December 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Jufffie, 7 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Goedemorgen!

Hier is Mika wakker geworden om 3.15.
    En hij had een honger..ah vind ik dan zo zielig..dus gauw een lekker flesje gegeven!
    En net om half 7 weer gegeven…had ie alweer zo’n honger..
    Ik kan wel merken dat ie nu 2 dagen vol heeft doorgeslapen..en dus minder voeding heeft opgenomen..dat ie nu meer wilt..
    Hij ligt nu weer lekker te slapen..ik heb beneden al gesopt en gezogen en gedweild!
    En zometeen even douchen..daarna even strijken..dan mika in badje..en dan de fles weer.
    En dan boven stoffen en zuigen….

2. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    Mogu!

Oh Loopy, spannend hoor! Blijf hier duimen.

Na de extra bijvoeding van gisteravond heeft Hannah heel wat uren geslapen: van 9 tot 4. Merk gewoon dat ik me daardoor stukken beter voel. Alleen staat mijn borst nu wel op knappen. Begon net zelfs te lekken. Gelukkig begint m'n meisje nu alweer wakker te worden, dus even badderen en dan eindelijk die spanning van die borst af. Mooi pakje uitzoeken, want ik ga vandaag met Hannah pronken op m'n werk en m'n oude werk. Leuk, leuk, leuk!

3. Arka

Arka Fanatiek lid

2 feb 2007
    3.132
    0
    0
    amai dames, wat gaan jullie snel!
    Ik ga straks proberen bij te lezen.

Ik ga straks schilderen bij mijn ouders, maar ik vraag me af of dat geen kwaad kan voor Elisabeth. Het is wel verf op waterbasis, iemand een idee?

4. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

Morguh,

Jayda heeft elkker doorgeslapen en ik ga haar zo wakker maken.
    om 10 uur komt ene verpleegkundige om de prikjes voor de Rsvirus aan Jay te geven.

Om 13 uur heb ik een afspraak bij de gyn. Spannend *brrrr*

5. happygirl81

happygirl81 Bekend lid

23 feb 2007
    626
    0
    0
    zoetermeer
    Loopy je houdt ons wel in spanning. We blijven duimen.

Hier ook een spannende dag. Ga mijn ontslag indienen. Ben benieuwd hoe mijn baas daar op gaat reageren. Hopelijk valt het mee. En ach wat kunnen ze me maken.

6. Iloon

Iloon Fanatiek lid

5 mei 2007
    2.583
    0
    0
    Huismama
    Maastricht
    loopy..spannend meid

happygirl....gefeliciteerd met je nieuwe baan

amber..leuke foto's zeg!

Gisteravond zou mamabeer op bezoek komen, maar dat ging niet door omdat haar man niet zeker wist hoelaat hij thuis was van het werk, dus maken we snel een nieuwe afspraak.
    Yaeda heeft gisteravond weer enorm gehuild, kreeg haar niet in slaap en ze was verschoond en ze had gegeten.
    Na een uurtje heeft papa het ff overgenomen omdat ik er gek van werd :(
    Geen idee wat met haar aan de hand was....nadat ze dan eindelijk in slaap gevallen is heeft ze geslapen tot 7.00u vanmorgen...flesje gegeven en ligt nu nog heerlijk te slapen :)

7. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

@ Loopy spannendddddd

@ augustus, veel suc6 en vast wel goed nieuws!

8. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Juffie, kun je Johannesbroodpitmeel bij een drogist halen of moet dat bij een reform winkel ofzo? En nee, ik ben nog nooit in Denemarken geweest.
    Wat leuk weer lekker voor Jay en jezelf geshopt! Succes bij de gyn vandaag.Waarom krijg hje die echo's?

Waterlelie, Senna heeft ook Ooievaarsbeet plekjes. Op zijn linkerooglid en tussen zijn ogen en ook wat plekjes onderin zijn nek. Het valt de ene keer meer op als de andere keer.

olga

9. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Loopy, wow, nog niet ongie geworden! We duimen hier nog even door hoor!

10. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Happygirl, gefeliciteerd met je nieuwe baan!

Augustus, succes met Rosalie bij de arts!

Amber, jij maakt ook altijd leuke foto's van Jesse!

Misskeita, leuk lekker pronken met je meissie!

Ayse, fijn even bijgekomen bij je moeder.

Juffie, wist niet dat je ook prikjes had tegen het rs-virus...

Ilonn, jammer dat de afspraak met mamabeer niet door ging.

Arka, verf op waterbasis moet geen probleem zijn denk ik.

olga

11. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Zo gisterenmiddag heeft meneertje nog de hele tijd bij me gelegen. Om 5 uur is hij eindelijk in zijn bedje in slaap gevallen tot 8 uur! Dat werd wel tijd...

Vanmiddag krijg ik 5 collega's op bezoek. Leuk! Krijg ik ook nog mijn kerstpakket....

En nu is het weer Senna tijd! Hij heeft net lekker liggen poepen.

liefs

12. Malaika

Malaika Fanatiek lid

27 aug 2006
    1.359
    0
    36
    Limburg
    Olga, Jannesbroodpitmeel kun je gewoon bij de drogist halen, staat bij de babyvoeding. Hier werkt het fantastisch, hij spuugt nog wel soms, maar geen golven en stralen meer, maar gewoon een mondje.

Ik las trouwens gisteren een vraag over de hoeveelheid voeding die je mag geven.
    130 cc per kg is voldoende om voldoende vocht binnen te krijgen, maar dan groeien kindjes niet, 150 cc per kg gewicht is genoeg om te groeien en 180 cc per kg is het maximum wat kindjes mogen krijgen.

Patrick drinkt veel tegenwoordig, hij krijgt 6 voedingen en drinkt op een dag tussen de 750 en 850 cc. Hij mag wat meer krijgen omdat hij een inhaalslag maakt. Hij weegt nu ruim 4300 gr en is 56 cm lang. Hij doet het erg goed en is heel tevreden. Tegenwoordig krijgt hij rond 1 uur 's nachts een voeding en hij slaapt dan tot 7 uur ( hij meldt zich dan wel rond 5 uur, maar valt dan zelf weer in slaap, ik ga er dan niet heen.
    Ik baal er wel van dat hij zoveel last heeft van krampen tijdens de voeding, zo zielig, we kunnen er niets aan doen helaas. We hebben al vanalles geprobeerd.

13. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    loopy meid je houdt het wel spannend zeg..ik blijf hard voor je aan het duimen.

hier een redelijke nacht achter de rug..ze slaapt snachts goed alleen vergat ze om 4u te slapen dus melde ze zich netjes om de drie uur...en das best vermoeiend ;)

happygirl succes vandaag..en natuurlijk gefeliciteerd met je nieuwe baan.

arka verf op waterbasis is volgens mij niet zo'n probleem hoor.

ayse fijn dat je weer wat bijgekomen bent...we hadden wel kunnen meeten! ik woon ook in deventer..

augustus succes bij de neuroloog...

ppfff bedenk me ineens dat ik zelf ook met daan weer naar de darmarts moet a.s dinsdag.

14. waterlelie

waterlelie Fanatiek lid

17 apr 2007
    1.166
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Bollenstreek
    Goedemorgen allemaal

Hier een goede nacht gehad. Na een zeer vermoeiende dag en een overprikkelde en driftige Noah was dat wel lekker. Hij heeft van 0.00 uur tot 5 uur geslapen.
    Ik was ook zo moe. Heb bij de laatste voeding van 22.30 uur een stevig potje zitten huilen. Dat is nu weer over en de start ging vanochtend goed.

Na de eerste voeding heeft hij nog lekker bij me in bed gelegen en hebben we nog 2 uurtjes geslapen.
    Heerlijk. het maakte alles van gisteren weer goed.

Loopy: Spannend hoor! Hoop snel van je te horen hoe de andere test is gegaan!

Malaika:
    Vervelend dat Patrick zo'n last heeft van krampen. Noah heeft dat ook erg. Tijdens het drinken kan hij helemaal ineen krimpen. Dan draait hij mijn tepel mee en hebben we allebei pijn... :(
    Buikje masseren en even tegen me aan houden helpt wel een beetje. In ieder geval tot hij is uitgedronken en dan begint het van voor af aan. Dan geef ik hem een speen en masseer verder.
    Gelukkig is het al minder aan het worden.. Ik hoop voor Patrick dat dit ook snel komt.

Olga:
    Gezellig dat er collega's op bezoek komen vanmiddag.
    Heel veel plezier!

Juffie:
    Succes bij de gyn vanmiddag!
    en

Happygirl, jij ook veel succes met het indienen van je ontslag... Toch spannend...

15. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

@ Olga,

Ik moet vandaag naar de gyn omdat ik de vorige keer als een bezetene-depressieve-de kluts kwijt rakende-mama gedroeg...

Ze gaat een inwendige echo maken en ook een uitwendige. Ff kijken naar mn baarmoeder en inspecteren of alles wel in orde is.
    verder moet ik weer bleod doneren aan het ziekenhuis om naar mn stolling te kijken.

Om eerlijk gezegd ik heb er geen zin in!

Jay heeft net de prikjes met antistoffen tegen dr RS gehad. Jeetje mina die prik kost zeker wel E1054 voor 100mg. Ik schrok van het bedrag!
    Malaika's zoontje en Britt krijgen ze ook volgens mij!

Jbp-meel kan je halen bij de apotheek, kruitvat of de etos. Het is echt een supermiddel!

@ Malaika, Hoest met Patrick? Wat is hij lang zeg. ze wegen even veel maar jay is wel 52 cm lang!

16. Britteke

Britteke Fanatiek lid

16 dec 2006
    3.613
    0
    0
    Ladies,
    Vandaag tot 80% korting bij Wehkamp. Ook op babykleding van oa Mexx en Esprit. Zitten leuke dingen bij!

17. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

Ik heb net een Esprit zomerjurkje besteld!
    De rest vind ik minder!

18. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    GERDA, zo ... bijna 6,5 kilo ... das best veel! Ik hoop dat Mirre morgen 4 kilo weegt (maar denk eigenlijk dat ze dat nog niet haalt) ... Met zo'n gewicht hoef je je idd geen zorgen te maken over beetje spugen!

OOIEVAARSBEET, Mirre heeft m ook ... en ik ook trouwens (is nog steeds te zien)

WATERLELIE, als Mirre driftig is of hard huilt, word ik meestal verdrietig ... voel me dan zo hulpeloos ... Heb wel dat als mn man thuis is na zn werk dat ik op zo'n moment Mirre even overdraag aan hem ;) ff rust voor de mama! Maar denk dat het heel logisch is om soms verdrietig/boos/ongeduldig etc te zijn! En je kindje heeft daar echt geen last van (zolang je niet gaat schreeuwen of slaan natuurlijk, maar dat lijkt me logisch).
    Kun je Noah savond niet overdragen aan je man zodat jij wat meer rust hebt?
    En lekker nachtje gehad! Fijn!

HAPPYGIRL, jeeeej! Gefeliciteerd met je nieuwe baan! En sterkte met het slechtnieuws gesprek!

AMBER, leuke fotos!

AYSE, fijn dat je weer uit je dip bent

LOOPY, de duimen draaien hier gewoon door!

MIEP, toch weer honger snachts?

JUFFFIE, sterkte bij de gyn

BRITTEKE< bedankt voor de tip

19. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Malaika, bedankt voor je antwoord. Ik ga het morgen maar eens halen.
    Wat fijn dat Patrick het ondanks zijn krampjes zo goed doet! Wat een goed gevoel moet dat zijn!

20. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier weer een drukke nacht - Mirre kwam om 1u en om 5u ... maar we lagen er al vroeg in, dus voor 1u nog twee uurtjes slaap gepakt en dan is het natuurlijk prima te doen :D

Mirre heeft de laatste twee dagen dat ze enorm onrustig en driftig is als ze aan de borst drinkt. De eerste tien minuten ofzo gaat prima, dan is ze lekker aan het powerdrinken en dan gaat het mis. Ik lees bij Patrick en Noah over krampjes tijdens het drinken ... misschien is dat het. Was eerst erg bang dat ik niet genoeg melk meer had, maar dat is niet zo. Boertje laten helpt ook niet ...

Morgen naar het CB ... ben eigenlijk heel erg bang ... voor het wegen ... Heb echt weer een onzeker-over-borstvoeding dag ... balen, want dat was net een beetje over aan het gaan :rolleyes:

Deel Deze Pagina