December 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Jufffie, 7 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Augustus ik lees even met je mee.. Weet ook niet zo goed wat voor schoentjes ik dan zou moeten kopen. Pas als ze lopen toch?

2. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Judith...ah..maar deze bank zit wel lekker hoor..is echt zo'n hangbank.. :) :)
    enne idd..dat is niet zover weg..meeting? :rolleyes: ....
    Ah..misschien slaapt ze wel zo lekker dat ze omdat ze vandaag weinig heeft geslapen...dan slaapt ze nog tot 8.30.. ;)

3. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties. Doet een onzekere mama goed :D
    Heb besloten om niet naar Duitsland te gaan. Vind het niet leuk voor Hannah, maar kan me er ook niets bij voorstellen een heel weekend haar lach niet te zien. Die knoop is alvast doorgehakt.
    Hannah heeft het gelukkig erg naar haar zin op het KDV. Dat scheelt wel, anders was ik zeker minder gaan werken (al is dat financieel gezien bijna onmogelijk). We gaan binnenkort maar eens goed onze prioriteiten op een rijtje zetten.
    Nogmaals thanx.

4. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Sam, wowie, gefeliciteerd zeg! Super hoor en inderdaad wel bijzonder dat het precies 9 maanden na Lynn is!

Salapio, leuk gehad in het Amsterdamse Bos? Heeft Mirre nog pannenkoek gegeten?

Misskeita, wat een gave foto's van Hannah in je album!
    Wat heb je je dilemma knap verwoord zeg. Heel duidelijk en naar mijn idee heel liefdevol. (naar Hannah maar ook naar jezelf) Maar voor een ander lastig om hierover een mening te geven om iedereen dit anders voelt. Hoop dat het al wel opgelucht heeft om je gevoel hier neer te zetten.

Alieke, oei spannend van die pendels. We wachten in spanning met je af!

5. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Judith, Senna is ook gek van andere kindejs, leuk om te zien hoe ze op elkaar reageren he!

Gerda, wat naar dat Nick alweer zo moet spugen. Is hij verder wel vrolijk en in goede doen?

Miep, hi hi, aan het shoppen voor Mirre.....Zou je best goed af gaan denk ik!

Ayse, ja jeetje je kleine meid alweer 10 maanden. Je kan al een feestje gaan voorbereiden.

6. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Senna was vanmorgen toch zo gezellig. Na de pap heerlijk op de grond en in de box gespeeld. Eerst samen, daarna lekker alleen. Toen kon ik lekker even met een tijdschrift op de bank. Daarna 2 uur geslapen, dus helemaal super.
    Vaniddag wezen fietsen en naar de kinderboerderij geweest. (voor het eerst, erg he...) Senna vond de geiten erg leuk.
    Daarna werd het helaas niks meer met slapen. De rest van de middag was hij chaggy en aan het huilen.
    Na het eten was hij wel weer te spreken en toen zijn we op kraamvisite gegaan. Mijn beste vriendin is gisteren bevallen van haar tweede dochter. Zo klein zeg, terwijl ze toch ruim 3500 gram was.
    Nu ligt meneer uitgeteld op bed.

Morgen weer werken en weer gewoon drie dagen. Heb nog niet zo zin, maar goed....

7. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Heeeej, meiden, hier zonder teruggelezen te hebben weer even een mini-update.
    Vandaag was geweldig! Mijn moeder, ik en nog 8498 andere deelneemsters aan de Leontiens Ladiesride hebben heerlijk gefietst in en rondom Den Bosch.
    Al moest ik wel flink mijn best doen om mijn moeder bij te houden. Ik fietste namelijk op mijn transport-/mamafiets en die heeft een lekker zwaar stalen frame en mijn moeder had zo'n elektrisch ondersteunde fiets. Als mijn fiets loopt, gaat ie als een zonnetje, maar ik had er niet op gerekend dat we zovaak moesten remmen en optrekken. Ik was kapot toen ik thuis kwam.
    Het scheelt ook wel dat mijn verkoudheid nog steeds niet over is.
    En dat er weer een menstruatie door aan het beken is. 't Is weer lekker aan het rommelen. Oja, morgen niet vergeten nachtmaandverband te halen, want dit kraamverband is echt verschrikkelijk... Tja, je moet wat als dat maandverband op is...
    Ik ben wel erg benieuwd naar de foto's die onderweg gemaakt zijn en op de Parade bij wat stands.
    Het was trouwens keigezellig!

Annabel en papa hadden zich prima vermaakt zonder mij. *snif*
    Vanochtend waren ze saampjes thuis en 's middags zijn ze naar zijn ouders gegaan (+/- 100km verderop). Lief he!
    Voor deze ene dag heeft Annabel tussen de middag kunstvoeding gekregen. Ik had op voorhand zo'n kant-en-klaar pakje Nutrilon2 gekocht, omdat ik niet wist hoe de dag zou lopen. Anders zou ik ons meisje tussen de middag zelf kunnen voeden. De route liep toch zowat langs ons huis. Maar we waren tussenin 'te laat' thuis, dus had papa haar al netjes Nutrilon aangeboden. Prima spul voor noodgevallen!

Ow, Annabels verkoudheid begint nu ook door te zetten. Wat is ze ineens zielig... Iemand nog meer tips dan neusspray en een doorgesneden ui bij het bedje? Zouden we al vaporub mogen gebruiken ofzo?

Maar nu ga ik echt mijn bedje weer opzoeken, want ik ben echt doodop.

Weltrusten!

8. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Misskeita..fijn dat je er uit bent over t weekend weg.. ;)
    en succes meid met alles op een rijtje zetten..

Olga..lekker dagje gehad gister!
    en leuk hoor..zo'n klein popje!lieff!

Dee..ach Estelle van d'r hobbelpaard afgevallen..dikke knuff!

Nelly..lekker gefietst..nog spierpijn?
    Annabel aan t ziek worden..dikke knuff! ik weet niet of je dat mag gebruiken..ik dacht nog steeds alleen maar luuf?
    enne lekker ongesteld..fijn.. :rolleyes:

Goedemorgen..
    hoop dat Mika vandaag beter te spreken is..zo zielig als ie zo naar is..
    hij zit met zichzelf in de weg dan..
    we zullen zien wat de dag breng.. ;)

9. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Dames, even klagen hoor....

Gisterenmiddg had Senna natuurlijk al helemaal niet geslapen. Gisteren om half 9 lag hij er uiteindelijk in en viel toen wel als een roosje in slaap. Ik wilde bij tijds naar bed, dus kwart over tien kijk ik, net als iedere avond, even om een hoekje hoe hij er bij ligt. Wordt hij wakker......
    Echt gelijk huilen, wat overging in krijsen. Normaal wordt hij niet eens wakker of draait hij zich lekker om en slaapt gelijk weer verder.
    Eruit halen en troosten dus. Iedere keer werd hij wel weer rustig en ging hij eventjes lekker tegen me aan liggen. Om vervolgens weer te gaan snikken of om zich heen te gaan kijken en bewegen. Zodra ik hem weer in bed legde, gebon hij weer te brullen, echt helemaal overstuur met van die lange uithalen. Laten huilen werd het niet minder van. Dus uiteindelijk een half flesje gegeven. Terug in bed dacht ik dat het lukte maar nee......Toen ben ik beneden gaan zitten met hem en uit pure wanhoop nog maar een halve fles gegeven. Daarna viel hij met wat nasnikken uiteindelijk toch in slaap. Om 12 uur.....

Mijn vriend was al na 10 minuten gekrijs helemaal geirriteerd en was dus ook aan het mopperen op Senna en dat hij het zat is dat hij zo veel jankt. Ik probeerde zo rustig mogelijk te blijven en me alleen met Senna bezig te houden, want het helpt natuurlijk helemaal niet als wij ook nog eens gaan zitten kibbelen.
    Maar ik vind dat wel zo moeilijk. Mijn vriend kan zo heerlijk van Senna genieten, is veel met hem bezig en is zo trots als een pauw op hem. Maar als Senna dan niet wil slapen of veel aan het huilen is, is het allemaal niet leuk en niet goed en zegt hij dat hij het niet kan (een kind opvoeden). Hij handelt dan ook naar zijn eifgen frustratie en dat komt Senna natuurlijk helemaal niet ten goede, want die snapt er niets van als papa stampend zijn kamer binnen loopt en neit lacht en gek doet. Wat moet ik daar nou mee? Ik kom op zulke momenten echt niet bij hem binnen asl ik probeer uit te leggen dat hij het vanuit Senna moet bekijken.

Pfffff.......

10. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    goedenmorgen,

zo mijn zeer geliefde dochter was wel erg vroeg wakker vanochtend....6u dat vondt ze een prima tijd om eruit te gaan...snik..heb het kunnen rekken tot 7u maar toen moest ook deze mama er echt aan geloven, haha..
    gelukkig wordt de verkoudheid iets beter..het begint nu los te komen...dus dikke bellen..wel zielig hoor.

11. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Daphne, arme Estelle.....gedroeg het hobbelpaard zich als stier ofzo? Gelukkig zijn die kleintjes het zo weer vergeten he. Wat gaaf dat ze al broembroem zegt!

Nelly, zo hee lekker gefietst zeg! Wat fijn dat Annabel en papa het ook naar hun zin hebben gehad en dat ze de kunstvoeding gewoon opgedronken heeft.

Miep, succes met Mika! Ook al niet zo lekker in zijn hummetje dus....

12. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Johana, goedemorgen, lekker vroeg wakker gemaakt door je vroege vogeltje! Fijne dag

13. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Olga..meid..wat vervelend..en zo zielig als ze zo verdrietig zijn hè..
    wat je vriend betreft..ook moeilijk..
    Ik denk dat je er gewoon even over moet praten als je vriend en senna allebei rustig zijn..en dan t gewoon voorleggen..want net als je zegt..als je vriend zo gaat doen als senna overstuur is..
    dan raakt ie alleen maar meer overstuur..
    Hele dikke knuffel meid..

Mijn vriend heeft 1 keer in t begin toen mika kleiner was ook mopperig gedaan....nou ik heb m even wat ingefluisterd en hij heeft t nooit weer gezegd..maar zo ben ik ... :oops:

Johanna..vroege vogel die Daan.. ;)
    en beterschap hoor!

Hier ligt Mika nog te slapen..zal zo wel wakker worden.. :rolleyes:
    ik zit altijd op m te wachten.. :)

14. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Hi hi die Miep....
    Tuurlijk heb ik het er wel eens over gehad al, maar mijn vriend kan zich er soms maar moeilijk overheen zetten....ach ja.....vanavond maar eens even praten. Ik heb hem namelijk ook iets toegefluisterd wat niet helemaal aardig was. Waarop hij vroeg of 'ie soms zijn zijn spullen moest pakken en weg gaan. Komt wel weer goed hoor, maar moet hem even wat tijd geven.

Ga nu snel naar mijn werk, liefs

15. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Olga..meid..t is ook moeilijk hoor..en niet iedere man is natuurlijk ook tzelfde.. ;)
    Hele dikke knuffel!

Ik ga nog effe verder met soppen..want ik hoor m nog niet..dus kan nog effe wat doen..
    tot laters.. ;)

16. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    Olga vervelend is dat...idd dat wordt een babbeltje...dikke knuff..

17. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Goodmorning!

Dee; Aaghh ja wat kunnen ze verdrietig zijn he!

Olga; Klinkt erg bekend. Mijn mannetje kan er ook niet mee omgaan. Vaak gehad dat hij laaiend opbelde dat hij niks kon vinden en dan vertelde ik waar het lag en dan kreeg ik tehoren dat het de stomste plek ooit was :) Ik moet er altijd om lachen.. ik denk dat het gewoon een kwestie van wennen is, wij zijn vaker bij de kids. Ik heb het idee dat mannen het altijd snel opgeven :rolleyes:

Johana; Goeiiieeemorgen ;)

18. Britteke

Britteke Fanatiek lid

16 dec 2006
    3.613
    0
    0
    even 2 reacties:

Misskeita, vervelende situatie waar je in zit. Een slechte moeder ben je zeker niet, anders zat je echt niet met dit probleem. Fijn dat je een keuze hebt kunnen maken. Hopelijk heb je een superweekend met je knappe meid.

Olga, lastige situatie. Ik moet eerlijk toegeven dat ik ook wel eens zulke momenten heb :oops: Zou het in ons karakter kunnen zitten. Ik moet me dan zo schuldig tegenover Sam naderhand. Ik denk daarom ook niet dat hij zulke dingen heel bewust doet hoor. Hopelijk komen jullie er snel aan uit. Knuffel.

19. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    moet zo lachen dani is helemaal dol...ik heb het hondje van mijn schoonzus voor een weekje te logeren...die kan erg goed met kids..en daan is er werkelijk helemaal weg van :D

20. Britteke

Britteke Fanatiek lid

16 dec 2006
    3.613
    0
    0
    Wie kent dit?

Sam zit nu in een fase dat hij ontzettend veel wil. Hij kan niet kruipen, optrekken en/of lopen, maar hij wil dit allemaal wel.
    Als ik hem op zijn billen zet ligt hij in no-time op zijn buik en begint dan te huilen, zeuren, mopperen. Ik laat hemd an wel even liggen maar dan wordt hij boos!
    In de box doet hij dan een poging zich op te trekken. Dit lukt niet, hij valt om en dan ook dat boze gedoe.
    Ik vind het zo moeilijk soms dat hij zichzelf niet even 10 minuten kan bezig houden.

Vannacht was hij weer een paar keer wakker. Tut erin en t was weer goed.
    Ik woog me vanmorgen en er was weer een kilo af. Bijna 7 kg nu. Het vliegt er niet af maar t gaat er gelukkig nog wel van af! Joehoee...
    Nou ik ga effe een bakkie drinken en dan ga ik zo weer een poging doen om de badkamer te boenen. Zonder te vallen deze keer ;)

Deel Deze Pagina