December 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Jufffie, 7 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    :)

2. waterlelie

waterlelie Fanatiek lid

17 apr 2007
    1.166
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Bollenstreek
    Als het helpt, hebben we er graag RSI voor over.... 8)

Op het cb waren ze trouwens wel tevreden over Noah. Hij zat qua groei en gewicht netjes in het midden...
    Hij weegt nu 4120 gram en is 53 cm.

Hij had wel een ooievaarsbeet in zijn net en bij zijn oogjes... Mij nooit opgevallen.... :confused:

3. maartjeh

maartjeh Fanatiek lid

14 mei 2007
    2.626
    0
    0
    achterhoek
    *****plof*****
    hallootjes

zo het is bank zit tijd..
    Charlotte heeft vandaag beetje een jengel dag...Het is nog niet eens echt huilen
    Dus net lekker een heel eind met de kinderwagen en honden gewandeld,Na de voeding van 2 uur haar in de wagen gelegd , onderweg tijdens het lopen een vriendin gebeld of ze mee wou met haar hondjes. Tijdens het wandelen is Charlotte dan lekker stil, gaan we stil staan dan begint ze weer..
    haha was wel grappig .....
    Maar stiekempjes ben ik nu wel ff moe van heel dat eind wandelen en kletsen.
    Ben ongeveer dik 2 uurtjes aan de wandel geweest.....

heb ff niet de puf om te reageren maar heb wel bijgelezen

wilnog ff zeggen dat ik ook nog voor je duim loopy!Zet hem op meid

4. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    waterlelie>> wat is een ooievaarsbeet?

5. maartjeh

maartjeh Fanatiek lid

14 mei 2007
    2.626
    0
    0
    achterhoek
    Geboortevlekken

Ongeveer de helft van de baby’s wordt geboren met kleine roze of rode vlekken op de huid. Deze vlekken zijn vaak grillig gevormd en bevinden zich op het gezicht, meestal op de neus of de oogleden, of in de nek. Dit zijn kleine huidaandoeningen die in de meeste gevallen onschadelijk zijn en vanzelf verdwijnen. In de medische wereld wordt een onderscheid gemaakt tussen een aantal van deze geboortevlekken.

Ooievaarsbeet
    Een ooievaarsbeet is een rozerode vlek, die een paar dagen na de geboorte duidelijk zichtbaar wordt. Meestal heeft je baby meerdere van deze vlekjes bij elkaar. Er kan een groepje vlekjes verschijnen op het voorhoofd van je kindje, op de bovenste oogleden of in de haargrens op het achterhoofd.

Een ooievaarsbeet kan ook onder de huid van je kindje zitten. In dat geval is de vlek minder goed of helemaal niet zichtbaa en wordt hij meestal door een arts ontdekt. Ook de onzichtbare vlekken bevinden zich vaak rond de oogjes. Als je kind een dergelijke vlek heeft, kan het zijn dat het voor controle naar een oogarts moet. Een arts kan bovendien onderzoeken of je kind meer van dit soort vlekken heeft.

De naam van de vlekjes is ontleend aan het fabeltje dat vertelt dat baby’s gebracht worden door de ooievaar. De vlekjes in de nek van je baby worden dan ook wel aangeduid als een afdruk van de snavel van de ooievaar. Het lijkt er immers op dat dat de plek was waar de ooievaar je baby vasthield, voordat hij je kindje bij je bracht. De vlekjes op het voorhoofd en de oogleden van je baby worden met een lieve term ook wel engeltjeskussen genoemd.

In werkelijkheid worden de vlekken gevormd door groepjes bloedvaten in de huid. Er wordt gezegd dat deze bloedvaten tijdelijk wat te wijd en uitgezet zijn, wat een vlekkerig effect geeft. Na verloop van tijd slinken deze bloedvaten weer en verdwijnen de vlekjes. Anderen beweren dat op de plaats van de vlek te veel bloedvaatjes in de huid aanwezig zijn. Volgens hen verdwijnen de vlekken wanneer de bloedvaten afsterven, omdat ze geen functie hebben.

Het kan zes maanden tot een jaar duren voordat de vlekjes weer verdwenen zijn. In de loop van de tijd worden ze geleidelijk steeds lichter van kleur. De wat grotere en sterker gekleurde plekken in de nek kunnen langer zichtbaar blijven. Bij sommige volwassenen is de oude vlek in de nek nog steeds te zien. Deze schoonheidsfoutjes worden in de loop van de tijd vaak bedekt door de haren van je kind.

Het kan zijn dat de vlek, ook nadat hij verdwenen lijkt te zijn, weer even terugkeert wanneer je kind zich inspant, bijvoorbeeld bij heftige huilbuien en bij persen of wanneer je kind heeft geslapen. Ook wanneer je kind ziek is en koorts heeft, kunnen de vlekjes duidelijker worden. Het is overigens goed mogelijk dat ooievaarsvlekken erfelijk zijn, maar bewezen is dit nog niet.

6. gerda79

gerda79 Fanatiek lid

15 apr 2007
    1.230
    0
    0
    zelfstandige ondernemer
    zwolle
    Hallo Allemaal

Loopy
    Natuurlijk duimen we voor je.

Johanna
    Heerlijk dat je wat langer hebt kunnen door slapen.

Olga
    Wat zeg je dat mooi Senna tijd.

Claartje
    Wat lief dat je die kat mee naar huis hebt genomen ik hoop dat je snel een nieuw baasje voor hem vind.

Sanneke
    Als je ziet dat ze gaan smelten moet je ze er uit halen, die vind ik wel leuk.

Ingepinge
    Wat leuk dat jullie gaan trouwen.

Happygirl
    Hoop dat je succes hebt bij het solliciteren.

Iloon
    veel plezier vanavond samen met mamebeer.

Waterlelie
    Heerlijk dat hij nu lekker slaapt, en ze zijn best lang met je klein bezig he vond ik ook.

Olga
    Ik denk dat Niels dan toch wel last heeft van regel dagen .
    Ik vind het ook zo zielig als ze huilen ,,

Miep en miep
    Gezellig bij je moeder geweest, en een lekkere rustige is ook wel lekker.

Caruli
    Leuk wat van je te horen ,,hopelijk gaat met jouw ook alles goed.

zo dat was even het reageren.

Gerda

7. gerda79

gerda79 Fanatiek lid

15 apr 2007
    1.230
    0
    0
    zelfstandige ondernemer
    zwolle
    Hoi ben ik weer

Kon weer niet op mijn account nu wel weer en nu moet ik van alles veranderen,maar het komt wel goed.

Verder is Nick vandaag gewogen.
    En hij weegt 12.8 pond

Ik vind hem best zwaar,

Hier krijgt Nick nog steeds 5 voedingen,,wil toch proberen ook 5 voedingen te doen .

Huishoudbeurs, ik ben er nog nooit geweest.

Over het spugen, Nick spuugt ook wel vaak iets naar het eten ,,dacht elke dat is vast niet goed,maar hij drinkt zoveel,hij kent geen stop volgens mij.
    En hij doet het niet elke keer dus,,en hij plast en poept goed dus en hij komt aan dus ik hoef me volgensmij geen zorgen te maken.

Over het vloeien gesproken
    Ik heb maar 8 dagen gevloeid , 5 dagen heel erg ,,en daarna nog maar een klein beetje.
    En ik ben ook nog niet ongesteld geweest.

ik moet weer stoppen ,,want nick heeft ontzettende honger arm kind ;)

dus tot later

liefs gerda

8. waterlelie

waterlelie Fanatiek lid

17 apr 2007
    1.166
    0
    0
    Bollenstreek
    Hahaha dank je Maartje... Ik wilde dezelfde tekst neerplakken.

Het is onschuldig hoor, zo'n ooievaarsbeet... In zijn gezichtje was het me niet opgevallen.

Noah ligt eindelijk al bijna 2 uur te slapen. Voel me nu wel een beetje schuldig. Omdat hij zo onrustig was en heel hard gilde voor de voeding, werd ik ook ongedurig en een beetje boos.. De lieve praatjes kon ik even niet opbrengen. Als hij straks wakker wordt maar lekker extra knuffelen...
    We waren allebei moe en overprikkeld van het cb.. Hij heeft het ook neit van een vreemde... ;)

Hebben jullie dat ook wel eens dat jullie wat 'minder aardig' reageren als de kleine zo gilt of onrustig is en niet goed wil drinken...
    Ik vind het heel erg als ik minder geduld heb... :oops:

9. Britteke

Britteke Fanatiek lid

16 dec 2006
    3.613
    0
    0
    Sam heeft ook een ooievaarsbeet tussen zijn wenkbrauwtjes. Vindt t wel schetig haha.

Waterlelie, gebeurt hier ook wel es hoor. Vooral snachts kan ik nogal eens boos reageren op Sam. Kan er nu eenmaal moeilijk tegen als ik uit mijn slaap wordt gehaald en als ie dan nog zijn keel openzet....
    Je kan soms ook zo moedeloos worden van dat gehuil... Dan voel ik me even een slechte moeder.
    Gelukkig weet ik wel beter... ;)

10. maartjeh

maartjeh Fanatiek lid

14 mei 2007
    2.626
    0
    0
    achterhoek
    sorry waterlelie dan was ik je net voor
    Charlotte heeft er idd ook 1 tussen der oogjes..

Ik had het tijdens de Bv ook weleens hoor..Als het echt niet wou lukken en ze nam geen grote hap
    meestal telde ik dan tot 10 en dan weer ff een blik op der lieve gezichtje dan vergta ik zo weer ff mijn ongedurigheid enzo

11. waterlelie

waterlelie Fanatiek lid

17 apr 2007
    1.166
    0
    0
    Bollenstreek
    Hoe dat zo?

Dat ze je het wel vergeven?

Ik hoop dat Noah het mij vergeeft... Hij is nog zo klein, maar volgens mij heeft hij megagoed door als mama moe is of zelf onrustig...

12. maartjeh

maartjeh Fanatiek lid

14 mei 2007
    2.626
    0
    0
    achterhoek
    volgens mij voelen ze dat ook heel goed aan
    Las van de week een artikel dat het wel goed is om ze al die gevoelens mee te laten maken..
    Dus je hoefde als je verdrietig bent niet overdreven vrolijk te gaan doen maar je mocht gerust laten merken dat he verdrietig bent

13. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    ah dank je voor de info, ik was nieuwschierig.

14. waterlelie

waterlelie Fanatiek lid

17 apr 2007
    1.166
    0
    0
    Bollenstreek
    Misschien reageer ik ook nog teveel vanuit een 'proffessioneel' oogpunt soms... Niet laten merken dat je zelf zorgen of stress hebt..
    Dat vind ik niet echt kunnen voor een klas en je bent er nou eenmaal voor de kinderen...

Maar ik merk ook dat ik heel anders reageer nu ik Noah heb. Veel meer hoe ik echt ben...

15. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    Jesseheeft vandaag zijn dag niet zo ! Hij wil de hele tijd bij mams en jengelt nogal veel/ Volgens mij zit het in de lucht.

16. happygirl81

happygirl81 Bekend lid

23 feb 2007
    626
    0
    0
    zoetermeer
    Hier vanmorgen ook een jengelbaby, maar als ie bij mama is is alles goed.

En ik wilde iedereen bedanken voor de succeswensen. Het heeft geholpen..ik heb een nieuwe baan!

17. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    ingepinge gefeliciteerd met je aanzoek

18. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Waterlelie..fijn dat Noah goed gegroeid is!
    En een ooievaarsbeet….heeft Mika ook!

Minder aardig reageren? Tja dat hoeft hier niet..want mika huilt haast nooit..
    En ik kijk alles na..en loop dan gewoon naar beneden hoor!
    Laat m maar even huilen..

Maartjeh..wat lekker zeg zo’n lange wandeling!

Gerda…wat is Nick al zwaar!maar je ziet t niet aan m!

Happygirl..super! gefeliciteerd meid!
    En wat ga je precies doen en voor hoeveel uur?
    Heb je al oppas geregeld?

19. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Heb net al boodschappen gedaan toen mijn vriend thuis kwam..
    en daarna mika de fles gegeven...
    Toen lekker nassi gegeten van mams!
    En zometeen ga ik eens een avondje heroes kijken.. :D
    kan mijn vriend pokeren op de computer..

20. Britteke

Britteke Fanatiek lid

16 dec 2006
    3.613
    0
    0
    ik bedoel dat ik weet dat ik geen slechte moeder ben... ;)

Deel Deze Pagina