December 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Jufffie, 7 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Salapio.. Vind ik ook nix aan, alleen naar bed. Leuk dat je ook mee doet met Es haar vriending d'r project.. je weet wat ik bedoel :)

Johanna.. leuk dat je ook mee doet!

Nelly.. fijn dat de badkamer weer fris is.. rot klusjes zijn het. En lekker geshopt.. Leuk! Esmee heeft rompers van de hanstextiel.. zitte zo mooi bij haar en de 74-80 wordt te krap dus over op de volgende maat. De rompers vallen wel kleinn hoor.

Hier een gezellige avond gehad.. hou eigenlijk niet zo van het gesleep met een kindje s'avonds maar soms kun je niet anders. Ze ligt weer lekker in bed nu.. en wij gaan ook nu.

Tot morgen.

2. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    goedenmorgen!

wat is het koud buiten, bbbrrrrrr

3. verena87

verena87 Bekend lid

9 dec 2006
    605
    0
    0
    Hoi hoi!

Ik ben hier maar zelden, maar dat is niet zo'n ramp of wel. Ik ben wel van plan om hier in de toekomst meer te gaan komen. Maar momenteel heb ik het nog erg druk
    We zijn onlangs verhuisd naar boord, en ik heb nog bergen met dozen staan die ik moet uitzoeken. DUs veel tijd heb ik niet. En Dayenne vraagt ook lekker veel aandacht.
    Dayenne heft 3-9 haar allereerste tandje gekregen, en daar was ze goed ziek van.

Groetjes

4. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Hallo lieve meiden!

Daar ben ik weer....we zijn vrijdagavond terug gekomen van vakantie. Na een nacht slecht slapen op de boot en een hele dag rijden vanuit Denemarken naar huis, waren we het echt spuugzat. En Senna was het nog 10 keer zatter en heeft vanaf 4 uur zitten mopperen en janken in de auto. (we waren pas om acht uur thuis)

Maar goed...vakantie is erg leuk geweest. Heel anders dan we gewend zijn en best wel heel erg wennen, maar over het algemeen heel goed gegaan. Senna was echt een kanjer (op de momenten na dat we hem wel achter het behang konden plakken). Het autorijden ging steeds beter en hij viel ook sneller in slaap. Er waren dagen dat we echt heel lang in de auto zaten en dan vond ik het echt zo zielig voor hem. Als hij dan gaat janken kun je het hem ook niet kwalijk nemen....hoewel je het na een kwartier toch wel zat bent....Dus zat ik de hele tijd omgedraaid in de auto liedjes te zingen, speeltjes aan te geven en te troosten. De cd met kinderliedjes deed vaak wel wonderen, dus die kunnen we nu dromen! Maar echt....over het geheel genomen deed hij het gewoon super!

Het wandelen in de rugdrager vond hij helemaal leuk. En in slaap vallen...heus niet! Lekker rondkijken en aan mama haar haren trekken. 1 keer is hij 20 minuten in slaap gevallen. Senna heeft op de meest bijzondere plekjes zijn fles, fruithap en schone luier gehad en rondgekropen. En tuurlijk hebben we veel mooie foto's gemaakt!

Zijn ene tandje is nu heel goed zichtbaar. Verder iis er nog niets in aantocht geloof ik.
    Hij zegt de hele dag mamamamamamama. Zo lief om te horen! Het gebruikt het ook echt als hij bij me wil.
    Hij kan klappen in zijn handjes en zwaaien (beide alleen als hij zin heeft) en hij gaat staan door onze handen te pakken en dan vanaf zijn knieen om de beurt een voetje neer te zetten en omhoog te drukken. Gaat nog niet altijd op de goede manier, maar hij vind het helemaal leuk!

Meiden, jullie begrijpen wel dat ik niet alles teug ga lezen.

Zijn er nog bijzondere dingen die ik moet weten? Misschien nieuwe zwangeren?

Liefs en een kus voor jullie allemaal!

5. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Ik lees iets over een project van Essebes met kleertjes ofzo? Tell me all about it....

En wat is er met Juffie en Jayda?

Claartje weer in verwachting van een jongen! Leuk zeg en alweer over de helft, gaat snel!

6. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    haaaaa olga

zit een kruipmiertje op schoot dus reageer ff niet

welkom terug :D

7. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Zo ... Mirre ligt weer even op de grond te kruiptijgeren.

Klinkt als een prima vakantie Olga. En ja ... idd erg anders met een kleintje. Voor ons was het al een enorm verschil dat we niet tot in de vroege uurtjes wijn zaten te drinken :) (maar dat deden we vorig jaar natuurlijk ook niet). Maar ook organisatorisch.

Fijn dat Senna de rugdrager zo tof vindt. En ook al lekker aan het staan (vindt Mirre ook te gek). En SUPER van dat mamamamaam! Ik probeer dat ook aan Mirre te leren, maar ze zegt alleen maar PA-PA (-papapapapa) na en bah/bal :rolleyes:.

Laat je een paar foto's zien?

Ik ga nu lekker fietsen met Mirre :D ... Tis koud, maar prachtig weer (jeeeeej)!

(en joepie vanavond is mn man er weer :D)

(en Mirre is vannacht weer wakker geworden *zucht* ... maaaaaaar wel uitgeslapen tot kwart voor 9)

8. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    olga welcome back! fijn dat de vakantie geslaagd is, idd het is heel anders met een kleintje erbij :D

jayda van juffie ligt in het zh ivm last van de longen. ze was al een paar dagen flink ziek...op dit moment hebben we n dag of 2 niets gehoord dus geen idee hoe het gaat.

project van essebes waren kleertjes voor weeskinderen meen in. waarop judith voorstelde allemaal wat te doneren in de vorm van kleren...zoiets was het.

9. MamavEsmee

Tot 3 x toe alles weg wat ik had getypt dus nu even kort :(

Olga.. fijn dat je er weer bent! Leuke vakantie gehad lees ik! Ik vond het best tegen vallen met kind op vakantie :oops: .

Salapio lekker tot kwart voor 9 HEERLIJK.. En kruipmiertje :)

Johanna.. lekker he die kou.. zeker nu de zon ook schijnt. We hebben al lekker gefietst :D

Essebes haar vriendin gaat naar een 3e wereld land ( weeshuis meen ik) en zameld nu kleertjes e.d. we wachten op verder bericht van haar. Als we allemaal wat opsturen :D worden ze daar vast heel blij.

Lekker relaxed zondagje. Al bij schoonma en pa geweest. Erwin is nu aan het golfen op de wii :rolleyes: haha ziet er dom uit.
    Vanmiddag lekker tutteren met Esmee.. F1 is er ALWEER op! :(

10. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @MamavEsmee: fijn dat het gisterenavond met Esmee toch goed is gegaan. Wij nemen Annabel 's avonds niet meer mee. Ik laat haar liever na de laatste voeding (19.00u) lekker liggen. Ze kan zo lekker slapen en ze is zo enorm sjagrijnig als je haar wakker maakt! Heeft ze van haar vader. Hihi...
    Heej, Hans Textiel daar kan ik inderdaad ook wel eens binnengaan voor rompertjes. Hier voornamelijk rompertjes van de Hema en Zeeman.
    Je zegt dat Hans Textiel klein valt... Hoe groot/zwaar is Esmee? Dan kan ik dat vergelijken met Annabel voor de maat van de rompertjes.

@verena87: heeej, jou heb ik nog niet eerder gezien. Welkom!
    Aan de foto's op de beebiesite te zien is Dayenne lekker snel zeg, met 6 maanden al staan! Wat een heerlijke frummel is het.
    Ik begrijp dat jullie op een boot wonen. Wat apart zeg.

@olga: he, wat balen zeg, dat de terugreis zo tegenviel.
    Maar je kan toch terugkijken op een leuke vakantie.
    Wat leuk dat Senna al probeert te staan. Scheetje.
    Ik ben benieuwd naar de foto's!

Zo, hier hangen weer wat wasjes te drogen. De laatste was zit in de trommel, maar die kan straks lekker de droger in.
    En nu ga ik toch echt even uitzoeken hoe ik de kinderopvangtoeslag kan aanvragen. Ehm... tja, dan moet Annabel alleen nog wel even blijven slapen... Naja, dan gaan we nu maar gezellig met zijn drietjes lunchen en daarna naar mijn schoonouders, dan zoek ik dat belastingspul vanavond wel uit als we weer terug zijn.
    Groetjes!

11. MamavEsmee

Esmee is 75 cm lang en weegt 10,5 kilo.. De rompers van de Hans Textiel sluiten mooi aan en de stof blijft erg mooi. De rompers van de hema gaan lubberen zeker die met mouwtjes. Van de Hans heb ik ze nu met korte mouw.

Dat belastingspul is heel eenvoudig aan te vragen.. jouw loon en dat van je man. de uren van de opvang die je gaat gebruiken en de sofinummers. je kunt een aanvraag dowloaden via de belastingdienst site.

Hier net een potje gebowld op de wii.. manlief dik verslagen.. :) toen gegolfd.. mmm daar ben ik niet zo goed in.. :x het sportspack gebruiken we veel te weinig maar is toch wel geinig hoor!

12. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    Haj meiden
    zo heb een druk weekend achter de rug.
    vrijdag nacht werd ik gebeld dat stefan
    niet lekker was gewrdn op zijn werk
    hij had een biertje op en die was
    verkeerd gevallen. Hij werd dus met de
    taxi naar huis gebracht. ik om half 4 me nest
    uit om geld te zoeken in huis :(
    gelukkig wat gevonden. 50 euro koste die rot
    taxi maar ja hij was veilig thuis.
    kregen we toch een partij ruzie.
    en waarom? ik weet het niet.
    dus om 5 uur pas naar bed gegaan ik was dood op.
    gelukkig nog wel geslapen.
    om 7 uur der uit voor demy ben ik er maar uit
    gebleven want we zouden om 10 uur al
    versite krijgen. snel boodschappen gaan doen om half 9
    versite gehad de hele dag bleh.,,
    savonds in de straat bbq ben niet gegaan want w
    was dood op..
    hebben ze tot dik half 1 harde muziek gedraait
    demy helemaal van de rel.. en amper geslapen.
    dus eindelijk was het stil maar demy niet slapen
    tot 4 uurwakker geweest eindelijk in slaap.
    werd mevrouw om 6 uur weer wakker :(
    pfff. maarja
    gelukkig heeft mevrouw mama vanmorgen wel
    laten uitslapen :)
    straks verjaardag van het buurmeisje :)

hoe is het hier?>
    ik ga even reageren :)
    en bij lezen..

13. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Hey meiden!

Juffie; Is er al wat meer nieuws? Volgens mij nog niet :rolleyes:

Lindy; jeetje dat is niet leuk! Dronken mannen kunnen ook erg vervelend zijn ;)

Wat een heerlijk weertje!

**
    Vanaf vandaag is officieel de "kermis-week" begonnen, vandaag is de kroegen tocht. We gaan denk even kijken en wandelend met Loïs erheen (gelukkig is er geen muziek verder, dat is binnen) Dan kan loïs een beetje afgeleid worden want ik zag net de blaasjes in dr mondje zitten :mad: 1 blaasje op haar vinger is al weg dus hopendat de rest ook snel weggaat.

Sorry voor de korte reactie, ik word zelf net pas wakker :oops: want gister errrgg laat gemaakt en het was "mama uitslaap dag"
    Ik ga nu snel douchen want vrienden van me mannetje komen zo al! Heerlijk dat uitslapen maar je dag is meteen 2x zo kort!

14. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    ik heb het pyama papje geprobeerd
    ze dronk 100cc op :)
    dus misschien werkt het wel.
    ze moest wel even wennen aan de smaak
    ze dronk in ieder geval meer dan uit
    een fles met rijstenbloem thnx voor de tip :)

nelly wat een gave schoentjes :)
    Ja het is zeker balen dat ik niet
    op korte termijn bij het zh terrecht kan
    ik moet in de week van 23 sept even
    bellen voro een nieuwe afspraak
    mijn neuroloog is op vakantie :(
    dus gaat nog langer duren.
    dus weer aan de imbriprofen :(

slaapkamer deur: die heeft demy niet :)
    ze slaapt aan het uiteinde van onze kamer.
    er past geen deur in
    ik zal binnekort ff foto`s maken van haar
    kamertje
    dan snappen jullie het;)

mamavesmee: ja ik zat er ook
    al over na te denken om hem weer later te gaan
    geven want ze eet tussen half 6 en 6
    dus kan ze best geen honger hebben om 8 uur.

Miep en miep. ik heb last al bijna een jaar denk ik
    het is begonnen in mijn zwangerschap
    en de dokter zei dat het wel af zou nemen als ik
    bevallen was. maar nee dus :(
    en sinds ik bevallen ben dus in Januari is het erger
    geworden dus heb nu ook z`n beetje 8,5 mnd
    flinke pijn. :(
    heb wel diclofenac gehad maar werd
    daar niet lekker van. :(
    ik ga toch een vragen of hij wat anders
    voor me heeft :)
    of ook maagbeschermers erbij want dit is nix
    bedankt meid :)

hoe is het nu met jou handen?

essebes : wat fijnd at het met liv zo goed gaat
    en weer nieuwe kleren kopen :)
    leuk is dat heb ik ook gedaan ;)

succes met je missie ;)

claartje gefeli met je 20 wkn :)

Salapio : jij wint zeker :)
    HIj zegt zelf altijd van Ik ben AL 24 hij
    vind zich al oud hihi.
    terwijl die nog een broekiej is:p
    ik vond de pyamapapjes ook erg zoet
    ben ook bang dat er suiker in zit.
    maar zeker onduidelijk op de verpakking

alieke ja heb je gezien :D

Olga wat fijn dat je weer terug bent :)
    en senna kan al zo veel meer :)
    wat gaaf
    leuke vakantie gehad :) ja dat reizen is
    ook niks,
    vooral voor die kleine niet.

Zo weer ff gereageerd :)
    ik ga ff eten
    en dan demy wakker maken en dan naar
    de verjaardag van het buurmeisje
    dikke knuffel

15. Britteke

Britteke Fanatiek lid

16 dec 2006
    3.613
    0
    0
    Hai Meiden,

wel gelezen maar geen tijd om op iedereen te reageren.

Er werd naar Jufffie en Jayda gevraagd.
    Ik heb vanmorgen een sms gehad...
    Jayda ligt nog in het zkhs aan de zuurstof en monitor. Ze knapt niet op en er is nog niks bekend over wanneer ze naar huis gaat.
    Zullen we een kaartje sturen van ons allen of iets anders... ideetje iemand? (pb me anders maar hierover 8) )
    Ik heb in ieder geval een sms terug gestuurd met sterkte en beterschap van ons allemaal.

Vanavond gaan ik en mijn mannetje naar Stevie Wonder :D. Heb er echt zin in. Nu gaan we snel effe mijn fiets maken en het huis aan kant maken.
    Morgen moet ik met Sam naar het bureau.
    Ook spannend weer!

16. Britteke

Britteke Fanatiek lid

16 dec 2006
    3.613
    0
    0
    JOEHOEEE

SAM IS VANDAAG 9 MAANDEN!!! :) :p

17. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    Jeetje britteke wat
    erg voor jufffie en haar man
    Jayda kom op meid !

ja een kaartje lijkt me leuk.
    heb jij haar adres?
    veel plezier bij stevie wonder

Sam al 9mnd gaat hard he :)

OHJA VOOR K HET VERGEET
    HEBBEN WE AL EEN DATUM VOOR BURGERZOO?

EN WIE GAAN ER NOU ALLEMAAL MEE?
    ZOU HET WEL ONWIJS GAAF VINDEN ALS WE
    GAAN.. WIJ GAAN ZOWIESO.
    BEN ER NOG NOOIT GEWEEST EN HET LIJKT ME
    ERG LEUK OOK VOOR DE KIDS :)
    EN WIL JULLIE GRAAG ONTMOETEN :)

18. Britteke

Britteke Fanatiek lid

16 dec 2006
    3.613
    0
    0
    ik heb haar adres wel...
    we kunnen misschien een grote kaart sturen...
    met al onze namen?

19. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    Is wel een idee :D

20. momhairy

momhairy Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.180
    0
    36
    kapster
    o men weer jayda in het ziekenhuis... ik hoop echt dat ze snel opknapt......

sorry sorry sorry dat ik niet veel post.
    lees wel elke keer snel bij maar ben echt druk druk druk en nog steeds zitten we in die ...... piep..... verbouwing.....

maar ik vond dat het nu wel weer even tijd werd om te posten.

britteke:

gefeliciteerd met je mannetjes 9 maanden .... nog drie maandjes en dan happy birthday...

alieke:
    gezellig kermis week.
    wou dat ze dat hier hadden... vind het altijd zo gezellig..nou veel plezier als je gaat

MamavEsmee:
    hier ook af en toe last van die rompers, voor mij gevoel kan ik elke week andere kopen...en hij is er zo uitgegroeid.
    en wij hebben de psp(2) maar ik vind de wii ijgenlijk leuker maar ja kan blijven kopen he .......

nelly:
    ook weer de was gedaan? hier ben ik ook weer lekker glad.... eens in de zoveel tijd heb ik zoooooooo mega was, en waar het vandaan komt? ik weet het niet.

claartje:
    onze zwangere in het midden hahah
    we beleven het zo weer allemaal opnieuw. als ik het zo lees zou ik ook er al weer naar verlangen, maar gelukkig zegt mijn verstand eh eh even niet .....
    ik zou denk ik weer helemaal zenuwachtig zijn als we voor een tweede gaan.

miep en miep:
    hoe is ie met jou meid.... en je grote vent mika..

en ook essebes salapio johanna olga lindy en hooooooiiiiiiiiiii verena (ook nog niet gezien maar joiii)

hoe is ie met jullie (en ook die ik gemist heb te noemen natuurlijk)

nou ik ga die stinkerd hier even verschonen...pfffffff ze zeggend dat het wend maar sommige luiers ruik ik toch echt heel goed.

hier gaat het overgens best goed. mika is wel ziek geweest en wil nu niet meer de melk flessen maar ja (SPRONGETJE?) we zien wel

hoeveel gaan er naar burgers zoo?

xxxxx

Deel Deze Pagina