was het zo erg misskeita? ik zou zeggen ja..ga ervoor als je het beter kunt krijgen moet je dat zeker doen
Thanx meiden. Heb net wat oud-collega's gesproken en die vinden ook allemaal dat ik terug moet komen! Ik ga er straks 's even met manlief over babbelen
Pfff... Ik heb maar een paar pagina's tussenin gelezen, maar ik zag dat er meer kindjes waren die slecht inslapen en veel huilen. Het is ook om gek van te worden. Vandaag valt het eindelijk mee met Annabel, ze ligt nu rustig te slapen. Gelukkig heeft ze (en wij dus ook) vannacht weer doorgeslapen. De laatste voeding had ze om 24.00 gekregen en om 08.30 meldde ze zich weer. Ik denk dat we er nu ook uit zijn, wat het probleem is met Annabel. Ze drinkt enorm langzaam aan de borst. Ze neemt een paar slokjes, dan een pauze, weer slokjes, weer pauze... Zo ben ik dus ruim anderhalf tot twee uur bezig met voeden (incl. verzorging). Dat brak me zo op. N.a.v. dat artikel over borstvoeding in de WIJ ben ik eens op internet gaan kijken en heb wat tips uitgeprobeerd bij de borstvoeding. Het lijkt vandaag weer goed te gaan. Verder ben ik erg tevreden over de begeleiding van het consultatiebureau. Een paar weken geleden had ik al gebeld, omdat het gewoon niet lekker liep met Annabel. Ze hebben me tips gegeven en sinds afgelopen maandag zijn we bewuster wat regelmaat aan het inbouwen. In het begin scheelde het wel, maar deze week was een hel... Vandaag heb ik weer gebeld en nu krijg ik een boekje met meer informatie dan in het foldertje wat ik al had. Ik ben benieuwd. A.s. woensdag ga ik weer naar het inloopspreekuur/weeguurtje van het consultatiebureau om te wegen en om even te laten weten hoe het allemaal verloopt. @Salapio & Arka: ik heb inderdaad overwogen om een draagzak aan te schaffen, maar ik wil toch voor haar regelmaat inbouwen, door haar alleen in haar bedje te laten slapen. Als ik wat fitter ben wil ik haar hooguit een keer per dag meenemen in de wandelwagen. @ingepinge: GEFELICITEERD met je voorgenomen huwelijk! En wat een ontzettend lief aanzoek! *smelt* En ik denk trouwens niet dat het een sprongetje is wat Annabel nu doormaakt, want het duurt nu al een aantal weken... Of het is een wel heeeeeele grote sprong! @sanneke: heeeeeeel herkenbaar, dat comazuipen en klaarwakker in bed liggen om te gaan schreeuwen. We proberen er bij Annabel voor te zorgen dat ze wakker in bedje gaat liggen, zodat ze zelf leert om te gaan slapen. Na de voeding trek ik haar op de commode een slaapzak aan en houd haar vervolgens rechtop zodat ze eventueel kan boeren en vervolgens leg ik haar wakker in bedje. Ze begint een paar minuten later dan wel te huilen, maar dat is een in-slaap-val-huiltje. Als het erg lang duurt (min. een kwartier), ga ik even kijken wat er aan de hand is, maar haal haar niet uit bed. Meestal is ze al tevreden als ik haar op mijn pink laat sabbelen tot ze weer slaperig wordt. Zuigen schijnt krampjes ook wat te verlichten. En wat kan haar buikje borrelen, joh! En... blijven herhalen... Volhouden... En dat is moeilijk! @boeren bij borstvoeding: Ja, Annabel moet echt boeren nadat de borst heeft gehad. Op een of andere manier komt er toch lucht in haar darmpjes. Als we haar in bed leggen zonder te boeren, dan krijgt ze daar echt last van.
@Loopy: mijn duimen draaien ook mee! En wat een lieve tattoo voor Bas! Hihi... Vanochtend... Ik was mijn mijn slaperige kop bij de eerste voeding niet zo aan het opletten. 'k Ben een beetje met Annabel aan het hannessen om haar aan te leggen, zit ik ondertussen gewoon melk in haar oor te spuiten! *proest* Hoezo 's ochtends volle borsten! Hihi...
Pffff ... so long goede voornemens ... hier bijna een uur bezig geweest met Mirre weer in slaap te krijgen. Inderdaad zoals hierboven door Nelly zo mooi wordt beschreven ... Echter is Mirre daar dus niet van gediend. Het laatste kwartier heeft ze echt zitten brullen als een gek (zoals ik haar 1x keer heb horen huilen en dat was toen ze in het ziekenhuis 3kwartier lang bloed uit haar hieltje aan het drukken waren) ... niets hielp, ook rondlopen in mama's armen niet of bij mama op de borst. Kortom Mirre was helemaal over haar toeren EN over haar slaap ... Toch de draagdoek gepakt en ligt een minuut later heerlijk te slapen ... *zucht* Ach ja ... mn moeder (en oma) hebben ook uren met mij rondgezeuld ... zal wel een familietrekje zijn
Even een snel ego berichtje van moi. Het was goed bij de neuroloog. Het enige wat ze niet kan is haar nek optillen als ze aan haar armen op getild wordt. Maar volgensmij kunnen meer baby's van deze leeftijd dit niet..Ik hoefde mij geen zorgen te maken. Tillen jullie beebs hun nekje op?? uit ligstand op de rug bedoel ik dan he, als je ze aan de handjes ophoog "trekt"? Waarschijnlijk krijgt zij 26 feb. een MRI scan. Spannend! Ben vandaag wezen sporten voor het eerst *bleeegh*.
AUGUSTUS, geen idee eigenlijk ... Dus Mirre moet op dr ruggetje liggen en dan moet ik r naar zitstand optrekken aan dr armpies? Volgens mij trekt ze dr koppie dan helemaal in, met opgetrokken schoudertjes zeg maar ... Kan t nu niet uitproberen want ze ligt eindelijk te slapen in dr doekie . Maar als die neuroloog zegt dat dit niet erg is, zal het toch wel zo wezen? En verder was alles goed? Super! En weer wezen sporten ... knap hoor ... maar mij niet gezien
Ik meld me even, zo te zien is het hier (natuurlijk) nogsteeds gezellig :-D Ik ben !@#$%^&* weer gezakt voor mijn theorie examen, ik baal hier echt vreselijk van. Ik word zo zenuwachtig van die tijdbalk en dan kijk ik niet goed naar de situatie. Ik weet sirrieus zeker dat ik alles weet maar het zijn echt die zenuwen. Je kreeg een plaatje met een bord waarop stond dat je de snelweg opreed. Vraag: hoe hard mag je hier rijden? ik typ 120 in. Precies toen de tijd bijna voorbij was, zag ik dat de auto een aanhanger had. ZO STOM. dus ben de hele dag beetje geirriteerd.
Zo vandaag weer wezen wegen op het CB 4800 gram alweer. Jesse groeit echt als Kool. Fijn Augustus dat alles goed was met Rosalie. Wakker in bedje leggen doen wij hier ook. En meestal gaat hij dan goed slapen. Soms huilt ie even. Alleen savonds (etenstijd) dan hoef ik hem niet wakker in bed te leggen want dat doet ie dan niet. Vandaag om 16.00 in bed gelegd en heerlijk geslapen tot 18.00. Wat een storm zeg vandaag pfffffff ben bijna weg geblazen met hond en kinderwagen.
alieke...das balen meid...en kan me de zenuwen goed voorstellen hoor. Mijn vriend moet 11 feb op voor zijn theorie, hoop dat hij het dan wel haalt. Wanneer moet je weer op?
Jesse tilt zijn hoofdje dan wel op, in ieder geval hij probeerd het. Hij houdt dat nog niet heel lang vol maar kan het wel. Jesse is wel heel sterk. DIe houdt zijn hoofdje al rechtop. En als ie op zijn buik ligt tilt hij zijn hoofdje ook omhoog.
@ iloon; ik weet het nog niet, ik ga zo even kijken wanneer ik weer kan maar ik ben bang dat dat pas over een lange tijd pas weer kan want het is nogal druk de laatste tijd. Ik wil eigenlijk volgende keer mondeling examen doen maar ik hoorde dat dat pas kan nadat je 4/5 keer gezakt ben
ah das minder als je lang moet wachten idd...en mss is een mondeling examen idd beter voor je...in ieder geval s6 voor de volgende keer!
@Nelly: hier ook een langzame drinker. Welke tips heb jij uitgeprobeerd? Ben erg benieuwd! @Alieke: Balen meid! Hoop dat je snel weer mag en dat je je zenuwen dan kan onderdrukken. Vertrouw erop dat je het kan Ik ben me aan het orienteren op een kolf. Heb echt geen idee welke ik aan moet schaffen. Wil er dit weekend een kopen, omdat ik wil beginnen met oefenen (moet over 4 weken weer voor de klas...) Las in de WIJ dat bij de Prenatal de kolven in de aanbieding zijn: 20% korting! Altijd meegenomen. Iemand tips voor de aanschaf?
Ik heb nu een electrische van medela maar die kost 399 euro. Ik heb die overgenomen van een vriendin die hem niet gebruikt heeft. Ging toch geen borstvoeding geven. Ik heb hem nu voor 100 euro. Bij mijn andere twee heb ik die van Avent gebruikt. Ik vond die kolf erg fijn.
ik gebruik ook de medela kolf, maar dan de elektrische dubbele kolf van 135 euro.... ideaal ding vind ik...
Hey dames, ik meld me ook weer even. Hier hebben we net het ledikantje opgezet.....mijn kleine vent gaat al naar zijn groote bedje toe hahahaha Het dekentje van het wiegje begon te kein te worden en een grotere deken wordt zo rommelig proppen in de wieg, dus nu is meneer om naar het ledikantje. Ik ben benieuwd hoe hij erin slaapt aangezien hij nu niet zo ingesloten ligt. Vloeien jullie ook nog altijd ....ik begin het nu toch wel een beetje zat te worden Bjorn is al 7 weken en het is nog steedst niet gestopt. En ik heb nog steeds een rare buikpijn 14 feb. heb ikpas de afspraak bij de gyn. @ augustus Ik heb net 3 x bij Bjorn geprobeert en 2 keer trekt hij zijn schouders op en 1x heeft hij het hoofdje gewoon laten hangen. @Alieke Balen meid dat je weer gezakt bent, ik ben in juni ook gezakt (1 fout teveel) en ik ben nog steeds aan het wachten tot ik weer op mag dan kan ik eindelijk aan de praktijk beginnen. (ik volg de opleiding voor rij-instrukteur) Ik laat me ook altijd door die stomme instinkers bedotten
Via de WIJ ben ik terecht gekomen op de site www.borstvoeding.com en daar stond in een artikel iets over een karakteristieke manier van drinken van een baby. Dat herkende ik niet, dus toen ben ik wat filmpjes gaan kijken op de site van Newman ( http://www.thebirthden.com/Newman.html ), waarnaar verwezen werd. Ik denk dat ik gewoon het verschil tussen sabbelen en drinken niet zag. Ik heb het idee dat Annabel nu beter drinkt, of dat ik het in ieder geval beter in de gaten heb. Ze heeft vandaag tot nu toe in ieder geval geen voedingen meer aan elkaar gehuild. Wat betreft de kolf ben ik gewoon naar de thuiszorgwinkel gegaan en heb ik me daar laten adviseren. Ik heb daar een Medela Swing gekocht. Bij de babyzaak waar ik meestal kom, raadden ze daarentegen een handpomp aan, maar gevoelsmatig wilde ik een elektrische. En nu begin ik in het kolven steeds meer handigheid te krijgen. Als mijn man me belt als ik aan het kolven ben, neem ik de telefoon aan met MEEEUUUUH! Ja, af en toe voel ik me net een koe!