December 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Jufffie, 7 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    ik geloof dat ik het cadeautje voor jayda gemist heb... had graag meegedaan. naja, is niet anders.

essebes... *JA HALLO* het is of het een of het ander hoor! of je leest mee en reageert op alles en iedereen of je houdt gewoon je mond! (grapje :) )

waar is iedereen!

nelly, geen idee waar je die kunt halen, HEMA zou ik proberen (ik ga gelijk ff naar hema online)

niels wilde na zn slaapje van half 1 tot half 2 helemaal niet meer slapen vanmiddag... alleen maar mopperen. we hebben hem 3 keer vruchteloos (hihi) in bed gelegd. Uiteindelijk na zn badje wilde hij wel.
    en zn laatste fles heeft hij pas om half 10 gehad; t lag in de planning om die om 7 uur te geven, maar toen was hij zo gaar dat we hem eerst maar in bed hebben gelegd.
    ik denk dat hij een beetje in de war is doordat mama zn schema weer heeft omgegooid, nu 3 ipv 4 voedingen... Ik ben er zelf ook een beetje van in de war. Je merkt als mama wel dat je ook al gauw weer vast zit aan gewoontes.

ik ga zo tukkie doen.
    xxx

2. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0

in de kraamweek, toen mn mannetje zoveel krampjes had. Wat een ukkie he, maar zn koppie is niet veel anders. Ik ben ook weer veel aan het terugdenken de afgelopen dagen. Misschien omdat hij bijna 9 maanden is. Zolang als ie in mn buik zat, zolang is hij er ook alweer bijna uit!

3. Britteke

Britteke Fanatiek lid

16 dec 2006
    3.613
    0
    0
    Sanneke, aaaah die foto! Wat een verschil he?
    Zou best kunnen dat hij last heeft van zijn nieuwe schema. Ze zijn zo snel gewend aan iets.
    Hopelijk slaapt ie vannacht lekker door!

4. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    Gerda meid wat vervelend dat er niet veel vooruitgang meer inzit en wat een moeilijke keuzes allemaal...kijk fijn dat je optie op verbetering hebt maar dan valt er aan de andere kant weer wat af...rottige keuzes :(

maartjeh voel je je inmiddels al een beetje beter meid?

wat een lieve foto sanneke....iedereen bezig met 'het 9mnd gevoel?' hmm zal bij mij dan ook nog wel komen :)

daan is nog steeds enorm verkouden dus heb haar maar een beetje dik aangekleed...zometeen even naar de praxis en we willen nog eff naar de markt.

5. Britteke

Britteke Fanatiek lid

16 dec 2006
    3.613
    0
    0
    vannacht om 1 uur zaten wij bij de hap met Sam.
    Hij was niet te troosten, had koorts en kreeg spontaan een bloedneus. Ze hebben hem onderzocht maar is waarschijnlijk gewoon een virusje. Wel schrikken hoor. Was dus maar een kort nachtje hier....

6. Britteke

Britteke Fanatiek lid

16 dec 2006
    3.613
    0
    0
    Sam ligt weer op bed. ik ga ook nog effe bijtanken

Waar is iedereen?

7. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    JOHANA, beterschap voor Daniëlle, hopelijk sliep ze de afgelopen nachten beter!

JAYDA EN JUFFIE, WELKOM THUIS! En leuk ZMOK, kennis van mij doet dat en die is helemaal happy ... en ondanks de trieste omgeving is het een erg vrolijke Jay op de foto!

OLGA, veel plezier en spannend hoor voor t eerst uit logeren ... hopelijk kun je er gewoon lekker van genieten :D

JUDITH, vervelend dat je niet lekker in je vel zit. Kan te maken hebben met anticonceptie en hormomen ... even aankijken en anders even bij HA aan de bel trekken. Ik voelde me ook bijna een nieuw persoon toen ik gestopt was met de pil. Kreeg er ook een ehm ... heel leuk libido van :) ;). Wat is de nuvaring dan? Ik wil eigenlijk nooit meer aan hormonale anticonceptie ... mja ... spiraal vind ik ook eng en condooms :rolleyes: ... Ik zit wel eens te denken aan de Persona oid, maar daar moet je cyclus niet te lang en wel regelmatig voor zijn. Hopelijk gaat Esmee beter slapen savonds. Misschien een lekker slaapritueel? Heeft bij Mirre erg goed geholpen. Volgens mij is er weer een sprong met 11 maanden, maar ja die sprongetjes kunnen al vroeg beginnen. Oei ... van blond naar bruin ... spannend! Is het leuk geworden? Ik verf al ik denk 2 jaar mn haar niet meer, tot die tijd bijna 10 jaar lang continu geverft (en dus alle kleuren behalve zwart gehad ... en paars/groen/etc) ... was het zoooooo zat. Dus nu helemaal happy met mn saaie peperenzouthaar ;). Heb je nog lekker geborreld? En irri van die buren.

AYSE, beterschap

AMBER, volgens mij ben je een trendsetter :D

DEE, ook niet lekker in je vel ... knuf!

*gaat even Mirre voeden en lekker kroelen*

1177

8. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

Morgen,

Ik ben mete en knallende koppijnw akker egworden!
    Jayda heeft lekker uitgeslapen tot 9 uur.
    Ze was wel elke uur wakker en huilde ze zo hartverscheurend. Pas nadat ik het lampje in de gang liet branden viel ze weer in slaap.
    Het is wel ff wennen voor haar na één week in het ZH en mama lag naast dr.

Ik ga ff spammen

Jayda net wakker in jullie mooie pyama

9. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

Jayda NU aan het spelen

10. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

Britt & Sam
    Beterschap en een dikke knuffel!

11. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Goedemorgen..heb eerst even bijgelezen..:

Britteke..fijn dat t met t armpje beter gaat!
    En wat een leuke foto!echt ondeugend koppie!
    Hè gets..sam ziek..naar hoor een bloedneusje..dikke knuff!

Maartjeh..meid..ben je alweer wat vrolijker?
    Hoop t wel hoor..dikke knuff!
    Ah fijn ik lees t al..t gaat weer beter…gelukkig!
    Jij ook een fijn weekend hoor!

Johanna..Daan een beetje ziekjes..dikke knuff!
    En al wat gehoord van die mensen..spannend!

Sanneke..en hoe gaat t met de 3 flessen?
    Toch weer wennen hè..
    En ben je al gewend aan je nieuwe coupe?
    Wat een poepige foto!

Bipat.evan’s7e tandje..mika heeft er nog niet eentje..

Juffie..fijn dat jullie weer thuis zijn!
    Wat een lieve foto’s !
    Echt zo’n mooi poppetje hè!Lekker ding!
    En fijn dat je misschien alweer werk hebt!

Loessie lekker klaar met werken!fijn!
    Wat irri dat je schoonzusje je dan altijd korter knipt als dat jezelf wilt..
    Ik heb daar ook zo’n hekel aan!

Judith..hè bah..niet lekker in je vel..misschien komt t ook wel door de omschakeling van t weer..?
    Misschien vitamientjes proberen? Wie weet helpt t..
    Ik heb vroeger spirulina van marcus rohe geslikt..en had daar echt baat bij..
    Maar dat mag je niet slikken tijdens zwanger worden of zwanger zijn..vandaar dat ik daarmee gestopt was..
    Dikke knuff hoor meid!
    Hoe is je feestje geweest?

Ayse ook al ziek…beterschap!

Dee..lekker is dat hè..al die nieuwe kleertjes..
    Ik schuif ook contstant door..mika gaat nu naar 80..

Nelly..wat balen van je wasmachine..heb je er al wel eens naar laten kijken?
    Want dat is zonde natuurlijk..en raar dat t alleen bij donkere was gebeurt?
    Sjaal muts wantjes..bij rainbowbabies hebben ze nog wat in de opruiming..
    En anders van barts? Dat hebben ze overal wel..ook bij kleertjes.com

Gerda..meid..t is niet niks zeg!
    Kan me voorstellen dat je ermee zit hoor..hele dikke knuff!
    En nog gefeliciteerd met Nick z’n 9 maanden!joepie!

Essebes…t was niet van mij..ik ga morgen op zolder even kijken..heb daar alles neergelegd..

12. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    SANNEKE, ben je een beetje tevreden over te eindresultaat? En lastig he altijd zo'n nieuw schooljaar ... hier ook opstartzenuwen (al kreeg ik gisteren te horen van een collega dat de studenten erg tevreden waren, al vonden ze wel dat ze erg veel moesten doen gna gna).
    En SUPERLEUK filmpje ;). En natuurlijk mag je klagen, alles wat minder is dan je gewend bent is lastig toch?

DEE, wat onwijs leuk dat je man even langs je werkt is gegaan

NELLY vervelend van de stank. Ook al een lege (hete) was met soda geprobeerd? Leuk winterspul bij Lief!

BRITTEKE, lekker melig? :) En leuk hoor die S(p)am-momenten ;)

GERDA, ik vind je zo'n KANJER! En snap wel dat je met al die tegenslag eventjes wat minder aanwezig bent hoor! Sterkte bij de rechtzaak (al voorbij denk ik) ... KNUF

BRIT, jeetje wat een schrik! Dikke knuf!

JUFFIE, wat een onwijs leuke foto's! (en wat een leuke pyjama ook ;)). Snap wel dat ze even moet wennen aan weer dr eigen kamertje ... Gaat het weer helemaal goed? Wat had Jayda eigenlijk? Probeer een beetje rustig aan te doen hoor! Goed voor jezelf zorgen *kijkt streng*

13. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Goedemorgen..
    Gisteren weer oververhuisd naar thuis..en daar alles opgeruimd en hier..
    ben nu druk met wassen enz..
    Mams en paps waren ook weer thuis..en hadden nog 2 ontzettende gave komplete outfits meegenomen.. :D
    En die laugh & learn puppy...ook zo gaaf ding..alleen mika vind m nog een beetje eng..en als ie m ziet moet ie huilen... :rolleyes:
    dus heb m maar in t hoekje van de kamer gezet..kan ie er aan wennen.. :)
    Vanmorgen al even boodschappen gedaan..ook weer klaar..
    en vanmiddag even met mams op pad..

14. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

Jayda had BPD met alle gevolgen van dien!

15. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

Bronchopulmonale dysplasie (BPD)
    BPD is een chronische longaandoening bij een (premature) neonaat als gevolg van langdurige kunstmatige ventilatie, gekenmerkt door aanhoudende symptomen van dyspneu, extra zuurstofbehoefte, matige groei en karakteristieke afwijkingen op de thoraxfoto. Er wordt gesproken van een BPD als de volgende vier omstandigheden gezamelijk gelden:
    - het kind werd in de eerst levensweek beademd.
    - De klinische verschijnselen van longproblemen bestaan langer dan een maand.
    - Er bestaat langer dan een maand een verhoogde zuurstofbehoefte
    - De thoraxfoto vertoont stereotiepe verdichtingen met witte velden

RISICOFACTOREN
    Als risicofactoren zijn van belang
    - prematuriteit
    - barotrauma
    - complicaties bij beademing
    - familiaire en geslachtsgebonden factoren.

Prematuriteit
    Bij prematuriteit zijn de longen nog onderontwikkeld en onrijp, er is een tekort aan surfactant en er is onvoldoende energie voor een adequate ademhaling, zodat er een ademhalingsinsufficientie ontstaat.

Barotrauma
    Langdurige beademing met hoge drukken en een hoge concentratie zuurstof geven beschadiging van de alveoli, waardoor ontstekingen ontstaan, die bij geniezing lettekenweefsel achterlaten. Hierdoor vermindert uiteindelijk de totale longcapaciteit.

Complicaties bij beademing
    Aan het ontstaan van BPD dragen factoren bij die langer beademen noodzakelijk maken, zoals een persisterende open ductus Botalli, interstitieel emfyseem, pneumothorax en longoedeem. Ook blijken (intra-uteriene) pulmonale infecties van betekenis te zijn voor het ontstaan van BPD. Verwekkers zijn bijvoorbeeld Pseudomonas aeroginosa en Ureaplasma urealyticum.

Familiaire en geslachtsgebonden factoren
    Een verhoogde kans op BPD bestaat onder andere bij de aanwezigheid van cara in de familie en bij jongens

16. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

Vanavond gaan mn man en ik uti eten en jayda blijf tbij oma.

Morgen ben ik jarig dus ik ga nu boodschappen doen.
    Morgen krijg ik mensen over de vloer maar we kunnen pas na 20 uur taart eten!

Joepieeeeeeeeeeeeee ik wordt 25 een kwart eeuw!
    Ieuwwww maar ik ga nu wel 'snel' naar de 30 toe!

17. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Leuk en lekker uiteten :D

En 'al' een kwart eeuw .... da's niet bijna 30 ... 29 da's bijna 30 ;)

Wanneer is Iftar?

18. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Britteke... Leuke foto van Sam en heerlijk ondeugend kijken * smelt* Schrikken zeg.. s'nachts naar de HAP heen.. hoe gaat het nu met hem?

Dee.. fijn weekend met je lieve schatten!

Johanna.. Danielle nog steeds niet helemaal fris en fruitig! Esmee heeft bijna 1,5 week grieperig geweest.. ik hoop dat je kleine meid snel opknapt. Ook voor mama, haha.. Oei spannend enthousiaste kijkers.. mijn duimen draaien ook voor je!

Sanneke, juist als het slapen altijd goed gaat komt de klap extra hard! Vind dat hier dan ook altijd lastig hoor..

Maartjeh.. fijn dat je je weer beter voelt! En lekker naar bussloo geweest.. heerlijk wandelen kun je daar! Jammer dat je man het niet meer kon redden.

Nelly.. hema heeft i.d. leuke sjawl en wantjes.. hier grijze gekocht.. paste mooi bij haar paarse winterjas.. ze hebben nu ook leuke met bloemetjes enz.. anders zeeman of de hans textiel..

Gerda.. ik weert niet zo goed wat ik moet zeggen.. vind het verschrikkelijk voor je.. dikke knuffel voor jou! Wat lief dat je je nichtje haar 1e rijles hebt gegeven.

Essbes.. thanx voor je pb.

Salapio.. kroelse met mirre.. en i.d. lekker geborreld haha.. Hier hebben we een vast avond ritueel.. eten.. badderen.. trekdoosje aan.. helaas.. alleen wanneer ze in een "sprongetjes"zit is het helemaal mis.

Juffie.. het is logische dat je meisje even moet wennen thuis.. en morgen jarig! Hieperdepiep! EN lekker uiteten.. jammie!

Miep.. weer lekker thuis! En wat lief dat je pa en ma mika weer hebben verwend.. huilen op de laugh en learn pup haha.. de scheet! Alles weer lekker aan kant.. oeh gezellig met je mams weg vanmiddag!

Gisteravond had ik bruiloft.. de bruid zag er prachtig uit! Een heerlijk avond gehad met mijn lieve collegaatjes, lekker geborreld en helemaal uit mijn dak gegaan! Een erg goede band hadden ze..
    Voor mijn doen lag ik er laat in, half 2 was het al wel geweest..
    Gelukkig liet esmee ons lekker uitslapen.. om 9 uur de fles bij ons in bed gegeven, nog lekker even gekroeld! Boodschapjes weer binnen en nu lekker ontspannen.

Vanmiddag gaan we kijken naar een nieuw bankstel.. we willen graag een hoekbank.. stof en dan creme-bruin gemeleerd. Ik weet zo niet hoe de stofsoort heet maar het lijkt een beetje op gebreid/geweven.

Voor iedereen die ik vergeten ben.. * zwaai* en natuurlijk een heel fijn weekend.. het zonnetje zit mee!

19. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    Alweer de hele dag aan 't rennen en vliegen. Pffff, 'vroeger' rustte ik in het weekend altijd uit ;)

Pakketje van Bart Smit is binnen. Hannah vindt de kubus geweldig.

Ben nu een Afrikaans prutje aan het fabriceren op telefonische aanwijzing van manlief. Het is al aangebrand, dus dat gaat zeker goedkomen! Mamoudou laat het eten namelijk ook altijd aanbranden, anders kan het volgens hem nooit zo lekker worden. Ben dus op de goede weg 8)

20. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0

:confused: :confused:

schrikken zeg!
    niet weer zo eng doen sammie

Deel Deze Pagina