NELLY, getsie naar nieuws zeg van je omaatje. AFVALLEN, ik weeg op eens ietsje boven 62 kilo ... en dus zonder dieet (maar ik ben niet zo'n enorme snoeperd) OLGA, leuk he dat ontdekken ... Mirre kruipt nu gewoon de hele kamer door als ze naar iets toe wilt . En fijn hoor zo'n goed gesprek met je vriend. Hier gaat het verschonen nog zonder poepgespetter (en Mirre doet Senna na en zit de eetkamerstoel heen en weerte schuiven). En hier lijkt dentinox ook beter te werken, maar Mirre vindt het maar niets zo'n vinger in dr mond (al zit ze daarna wel zeer geconcentreerd te smekken). En hoezo die fysio? En niet laten zitten zeggen ze tegen alle mama's volgens mij ... Senna ontwikkelt zich toch juist supergoed (snel ook) --> aha ok, ik snap . En grappig van die appeltaart (en hier ook een dramaqueen hoor) JUDITH, lekker rustig dagje gehad? Oh jekkes administratie. Doet mn man altijd (en hij werkt 34u ... ikke maar 16u ) ... hij heeft er ook een spuughekel aan. En veel beterschap meid, ook voor je kleine! En Mirre wil ook meer aandacht tegenwoordig. Al kan ze ook wel lief spelen in dr uppie (als ze dr speelgoed interessant genoeg vindt). Ik ga in de middag altijd lekker met haar op pad, is altijd een succes DEE, goed hoor weer sporten ... dat zou ik ook eens moeten doen (gisteren sprintje getrokken voor de trein, die overigens precies voor mn neus wegzoefte, en ik was behoorlijk buiten adem ) LOESIE, ooooo heerlijk uitgeslapen MIEP, Mika was even vroege vogel? Is het weer goed gekomen met je schema . Je kunt ook rijstwafel of soepstengel geven ... ROZIJNTJES, Mirre krijgt geen rozijntjes. Het strenge voedselintro schema raadt aan vanaf 1 jaar en dan liefst ongezwavelde rozijntjes (maar donkere zuidvruchten zijn meestal ongezwaveld geloof ik). Ze hebben er nu in ieder geval nog niets aan, want ze kakken ze in het geheel weer uit LISETTE, heeeeeeeej ... leuk weer wat van je te horen! Gaat het goed met Bram? En met jou? En je man? BUGGY op FIETS, hier geen gewiebel .. ik fiets prima ... hier eentje van prenatal, geen idee hoe zwaar, denk ook wel zeker 5/6 kilo. JOHANA, superleuk van het gesprek! VERJAARDAG, wij doen het rustig aan. Onze ouders, zussen en misschien een vriendin van mij komen en ze mogen niet meer dan 1 kado meenemen . Ik weet nog niet wat wij gaan geven. Aan mijn ouders heeft Mirre een loopfietsje oid gevraagd en aan de andere opa/oma een loopkar met blokken. Heb nu al 2 eerste verjaardagen meegemaakt. Bij de een was het kindje helemaal van slag en bij de andere was het kindje helemaal door het dolle (en ik werd ook gek van al die kakelende volwassenen ). En mn man heeft het al helemaal niet op grote mensenmassa's . Rustig aan dus MISSK, iek wat n schrik! Zat de sluiting wel goed? Ik moet altijd echt mn best doen om dat ding open te krijgen .. en gefeli met je broertje NE|LLY, knuf voor jou! SAM, ik zou t geoon vertellen of n oud tshirtje beschrijven met een stift AMBER, mirre reageert op naam, nee, liedje, vogelgeluiden etc. Dus ik zou ff naar HA gaan. NEE, hier weet ze al wat ze niet mag, koetjes van muziekdoosje mag ze niet in dr mond, dus kijkt ze ons aan, doet zo'n koetje heeeeeel snel in dr mond en dan er meteen weer uit ... en kijkt dan heeeeeeeeel stout BIPAT, hihi grappig dat nee schudden! DEE, schattig! JUFFIE, spannend het sollicitatiegesprek, was het dagje meedraaien leuk? En hihi ... grappig dilemma ... euhm ... niet kopen? Of een van de andere op MP zetten? ALIEKE, weet je zeker wanneer je eitje is geweest? Dit klinkt namelijk als waterige afscheiding en dat kan ook horen bij je eisprong ... Maar ik hoop natuuurlijk dat het een zwangerschapsverschijnsel is . En lekker pittig meisje heb je. Ik zou het gewoon negeren. Of als ze je echt pijn doet heel duidelijk nee zeggen en dr even neerzetten. MAARTJE, meestal haalt mn man (ma-do en 1 weekenddag) Mirre uit bed, schone luier en legt haar dan naast mij in bed voor de voeding. Daarna allebei in PJ naar beneden, spelen tot 9u (ongeveer), Mirre wassen en aankleden, ik onder de douche en aankleden, weer naar beneden en rond 11u gaat Mirre slapen. Op de andere dagen ongeveer hetzelfde hoor (alleen moet ik er dan uit )
Ik heb het idee dat Mirre een beetje aan het stilstaan is wat betreft groei ... Ze woog vanochtend 7540 ... niet heel veel meer dan 2,5 week geleden dus (en ze zit al langer rond die 7500 gram). Ze eet prima, drinkt prima ... Zou het komen doordat ze veel meer beweegt? Ga vanmiddag toch naar HA (ze heeft een erg droog huidje / uitslag en ik wil zeker weten dat het geen eczeem oid is), dus maar eventjes vragen (en als ie zegt dat het ligt aan de BV, dan sla ik m )
Salapio; Nou het is geen waterige afscheiding, je kan er niet eens doorheen kijken Het is echt een hele sliert en daarna is het weer afgelopen, heb het vandaag nog niet gehad. Enne ik denk dat het best komt door het bewegen en ze groeien tegenwoordig ook niet zoveel meer in een korte tijd qua gewicht. Ik zou me geen zorgen maken enne ze ook toch ook goed
Kun je Estelle niet toch meenemen? Ik zou niet weg kunnen zonder Mirre hoor (vind een dag werken al veel )
Oooo echt slierten ... ja dat had ik wel tijdens mn zwangerschap. En inderdaad ze beweegt als een ehm ... nou ja ze beweegt erg ... (en toch vind ik het stom hoor ... ik wil een klein boedda meisje! ... ehm in zn dikke periode dus he, niet zn dunne )
@ salapio: oei 62 kilo, pff doe mij dat ook maar.dan mag ik nog wel veel fantieker gaan lijnen..Moet echt dik 20 kilo af hier.. Gossie ,hoe heb ik dat er ooit allemaal aangekregen? Heerlijk rustig aan dus bij jullie het opstaan! Sterkte bij de HA vanmiddag, ik denk idd dat het ook wel door het bewegen komt.! hopleijk is het geen eczeem , de uitslag! @ Dee: och meissie, ff doorzetten maar kan me je gevoel wel voorstellen hoor. maar volgens mij ga je het in Sevilla ook naar je zin hebben!Even quality time voor jou en je man! Je kleine meid vermaakt zich vast prima en word denk ik lekker verwend( ik weet het mischien is dit wel helemaal niet wat je wilt horen, sorry.. )
Goed, positief blijven denken meid! ( zegt iemand die er al moeite mee heeft om Lot een middagje naar de opa en oma te doen , oo erg ha?)
Ik krijg zelf bijna zin Maar zonder dollen ... het lijkt me heerlijk om alleen met mn man een paar dagen weg te gaan en weer lekker verliefd te doen (zijn we nog wel hoor, alleen lijkt het soms niet zo haha). Pffff ... misschien dat ik dat kan bij kindje nummer 4
Alieke.. op het moment slaapt Esmee niet ja s'nachts ( god zij dank ) ze gaat dan s'morgens nog even spelen met een muziekje in bed... dan heb ik ongeveer 15 minuten en dan red ik het net. Maar nu.. pfff ( sorry zal niet meer klagen ) Loïs is een pittig meisje.. ik zou het slaan enz. niet accepteren hoor.. nee zeggen en neerzetten.. Het kindje van een "vriendin" die is een maand ouder en die stampte vol op Esmee en maar lachen.. moeder zei er niets van.. dit snap ik niet.. een kind.. zeker op deze leeftijd heeft echt al wel grenzen nodig hoor! Olga.. Prenatal heeft van 25t/m 28 september 20% korting. En Senna een lekkere ondeugd! Maartjeh.. als je de box toch niet gebruikt dat maar beter weg er mee.. En ook al fanatiek aan de sport.. Dat gevoel wat je beschrijft over zandpoten bij de honden ken ik.. Erwin naar het bos geweest.. lijkt wel of ze het halve bos hebben meegenomen.. Moet dan echt tot 20 tellen De laatste 2 dagen is ze erg vroeg dus verschoon ik haar.. samen in pyama naar beneden en dan eten. Salapio.. moest er lachen om je stukje over het koe muziekdoosje.. en 62 kilootjes klinkt goed zeg! Hier ook veel op pad.. wandelen met de honden en boodschapjes.. op visite.. maar thuis zitten vind ik ook heerlijk.. op het moment vind Esmee dat niet.. Helaas Succes bij de huisarts. Dee.. kun je Estelle niet mee nemen zoals salapio al zei? Maar aan de andere kant is samen met je man weg ook wel erg lekker.. Ga in iedergeval heeeeeel erg genieten meid! Bezoekje aan de babydump gebracht vanmorgen.. ik moest nog een voetenzak hebben voor in de buggy ( de kinderwagen hebben we al verkocht) we hebben de titaniumbaby breeze.. en nou hing er voor een heel mooi prijsje een precies bijpassende winterzak.. toch nog een beetje good luck! Ook een badring gehaald.. kan ik haar onder de douche wassen. In bad en de tummy is gevaarlijk.. is is zo beweegelijk dat ik haar af en toe bijna niet hou of ze gaat koppie onder.. Helaas past de badring niet in haar babybadje... een ligbad hebben we helaas niet.. Misschien dat we nog een bibabad gaan halen maar ik vind het te duur! Gisteren ruzie met manlief.. Ik had de heledag al knallende koppijn .. esmee maar een uurtje geslapen vanaf 8 uur s'morgens dus haar na het eten nog even naar bed gebracht.. heeft ze ook nog wel even geslapen gelukkig.. ik lag even op de bank en hij ging naar boven toen Esmee wakker werd.. Komt hij 1 minuut later al weer naar beneden.. Esmee huilt en ik ga douchen.. nou toen had ik het even niet meer.. hij had haar misschien 5 minuutjes gezien gisteren.. en dan is het te veel moeite om haar te troosten en mij even te laten liggen... dan krijg je een antwoord.. ja maar ik heb de hele dag gewerkt.. Als of ik de hele dag op een bountyeiland een boekje lig te lezen als hij van huis is.. Soms heeft hij niet in de gaten dat hij geen donder hoeft te doen thuis.. ik doe de was.. schoonmaak.. huisdieren.. administratie.. verzorging van Esmee.. boodschappen.. kook en werk daarnaast ook nog 18 uur. en hij vind 5 minuutjes met zijn dochter te veel gevraagd was eigenlijk best wel verdrietig gisteren.. hij bedoeld het vast niet zo.. maar hij laat nooit merken dat hij blij is dat ik het allemaal doen.. een keer een complimentje of zeggen ga maar een avond weg.. ik ben maandag avond met esmee weg gegaan zodat hij even kon slapen na het werk want hij was niet lekker.. Stel ik me nou zo aan? Lucht wel op trouwens
@Miep en Miep: aaaaah, wat een leuk kadootje van opa en oma voor Mika! @bipat: heeej, dat nee schudden doet Annabel ook. Wat je ook vraagt, zij schudt nee. Geweldig! En lekker geknipt. @Jufffie: succes met je sollicatie. Ik denk wel dat het wat wordt hoor! Enne, jij bent echt koopverslaafd he! Geen wonder met al dat leuke spul voor de kleintjes! Succes met shoppen. Annabel heeft maar een winterjasje (paarse van de Hema) en dat past nog maar net. Welke maat zijn die jasjes van Jayda? @DaphneenEstelle: aaaaaah, wat leuk dat ze gedrag gaat kopieren op het KDV. Weer een stapje verder in haar ontwikkeling. Wauw, zelf optrekken tot staan en willen lopen. Wat is ze lekker wijs. Aaaaaah, meissie... Wat moeilijk, afscheid nemen van Estelle. Heeeeeeeeele dikke komt-wel-goed-hoor-knuffel! Hihi, je bent een babybijsluiter aan het maken voor je ouders. Geweldig! @Alieke: jeetje zeg, wat is Loïs opstandig. Hopelijk is het maar een fase. Aah, (nog) niet positief getest. Ik duim nog mee. Spannend tot zaterdag wachten... @MamavEsmee: ik heb de groene zalf op mijn lijstje geschreven. Lijkt me wel handig. Anders worden we zo aangekeken op het KDV als ons meisje onder de blauwe plekken zit. *grinnik* En Esmee is zich lekker aan het uitkuren op de honden. Ocharme beessies. Aah, lekker wezen shoppen. Misschien kan je een cementkuip gebruiken als badje? Nee, je stelt je niet aan. Mannen zien het gewoon niet. *zucht* @Maartjeh: bij de zeeman ben ik wel geweest, maar ik kon die broekjes niet vinden. Wel lieve slofjes (van die kattepootjes) en antislipbabykniekousen (leuk woord voor galgje) gekocht. Binnenkort nog eens terug, want ze schijnen ook dikke joggingbroekjes te hebben en da's mooi wat warmer als ons meisje over de tegelvloer tijgert. Tiepvautjes, doe ik nou nooooooit! Hihi... 's Ochtends openen Annabel en ik eerst de gordijntjes en rolluiken, dan maak ik haar slaapzak los op de commode en krijgt ze haar druppeltjes vitamine D. Na de borst verschoont papa haar en kleedt haar aan. Dan kan ik ondertussen de laatste spulletjes inpakken. He, balen van die zandpoten... @Salapio: ik doe een paar druppels Dentinox op een wattenstaafje en breng het zo aan op de bijna-tandjes. Hm... Mirre een droog huidje. Daar heeft Annabel ook wel eens last van. Flink in de olie zetten na een badje werkt goed bij haar. O wee als die arts zegt dat het aan de borstvoeding ligt! *ga dreigend achter Salapio staan* Ik ben soms ook jaloers op die boeddha-babies. Annabel is een lange dunne. Broekjes zijn vaak te kort en te ruim. Poeh, wil je vier kinderen? Ik heb ook altijd geroepen dat ik vier zoons wil, maar dat is bij de eerste al "mislukt". Hihi... En dan zegt manlief, maar dat is toch geen probleem? Dan gaan we gewoon net zolang door tot we vier jongens hebben... Ehm... Ohooh... Ik met mijn grote mond! @verjaardag: geen idee hoe we dat willen gaan doen. Hm... Mazzeldagen op maandag. Dat schiet hier ook al niet op. Moet gewoon werken... Onee, ik lees al dat dat morgen tot zondag is. Jaaaaah, ik ga ook shoppen! Als jullie tenminste nog wat slaapzakjes overlaten. Annabel is gisteren trouwens uiteindelijk in slaap gevallen. Papa is er ook een uur mee bezig geweest. Voor ik naar bed ging heb ik haar nog wel even fatsoenlijk neergelegd, want ze lag op haar knietjes met haar koppie tegen het hoofdeinde aan. Ik ben benieuwd hoe het vanavond gaat. Dan sta ik er alleen voor, want manlief moet sporten. Ach, we zien wel.
@Alieke: de afscheinding die jij omschrijft had ik ook rond de testdatum. Had steeds het gevoel dat ik ongi werd, maar het kwam maar niet. Hopelijk voor jou hetzelfde! @Dee: moeilijk, je meisje achterlaten. Maar ga er nu maar gewoon heerlijk van genieten @Salapio: succes bij de HA. Denk dat Mirre idd niet zoveel groeit i.v.m. het bewegen.
Olga...wat toevallig dat je zus en jij allebei een appeltaart hebben gebakken! en naar de fysio geweest? succes met de oefeningen... Lisette, leuk dat je er weer bent! hoe is het met je? Judith...wij doen hier ook aan sinterklaas... en Esmee steeds staan in d'r bedje?! en ruzie met je mannetje? vervelend, maar ik vind wel dat jij gelijk hebt hoor! ik ook weleens een ruzie over precies hetzelfde! Juffie...lekker pepernoten...ik heb ze nog niet in huis, maar je brengt me wel op een heeeeel goed idee! enuh, bevalt je nieuwe keuken een beetje? succes met je gesprek! Johanna, wat goed dat je op gesprek mag komen! Daphne...al met de voorbereidingen bezig voor de verjaardag van Estelle! leuk hoor.. Misskeita....wat een schrik zeg op de fiets...ppff.. en gefeliciteerd met je broertje...knap hoor! en lekker gegeten... Maartjeh...de box eruit?! en aan het lijnen?! jij bent al druk geweest vanmorgen... Sam...mooie nieuwe banner heb je hoor! Nelly, vervelend dat annabel effe uit d'r hummetje is... verstandig dat je mannetje dan effe babydienst draait... doe we hier ook weleens.. en 6 oktober uitslag van je oma? Spannend hoor! Amber...vervelende situatie met het horen van Jesse... Wat stom dat het CB zo reageert... Nicky reageert op haar naam en liedjes...dan gaat ze een beetje swingen! Miep...leuke sites! en Mika z'n schema aan het veranderen? Alieke...dus de test negatief? gewoon zaterdag weer testen toch? Spannend! en een pittig dametje hoor! Salapio...succes bij de HA!
zo tot zover effe mijn reacties! meiden die ik vergeten ben...sorry, is niet persoonlijk bedoeld hoor! Nicky hier vandaag erg hangerig en jankerig... Ik kan er effe niet zo goed tegen vandaag... gisteren gewerkt tot 23.30....voordat ik sliep was het half 2 en 6 uur was Nicky weer wakker! dus allebei effe niet zo goed gehumeurd denk ik!
LOESIE, oo jee ... als mama uit dr hum is ... Hier gaat het dan eigenlijk altijd mis, Mirre lijkt het aan te voelen en gaat dan in de dreinmodus NELLY, hihi 4 jongens ... zei ik ook altijd ... en ook hier mislukt. Mn man wil alleen maar meiden en eigenlijk alleen maar Mirre. Maar tegelijkertijd zegt ie dat ik nu toch maar eens snel zwanger moet raken hihi (als ik zeg 4 dan kruipt hij achter de bank haha). En ik? Tja ... een groot gezin lijkt me super. Maar eerst beginnen met nog een keertje zwanger raken MISSK, grrrr havo4 nu luisteren naar de juf! *trekt aan een paar oren*