December 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Jufffie, 7 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linny0903

linny0903 Actief lid

11 apr 2007
    439
    0
    0
    jaaa eindelijk gelukt...ik had dat ook gedaan, maar t bleef t zelfde nu doet ie t gelukkig!

2. Arka

Arka Fanatiek lid

2 feb 2007
    3.132
    0
    0
    hey dames,

ik ga net een was insteken en vroeg me iets af:

we hebben een aerosleep matras, met een afneembaar 'net'.
    Als Elisabeth spuugt dan loop dat door het hoeslakentje op dat 'net'.
    Om de hoeveel tijd wassen jullie de lakentjes van jullie kindje en wassen jullie dan telkens ook dat 'net'?

Groetjes,

Arka

3. Iloon

Iloon Fanatiek lid

5 mei 2007
    2.583
    0
    0
    Huismama
    Maastricht
    Gisteravond Yaeda met moeite in slaap gekregen...uiteindelijk was ik er zelf bij in slaap gevallen.
    Toen ik wakker werd heb ik haar in haar eigen bedje overgelegd en toen heeft ze tot 5u vanmorgen geslapen, daarna weer terug gelegd en ze slaapt nu nog.
    Vanmiddag gaan we naar Glenn zijn school, daar hebben ze carnaval playbackshow en we mogen komen kijken :) :)

4. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    dikke knufff, niet onzeker zijn hoor! volgens mij ben jij een supermoeder!

5. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    misschien helpt inbakeren, dan schrikt ze niet wakker van rondvliegende armen/ benen. bij niels helpt dat heel goed.

6. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    haha, hier was ik dus nog niet met lezen toen ik net reageerde...

7. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    hallo dames, nog niet bijgelezen, hebben het druk druk druk haha

sven wil níet slapen vandaag, snap er niks van. is tegenwoordig steeds meer alleen maar in slaap te krijgen met een speentje en die moet dan echt regelmatig terug gestopt worden. vanacht wel een uur bezig geweest. vanochtend ook 2 uur wakker in de wieg, net op mijn buik geslapen, leg em weg en mekkeren maar! laat em maar even gaan, want hij moet er toch zo uit. we gaan naar oma om te proef-oppassen. laatste keer alleen thuis emt pappa en een flesje was drama! kind heeft 3,5 uur gekrijst, toen mama weer thuis was was het goed. wordt daar best nerveus van, moet over 13 dagen al weer aan het werk.... :(

8. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    hoi linny, leuk dat je er weer bent, ik had je al gemist. gelukkig is alles goed!

gerda, dat flesje lijkt me een goed idee, als ik me goed herinner vraag je welk flesje dan handig is? bij ons werkt de difrax fles goed en we hebben er een 3standenspeen op. spenen moet je toch echt even uitproberen volgens mij, want elk kindje drinkt weer anders. Niels zuigt zich helemala het rimram aan een speen voor 1m+ dus hebben we een met een wat groter dorostroomvermogen aangeschaft, dat werkt tot nu toe prima!

miep, doe jij mika elke dag in bad? Niels gaat om de dag.

hmm, ik zie nu dat johana en nelly dezelfde vraag stelden en dat mijn geheugen nog een beetje dement is (zie bovenstaande berichtjes). Lekker suf. :oops:

niels doet het wel beter met de omneo van nutrilon. Hij spuugt nog wel wat, maar lang zoveel niet meer en hij lijkt ook wat rustiger erdoor te zijn na het drinken. Wel lijkt het of het sneller verteerd is, hij heeft veel meer dorst! Maar volgens de verpakking is de voedingswaarde hetzelfde.
    Als hij spuugt is het alleen maar water... dat vind ik wel een beetje raar. Meiden met ervaring met omneo?
    Hij ligt nu al ruimeen uur heerlijk in de draagdoek te knorren. Hij slaapt meestal van 9 uur 's avonds tot 9 uur s morgens; hij krijgt dan rond 3 uur een voeding (komt ie zelf voor) en om 7 uur ook. Als we hem dan weer in bed leggen pit hij zo verder. Na die fles van 7 uur ga ik ook weer slapen, heerlijk hoor!
    vanmorgen werd ik wakker en toen lag hij al rond te kijken en tone ik hem begroette, kreeg ik een lachje. Smelt. Echt lief.
    Het lijkt wel of Niels het donker nodig heeft om te slapen... op zich niet erg, maar het wordt natuurlijk steeds later donker en steeds vroeger licht... hopelijk heeft ie tegen die tijd zo'n ritme dat hij gewoon slaapt..
    tussen de middag kan hij trouwens wel heerlijk slapen , maar verder is hij vrij wakker met rond etenstijd wat gejengel; maar dat hebben meer zo te lezen!

johana, heerlijk een nieuw bed!

9. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    hoi girls, nog steeds geen menstruatie!

10. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    duimen draaien nog steeds voor je :D

11. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    wow loopy, ik hoop het zo voor je meid!
    knuff

ps nieuwe foto's van het leukste kindje op de wereld in mn album!

12. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Malaika..lekker effe shoppen!
    Veel plezier met je mams! ;)

Arka..wat leuk dat ze zo gelachen heeft!
    Hier ook de aerosleep…ik was de hoes als die vies is..en het net 1 keer in de week als t niet te slim is.. :rolleyes:

Linny..fijn dat je er weer bent! :D

Iloon..veel plezier met de playbackshow! ;)

Claartje..en ging t goed..het proefoppassen? :rolleyes:

Sanneke..hier ook om de dag..maar soms komt t beter uit dan doe ik m 2 keer achter elkaar..
    Enne…je hebt zeker een heel leuk en mooi kindje..maar of t t leukste kindje is..? dat kan niet..want die heb ik hier. :)

Loopy…oei wat spannend meid!
    ;)

13. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Nieuwe foto!!! Mika ligt heerljk in z'n box tv te kijken.. :)

14. Lisette

Lisette Niet meer actief

Hoi meiden,

Ben nog aan het bijlezen, nu bij pagina 114.

Sam; Je gaat net een weekje later dan ons naar CP.
    Wij gaan van 25 tot en met de 29 ste febr, naar Het Meerdal.

Ohh Loopy, wat spannend...ik lees net hiervoor dat de ongi nog steeds weg blijft ! Heb je al getest meid, spannend hoor.
    Ik blijf ontzettend hard duimen.

Vanochtend hoorde ik vanaf de badkamer een heel hard sis-geluid vanuit de gang beneden. Ik denken dat dit de waterleiding van de wc was, die doorliep..of misschien een gaatje in de gasleiding. Zoeken, zoeken en kon het niet vinden ! Wat blijkt nou is de voorband van de kinderwagen leeggelopen..helemaal plat. Zit een mooi gaatje in.... :)

Lees strakjes verder, ga Bram eens lekker badderen. Wij hebben vanochtend uitgeslapen tot 10 uur.

Miep mooie foto van Mika. Heerlijk he dat ze zo kunnen genieten !

15. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Wat een leuke foto!
    Mag ik vragen waar je die doek vandaan hebt die tussen de spijlen van de box is geregen? Is dat een speciale doek of heb je die misschien zelf gemaakt?

16. Arka

Arka Fanatiek lid

2 feb 2007
    3.132
    0
    0
    Hoi Miep!
    Dat net op hoeveel graden was je dat dan?
    En het duurt toch even voor het droog is, niet?
    Slaapt hij dan telkens één nacht niet op de aerosleep?

liefs!

17. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    wat een geweldige foto miep !

Waar heb je dat tv ding vandaan / ik wil voor Jesse ook zoiets aanschaffen.

Enne het leukste kindje ligt hierboven in zijn bedje te slapen
    ( maar dat vind iedere mamma toch van haar eigen kindje,)

Maar alle decmberbaby's zijn superschatjes

18. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    Loopy spannend hoor !

Ik hoop het zo voor je

19. Britteke

Britteke Fanatiek lid

16 dec 2006
    3.613
    0
    0
    Amber, die "tv" kan je bij de prenatal halen voor 59,95 geloof ik. Sam heeft hem ook en hij geniet er echt van. ( batterijen zijn wel zo leeg!)

20. ingepinge

ingepinge Actief lid

18 mei 2007
    385
    0
    0
    Strakjes even bijlezen, gaat snel allemaal zeg!

Hier een lekker nachtje. Roosmarijn ging rond 6 uur 's avonds slapen en kwam om 4 uur voor de voeding. Daarna om 7 uur weer. Dus even lekker bij kunnen tanken.
    Is het trouwens wel normaal dat kindjes zulke lange slaapjes maken?
    Ze heeft een slaap gemaakt van 10 uur. Ik begon al helemaal te twijfelen of ik misschien door haar huilen heen was geslapen, maar volgens mij is dat nog nooit gebeurd, dus ik weet het niet.

Ik heb gisteren iets ontdekt. Was even bij mijn ouders voor de paarden en toen was Roosmarijn alleen binnen bij mijn moeder. Ze wilde niet slapen (zoals altijd overdag). Heb haar toen eens een keer op haar buik gelegd om te proberen of ze dat wel wilde.
    Ze sliep toen eigenlijk meteen en bleef ook doorslapen.
    Op haar rug wil ze helemaal niet, kan dan ook niet inslapen. Op haar zij gaat wel ('s nachts) maar overdag wordt ze dan na een drie kwartier weer wakker en kan niet meer in slaap komen (ook niet met speentje).
    Nu ligt ze weer op haar buikje in de Bugaboo en ze slaapt al een hele poos.

Ik vind het eigenlijk best wel eng. Het wordt zooo afgeraden. Maar ik slaap zelf ook het liefst op mijn buik en mijn moeder legde ons ook altijd zo neer.
    Ik heb haar alleen toegedekt met een lakentje omdat kindjes op hun buik hun warmte niet zo goed kwijt kunnen.

Wie o wie heeft er nog meer een buikslapertje en hoe vaak laten jullie ze dan zo slapen?
    Ik kan me voortstellen dat dit niet 's nachts zo is?

Zo.. nu even bijlezen...:)

Tot zo!

Deel Deze Pagina