dames, heel veel plezier hier! ik kom af en toe gluren, dat mag wel he? heel veel liefs en knuffels voor jullie babies! xxx loopy @Kreeftje, ik heb een link naar de foto. Zullen we pb-en? http://i8.tinypic.com/7yefwjb.jpg (misschien vind je ze wel spuuglelijk haha)
Hallo Tugce nog steedts verstopte neus erg sneu neus spray helpt ook niet. Vandaag na cotrole gehad bij gyn. Bloed druk was gezakt en onderkant zag ook goed uit. Als ik weer zwanger wil worden moet ik onder controle blijven bij hun niet meer bij verloskundige. Ik ga met pil beginnen die je kan gebruiken als je borts voeding geeft.
het wordt hier al lekker druk ik krijg trouwensgeenmelding als er hier iets nieuws geplaatst wordt hebben jullie dat ook, en ga zo terug lezen even een vraagje nick krijgt borstvoeding en dat moet eigenlijk om de 3 uur maar als hij naar drie uur nog slaapt laat ik hem altijd liggen totdat hij uit zich zelf wakker wordt doen meedere dames dit. soms slaapt hij wel 4 uur en heel af en toe 5 uur niet de hele dag door maar het gebeurt wel 1 a 2 keer op een dag of zo. groetjes gerda
ayse hier werd het afgeraden de pil te gebruiken door de kraamhulp ze zij ze zijn niet goed als je borstvoeding geeft zelfs niet die je wel mag hebben , maar er is toch een soort die je gewoon in kunt nemen zonder dat het kwaad kan dat er hormonen bij de baby komen of zo iets gerda
Lieve Loopy jij bent altijd welkon bij ons,,en ik spreek ook names de andere dames geloof me. voor jouw nog even een hele dikke knuffel meid gerda
vraagje voor de meiden die FV geven; Een vriendin van mij vertelde vanmiddag dat er tegenwoordig niet meer gekookt water nodig is door de flesvoeding, er kan gewoon warm water uit de kraan gebruikt worden (kraan even goed open zetten) Dat had haar kv verteld. Is mij nooit verteld.. Doen jullie dat ook?
Hier zijn jullie dus allemaal gebleven! Had dit plekje op het forum nog helemaal nooit bekeken. Gelukkig kunnen we lekker door blijven beppen. Ik vind het wel heel fijn om al mijn onzekerheden, blijdschap, frustraties etc ec met jullie te kunnen delen
Hoi dames, Ik probeer vanaf vandaag weer zo veel mogelijk op het forum te komen, hier kan ik het beter bijhouden. Er zijn nog niet zoveel bladzijden, weten jullie Hier is het inmiddels een stuk rustiger (einde kraamtijd) en zal binnenkort mijn bevallingsverhaal tikken. Even een vraagje aan Miep; we hadden vlak voor oud en nieuw over het opgeven van je baan en eventueel wat uurtjes voor een baas te gaan werken. Je was er toen nog niet over uit, nu inmiddels al een beslissing genomen ? Nieuwsgierig hé. Loopy, ik zou het een grote eer vinden dat je mee blijft lezen en schrijven ! Je hoort echt bij ons hoor ! Alieke; zelf geef ik borstvoeding, maar van mijn petekindje weet ik dat haar moeder ook gewoon kraanwater gebruikt voor de flesvoeding. Amber; ik heb de foto voor de avatar verkleind en toen nog eens een keer verkleind. ( Is al lang geleden en weet niet of dit alsnog werkt). Groetjes Lisette.
Even een vraagje ? Morgen komt voor het eerst het consultatiebureau bij ons thuis, wat komen ze dan doen ? Wat moet ik verwachten ? Het enigste wat de kraamhulp verteld heeft is dat hier een dossier klaar ligt die ze meenemen. De kraamhulp heeft de hielprik gedaan met de 4e dag en de gehoortest is iemand langsgeweest de 6e dag. (Deze was goed) En ik weet dat hier een inloopuurtje is voor extra wegen 2x in de week.
Had vandaag even een dip dagje.... Was vanmiddag zo moe en had nergens zin in, dat ik voor het eerst sinds Senna thuis is, ben gaan liggen op de bank. We zijn toen samen in slaap gevallen. Toen mijn vriend thuis kwam begon hij te mopperen dat hij dat eng vond. Stel dat hij valt of verkeerd komt te liggen en jij het het niet door... Toen begon bij mij het tranendal. Soms beseft hij niet zo goed dat ik helemaal geen kraamtijd heb gehad en niet heb kunnen herstellen. En ook heeft hij niet door dat alles in mijn lichaam hormonaal weer aan het veranderen is....
Meid ik snap je helemaal. Waarom denk je dat mijn man voor ruim 2 weken in het buitenland zat. We kregen alleen maar ruzie en ik was hem helemaal zat.
lisette, als e bij je op huisbezoek komen en je hebt het hielprikje en de gehoortest al gehad gaan ze der alleen even wegen en met jou bespreken hoe je het liefst je afspraken wilt hebben met de wijkverpleegkundige en het cb.. voor de rest aan ze nog kijken of ze wat dingen met je kunnen invullen uit het dossier en eigenlijk is dat het.. allieke, ik geef ook flesvoeding, en ook al zeggen ze dat het niet schadelijk is.. ik zou het water toch altijd even koken je weet het maar nooit.. het komt vaak genoeg voor dat er toch bacterien in t water blijken te zitten gerda, ik zou der lekker laten liggen, toen ik nog bv gaf deed ik dat ook.. hij/zij komt echt wel als die het nodig heeft.. blijkbaar heeft je kindje wat meer slaap nodig op dit moment.. ayse, volgens mij is de pil niet aan te raden idd.. ze vertelden mij dat het niet goed was om aan de pil/prikpil te gaan.. in hoeverre dat waar is weet ik niet..
alieke, mijn kv vertelde ook over het niet koken van water dat dat veel gezegd word tegenwoordig, maar zij raadde toch aan water gewoon te koken! Evan ligt nu voor het eerst sinds dagen na de voeding van 18.00 gewoon te slapen in zijn bedje jippie! ben benieuwd of het straks na de voeding ook weer zo gaat! kraamtranen.... oh daar heb ik de dagen na het vertrek van de kv erg last van gehad... alles was teveel en ik kon huilen om niets. pat was werken die dagen en ik miste hem zo erg! er was een nacht dat hij moest werken en er wat gebeurd was op het spoor waardoor de trein niet reed... hij kwam pas 05.00 uur thuis. hij had wel om 02.00 uur een berichtje gestuurd dat hij later zou zijn, maar ik was helemaal in de war en paranoia! ik had evan bij me in bed en toen hij thuis kwam heb ik me daar toch gehuild! pil; ik ga komende week langs de huisarts om te overleggen welke pil ik ga slikken... dit ivm migraine en huidontstekingen.... Cb; nog niet gebeld,gewoon te druk gehad vandaag, morgen ga ik toch echt ff bellen wanneer ze komen.
Ik had dat kunnen schrijven zeg... Krijg nu ook steeds meer het besef dat ik de kraamtijd gemist heb. Het hoort er toch bij en we hebben het over geslagen, we moeten maar weer gewoon door...Gek he eigenlijk!
Gerda :de verpleegkundige van het CB zei tegen mij dat dat geen ramp was als ze soms wat langer door sliepen,was alleen maar beter zei ze....zolang er maar geen 6 uur tussen zat want dan gaan ze het nacht en dagritme verwarren...... een hele dikke knuff voorjuffie.Jeetje meid wat je allemaal hebt moeten mee maken is niet niks en het is super dat je het hier zo uit op het forum .Dan kan je het lekker van je aftypen helemaal als je in het echt een stil persoon bent........ we zijn er voor je meid! Prikjes las ik nog wat over.....Aankomende donderdag hebben we de gehoorscreening en dan bij 2 maanden krijgt ze der eerste prikjes......
die prikjes...... ach vind ik zooo zielig.... mijn vriendin d'r kleine is 6 weken ouder dan Evan en heeft pas zijn eerste prik gehad.... en als je haar daar over hoort praten dan wil je niet meer.... maar ja het moet he! juffie; praat het er hier maar lekker vanaf hoor! mag allemaal!
Zijn erook mama`s die hun kleine niet laten inenten?Ik heb daar eigenlijk nooit over nagedacht maar het eigenlijk gewoon vanzelfsprekend gevonden dat ze worden geent...