanneer wil je wachten om te gaan testen?

liefs

17. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    En nu is het Senna tijd!

18. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    Loopy, wat spannend zeg! Zat net trouwens even in de album te spieken, en zag die tattoo (dat is het toch?) van de voetjes van Bas. Heel erg mooi. En ook een mooie, symbolische plaats zo op je buik. Wanneer ga je testen?

19. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    spannend! wanneer ga je testen?/

20. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    net bij het cb geweest, maar dat vertel ik later wel. Hij 'roept' me nu op zijn manier :cry: Hij heeft honger debonger

Deel Deze Pagina