December 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Jufffie, 7 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    succes mama van Youri

Mama van Youri en Ninien laten jullie je kanjers ook een keer zien hier ?

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Fijn he als je goed wordt geadviseerd in een speciaalzaak ;)

Ik heb die van de HEMA 68/86 ... past prima.

En persen maarrrrrrrr .... (hier ook veel aan bevalling enzo gedacht ... bevallingsverhaal nagelezen etc)

3. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Heb wel gelezen ... geen reactie van mij ... behalve aan NELLY: dikke knuf voor jou. Snel je man vertellen en hopelijk is het gewoon vals alarm!

En welkom nieuwe mama's!

Hier ook een meissie die uit dr hummetje is!

4. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    Hier vanochtend lekker mezelf in het nieuw gestoken nieuwe broek 2 nieuwe blouses en een spencer voor erover...manlief 2 sweaters dus we kunnen weer even.

dani zit nu lekker een boterham weg te smakken.

Alieke balen van de negatieve test meid:( hier trouwens ook pas met 9 dgn overtijd positief getest.

5. Sam28

Sam28 Bekend lid

15 dec 2006
    753
    1
    0
    overheid
    Brabant
    Nelly zoals je weet heb ik vrijdag een miskraam gehad. Ook ik had een ongi gevoel en wat lichte krampjes. Ik ben begonnen met wat bruinbloed, maar dat werd al snel helderrood.

Laat je niet gelijk bang maken, want net zoals de andere dames al zeiden iedere zwangerschap is anders.
    Ik heb het op de een of andere manier aan zien komen dat het fout zou gaan. Ik voelde het.
    Het voelde bij mij gewoon niet goed.

Hoelang zou je nu zwanger zijn?
    Ik ga echt voor je duimen dat het goed blijft gaan.

Liefs van Sam en Lynn

6. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @Miep en Miep: aaaaah, doe mij ook zo'n ouders! Wat heb je lekker gesjopt!

@Britteke: getsie, glas dat afbreekt in je mond! Gelukkig niks opgelopen.

@Mama van Youri: heeej, nog een decembermama! Gezellig hoor.
    Teruglezen moet je niet doen, dan ben je volgend jaar nog bezig! Lekker meekletsen hoor.
    Aan het einde van vorig seizoen had ik op de gok een winterjasje voor Annabel gekocht voor 3 euro. Is maatje 74 van de Hema, maar hij valt gelukkig groot uit.
    Vingertandenborstel... Geen idee, misschien bij Prenatal of een drogist?

@ninien: jaaaah, dat wil ik ook doen, zo'n koffertje maken om later mee te geven.

@Alieke: balen meis, dat je nog geen positieve test hebt of "gewoon" een menstruatie. Ik hoop voor je dat je binnenkort duidelijkheid hebt.

@amber1978: heerlijk he, om naar buiten te kunnen! Ik geniet er ook iedere keer van. En Annabel slaapt daarna ook zo heerlijk.

@johana79: pffff... shoppen op koopzondag. Is het dan niet loeidruk? Maar je kan er voorlopig weer lekker tegen.

@Sam28: ja, ik weet van je miskraam, daarom vond ik het ook moeilijk om mijn verhaal op het forum te zetten...
    Hoe gaat het nu met je?
    Wel "prettig" dat je de miskraam zelf al aanvoelde. Getver, dat klinkt stom... Knuffel!

@luiers: hier alleen Pampers. Het ligt aan de actie in de winkel welke soort. Maar meestal kom ik met een lading babydry thuis. Active fit zitten er volgens mij minder in een pak.

@slaapzakjes lange mouw: heb ik vrijdag gelukkig eentje (er hing er ook maar eentje) bij Prenatal gescoord. Met van die groen/blauwe girafjes(?) en die kan je ook nog op 70cm vastdrukkeren (kwam ik thuis achter).

=========================================

Lieve, lieve meiden,

Bedankt voor jullie lieve woorden.
    Gisterenavond heb ik toch de moed bij elkaar geraapt en heb ik een tekst op het rompertje van Annabel gestreken. "[Plaatsnaam]s next top sister" in dezelfde stijl als het logo van Hollands Next Top Model.
    Vanochtend heb ik mijn man Annabel in badje laten doen en heb ik een kledingsetje klaargelegd. Het duurde even voor het kwartje viel, maar hij was superenthousiast.
    Ik vond het trouwens ook erg moeilijk om die zwangerschapstesten geheim te houden. Daarom had ik iedere keer getest als hij niet thuis was.

Als ik uitga van mijn cyclus van vòòr Annabel, zouden we de tweede rond 2 juni kunnen verwachten en ben ik nu bijna 5 weken zwanger.
    Als alles "gewoon" goed gaat dan...

Al met al heb ik er nu wel een iets beter gevoel over.
    Ik word alleen erg onzeker van dat bruinverlies en die krampjes, omdat ik dat bij Annabel niet had. Het hoeft niks te betekenen, maar er kan ook wel wat aan de hand zijn.

Morgen ga ik in ieder geval de huisarts bellen over hoe en wat nu en ik neem aan dat hij me doorverwijst naar de verloskundige. Of ik bel meteen de verloskundige.

Heeeeeeeeeeeeeeeeeele dikke knuffel voor jullie allemaal!

7. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Hallo,

Ik ben weer terug van het shoppen en ben vergeten te kijken naar de tandenborstel! :confused:
    Naja dan maar volgende keer...
    Wat we wel hebben gescoord:
    een jas (soort van dik vest) - trui - broek - sjaal en muts
    Maar oh wat was het druk.. Veel te druk..

Qua luiers gebruik ik die van Kruidvat! Echt super tevreden over. In het begin heb ik pampers gehad maar vond ik erg naar urine ruiken.
    Hier 's morgens ook een hele dikke luier en soms romper etc nat.

Qua slaapzak gebruik ik nu nog even gewoon een dunne zonder mouw. Heb wel laatst een superleuke bij Prenatal gekocht! Dik en met afritsbare mouw. Waren toen in de reclame voor 16euro ofzo. Maat 110.

Hoe krijg ik een foto in mijn album?

Nelly, super dat je het op die manier aan je man hebt 'verteld' :D . Wat zal hij blij zijn!
    En niet te druk maken hoor, wie weet is het gewoon innestelingspijn en bloed.
    Ben benieuwd wat de verloskundige/huisarts ervan zegt.

8. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Oja, gisteren is er op de eerste wedstrijddag dus een teamfoto gemaakt, terwijl ons halve team ontbreekt.
    En een verschrikkelijke foto is het geworden! En een waardeloze kwaliteit trouwens. Naja. Als we een keer compleet zijn met een thuiswedstrijd, wordt er een nieuwe gemaakt. GELUKKIG!

Oordeel zelf:

Die lange bleekscheet ben ik... Hihi...

Foto haal ik binnenkort wel weer weg hoor.

9. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @Mama van Youri: erg he, dan ga je shoppen en dan kom je met vanalles terug, behalve waarvoor je eigenlijk ging. Dat heb ik nou nooooooooit. Hihi...
    Oja, wij hebben ook wel eens Kruidvat pampertjes, maar voor 's nachts de Pampers Baby Dry. 's Ochtends wel vaak een zware pamper, maar nog nooit echt doorgelekt.

Foto in je album: onderaan je eigen bericht kan je op de knop "Album" klikken. Dan klik je in het nieuwe scherm bovenaan (of onderaan) op de knop "Uploaden" en dan moet je even de aanwijzingen volgen.
    Je kan ook links in het menu van dit forum op de link "Fotoalbum" klikken en dan kan je onderaan de "Publieke Categorieen" op de link "Jouw persoonlijk album" klikken en dan weer de aanwijzingen volgen.
    Kun je het zo een beetje volgen? Ik ben niet zo'n ster in uitleggen...

10. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Nelly, leuke foto toch :)

Bedankt voor je uitleg over het toevoegen van een foto maar het lukt niet... al mijn foto's zijn te groot! Dus dan moet ik eerst via het menu links foto verkleinen doen en dan uploaden neem ik aan...

Zal even duren. Ik ga eens proberen :)

11. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Het is gelukt :)

12. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Amber..lekker naar t bos geweest..leuk!
    en veel plezier vanmiddag op de verjaardag!

Salapio..dikke knuff voor Mirre..

Johanna..even lekker wezen shoppen..altijd leuk!

Sam..dikke knuff meid..

Nelly..wat goed dat je je man t hebt verteld!
    hoop dat alles goed blijft gaan meid!
    Dikke knuff!
    Nou op zich wel een leuke foto hoor...alleen lijkt t idd weinig

MamavanYouri..effe lekker geshopt..leuk!
    En wat een leuke foto's!Jullie zien er leuk uit! :D

Hier in huis bezig geweest..was wegwerken enz..
    Mika is nog een klein beetje van slag.

13. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    hoi ninien, leuk dat je mee komt kletsen! 20 december was ik uitgerekend (maar niels was er pas de 26ste)

14. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    zucht, sterkte meid

15. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    nelly, ik duim voor je meid! hopelijk gaat het allemaal goedkomen.
    knuffie in je onzekerheid

mama van youri, leuk dat je ook mee komt kletsen. t is hard werken hoor, om het hier bij te houden! ;)

hier prima dagje gehad. niels is weer beter in zn hum. vannacht ook eindelijk weer wat langer geslapen. om 6 uur hoorde ik 1 kreetje, maar is tot kwart over 7 weer in slaap gevallen! we hadden hem vannacht de lange mouwen slaapzak aangedaan (ja, ik weet het, eigenlijk pas vanaf 1 jaar, hihi) dus misschien was dat het?
    wat hebben jullie je beebjes eronderaan? wij hadden alleen een romper en dan wel onder het dekentje maar ik vond vanmorgen zn beentjes vrij frips aanvoelen. het is ook megakoud op zn kamertje.

16. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    bij ons ook megakoud in daans kamertje aan gezien het weer op haar kant staat.
    daan krijgt van mij een pyamatje aan en een winterslaapzak zonder mouwen en ligt onder een dekente.

17. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ninien.. leuk idee.. een koffertje met de eerste rompers.. pakjes.. sokjes... en schoentjes.. Van de week maar gelijk een koffertje halen.. ze hebben hele leuke bij de hema van jip en janneke.

Mama van youri.. leuk dat je ook mee komt kletsen.. ik schrijf ook nog niet zo lang mee en nu al verslaafd 8) leuke foto's van jullie..

Miep.. mika wat beter in zijn hum.. en hier de zomerkleertjes al lang de kast uit.. paste ze ook al niet meer.. moet nog wel wat dikkere truien hebben voor haar. Heb nu allemaal nog t-shirt met lange mouw.. een spencertje of gebreid bolero vestje vind ik dan wel leuk.. nog leuke links voor mij? Enne bedankt voor de links van de slaapzakjes. En is de was weer weg? Zondag doe ik eigenlijk nooit wat aan het huishouden.. stofzuigen en afwassen maar dat moet wel.

Salapio.. dikke knuf en dat je meid maar snel weer in haar hum is.

Alieke.. balen dat de test negatief was..

Johanna... leuke hoor, nieuwe kleren.. voel je je meteen een hele andere vrouw.

Sam.. hoe is het nu met je?

Essebes.. hoe bevalt het leven als huisvrouw/moeder? ;)

Nelly.. Fijn dat je er een beter gevoel over hebt en ik zou i.d. gewoon de vk bellen. Leuke foto hoor! EN jij mijn slaapzak ingepikt ;)

Sanneke.. fijn dat niels lekker de nacht heeft door gehaald! Momenteel heb ik Esmee alleen een romper met lange mouw aan in haar winterslaapzak. Met lange mouw heb ik nog niet.. Ze kunnen het beter te koud hebben ( dan melden ze zich wel) als te warm ( worden ze suf). als het echt kouder wordt dan een lekkere pyama er onder. Esmee kruipt onder een deken vandaan dus helaas gaat dat hier niet op.

Esmee heeft nog steeds koorts.. ik heb haar niet te warm ingepakt in bed gelegt in de hoop dat ze wat afkoeld. Ze is hangerig en mieperig.. Maar met vlagen ook über vrolijk en een gek meisje.. ze eet en drinkt goed.. Wel heeft ze een vreselijk gebobbeld tandvlees.. nou ik hoop dat de tandjes snel doorkomen.

Hier een lekkere hang dag.. Erwin F1 gekeken dus Esmee en ik lekker wezen wandelen en lekker getut in het badje.. Daarna mama nog een tukkie op de bank gedaan en Esmee ruim 2 uur in bed :D

Esmee gaat op het moment zo snel in haar ontwikkeling.. ze loopt in de boxen trekt zich aan alles op.. het is zo grappig om te zien dat dat kleine lijfje al zelf kan gaan staan.. :D Ook kruipt ze als een gek door de kamer.

Zijn er meiden die hun kleinte al tv laten kijken? hier soms teletubbies of sesamstraat.. Van de week bij de supermarkt een dvd van Het zandkasteel gekocht.. Ze begint dan te wippen in haar stoel.. voornamenlijk liedjes en leerspelletjes.. erg leuk en grappig..
    Een aflevering duurt 15 minuutjes.. en het is niet zo dat ze elke dag voor de tv zit.. maar ik zie dat ze het zo geweldig vind.. wipt mee op de muziek en zwaait naar de personages.. :D

18. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Zo, net even Youri in bad gedaan en fles gegeven en nu brengt papa hem naar bed :D

Fietsen jullie ook al met jullie kindjes? Wij zijn net voor de 2e keer gaan fietsen.

Sanneke, wat fijn dat jullie een goede nacht hebben gehad. Ik wist helemaal niet dat die slaapzakken pas vanaf 1 jaar zijn? Ik doe daaronder een romper zonder/of korte mouw en een pyama.

Mama van Esmee, weet je waar Esmee koorts van heeft? Heeft ze al tandjes? Misschien dat het daarvan is he..
    Leuk he als ze al goed kunnen kruipen en zich overal aan optrekken.. Alleen ook erg gevaarlijk haha. We moeten niks op de salontafel laten staan hier :)
    Tv kijken kan Youri niet, hij is echt supersnel afgeleid.. Heeft hij helemaal geen geduld voor, hij wil steeds verder met ontdekken!
    Zooo schattig dat ze zwaait naar de personages op tv enzo hihi, lijkt me echt leuk!

Ik lees wel dat er meer kindjes uit hun hum zijn.. Zou dat de 9maanden sprong zijn?
    Youri eet nu ineens minder, wil geen boterhammen meer, melk gaat ook neit meer zo soepel...
    En hij is vaak erg kriebelig :rolleyes:

19. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    die slaapzakken met lange mouwen zijn voor alle leeftijden, maar die van 90 cm niet, haha (http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?p=3317851&highlight=#3317851)

niels was vandaag dus eindelijk weer wat beter in zn hum en heeft 2 flessen helemaal leeggedronken. brood zijn we vergeten :oops: hij was zo moe na zn fles... en als ik brood geef voor de fles ben ik bang dat hij zn fles niet meer helemaal wil en volgens mij is de fles nog steeds belangrijker dan brood.

20. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Sam: had nog niet meegekregen dat je een mk hebt gehad.......wat naar....Je voorgevoel was dus juist helaas.....ik had ook een voorgevoel toen ik een mk kreeg 2 jaar geleden. Mijjn gyn vertelde toen dat heel veel vrouwen het aanvoelen. Wel "bijzonder".

Nelly: in een onzeker schuitje...wil je feliciteren, maar weet zelf maar al te goed van 2 jaar terug waar bruinverlies op kan uitlopen. Toch zijn er zoveel vrouwen die het hebben en die een gezonde zwangerschap uitdragen! Ik houd dus hoop! Dikke knuf! Hoop dat de vk je snel kan zien....

Voor de anderen *zwaai, zwaai*

Deel Deze Pagina