Oktober 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Gusam, 9 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gusam

    Gusam Niet meer actief

    Hallo dames,

    Nu alle dames van okt 09 bevallen zijn, kunnen we naar de Okt mama's toch?
    Op naar de 1e verjaardag van onze lieve en geweldige beebs.

    XXX Gusam
     
  2. Danjo

    Danjo VIP lid

    25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Idd nu kunnen we hier gaan kletsen en kan het andere topic gesloten worden
     
  3. Maia

    Maia Niet meer actief

    jaaa nu kunnen we "eindelijk" hierheen ;)

    hier staat trouwens de lijst van de bevallen dames!
     
  4. MamavanJordy

    MamavanJordy Fanatiek lid

    14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Ja leuk hier kletsen. Maar Natjes had ook al een oktober topic hier geopend.
     
  5. Niboma

    Niboma Fanatiek lid

    20 nov 2008
    1.439
    0
    36
    Vrouw
    Veluwe
    Fijn dat iedereen nu inmiddels bevallen is:). Op naar het 1e jaar en verjaardag van al onze kleintjes:D
     
  6. fokje

    fokje Fanatiek lid

    14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    idd gezellig, op naar de eerste verjaardag
     
  7. ellen1983

    ellen1983 Fanatiek lid

    20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    gaan we hier verder dan? dan moet die andere wel ff gesloten worden!

    lx, gefeliciteerd met je zoon!


    ik weet niet meer wie t vroeg op t andere topic, maar als ik weer ga werken, doen we de nachten inderdaad weer samen. teun moet er al ontzettend vroeg uit, 5 uur, dus ik gun m zijn slaap. t voeden doe ik wel in bed, maar hij slaapt zo door.

    luna, balen dat je weer ongesteld bent geworden! ik zit er nog niet echt op te wachten...

    gek hoor, om alleen te zijn. mijn moeder is net weg, ik ga zo ff slapen. leggen jullie je kleintje weg als je zelf gaat slapen, of houden jullie ze bij je?
     
  8. Danjo

    Danjo VIP lid

    25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    heb de andere al gemeld dat ie gesloten moet worden en die natjes had geopend is alweer gesloten zag ik
     
  9. Danjo

    Danjo VIP lid

    25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    ellen hier ligt naomi alleen voor de voedingen even bij ons om te teuten maar zodra wij gaan slapen zei ook in dr eigen bedje en dr eigen kamertje en moet zeggen hoor alles hoor.

    Luna vervelend ongi zijn maar kan mij niet snel genoeg gaan allemaal over 3 weken laat ik een spiraal plaatsen haha
     
  10. MvN

    MvN Niet meer actief

    Leuk! Leuk! Leuk!

    Vanacht weer zware nacht gehad... de kleine slaapt snachts echt niet.. pas als je om 4 uur een voeding geeft wilt ze gaan slapen.. erg vermoeiend. En ik baal nogal omdat ik zelf bijna niks kan doen en colin alles moet doen en dat vind ik echt klote want heb liever dat hij goed slaap. Voel me dan heel schuldig dat ik nu niks kan doen door die klotewond op mijn buik. Kom bijna mijn bed niet uit.
     
  11. Jammie

    Jammie Actief lid

    17 jul 2008
    198
    0
    0
    Alle nieuwe mama's van harte gefeliciteerd!!!! Nu zijn alle oktoberbaby's geboren, goed hoor!!!
    Vind het nog steeds een fijn forum om mee te lezen. Staan veel herkenbare dingen en tips.
    Bij ons gaat het goed, alleen nog steeds erg druk met kraamvisite... Lijkt wel alsof iedereen gewacht heeft totdat het wat rusitger zou zijn, dat wordt het zo alleen niet. Wel gezellig hoor.
    Met ons meisje gaat het ook goed. Ze krijgt borstvoeding en 's avonds geeft papa een flesje afgekolfde borstvoeding, daarna slaapt ze vaak een uur of 8 dus dat is echt een luxe! Ben benieuwd hoe lang dat duurt!
    Overdag wil ze vaak niet in haar bedje slapen als ze bij mij ligt valt ze wel in slaap, maar zodra ik haar in bed leg gaat ze huilen. Als ze dan weer uit bed is is ze weer stil... Hebben jullie dit ook en wat doen jullie daar mee?
    Morgen moet ik voor het eerst naar het consultatiebureau ben erg benieuwd hoeveel ze gegroeid is, want het is nu 2 weken geleden dat we haar gewogen hebben... Hoeveel zijn jullie kindjes tot nu toe gegroeid?

    Groetjes, Jammie
     
  12. Danjo

    Danjo VIP lid

    25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Roos vervelend meid dat ze het snachts zo slecht doet hoe vaak voed je dr nu ?
     
  13. MvN

    MvN Niet meer actief

    Ojaa en Noƫlle krijgt nu gewoon al 60cc voeding die ze met gemak leeg drinkt.. en van de vk moet ik het vanavond zelfs ophogen na de 70cc. Mijn meisje heeft echt veel honger!
     
  14. MvN

    MvN Niet meer actief

    Ik voed nu om de 3 a 3,5 uur en savonds om half 12 de laatste voeding en dan wachten totdat ze weer komt. Maarja ze slaapt niet dus geven we rond 3 uur half 4 weer een voeding en dan slaapt ze eindelijk.
     
  15. ellen1983

    ellen1983 Fanatiek lid

    20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    Tess was vrijdag pas over dr geboortegewicht heen, 3490 gram. 30 gram zwaarder dus. over 2 weken cb, ben benieuwd!
    ik ga ff liggen, ben kapot...
     
  16. Danjo

    Danjo VIP lid

    25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Oke om de 3 uur is idd normaal hoe zwaar is ze dan?
    Ik deed Naomi na 4 dagen ook 60 cc geven en dan de laatste voeding 70 a 80 cc ( rest wel op 60 gehouden) en toen ze 3510 gram was zijn we overgegaan op 90 cc en dat 6 x per dag en soms laat ze ietsjes staan en komt dan vaak in de ochtend voor een extra voeding.
    Ik denk dat je gewoon mazzel moet hebben als ze het de nacht goed doen
     
  17. Danjo

    Danjo VIP lid

    25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    roos ik wacht max een half uur als ze gaat smakken etc anders geef ik gewoon wat bij ze komt toch niet aan dr maximale hoeveelheid voeding
     
  18. MvN

    MvN Niet meer actief

    Ze weegt nu 3480 gram.. maar de eerste 2 dagen dronk ze erg slecht door de misselijkheid.. ze had vruchtwater binnen gekregen.. maar nu gaat het drinken super en vaak zit ze nog de happen en smakken nadat haar flesje al leeg is.
     
  19. Danjo

    Danjo VIP lid

    25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    heb je geen kraamzorg zou met haar eens overleggen
     
  20. jip80

    jip80 Bekend lid

    7 feb 2009
    860
    0
    0
    noorden van het land
    Hallo mama's!!

    dank voor de felicitaties..

    Hier mijn vrij korte bevallingsverhaal.. maar goed, Jasmijn was er dan ook maar zo

    Zaterdag 7 november werd ik ingeleid omdat ze het allemaal maar beter voor me vonden als ik zou gaan bevallen, en dat vond ik natuurlijk helemaal niet erg.

    om 9 uur wilden ze de vliezen gaan breken en gelijk een schedel elektrode plaatsen. Het vlies was door, maar vruchtwater kwam er niet. Omdat ze dachten dat de weeen dan ws ook op zich zouden laten wachten, hebben ze gelijk een infuus aangesloten en binnen 10 minuten was de eerste wee een feit. En heel kort daarna volgde de vloedgolf...
    Het infuus werd elk half uur weer omhoog geprikt en om 10.30 uur werd het serieus puf werk..
    tot 13 uur ging het en toen ze kwamen kijken had ik 7 cm, maar ook persdrang...ik moest het nog maar even volhouden.
    Achteraf hoorde ik dat ik gezegd heb dat ik vond dat ik met 7 cm ook heus wel een kind kon poepen!;)
    een klein half uurtje later bleek dat het al volledig was, en mocht ik gaan persen, 13.40 uur 3 persweeen later was onze mooie meid geboren..
    en dat het een meid was, wisten wij al, maar ze liet het ook nog even heerlijk horen.

    De bevalling was ( sorry voor de andere dames..) een eitje in vergelijking met de hele zwangerschap..
    Ik heb wel een ENORME scheur, waar nogal wat borduurwerk aan te pas moest komen, net niet totaal. Nu wel wat last van, maar als dit het is teken ik er voor.

    Nu heerlijk aan t genieten, Jasmijn heeft wel moeite om haar temp goed te houden en is al wel teveel afgevallen, eigenlijk al de 10% die toegestaan is, maar in overleg met de vk mogen we nog tot morgen afwachten. De campina productie begint wat toe te nemen, dus nog even zien of ze daar op reageert.

    Toen ze de placenta gingen controleren, zei de gyn dat ie vreselijk reusachtig groot was. Wat onder andere betekende dat ze uit zich zelf nog lang niet gekomen zou zijn, ze zou er nog wel een maand op geteerd kunnen hebben.
    Voor ons dus een teken dat we een goede keus gemaakt hebben

    Liefs Jip
     

Deel Deze Pagina