December 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Jufffie, 7 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    alieke meid
    wat vervelend zeg dat je geen duidelijkheid hebt.
    misschien toch nog een zw testje doen voro de zekerheid. Of bloed laten prikken bij de HA.

knuffel

2. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Hoi meiden,

Ik had geen zin om tot vanavond te wachten met reageren en nu zit ik toch alleen op kantoor.

@johana79: duizelig... doe rustig aan meid en zorg dat je voldoende vocht en ijzer binnenkrijgt. En vitamientjes.
    Ik wist dat je veel terug kon krijgen van de kinderopvang, maar het leek me wel erg veel. Vanavond kijk ik er nog een keer overheen en dan stuur ik het gewoon in.

@Britteke: lekker genoten gisteren dus. Heerlijk hoor, naar een concert.
    Ik ben benieuwd wat je voor Jufffie haalt. Ik wil wel meebetalen hoor. Een pyjama is ook een leuk idee (van Salapio) voor Jayda.
    Neeeeej, je glijdt toch niet uit in de badkamer! Het klinkt alsof je je arm gebroken hebt. Getsiederrie, meis... Beterschap!

@momhairy: baaaaaaaaaaaalen, dat die tekst weg is. Misschien de volgende keer je reactie in Kladblok/Notepad/Word maken en dan kopieren naar dit forum?
    Fijn dat Mika weer drinkt. Issie mooi klaar met springen.

@maartjeh: pfff... midden in de nacht willen spelen. Da's echt vermoeiend. Gekke Lot!

@essebes: bolderkar in de Karwei(?) folder had ik inderdaad ook gezien. We willen alleen een blank houten, die we evt. zelf een leuk kleurtje kunnen geven. Maar die koeienprint zag er wel erg leuk uit.
    Mijn drukke bestaantje heb ik weer redelijk op de rit. Van de week heeft het weer even flink geknald tussen mijn man en mij, maar dat zit ook weer goed. En op mijn werk is het megadruk, maar daar stoor ik me steeds minder aan. Het scheelt enorm dat Annabel inmiddels een dag naar het KDV gaat. Lief dat je dat vroeg!
    Ocharme Liv, snotverkouden. 't Is er nu ook echt het weer voor he. Ik hoorde er vanochtend ook al meerdere moeders over op het CB. En Liv had al problemen met haar luchtwegen, dan dat hakt zo'n verkoudheid er ook nog extra in he. Annabel is ook aan het snotteren, ik ook trouwens.

@Me2: ik merk ook aan Annabel dat ze 's nachts de dag verwerkt. Ze schrikt soms gillend wakker, maar valt meestal meteen weer in slaap. Alleen papa en mama zitten dan tegen het plafond geplakt.
    Leuk he, dat onze kleintjes steeds beweeglijker, maar dus ook minder afhankelijk worden.

@Nannaf: gefeliciteerd met je nieuwe neefje! Zo heet mijn man ook! Tegenwoordig hoor je die naam niet vaak voor een baby.

@MamavEsmee: die kapotte billetjes van Esmee klinkt als een schimmelinfectie. Misschien toch maar even mee naar de dokter gaan hoor. En wat Salapio zegt, lekker met de billen bloot laten.

@Ayse: ook weer flink aan de slag op het werk. Hm... en Tugce is hangerig. Nu begint ook de periode van eenkennigheid he...

@Salapio: hah, Mirre heeft eindelijk de handdoek in de ring geworpen. Nu maar duimen dat ze rustig blijft slapen. Ocharme meisjes... Dikke knuffel!
    Whiehoe! Mirre kan zelf drinken. Ik ben jaloers hoor! Annabel pakt het flesje sap wel zelf van tafel, maar als wij even helpen om het omhoog te houden, laat ze het lekker los. Hoezo gemakkelijk uitgevallen? Hihi...

@Lindy: ach meissie, heeeeele dikke knuffel. Probeer veel te drinken en toch ook wat rust te nemen. Makkelijk praten he... Of je vraagt je buurvrouw of Demy nu bij even haar terecht kan, zodat jij even kan rusten?
    Anders bel je de vergadering af. Ziek is ziek hoor!

@Me2: wat grappig dat deze zwangerschap anders aanvoelt. Ik ben ook zo benieuwd, als wij ooit weer zwanger raken. Ik geef nog wel gewoon borstvoeding en mijn cyclus is ook weer netjes op gang gekomen. Maar of ik dan ook vruchtbaar ben...

@Alieke: het blijft spannend bij jou he! Doe anders nog een keer een zwangerschapstest of gooi die ovulatietests weg! Niet gaan zitten stressen meid. Hihi...

Zo, hier verder weinig nieuws.
    Ik ben vanochtend na het cb met Annabel in de maxicosi voorop naar mijn werk gefietst. Ik moest wel even slikken toen ik de voetenzak weer in de maxicosi deed. De vorige keer dat die erin zat, kwam de pasgeboren Annabel net met haar koppie boven de rand van de zak uit en nu komt ie tot onder haar okseltjes. Wat gaat het toch hard zeg. Lekker cliché he...

Groetjes!

3. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    whiehieuw...dani snapt eindelijk hoe ze uit de nubby beker met rietje moet drinken! *doet rondedansje* :D

en nelly ik krijg wel een boel vitamientjes binnen tenminste eet meestal vers en iets fruit per dag en ik slik 2 vitaminepillen....dus zou voldoend moeten zijn. maar ik heb een nogal snel schommelend suikergehalte dus zal wel iets vaker hartigs moeten eten en drinken idd dat doe ik nooit genoeg ;)

4. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

ayse... weer 4 dagen werken. Zal wel wennen wezen in het begin.

Salapio.. Esmee weet dat papa haar sneller uit bed haald. Hier dus precies anders om ;) En :thumup: voor Mirre.. grote meid hoor dat je zelluf kan drinken uit je beker.

Lindy.. dikke digiknuf en i.d. de vergaderingen afbellen als je echt niet lekker bent! Ziek is ziek. Ik hoop dat Demy toch nog een tukkie heeft gedaan.

Alieke het klopt dat een ovutest ook een zwangerschap kan aangeven. Zou er toch nog een testje tegen aan gooien. Hoelang ben je nu gestopt met de pil? En anders misschien gaan tempen?

Nelly.. Wij krijgen ook een heel groot gedeelte terug van de belasting dienst. Ik kijk ook steeds meer met emotie terug op vorig jaar. De spanning rond de bevalling en dat het uiteindelijk toch goed is gekomen.. Ik ben sinds de zwangerschap echt een emomuts terwijl ik daarvoor echt een ijskonijn was :)

Johanna.. hoe gaat het nu met je? Lekker relaxed dagje? :whistle: Yoehoe daniëlle ook al zo'n grote meid! Esmee snapt niks van een rietje :rolleyes:

Essebes.. ik heb 2 enveloppen met kleertjes op de post gedaan, helaas de spenen er uit moeten halen.. kreeg de envelop niet in de brievenbus gepropt :) ik hoop dat je er wat aan hebt?

Miep :(:

Wasje zit in de droger en het eten staat kook klaar.. nu dus even relaxen en mamatijd! :D Esmee ligt er lekker in..

Mama's met een hond(en) vinden jullie het ook zo druk wanneer je 2x overdag de hond moet uitlaten.. ik moet soms echt zoeken naar een gaatje voor boodschappen enz. :( En ik wil mijn diertjes ook niet te kort doen. Gelukkig vind Esmee wandelen erg leuk en kletst hele verhalen tegen de hondjes onderweg. Esmee slaapt ook nog 2x 2 uurtjes dus moet alles buiten haar slaapjes doen..

Ik vond nog een blikje met natusan billen creme.. dit er nu 2x opgesmeerd en de billetjes beginnen te helen :D .. Ik verschoon haar overdag zo'n elke 2 uur op het moment en heb haar vanmiddag een halfuurtje in d'r blote kont gelegt. Volgens mij vond ze dit wel lekker.
    Weleda zalf misschien toch maar een keertje in huis halen..

Nog niets van Britteke gehoord he? Hoop dat het niet ernstig is.

5. MamavEsmee

Wat doen jullie tegen een stinkende luieremmer. Ik heb er nu weer heetwater en een flinke scheut allesreiniger instaan. Ik gebruik een gewone pedaalemmerzak en dan luierzakjes om de luiers.
    Ik krijg de lucht er gewoon niet uit :rolleyes:

6. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Mamavanesmee; ik heb net een test gedaan en is negatief. In juni ben ik ongesteld geworden en daarna ben ik gestopt. Tempen.. ik weet niet precies hoe dat gaat?

Johana; Jippie! knappe daan!

7. MamavEsmee

Alieke.. dus na je bloeding van de pil geen menstruatie meer gehad? Ik zou anders eens met de dokter bellen.. En temperaturen.. ik geloof dat je bij zwangerworden daar meer over kunt vinden. D.m.v. temperaturen kun je je eisprong vinden.

8. MamavEsmee

Balen dat hij negatief is.

9. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    jammer alieke :(

10. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    Hallo lieve dec-mama's!

Kom ook maar weer eens even zwaaien. Leuk dat er nog steeds nieuwe mama's bijkomen!

@Jufffie: oh nee, niet weer een opname! Hopelijk gaat het inmiddels alweer wat beter met kleine Jay. Kuff voor jullie.

@Britteke: au, klinkt pijnlijk. Hopelijk niet gebroken.

Uhm....

:oops:

Weet het niet meer zo goed. Had behoorlijk wat bij te lezen. Heb 't ook braaf gedaan, maar nu het op reageren aankomt komt er bar weinig boven. Sorry.

O ja, Alieke, zag je op 't tvtje :) Je dinnetje kan echt heel mooi zingen.

Hier alles goed. Hannah in opperbeste bui, al dagen. Heerlijk vrolijk. Ik erg druk. Studie is nu ook begonnen. Toch wel pittig. Maar ja, doe het mezelf aan ;)

11. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Vies he! Ik doe het ook zo en de poepluiers gooi ik gelijk in de kliko. Maar toch blijft die luieremmer stinken.

12. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Me2, hier word Senna tegenwoordig ook soms in de nacht huilend wakker. Even lekker dicht tegen e aan en wat fluisteren en daarna gaat hij meestal weer lekker slapen.

Ayse, vind je het wel weer lekker om 4 dagen te werken. Lijkt mij zo tegenvallen dan...

Alieke, jammer van de negatieve test. Ik zou toch maar gewoon je ongie afwachten en daarna kijken wat er met je cyclus gebeurt. Ik heb zelf ook 4 maanden getempt, maar dan ben je er gelijk wel weer heel erg mee bezig...

Mirre en Danielle, knappe meiden dat jullie zelf uit de beker drinken!

Annabel, wat heerlijk dat je mama zoveel complimenten over je kreeg bij het CB!

Nannaf, gefeli met je neefje!

13. kreeftje1984

kreeftje1984 Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    Hey lieve mama's

Alles goed hier?
    Ik ga niet reageren hoor want dat zal niet makkelijk zijn :confused: :confused:
    Wel wi ik Jufffie heel veel sterkte wensen waarom zit het niet gewoon mee Lieve kleine JAY kom op meid! [-o<

Zwangeren onder ons GEFELICITEERD en meiden die er weer voor gaan SUCCES...

Ik wil even een update houden en dan ga ik jullie weer verlaten.

Hier gaat het niet goed met mij ik heb heeeel veel bloed verloren en veel stolsels om het maar even kort te houden vandaag een kijkoperatie gehad en het is allemaal niet goed! :cry: :cry:
    DE enigste oplossing is nog voor mij mijn baarmoeder eruit en dat gaat gebeuren binnen 4 weken het komt zoo vreselijk hard aan dat het defintief wordt ik zirt er dan ook echt doorheen en het doet me zo'n pijn.
    Daarom hou ik ook afstand meiden ik lees veel mee maar schrijven hier zal ik niet zoveel doen.
    Een heel goed gesprek met de gyn gehad en we zijn er toch met zijn allen uitgekomen dat dot gewoon niet meer kan mijn lichaam en ook ik kan het neit meer aan.
    Het zal een pittige tijd gaan worden en ook de operatie liegt er niet om maar goed het is het beste en ik meot het gewoon doen...

Meiden ik zal wel weer eens een upje doen.

Het ga jullie goed!

Oja met de meiden gaat het super hoor!
    Ze zijn zo tevreden en lief en groeien lekker....dat is dan wel wat mij goed doet ik leef voo rmijn meiden al valt het me nu allemaal erg zwaar.

14. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Ik wacht het gewoon lekker af, ik merk het van zelf wel. Ik ga wel beginnen met temperaturen want uit die ovulatie testen krijg ik geen antwoord.

Mijn vriendin is eruit met Popstars, ze zat bij de laatste 16! Ze waren vreselijk positief over haar maar de enige reden dat ze eruit is omdat ze zich niet goed "presenteerde" en te nuchter was. Zoiets moet toch ook geleerd worden maargoed..

Kreeftje; :( Jeetje meid wat vreselijk om te horen. Ik kan begrijpen dat je een beetje afstand neemt, het is niet makkelijk allemaal. Je kan altijd je ei kwijt hier, maar dat weetje denk wel! Hoe is je mannetje eronder?

15. kreeftje1984

19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    Ja het is toch allemaal wel erg kl*te en ook mijn mannetje is er wel wat van geschrokken.....ik merk gewoon dat het heel veel met me doet.
    DE gyn heeft ook gezegd dat ik voor hem de 1ste hele jonge vrouw ben waar hij deze operatie bij uitvoert tja dat zet je wel aan het denken :cry:
    Het is gewoon defintief helemaal voorbij.....

16. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Kreeftje, pfff jeetje meid...het moet dus toch echt gaan gebeuren....Vind het zo vervelend voor je. Ten eerste de pijn die je nu al heel lang hebt en dan het idee dat je baarmoeder eruit gaat is ook heel heftig en het is inderdaad ook een pittige operatie. Ik hoop dat je goed kan praten met je vriend/vriendinnen/ouders of wie dan ook. Dat ze je gevoelens begrijpen en er voor je kunnen zijn.
    Je meiden maken je in ieder geval wel erg gelukkig. Als het allemaal achter de rug is en je geen pijn meer hebt en alles een plekje hebt gegeven, breken er vast weer mooiere tijden voor je aan.

Liefs Olga

17. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden

18. kreeftje1984

19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    Ik hoop ook dat we nu eindelijk betere tijden gaan krijgen na deze operatie....ik heb echt niet niet lekker kunnen genieten het si zo'n belemmering voor me.
    En nu zijn er toch weer veel bezig met zwanger worden ja dat doet pijn heel veel pijn...ik ben nog maar 24 en nu al mijn ''vrouwelijkheid'' missen ja dat is toch ook wel een soort van rouwproces.
    Ik ben niet zwaarmoedig hoor maar zet me erg aan het denken allemaal.......Pfffffff.....

19. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Misskeita, hoe doe je dat met studie en werk? Thuisstudie of moet je ook naar school. En hoe is het met je man? Zit hij weer wat beter in zijn vel? Heerlijk dat Hannah zo gezellig is. Senna is ook een lieverd en hij leert zo veel!

20. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Olga; dankjewel voor je uitleg. Ik had het inderdaad gelezen. Je temp. daalt toch voor je eisprong? dat is wat ik ervan begrepen heb..
    Enne inderdaad jammer dat ze eruit is, maar blijf kijken want ze zal vast weer uitgezonden worden :)

Deel Deze Pagina